Author Topic: Маршрутни промени поради строителството на МД3  (Read 13788 times)

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3586
    • View Profile
При почти съвпадащи маршрути и интервал на ТМ1 над 30 минути, интервал на  ТМ6 10-12 минути пик и 17-18 извън пик и предпразник до 20 празник шансът ТМ1 да дойде преди ТМ6 е малък и неизбежно ще е почти празен. Особено в пик на практика се получават 3 курса на ТМ6 срещу един ТМ1 и вторият е проблематично да мине първи и да събере пътници.  :rolleyes: Много по-разумно е колите да подсилят ТМ6 вместо да се дрънка почти празен въздуховоз ТМ1.  :rolleyes: ТМ1 може спокойно да мине на единични T6A2, надали дори седящите им места ще се напълнят. :rolleyes: 19 при огромния си интервал все едно нямаше как да бъде ефективен при положение, че на 3 и повече курса ТМ11 се пада един ТМ19 шансът да мине преди 11 става нищожен. :rolleyes:

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1040
    • View Profile
Вместо да му се промени маршрута и да се види дали ще е успешна промяната, по-добре е да се пуснат две коли да се лангъркат и след два месеца да го закрием. По-лошо управление от настоящото, София май не помни.

Offline tsetsi81

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 185
    • View Profile
Дали едно преместване на ТМ1 през ул.Алабин и бул.Мария Луиза,нямаше да му даде нов смисъл?Макар че тогава не знам как би обслужвал спирката на ул.Струга.............

Offline Emperor

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2605
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
Много лесно 6цата ще минава от там.
ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3586
    • View Profile
Спирката на Струга е съвсем близо до тази на Централна Гара също е в пълна пешеходна достъпност до Козлодуй и Клокотница и не е особено необходимо специално да бъде обслужвана. ТМ1 по Алабин и Мария Луиза има някакъв смисъл, но поне с 5 коли с 2 или 3 все едно ще бъде явен въздуховоз. :rolleyes:

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1023
    • View Profile
Дали едно преместване на ТМ1 през ул.Алабин и бул.Мария Луиза,нямаше да му даде нов смисъл?Макар че тогава не знам как би обслужвал спирката на ул.Струга.............

Може в обратната посока - Надлеза - Ботев - Струга - М. Луиза - Халите - Алабин, ако нещо непременно трябва да търка релсите там, а 6-цата да си минава директно.
Икономията е майка на мизерията!

Offline btr95

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1989
    • View Profile
    • Email
Аз не съм съгласен за Струга. Ватманка ми е казвала, че някои чакат сециално ТМ1 за тази спирка. Обикновено такива, които отиват към автогарата. Спирките на Козлодуй и Гарата са доста отдалечени от Автогарата.
« Last Edit: 04.03.2016, 18:26:08 by btr95 »
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3586
    • View Profile
Все пак надали много хора ползват тази спирка - опасно нелегално пресичане на Мария Луиза особено с багаж с нищо не е по-добре отколкото човек да повърви от Козлодуй. От Централна Гара се налага преминаване през неудобния подлез.  :rolleyes:  При интервал над половин час съвсем няма да има кой да чака специално трамвай всички ще предпочетат да повървят. :rolleyes:
« Last Edit: 04.03.2016, 19:07:43 by V.Peichev »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12343
    • View Profile
    • Email
Каквито и комбинации да се правят, няма начин две линии, съдържащи се една в друга, да са смислени. Много по-добре би било общият пробег да подсили ТМ6. Единствено резон би имало, ако пътникопотокът радикално се увеличава на Пета градска.
Но въпросът стана не практически, а политически. При подобна ситуация преди няколко години ТМ2 и 18 се дублираха за малко, след което разумът надделя. Така че, ще се тътрят празни единиците. По Мария Луиза е малко по-смислено все пак. Но надали подобни "политически правилни" решения ще привлекат хората към трамваите.
« Last Edit: 04.03.2016, 21:20:08 by blagun »

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
Според мен, този абсурд има доста варианти за разумни решения:

1. Закриване на ТМ1 и добавяне на някоя кола по ТМ6:

:arrow: По +1 кола във всеки времеви пояс в делник/предпразник/празник.

