Author Topic: Ден на отворените врати на депо Клокотница - 17 септември  (Read 4994 times)

Offline Emperor

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2753
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
Жалка работа са от СЕ и ЦГМ. Един ден на отворените врати не могат да организира. Сдружението иска да популяризира тези трамваи и вместо да бъде подкрепена инициативата им, те имат наглостта да искат пари за наем на трамвая да стои на тяхно територия. Вместо да подкрепят инициативата, те не направиха нищо и те трябва да бъдат критикувани, а не малкото хора, които направиха всичко възможно да се случи това.

Пожарният трамвай  :police:
« Last Edit: 19.09.2016, 00:19:34 by Emperor »
ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
Жалко е, че хората потъпкват и малкото, което някои са имали смелостта, възможността и желанието да направят.
Мисля, че пиша на книжовен български език и бях напълно ясен, че не критикувам труда и желанието на организаторите в лицето на сдружението. ;) Винаги подкрепям подобни инициативи. Подкрепях и тази, но в случая имам малко забележки към изпълнението. Единствената забележка към представителите на сдружението е, че не сте успели да преговаряте качествено със Столичен Електротранспорт.  Вие сте положили усилия, отделили сте средства, а накрая едно общинско дружество ви превзема събитието като свое. Дори не сте получили това, за което сте платили. Дали сте пари за наем на депото, а сте получили достъп само до двора и съвсем малка част от вътрешността... Малко са ви "метнали", както се казва на разговорен език. Надявам се поне да са ви върнали парите за 806.

Негативната ми оценка е на базата на това, че се замислих какво бих видял, ако бях успял да отида. Ако наистина бях успял, то щях да отида към 14 часа. Щях да видя един трамвай, в какъвто модел съм се возил стотици пъти... Един противопожарен автомобил, който се пробутва за исторически, а не е такъв (все още е на служба). И един междуградски автобус, който е на границата между това да бъде исторически или не. :neznam: Може би единственото нещо, което би ми било интересно са макетите.

Нямаше втори ретротрамвай - трябва да се наеме, а бюджета очевидно е оскъден.
Можеше да водите преговори със Столичен Електротранспорт - след като те искат да представят това събитие и като свое (в програмата срещу датата и часовия диапазон е отбелязано на първо място, с почернен текст, като събитие на Столичен Елетротранспорт и на второ като събитие по проект Зелените трамваи търсят своя дом), то тогава трябва да осигурят още трамваи за тяхна сметка. Иначе - не сте съгласни събитието да се представя така и не желаете то да бъде включено в Европейската седмица на мобилността.

Да, не беше достъпно цялото депо, защото то не е предвидено за разходки.
Нека да прочетем заглавието на темата, което е и наименованието на инициативата. Ден на отворените врати означава, че хора се допускат да разгледат въпросния обект - в случая депо Клокотница. ;) Иначе не трябва да го кръщавате така. На базата на снимките, аз бих го кръстил - "Детски празник, който включва възможност за децата да си играят в един трамвай, един противопожарен автомобил и един автобус + допълнителни занимания за децата (Не е подходящ за истински транспортни фенове, тъй като няма какво да видят)". :rolleyes:

А и хората няма какво интересно да видят, освен изоставени всякакви неща, боклуци, и така нататък.
Аз точно това щях да искам да видя - как изглежда депото днес, след еди-колко си години след като е извадено от експлоатация. Също така щеше да ми е интересно къде са се ремонтирали трамваите, къде е била мивката и т.н., тъй като знам, че за разлика от другите депа, тук всичко е било под един покрив. :)

Васко описа накратко един хубав музей.
Не, всъщност описах как трябва да изглежда събитие, което може да се нарече "Ден на отворените врати на Столичен Електротранспорт" - да са представени по един брой от всички актуални модели трамваи и тролейбуси(за които има техническа възможност да бъдат докарани), които обслужват столицата в днешно време + евентуално исторически возила на Столичен Електротранспорт. Музеят би включвал само историческите возила. ;)

