Author Topic: Велинград  (Read 2979 times)

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1062
    • View Profile
    • Email
Велинград
« on: 01.05.2016, 17:19:54 »
 Линиите се обслужват от ''Чепино-Автотранспорт'', като в момента са три – имало е още една с №3, но отдавна. №1 е Чепино - Лъджене - Каменица, въпреки че се срещат и табелки където цифрата не е указана. Понеже свързва трите основни квартала, интервалът на движение е 15 - 20 - 30 мин в зависимост от часовия пояс и дали денят е делничен. Тя е й основна. Линия №2 се движи сутрин и вечер, като маршрутът и е от Автогарата до (...)? Линия №4 свързва Велинград със с. Драгиново.
 Автопаркът обслужващ тези линии разполага приблизително с три бр. Setra S 215 UL/SL, още толкова от по- новия модел S 315 UL (които са внесени от Полша) и едно MB Citaro. 

Да споменем може би и най- важното – цената на билетчето, която във всеки случай не се формира от Еврофондовете! Но затова пък е и вече два- три пъти по- достъпна от другаде – 0.60 лв!

P.S. Въпреки че никой и не очаква голяма активност и аз мисля, прехвърляйки темата – ''Други градове'', че си заслужава отделен раздел!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4719
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Велинград
« Reply #1 on: 01.05.2016, 17:43:23 »
А издават ли касова бележка като ти дават такова билетче?
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline troley_ lover

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1034
  • ;)
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Велинград
« Reply #2 on: 01.05.2016, 18:57:55 »
2-ката ходи до 4-ти километър посока Юндола. Имаше 3-ка, даже и 5-ца, но откакто ги няма Чавдарите и Икарусите, май ги спряха.
Някои хора трябва да обърнат внимание на това, което искат гражданите в отделните градове и тези хора се наричат  КМЕТОВЕ! Нека да спрем прибързаните решения на самите кметове и да им покажем какво искаме! ;)

Offline ivan3275

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 982
  • Почитател на автобуси: Икарус и Чавдар.
    • View Profile
    • Email
Re: Велинград
« Reply #3 on: 02.05.2016, 00:10:14 »
Супер,а какви Чавдари е имало и от двата вида ли 11м3;11г5 или Б-1420 или 1320.И какви Икаруси е имало 280-ки или 260-ки?

Offline troley_ lover

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1034
  • ;)
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Велинград
« Reply #4 on: 02.05.2016, 08:43:42 »
Имаше дълги Икаруси и Чавдари, както и 11г5. Едно време имаше и детско влакче, както и 11м4, ама беше в началото на 90-те. По-късно няколко аквариуми бяха станали Б13-20. На автогарата в Лъджене имаше и малки Чавдари, но и познатите ни Аквариуми, 11г5, 11м3 и 11м4.
« Last Edit: 02.05.2016, 09:14:58 by troley_ lover »
Някои хора трябва да обърнат внимание на това, което искат гражданите в отделните градове и тези хора се наричат  КМЕТОВЕ! Нека да спрем прибързаните решения на самите кметове и да им покажем какво искаме! ;)

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2075
    • View Profile
Re: Велинград
« Reply #5 on: 02.05.2016, 14:19:39 »
Адмирации за превозвача при тази цена на билета!

А издават ли касова бележка като ти дават такова билетче?

А каква е причината на билета да оставят място за дата/час/маршрут, които очевидно не се попълват? Такива билети ги има от скоро и на други места в страната.
« Last Edit: 02.05.2016, 18:01:18 by Sixkiller »

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1062
    • View Profile
    • Email
Re: Велинград
« Reply #6 on: 02.05.2016, 16:57:59 »
А издават ли касова бележка като ти дават такова билетче?
Въпросът ти е с кристално ясна насоченост, жалко! ...А нима в София или другаде, за подобно нещо получаваш и такава придружаваща бележка!
« Last Edit: 02.05.2016, 16:59:58 by zirka »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4719
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Велинград
« Reply #7 on: 03.05.2016, 08:08:21 »
Естествено, че насочеността ми е кристална!
Има закони и те трябва да се спазват, колкото и малоумни да са понякога. От точния отчет и плащането на данъци завсиси и държавната субсидия за линии в такива населени места. Защото всичко е свързано! Ако няма такава субсидия - билет от 0,60 лева ще видим през крив макарон! Неправилното отчитане на приходите от билети и масовото наглеене на превозвачите в България накара НАП да въведе касовите апарати в превозите. А това, че местната фирма не си е направила труда дори да финтира закона, колкото и неправилно да е това, е показател за наглост и спешно е добре да й се направи пълна данъчна ревизия.
Потърсете в гугъл и ще видите немалко журналистически разследвания за укриване на приходи от превозни документи, сумите от които ще са предостатъчни във Велинград да имат дори тролейбусен транспорт с най-модерни тролейбуси.
Жалко е че още има хора, които си мислят, че законът е писан, за да се заобикаля!
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1062
    • View Profile
    • Email
Re: Велинград
« Reply #8 on: 03.05.2016, 15:59:55 »
^ Не разбрах обаче дали за същото в София получаваш касова бележка? – останалото е ала- бала, а и кой оспорва същината му!?
Въвеждането на касови апарати за някои превозвачи е съвсем друго нещо, то изключва тези, които работят по този начин.
Погледни отново билета и виж, че вдясно от цената има едно ''МФ'' – то означава, че билетът е подотчетен на Министерството на финансите, има номер, серия и холограмна лента. Тоест, то ти замества касовата бележка. А щом е такъв, бъди сигурен, че не е нужно проверката да е винаги по ел.път.