или

:arrow: По +1 нощна кола (вечер) в делник и по +2 коли във всеки времеви пояс в предпразник/празник.

Може би вторият вариант е по-добър, тъй като дневните коли в делник по ТМ6 са горе-долу достатъчни. Но вечер и събота и неделя е доста зле...

2. Промяна на маршрута на ТМ1: ж.к. Иван Вазов :arrow: ул. "Краище" :arrow: бул. "Витоша" :arrow: бул. "Ген. Михаил Д. Скобелев" :arrow:  бул. "Христо Ботев" :arrow: ул. "Алабин"  :arrow: бул. "Витоша" :arrow: бул. "Княгиня Мария Луиза"  :arrow: Надлез Надежда (двупосочно)

3. Реорганизация на трамвайните маршрути, така че ТМ1 да има съвсем друг маршрут, който би бил по-полезен на хората.

;)
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4326
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Или просто 1 изчезва, 6 во веки до Вазов, керванът си върви, а кучетата си лаят.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1040
    • View Profile
Да бе, 6 во веки до Вазов. Утре ще им скимне, че им пречи и трасето до Иван Вазов и него ще го демонтират.
Благуне не знам дали "политически правилните" решения ще привлекат повече хора към трамваите, но със сигурност "политическите грешните" решения отблъснаха много хора - липса на инвестиции в подвижен състав, релсов път и ремонтни бази, увеличени интервали и пр. Така че, нека си пожелаем за в бъдеще да бъдат повече "политически правилните" решения.
Ако едно се пренасочи по "Мария Луиза" (което значи инвестиция в две нови стрелки на пл. "Македония", така че едва ли ще стане) или към Захарна Фабрика, според мен по Струга трябва да минава тройката посока Орландовци. Шестицата не е удачно, защото има сериозен пътникопоток към Надеждите и да караш толкова много хора да обикалят, не е добра идея. А коловоза по "Струга" е добре да се ползва, защото ако не минава нищо оттам вероятно ще почнат да паркират коли и при аварийни нужди няма да може да се ползва, а това обръщало е много ценно именно при такива ситуации.

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
Ако едно се пренасочи по "Мария Луиза" (което значи инвестиция в две нови стрелки на пл. "Македония", така че едва ли ще стане)
Тези стрелки съществуват и сега.  ;)

А коловоза по "Струга" е добре да се ползва, защото ако не минава нищо оттам вероятно ще почнат да паркират коли и при аварийни нужди няма да може да се ползва, а това обръщало е много ценно именно при такива ситуации.
Този коловоз пак може да се използва от ТМ1 - просто ще минава оттам в посока ж.к. Иван Вазов.  ;)
« Last Edit: 04.03.2016, 22:50:36 by vasko »
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1040
    • View Profile
Тези стрелки съществуват.  ;)

Този коловоз пак може да се използва от ТМ1 - просто ще минава оттам в посока ж.к. Иван Вазов.  ;)
Има ги, ама трябва да назначим някой за стрелочник, защото са ръчни, нямат автоматика и докато не се направят автоматични, редовна линия оттам едва ли ще видим.
Ако едно минава по Струга посока Вазов, малко се губи смисъла, губи се общата спирка с 12, а от спирката на Централна гара има най-голяма вероятност да събере пътници, поне на 12 там се качват доста хора, а тройката по обясними причини, я чакат по 2-3 човека. Както и да е, тая дискусия малко стана, като за нероден Петко.
« Last Edit: 04.03.2016, 22:58:46 by UMSofia »

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
Има ги, ама трябва да назначим някой за стрелочник, защото са ръчни, нямат автоматика и докато не се направят автоматични, редовна линия оттам едва ли ще видим.
Това си е работа на ватманите. ;)

Може да се пробва маршрута временно с ръчните стрелки и ако се окаже успешен, тогава да се инвестира в автоматични.

А за 6 месеца на ватманите няма да им стане нищо, ако слизат да си въртят стрелките. ;) :rolleyes:

Пък и, ако не се лъжа, това действие се извършваше от ватманите по ТМ4 до преди известно време. ;) И всичко си вървеше нормално.
« Last Edit: 05.03.2016, 01:26:00 by vasko »
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2497
    • View Profile
Васко, спри се с предложенията кое как би могло да бъде. При курс 70 минути и 20 минути дълга почивка за смяна от 8:30 часа, ще трябва да се слиза около 14 пъти, тъй като всеки ватман ще прави около седем пълни обиколки. Ами, ако го бутне кола?