Бих завършил с това, че смятам, че подобни инициативи винаги трябва да се подкрепят и поощряват. :) Но когато някоя от тях не се получи добре, то трябва да се изрази градивна критика, която да помогне на организаторите при подготвянето на следващи събития. Ако всички възторжено превъзхваляваме събитието, защото едва ли не просто се е случило, а не заради качеството му (което е ...), то тогава организаторите никога няма да имат мотивация следващия път да направят нещо по-добро. ;)
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline hitar_potter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1682
    • View Profile
Мсля, че на организаторите им е достатъчно ясно, че беше малко постничко, явно от СЕ са дали своя сериозен дан за това  :/ Да се надяваме, че в бъдеще ще има други подобни събития с по-богата програма, защото според мен идеята определено си струва да се развива :fan:
Аз не мога да разбера какъв е проблемът, че се е изпикал на гумата?
О.о

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4468
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Благодаря за коментарите на всички. Очаквам още, т.к. не малко хора посетиха депото в събота. Както посочих и по-рано има още много какво да се желае за да се получи успешен празник. Естествено, ние направихме този за пръв път, друг от форума не се беше захващал с подобна инициатива. Надявам се примерът да е положителен и тези, които не са могли да участват в организацията сега да се присъединят при следващия път, за да стане още по-добре.

Що се касае до подвижния състав и програмата - това, което беше обявено предварително бе изпълнено, единствено с изключение на липсата на 806, но имаше и неща, които бяха изпълнени, макар да не бяха в програмата. Така че, моля всеки да прочете програмата на страницата и да я сравни с това, което беше представено - разликата беше само в липсата на 806.

Очаквам още коментари (на колеги, които още не са писали) :)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11509
    • View Profile
Васко, какво значи " не сте преговоряли качествено"?  Първоначално планирахме да осъществим двойно повече пътувания с ретро трамвая, както и ден на отворените врати в Трамкар, където да се види ужасяващото състояние на останалите ретро трамваи. Успяхме само да ги заснемем. Бяха ни отпуснати по-малко пари за реализацията на проекта. За Трамкар ни беше категорично отказано, тъй като е топ сикрет обект, а и няма да е безопасно за посетителите. По същата причина можеше да се види и само малка част от Клокотница, като с наши доброволци трябваше да охраняваме събитието. Още месец по-рано бяхме уведомили Столичен Електротранспорт, кои трамваи искаме, и се бяхме разбрали СЕ да предоставят безплатно 806 и 2057. Пет дена преди събитието се оказа, че ще трябва да заплатим  четирицифрена сума за 2057 и 806. След преговори сумата  бе намалена, но след оглед в депото се оказа, че само два коловоза функционират, и няма да има място, затова решихме да откажем 806. Да, сигурно в този момент можеше да откажем и събитието, но решихме все пак да се проведе. Още веднъж благодарности на Столичната пожарна и Ретро автобуси, че участваха напълно безвъзмездно, както и на всички доброволци. Васко, с тези ресурси и със съдействието на нашите партньори това беше максимумът. И ние искаме нещата да са още по-изпипани, като на запад, но ножът и баницата са в СО и СЕ.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17010
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Аз не посетих събитието, но моето отсъствие едва ли има значение. Важното е, че гледах екзалтирани малки и по-големи, които споделяха снимки във ФБ. А със сигурност е имало и много повече хора, чийто коментари не съм виждал. Хората са били щастливи, един от най-хубавите ни трамваи е бил там, Ретро трамваят, страхотен автобус и пожарна, която винаги би будила интерес. Адмирации за Цанко и другите организатори (не знам кои са всички, затова не споменавам имена на част от тях).
мур

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
Васко, какво значи " не сте преговоряли качествено"? 
В някой момент от преговорите някой от СО или от Столичен Електротранспорт каза ли ви: "Вашето събитие ще бъде включено в Европейската седмица на мобилността." и още по-важното - някой каза ли ви, че събитието ще бъде записано по този начин в официалната програма:

?