Също, не сме в началото на времето, когато почнаха да се правят тези Европроекти, че да спорим до какво ще доведът. Един от реалните резултати обаче, че през тях се качва драстично билета. С това исках да съпоставя тук с другаде, на което ти противопоставяш неверни твърдения!

« Last Edit: 03.05.2016, 16:12:50 by zirka »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11265
    • View Profile
    • Email
Re: Велинград
« Reply #9 on: 03.05.2016, 18:12:51 »
Точно така, едното изключва другото, отчета става с продадените билети. Билета изключва касовата бележка.  При нас също не се издава при покупката на билет касова бележка. Издава се само ако се закупи от някои павилиони за вестици и закуски например, но там е друго.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2075
    • View Profile
Re: Велинград
« Reply #10 on: 03.05.2016, 23:16:57 »
Също, не сме в началото на времето, когато почнаха да се правят тези Европроекти, че да спорим до какво ще доведът. Един от реалните резултати обаче, че през тях се качва драстично билета. С това исках да съпоставя тук с другаде, на което ти противопоставяш неверни твърдения!

За това zirka е абсолютно прав. Най-обобщено нещата в момента изглеждат така: "ИГТ = скъп ГТ". Съвсем скоро това ще стане реалност в повечето големи градове.

Обновяваш автобусния/тролейбусния парк напълно безвъзмездно по проект (т.е. инвестираш 0 лв. общински пари), имитираш някаква "интегрирана" дейност (нови усложнени транспортни схеми, недомислени велоалеи, билетни автомати и други), а в крайна сметка увеличаваш цената на билета драстично с 20%-60% и очакваш да се повиши пътникопотока ?! Същата работа като магистралите и скъпите винетки, но това е за друга тема. За мен е по-удачно да се търси баланс цена-качество на услугата, отколкото непременно да се "интегрира" и да отблъсне още повече хора. Ако цената на билета е по-ниска, това ще привлече повече хора да ползват обществен транспорт за сметка на лични автомобили.
« Last Edit: 04.05.2016, 12:51:30 by Sixkiller »

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2586
    • View Profile
Re: Велинград
« Reply #11 on: 22.08.2016, 18:09:56 »
От човек учил до седми клас през 1963г. във Велинград разбрах,че градската линия е била обслужвана от тролейбуси.  :eek:
П.П Някой има ли подобни сведения?

Offline Eliyan

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 55
    • View Profile
    • Email
Re: Велинград
« Reply #12 on: 23.08.2016, 00:12:19 »
Крайно съмнително.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4719
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Велинград
« Reply #13 on: 23.08.2016, 00:32:14 »
http://m.velingrad.bg/?p=538

МЯРКА 4.1.4. Изграждане на екологично чист градски транспорт.

Мярката е с дългосрочнно общинско значение и има за заинтересовани страни местната общественост, гражданите, бизнеса и посетителите на курорта. Участие – Публично-частно партньорство и частно участие. Отговорна институция: Общината, МРРБ – Изпълнителна агенция Пътища, с источник на финансиране: фондовете на ЕС, национално и допълнително безвъзмездно финансиране – частни средства. За изпълнение на мярката планираме следните основни дейности:

Изграждане на обходно трасе на Велинград по път ІІ 84 и създаване на ефективна организация на пътното движение.

Проектиране и изграждане на електромрежа за тролейбусен транспорт и доставка на тролейбуси по маршрут № 1 на Велинград.

Изграждане на паркинги (наземни, подземни) в ЦГЧ и увеличаване броя на паркоместата.

