Author Topic: Škoda 14TR  (Read 3372 times)

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3596
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Re: Škoda 14TR
« Reply #20 on: 04.10.2016, 21:26:39 »
Монтирането на асинхронен двигател налага подмяна на цялото електрооборудване поради коренно различните методи, които се използват за регулиране на скоростта при двата типа двигатели. Широчинно-импулсен (тиристорен) срещу честотен (транзисторен) регулатор. Намалените разходи за поддръжка поради липсата на колектор и четки в асинхронния двигател не биха оправдали вложените средства. Съществена икономия на електроенергия също липсва, тиристорното и транзисторното управление са сравними като ефективност.

Единственото, което трябва да се модернизира по електрическата част на Икаруса, е мотор-генераторът. Това е най-проблемната част в целия тролейбус и подмяната му със статичен преобразувател би увеличила драстично надеждността. Предлагат се преобразуватели специално за влагане в тролейбуси и не мисля, че подмяната ще бъде особено трудоемка или скъпа. Като изключим мотор-генератора, Икарусите имат доста надеждно и енергоефективно електрооборудване, включително и много добра рекуперация.

Асинхронните двигатели с транзисторно управление са за предпочитане при новопроизведените тролейбуси, но не предлагат съществени предимства, които да оправдаят подмяната на постояннотоковите двигатели с тиристорното управление в стари тролейбуси. Не съм и чувал някъде да са извършвали подобна подмяна. Ако става въпрос за тролейбус с контакторно управление като например ЗиУ, тогава вече подмяна на цялото електрооборудване и на двигателя би била оправдана заради съществената икономия на електроенергия. Тези тролейбуси обаче са прекалено остарели морално и физически, за да се влага в тях модерно електрооборудване.
« Last Edit: 18.01.2017, 01:52:01 by Sofia »

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15448
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Škoda 14TR
« Reply #21 on: 05.10.2016, 12:56:08 »
В случая, говорим и за музейни експонати, при които, запазването на оригиналния, исторически вид и механика е важно. ;) Иначе за спорта, можем да си играем и в създаването на Франкенщайн от ЗИУ 9 и нова Шкода, но с каква цел...  :neznam:

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4582
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Škoda 14TR
« Reply #22 on: 08.01.2017, 12:30:45 »
Една интересна снимка
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline GANZ

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 641
    • View Profile
Re: Škoda 14TR
« Reply #23 on: 08.01.2017, 12:47:42 »
Я пак?!  :eek:

Offline Emperor

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2765
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
Re: Škoda 14TR
« Reply #24 on: 08.01.2017, 12:49:00 »
Орлов Мост..  с.Кокаляне :D
Някой българин си е играл.
ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6221
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Škoda 14TR
« Reply #25 on: 08.01.2017, 12:51:08 »
Да и то доста си е играл.
Една интересна снимка
От къде и за къде са тези 14-ки?

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4582
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Škoda 14TR
« Reply #26 on: 08.01.2017, 12:57:37 »
Доколкото разбрах са били подготвени за Бургас, но в последствие нещо се е разсъхнала работата. Интересно е обаче защо са вкарани софийски географски топоними, а не бургаски.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline GANZ

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 641
    • View Profile
Re: Škoda 14TR
« Reply #27 on: 08.01.2017, 13:05:18 »
Oткога е снимката?! Има ли шанс да ги видим някъде по българските градове с тролейбуси?  8)

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1409
    • View Profile
Re: Škoda 14TR
« Reply #28 on: 08.01.2017, 13:59:30 »
Тези Шкоди са идеални за Враца примерно. От Пилзен са, но явно са подготвени за продажба някъде и са пребоядисани...

Offline Mammoth

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2247
  • 8 9 6 5
    • View Profile
Re: Škoda 14TR
« Reply #29 on: 08.01.2017, 15:28:23 »
Налята е база данни в която има български маршрути. Нищо чудно и някой друг варненски да има, като "ОБРЪЩАЧ ВЛАДИСЛАВОВО" например. :laugh:
:bb: 8965 :bb: :inlove:
ПРОТИВ бракуването на тролейбуси модел Škoda 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7!

Offline mitakis

  • Moderator
  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2863
  • 2660
    • View Profile
Re: Škoda 14TR
« Reply #30 on: 08.01.2017, 20:03:47 »
Аз съм пращал софийски маршрути на един чех, но мисля че бяха трамвайни :D
Тези надписи изглежда да са били подготвяни за соф. тедоми едно време, може би от buse са си ги записали.