Ако тази информация ви е била представена, а вие не сте възразили, според мен това са некачествени преговори.

но след оглед в депото се оказа, че само два коловоза функционират
Какво означава това? - релсовият път е прекъснат?; контактната мрежа е прекъсната?; стрелките не се отварят към други коловози?

но ножът и баницата са в СО и СЕ.
Да, разбирам. И за това, бих се обърнал към новия заместник-кмет по транспорта (който знам, че чете форума) и бих му казал, че трябва малко да се засрами. И не само заради събитието в депо Клокотница, ами за цялата седмица на мобилността. Изглежда набързо скалъпена, доста постна и откровено отбиване на номера. :neznam:

СБОГОМ, GTSofia.info

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12545
    • View Profile
    • Email
но след оглед в депото се оказа, че само два коловоза функционират
Какво означава това? - релсовият път е прекъснат?; контактната мрежа е прекъсната?; стрелките не се отварят към други коловози?
Не, просто някой служител на любезните домакини трябваше да разчисти жлебовете на релсите от вековно наслоена кал. А състоянието на ККМ може да отгатне единствено екстрасенс, след като от 20 години нищо не е минавало под нея. Или съответната сервизна единица, но някой трябваше да се напъне затова и то не от Сдружение ГТИ

Между другото, пожарната беше най-атрактивният експонат, благодарение на отзивчивия си екипаж. :fan:

Васко, да беше дошъл там, то от компа в стаята и кацане на Луната може да се коментира, но надали е същото.
« Last Edit: 19.09.2016, 14:32:13 by blagun »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8238
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Между другото, пожарната беше най-атрактивният експонат, благодарение на отзивчивия си екипаж. :fan:
Разбира се, защото беше люлинска машина.  :D
Би било добре за такива случаи да има гид, който да обяснява повече за експонатите и да въвежда по този начин по-добра организация, както беше в случая с пожарната и на този фон е жалко, че нямаше такава организация за ретротрамвая, който беше основната част от събитието. Определено има какво още да се желае. И депото трябва да се въведе в нормален вид, в момента е в направо жалко състояние с този неподдържан вид, заворените в калта коловози и струпаните в дъното боклуци. Стискам палци един ден да се осъществи идеята за музея и подобни събития да станат традиционни и добре организирани.
« Last Edit: 19.09.2016, 14:54:51 by AGENT 006 »

Защото страстта направи невъзможното възможно!
6 години Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10992
    • View Profile
    • Email
- Можело е да разглежда междуградски автобус, който е ни в клин, ни в ръкав с градския транспорт...
-

Глупости! Васко малък си още и не знаеш, но едно време в ДАП-овете имаше много междуградски автобуси, в нашите 3 тогава 4 гаража също имаше и много междуградски Чавдар 11М3, 11М4, Икаруси няколко вида и др. Така че ретро автобус си е съвсем на мястото. Едно време дори гаражите ги даваха под наем за екскурзии и обслужваха редовни междуградски линии. И както на трамвая, така и на автобуса много деца му се радваха и се надпреварваха да се снимат в него. Имаше си доста добра посещаемост събитието. А съгласете се все трябва да се почне отнякъде.

Аз успях да присъствам само първите 3 часа толкова да се измъкна от работа с 2 макета на Чавдар. Общо взето посещаемостта беше най-голяма до към 12.30 някъде. Имайте впредвид че беше и работен ден и хората може после да са на работа. Можеше обаче например да попитаме в гараж Дружба дали искат да се включат да участват с един Икарус или О 305 Г, или щеше да е интересно да се искара един от аварийните Чавдар-и които попринцип седят там но сега ги нямаше. Но според мен като за първо такова събитие у нас си бешеповече от добре.  Ето и няколко снимки от мен, качвайте който каквото има снимано.

Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7939
    • View Profile
Можеше да бъде там и Чавдарът от Пловдив , но както вече се спомена на няколко места - средствата са оскъдни .
Съвсем сериозно обмислям да предложа Васко за член на Сдружението , тъй като е доста напорист и би могъл да е полезен .

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6211
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
С приказки, работа не се върши. А васенцето си е само на приказки.

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
Би било добре за такива случаи да има гид, който да обяснява повече за експонатите
И не само за експонатите. Щеше да е много добре, ако е имало човек, който представя следната информация:

"Това е първото трамвайно депо в София. То се е използвало от 1901 до 19ХХ година. Побирало е между ХХ и ХХ трамваи, според модела и дължината им. В това депо е имало трамваи от моделите ХХХХХХХХ, ХХХХХХХХ, ХХХХХХХХ, ХХХХХХХХ, ... Трамваите са влизали оттам и са излизали оттук. Това са гаражните коловози. Тук трамваите са били ремонтирани. Тук е била трамвайната мивка. Тук са били служебните помещения за служителите на депото и за ватманите. Това помещение се е използвало за ХХХХХХХХ. Това помещение се е използвало за ХХХХХХХХ. Тук е било помещението на диспечера. Сградата е претърпяла реновиране през 19ХХ година/сградата е в оригиналния си вид от 1901 година (което от двете е вярно). На територията на депото е единствената в България трипосочна железопътна стрелка, която е изработена от ХХХХХХХХХ и е поставена още през 1901 година/през 19ХХ година (което от двете е вярно). Депото преустановява своята дейност на ХХ.ХХ.19ХХ г. Оттогава насам се използва за гараж на ремонтни трамваи и други служебни машини. Идеята е то да се превърне в транспортен музей на София."

Навсякъде, където има ХХХХХХ се поставя съответната информация. А изреченията, които започват с "тук", "там" и "това" се разказват, когато обиколката достигне до (в) съответния обект. Разбира се, текстът е примерен и си мисля, че една истинска беседа би трябвало да съдържа няколко пъти повече информация. :)

Ето тогава вече щяхме да си говорим за съвсем друго събитие. :)

Глупости! Васко малък си още и не знаеш, но едно време в ДАП-овете имаше много междуградски автобуси, в нашите 3 тогава 4 гаража също имаше и много междуградски Чавдар 11М3, 11М4, Икаруси няколко вида и др.

Знам, че редовно се е случвало градски линии да се обслужват с междуградски автобуси, и че такива автобуси са били част от гаражите на градския транспорт. Но имам леееки съмнения, че Mercedes-Benz O302 е бил част от който и да е ДАП в България, и че автобус от този модел е обслужвал градска линия. Даже мисля, че и междуградски линии не са се обслужвали от този модел по времето на социализма. Мисля, че този и сходни модели са се използвали само за (чуждестранни) туристи и за по-специални събития.

Вие, самият изброявате какви са били междуградските автобуси по ДАП-овете - Чавдари и Икаруси. :rolleyes:

И докато за автобуса може да има дискусия дали е подходящ за това събитие или не е, то според мен за противопожарният автомобил не може дори да се повдигне този въпрос. Да, разбирам, че е било много забавно и интересно за децата. Това е хубаво, получил се е един хубав презник (за деца), но сравнително далече от темата за градски транспорт. :rolleyes:

Можеше обаче например да попитаме в гараж Дружба дали искат да се включат да участват с един Икарус или О 305 Г, или щеше да е интересно да се искара един от аварийните Чавдар-и които попринцип седят там но сега ги нямаше.
Ето една добра идея, за която организаторите може би не са се сетили. Особено Икарус 280 щеше да е много добра идея, при условие, че вече не са движение. :) И преди някой да каже нещо за средства, аз бих казал, че при качествени преговори може да се достигне до споразумение, в което отсрещната страна предоставя безвъзмездно експонат(и) за участие в събитието. :)
« Last Edit: 19.09.2016, 20:00:00 by vasko »
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2508
    • View Profile
Гид имаше в ретро трамвая,за пожарната кола разказваха двамата служители,отделно върху всеки от експонатите имаше залепена информация.Нека да не плюем по тези които направиха и невъзможното,тази инициатива да се състои.Още веднъж едно голямо благодаря!  :fan:

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8238
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
За други ситуации ще си замълча, но в случая няма да замълча, защото смятам, че е нужно да го направя. Маниак призова да се споделят повече снимки и мнения и аз го направих. Да, може да съм останал в заблуждение, за което ти благодаря, че ме коригираш, за случая с ретротрамвая говоря, пояснителните табели ги прочетох всичките, но не съм плюл и не съм искал да плюя никого и нищо в случая. Защо трябва да се подхожда с такова недоверие? Аз бях там, много хора ме видяха и познаха, здрависахме се, снимах и съм в пълното си право да изкажа мнение, ти ме взимаш за господин никой, който иска да "хейти". Това, че не съм казал само положителни неща е така, защото перфектните неща са рядкост и аз не съм склонен да пренебрегвам обстоятелствата, които не харесвам или не са ми харесали в случая, тъй като от една страна винаги може по-добре, а от друга е нужно някои неща да се променят, за да се запазва атрактивността, което прави критиката безспорно нужна и тласкаща към развитие. Аз не съм казал нищо лошо по адрес на инициаторите.
Какво искаш да ми кажеш ти с това си мнение? Или хвали или мълчи ли? Еми няма да се съглася. Критиката и несъгласието е пълноценна част от действието и не мога да разбера защо повечето хора се дразнят от това. На базата на това се гради, а не на базата на мълчанието с цел всичко да изглежда наред. Нищо няма не само да изглежда, но и да бъде наред, когато няма критика.
« Last Edit: 19.09.2016, 21:40:59 by AGENT 006 »

Защото страстта направи невъзможното възможно!
6 години Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4433
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Агенте, смятам, че мнението на abs не е насочено към теб, а по-скоро към васко. Ти предлагаш нещо, което определено бе слабо звено, докато васко плюе по комуникацията между организатори и дружества, за която комуникация той и грам представа си няма какво представлява и как се осъществява. Че дори и плюе по нещо, което определено не е видял и не се е запознал.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline ivaylostoenchev

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 577
    • View Profile
Ще си позволя да изкажа и моето скромно мнение - организацията беше много добра, специална похвала и благодарност към всички, които положиха усилия това да стане факт. На мен лично ми беше интересно да видя отблизо всяко едно нещо, което беше представено. Не приемам за правилно да се критикуват хората, които са се трудили не един или два дни за всеки детайл от организацията.
И не на последно място - силно се надявам депо "Клокотница" да се запази и възстанови като музейна експозиция.

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2508
    • View Profile
Агент-е,както предположи и mihailo изобщо мнението ми не е насочено към теб!Уважавам изключително много труда,който полагаш за да имаме актуално инфо!
П.П Да спрем с офф-а. :)

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 743
    • View Profile
Останах доволен и даже изненадан от мероприятието. Много добра идея беше това с кръщаването на трамвая, браво! Исках да гледам надбягването с ретро трамвая, но го изпуснах, дали защото се заплеснах, или защото малко остана извън фокуса на събитието, не мога да кажа. Бяхте свършили много работа, още веднъж браво! Другият път ще има повече подвижен състав, сигурен съм.
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3842
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
За пореден път vasko се появява в една тема и се започва с кавгите. Изводите сами си ги правете, аз предлагам да постъпим по чисто "комунистически" начин - или по-просто казано, с неговите камъни по неговата глава. Кой ще ме подкрепи?  :)