Относно ситуацията с ТМ 1- аз съм закриване и подсилване на ТМ6 или обединение с ТМ 3. При предложението на ЦГМ три коли се покриват мистериозно, тъй като предполагам ТМ 6 ще е със сегашния брой мотриси. Преминаване през Сердика е безсмислено - дублира метрото и ТМ 12, а от Иван Вазов става обиколно за Женския пазар.

Транспортът никога не бил по-зле, а съм запален от 2004 г., а от 2006 г. пиша във форума.
« Last Edit: 06.03.2016, 13:07:05 by T_4 »
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline qwerty95

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 683
    • View Profile
    • Email
Лелеее, че от коя година е тоя форум бре?  :eek:  :fan:

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6035
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Васко, спри се с предложенията кое как би могло да бъде. При курс 70 минути и 20 минути дълга почивка за смяна от 8:30 часа, ще трябва да се слиза около 14 пъти, тъй като всеки ватман ще прави около седем пълни обиколки. Ами, ако го бутне кола?

Между 1998 и 2001 линия 9 минаваше точно по тези стрелки, пък никой не бе бутнат и никой не хвана мускулна треска.

Offline tm0

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2644
    • View Profile
Моля дискусията да бъде запазена в подходяща тема, не изтрита.
Мислите ли, че еднопосочният маршрут на автобусната линия, която ще замества трамвай 6, е удачен? Какво става, когато искаш да се придвижиш от района на моста на НДК (спирката на А76) до трамвайното ухо в Лозенец. Колко време ще загубят пътниците в преход през подлези и чакане на друг автобус (102). Господата качвали са се на 102 на обяд, в работен ден на спирка х-л Хемус, в посока България да видят каква гъчканица от ученици и работещи е? По това време линия 102 е на тринадесет минути (теоритично), а на практика закъснява и ще поеме пътници, слезли от два метро влака. Мислите ли, че някой ще продължи да плаща месечна карта, която няма как да ползва, а ще трябва да тича през подлези за по две спирки или да ходи по 1 километър пеша в студ, дъжд, пек, вятър. Тези хора отдавна ги загубихте, още когато спряхте трамвай 9...
Никога не се съгласявайте на оперативни интервенции,преди да е потвърдено състоянието ви от лекар с друга специалност,както и от личния ви лекар.Четири цифрено число са хората,осакатени като животни с фалшиви диагнози!Нито една институция на желае да защити правата ви... Радио Реакция

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12343
    • View Profile
    • Email
Мислите ли, че еднопосочният маршрут на автобусната линия, която ще замества трамвай 6, е удачен? Какво става, когато искаш да се придвижиш от района на моста на НДК (спирката на А76) до трамвайното ухо в Лозенец. Колко време ще загубят пътниците в преход през подлези и чакане на друг автобус (102). Господата качвали са се на 102 на обяд, в работен ден на спирка х-л Хемус, в посока България да видят каква гъчканица от ученици и работещи е? По това време линия 102 е на тринадесет минути (теоритично), а на практика закъснява и ще поеме пътници, слезли от два метро влака. Мислите ли, че някой ще продължи да плаща месечна карта, която няма как да ползва, а ще трябва да тича през подлези за по две спирки или да ходи по 1 километър пеша в студ, дъжд, пек, вятър. Тези хора отдавна ги загубихте, още когато спряхте трамвай 9...
Какъв друг автобус 102? Нали временната линия ще върви от Моста на въздишките до обръщалото в Лозенец? Прехвърлянето и на ТМ6 сега е през подлез, няма как да е иначе. Специално за единствената връзка, която прави заместващият автобус: обръщало Лозенец-Моста на въздишките, еднопосочният маршрут е приемлив поради късото разстояние на прехода през кв.Иван Вазов (а и очевидната липса на място за обръщало). Друг е въпросът, колко е смислена линия само за една единствена връзка между 2 спирки. По-смислена би била кръгова линия до Петте кьошета, ако се отвори връзката от тунела към Нансен-Черни връх или до Руски паметник-Петте кьошета - ако не се отвори.