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1409
    • View Profile
Re: Škoda 14TR
« Reply #31 on: 08.01.2017, 20:22:32 »
Да се виждаше аджеба какво пише на бележките всичко щеше да е ясно :help:

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4582
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Škoda 14TR
« Reply #32 on: 08.01.2017, 21:06:16 »
Отиват в Украйна. От там са ги купили. 5 14Tr и 5 15Tr са. Заснети са точно преди да ги преместят в Дечин, където ще престоят до лятото, когато ще ги закарат в Украйна.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline zirka

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1053
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 14TR
« Reply #33 on: 09.01.2017, 16:35:32 »
Същото е като все едно вместо тролейбуси, някоя автокъща да предлага автобуси, камиони... Означава ли това задължително, че са предназначени за някой специално! Но има и друго – вероятно вносителите са уловили някаква тенденция, че тролейбусите в някои градове са остарели и са решили, че могат по този начин да ''посредничат''.
P.S. Сега се сетих, че в Плевен се каниха да купуват още, но май работата се разсъхна, а така може пък да са се надявали, примерно на интерес и от тях!
« Last Edit: 09.01.2017, 16:46:39 by zirka »

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1409
    • View Profile
Re: Škoda 14TR
« Reply #34 on: 09.01.2017, 18:01:37 »
Кое му е същото? Това са тролейбуси, доста по-тесен кръг от потенциални купувачи имат и предварително се знае кой иска да купи тролейбуси и кой продава. Или викаш може някоя автокъща да вземе от някъде трамваи и да ги пусне просто да се продават, докато Столична община (защото няма кой друг) евентуално не реши да ги купи :laugh:

Offline BB

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 727
    • View Profile
Re: Škoda 14TR
« Reply #35 on: 24.01.2017, 11:44:57 »
Колеги забелязах,че има теми за почти всички тролейбуси пребивавали в нашата столица,но няма за този модел тема и реших да направя,като на първо време ще направя списък бройките тролейбуси от този модел доставени за София - чисто нови през 1985 г.
инв.н.       произв. и достав.         продадени 1987г.                                                    спрян и брак.   

1501 -       1985г                           279-Пловдив                                                            2004/2005г.                                     
1502 -       1985г                         1002-Ст.Загора - спрян 2015г. продаден и върнат в София 11.2015г.                                                         
1503 -       1985г                         1003-Ст.Загора - реновиран в Кента 2006 ???                 2015г.
1504 -       1985г                         1004-Ст.Загора                                                             2015г.
1505 -       1985г                         1005-Ст.Загора                                                             2007г.
1506 -       1985г                         1006-Ст.Загора                                                             2015г.
1507 -       1985г                         1007-Ст.Загора                                                             2008г.
1508 -       1985г                         1008-Ст.Загора                                                             2015г.
1509 -       1985г                         1009-Ст.Загора                                                             2015г.
1510 -       1985г                         1010-Ст.Загора                                                             2012/2013г.
1511 -       1985г                         1001-Ст.Загора                                        изгорял 04.09.2013г.     
1512 -       1985г                          2?? -Пловдив ,по-късно в Сливен ???
1513 -       1985г                          2?? -Пловдив ,по-късно в Сливен ???
1514 -       1985г                          2?? -Пловдив ,по-късно в Сливен ???
1515 -       1985г                          2?? -Пловдив ,по-късно в Сливен ???
1516 -       1985г                          2?? -Пловдив ,по-късно в Сливен ???
1517 -       1985г                          2?? -Пловдив ,по-късно в Сливен ???
1518 -       1985г                          2?? -Пловдив ,по-късно в Сливен ???
1519 -       1985г                          2?? -Пловдив ,по-късно в Сливен ???
1520 -       1985г                          2?? -Пловдив ,по-късно в Сливен ???
Това е,с което разполагам,оставям темата отворена с цел ако нещо се появи като информация да се даде гласност и да се нанесе в списъка.А относно доставката за София когато бяха нови не помня на колко партиди ги доставиха на два пъти или на един път всичките.
Koлега имам малко крекции.От Пловдив 14-ки не са ходили в Сливен.Нашите в Пловдив бяха с номера от 264 до 287,а по-късно имаше три купени от Словакия втора употреба (288,289,290).До колкото знам от шофьори тук една част от 14тр са купени чисто нови 85-та година,а другата са дошли от София 87-ма година,а един от тях е и 279,който между другото го спряха след 2006. ;)
« Last Edit: 24.01.2017, 11:50:32 by BB »

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 887
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 14TR
« Reply #36 on: 31.03.2017, 01:23:57 »
Сега остава да почнат и тролейбусите 1002 и 1028
Кой беше 1028 ? За 1002 предполагам става дума за Škoda 14Tr за която се говореше тука в тази тема, поради която причина поствам тука въпроса ми, ама не вдявам кой е 1028.

Offline marto_pz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 376
  • Škoda 9TrHT28 № 06 (1993-2015)
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 14TR
« Reply #37 on: 31.03.2017, 01:44:46 »
Всички мои снимки на тролеи -----> http://www.snimka.bg/?profile,albums

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 887
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 14TR
« Reply #38 on: 31.03.2017, 01:58:32 »
Не знаех за това СтароЗагорско ЗИУ, май много не се говори за 1028.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4582
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Škoda 14TR
« Reply #39 on: 16.04.2017, 16:11:04 »
В чешката wikipedia пише, че от този модел са доставени по 15 броя в Сливен и Варна и освен това - 52 броя в София. Очевидно има грешка. Каква е истината?

https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_14Tr
« Last Edit: 16.04.2017, 16:32:26 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/