Изграждане и оптимизация на транспортните мрежи и системи за участие в градски, общински, междуобщински, областна и междуобластни линии.

Актуализация на плана за безопасност на движението в града.

Осъвременяване на автопарка на публичния транспорт в града.

Очаквани ползи: 1. Намаляване замърсяването на атмосферния въздух с вредни газове и емисии. 2. Подобряване на енергийната ефективност и икономии на енергия и горива. 3. Постигане на комфортни условия за обслужване на населението и туристите.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3653
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Велинград
« Reply #14 on: 23.08.2016, 21:50:40 »
Много интересна информация, Велинград може би ще се окаже единствената община, която е включила в стратегията си за развитие изграждане на тролейбусна мрежа. Макар да е под въпрос до колко това е икономически обосновано и изобщо на практика изпълнимо, е похвално, че са помислили в тази насока.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3894
    • View Profile
Re: Велинград
« Reply #15 on: 23.08.2016, 23:39:15 »
Похвално е, но се съмнявам, че могат да защитят проект и да намерят финансиране - градът е с население под 25 000 съответно пътникопотоците са сравнително малки и разходите за изграждане на подстанции и контактна мрежа и последващата им поддръжка не се компенсират от намаляването на експлоатационните разходи на превозните средства и икономията на енергия. :rolleyes: Една тролейбусна линия на интервал 15-20 минути с 3 или 4 тролея на линия е явно разхищение. :rolleyes:

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4471
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Велинград
« Reply #16 on: 24.08.2016, 07:43:35 »
В София 1901 г. при население 68 хил. строят 20 км трамваи. Възможно е концепцията за тролейбуса да е обвързана с дългосрочни прогнози за развитие на града. Нека не прибързваме с "разпни го".
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3894
    • View Profile
Re: Велинград
« Reply #17 on: 24.08.2016, 11:32:05 »
Населението на Велинград е сравнително стабилно като брой за такъв малък град, но не показва тенденция към нарастване. :rolleyes: Надали ще се увеличи съществено дори в по-дългосрочен план. :rolleyes:

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1839
    • View Profile
Re: Велинград
« Reply #18 on: 24.08.2016, 12:23:12 »
Аз подозирам туристическа идея зад този проект. Знам, че е много посещаван курорт, но доколкото имам информация е от разнипо-заможни хора, които не само коли, ами много от тях имат и сигурно шофьори. Така, че не съм сигурен дали ще има туристически поток. Сега аз попитах човек, който е по-запознат от Велинград от мен и той ми каза, че понеже града е много издължен и по тази дължина има градска линия. Обаче, би трябвало да се знае колко е пътникопотока към момента и той ще остане приблизително същия и тогава.
Както съм писал в темата за Хасково и Димитровград към момента съм им пратил свое предложение за възкресяване и доразвиване на идеята за тролейбусна линия между двата града. както се вижда в темата до тук имам само отговор от ДА "АА". Интересно ще е как ще реагират от общините на двата града, от областан управа и от регионалното министерство където са златните еврофондове. Причината да го споменавам е, че по офциялни данни Хасково има население според НСИ от 72 000 души (смятам, че са по-реални даннитеот преброяването отколкото от ГРАО) и Димитровград има 35 000 души, което прави общ потенциален пътникопоток от 100 000 души. Ако са всички много загрижени за 100 000 души и цена на билетчето около 2-2.50 лв (в което се съмнявам много) ще е много вероятно да са отзивчиви и за Велинград. Обаче въпреки всички се съмнявам във всички неща, които касаят общините и изискват повече акъл.
По прицип колегата @V.Peichev e прав, срига да не се касае за нещо по-слециално от стандартното!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4719
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Велинград
« Reply #19 on: 24.08.2016, 17:13:34 »
Има градове с подобна площ и големина с тролейбусен транспорт в Европа. Тролейбусният транспорт е сравнително скъп откъм изграждане на първичната инфраструктура, но в последствие разходите са му най-ниските от всичките видове електротранспорт. Един тролейбус има живот минимум 30 години, което го прави изключително устойчив и предвидим като разходи, за разлика от електробусите например, чиито живот е между 8 и 12 години.
А Велинград може да има тролейбуси. Това е един от малкото градове, който целогодишно е посещаван от туристи. Близостта до София и Пловдив го прави предпочитано място за конгресен туризъм. В града има около 40 големи хотела и още много по-малки. Дължината на града е около 6 километра.
Въпрос на истинско желание от страна на общинското ръководство е това да се случи, с подкрепа от държава и европейските структурни фондове.
храна за мозък - http://www.banitza.net/