Author Topic: Кампания! Откупуване на тролейбуси за музейни експонати  (Read 13153 times)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4582
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Цената при теоретична продажба на минимална стъпка от 10 % (задължителна) би струвала:
2900 + 290=3190 лева без ДДС. + 20% ДДС = 3828 лева. Освен това:
Разноските за данъци, държавни такси, банкови ксмисиони и др., свързани с участието в обявената продажба и с прехвърлянето на гореописаните движими вещи в съвкупност, представляващи част от имуществото, включено в масата на несъстоятелността на "ТРОЛЕЙБУСЕН ТРАНСПОРТ" ЕООД - в несъстоятелност, са за сметка на КУПУВАЧА и се заплащат от него отделно.

Та от там ми идва притеснението. После същото упражнение трябва да направим с частите.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4582
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Днес мина търга за ДАК-Чавдара.
ДАК-Чавдар 317 Etr с инв. № 118 е вече собственост на Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"!  :fan:
В търга задатъци за участие бяха подали 10 души. От тях, 8 подадохме оферти. Цената с която го спечелихме бе общо 5020 лева.
Утре ще преведем остатъка по сметката на "Тролейбусен транспорт" ЕООД - Перник (н). Заради голямата конкуренция се наложи да го играем на висока цена. Затова не сме подали задатък за участие за търга за частите. При него няма други участници и началната цена при следващото обявление ще бъде намалена с 20 %. Цената ще се намали от 3493 лева на 2795 лева.
Разходите ни към момента за участие в търга за ДАК-а са 57,60 лева за заверяване на документи, за банкови такси и за изваждане на актуално състояние. Освен това се очакват още поне 200 лева разходи по прехвърлянето на собствеността му.
Това значи, че ни остават към момента 722,40 лева налични. Като добавим отново разходите по участие в търга за частите (същите документи) от 57,60 лева, значи, че трябва да набавим още 2130,20 лева за да участваме в търга за частите.
Времето за събиране не е много - около 3 седмици, за да можем навреме да подготвим документите за участие. Молим отново за Вашата финансова подкрепа!

Първата крачка я направихме. Благодаря от името на Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура" на Всички, отзовали се и подкрепили ни в нашата обща кауза да съхраним тролейбусната история на България.
 :fan:
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Emperor

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2765
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Offline marto_pz

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 376
  • Škoda 9TrHT28 № 06 (1993-2015)
    • View Profile
    • Email
Ето една хубава новина.Браво!!! :fan: :fan: :fan:
Всички мои снимки на тролеи -----> http://www.snimka.bg/?profile,albums

Offline Bus Memories Bulgaria

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 219
  • k.panev
    • View Profile
Искам да изразя благодарност на всички, които по някакъв начин помогнаха и се включиха в кампанията .
Това е доказателство че когато хората са задружни и си помагат всичко е по лесно , ако сме единни и си помагаме няма да е трудно и да се възстанови .

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3596
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Страхотно! Интересно защо толкова хора са играли за ДАКа.

Offline transtriumf

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4594
  • 5029 (1989-2016)
    • View Profile
Вероятно защото има компоненти по него, които щом се свалят могат да се продадат на скрап доста по-скъпо (медните намотки в ел. двигателите и др.)

Човек не е ли засадил поне едно дърво и не се ли е возил на Икарус не е живял.

Offline qwerty95

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 722
    • View Profile
    • Email
Радвам се веднъж да бъдат победени скрападжиите на търг! Браво!

Offline jonckheere

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 887
  • Батаклиев го заБатачи
    • View Profile
    • Email
Страхотно! Интересно защо толкова хора са играли за ДАКа.
Вероятно защото има компоненти по него, които щом се свалят могат да се продадат на скрап доста по-скъпо (медните намотки в ел. двигателите и др.)
Най-голяма причина която виждам аз е това че DAC Чавдарите са рядкост и че трябва да се спаси поне един докато последните оставащи все още не са заминали за скрап.

Offline GANZ

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 641
    • View Profile
Дали след спирането на тролеите във Враца, има вероятност да се закупи например 116? Според мен идеята е по-добра, отколкото да се запазва софийски експонат, защото салонът му е напълно оригинален, като конструкция са по-здрави и почти нямат гнило по каросерията. Реставрацията би му улеснила доста хората, които ще се заемат с нея, предполагам и по-малко средства ще струва да мине през бояджийното, да се освежи тук-там салонът, отколкото да се реставрира някой от софийските.

Offline Mammoth

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2247
  • 8 9 6 5
    • View Profile
Отново ще задам въпроса, може и да се натрапвам вече, но ако модератора прецени да ми изтрие мнението.

Защо не се заемете по въпроса да се запази една Škoda 15Tr от Варна, това са единствените тролеи от модела си които са стъпвали в България.
:bb: 8965 :bb: :inlove:
ПРОТИВ бракуването на тролейбуси модел Škoda 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7!

Offline Emperor

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2765
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
Нали се сещате,  че сдружението има ограничен бюджет.
ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4582
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Относно 116 от Враца - Според мен, вариантът е от два Икаруса да се направи един. Защо? Защото на софийските Икаруси са правени ремонти - сменяни са електроинсталация, въздуховоди и други износващи се елементи, подменяни са корозирали елементи, поставяно е антикорозионно покритие. От друга страна - Икарусът от Враца е оригинален, но по него нищо не е пипано по основните инсталации, железа и покрития. Много по-скъпо е един Икарус да се ремонтира основно, отколкото козметично да му върнеш заводския вид на салона или отвън.
Затова е вариант да се откпупят някакви копчета и плоскости от Враца, стига да са в добро състояние, и да се монтират на софийски Икарус, отколкото да се ремонтира основно врачански Икарус.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4582
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Отново ще задам въпроса, може и да се натрапвам вече, но ако модератора прецени да ми изтрие мнението.

Защо не се заемете по въпроса да се запази една Škoda 15Tr от Варна, това са единствените тролеи от модела си които са стъпвали в България.

Организирайте се във Варна и проведете разговор с Тролейбусен транспорт - Варна да запазят един брой. Към момента няма как Сдружението да се ангажира, защото няма ресурс. Опитваме се да спасим останалите два тролейбуса, а по преместването на ДАК-а ще имаме още разходи.  :(
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3596
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Съдейки по снимките от рязането на 118 и 119, каросерията на врачанските е в по-добро състояние от на софийските. Ръждясали са само ламарините, гредите са учудващо запазени. Отделно, че не са били претоварвани ежедневно в продължение на 30 години, което също е допринесло предполагам. Що се отнася до антикорозионното покритие, ако един грунд може да се брои за такова, значи софийските имат. Истинско антикорозионно покритие слагат само при основните ремонти в Унгария.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4582
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
При основен ремонт и подмяна на инсталациите на тролейбуса той трябва да бъде така или иначе изкормен. Със сигурност по евтино е да се промени козметично салона и външността на софийски, отколкото да се обезкости до скелет (независимо, че той изглежда здрав) и да се изгради наново врачанския тролейбус, защото плоскостите в салона и копчетата на таблото са оригинални.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3596
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Състоянието на каросерията не е ли най-важното? Останалото може да се смени, но изгинила каросерия е най-трудна за ремонт. Ако има софийски Икарус с добра каросерия аз лично предпочитам той да бъде запазен за музеен, защото все пак е софийски.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4582
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Каросерията е важна, но търсим все пак и решение, което да не струва шест цифрена сума. В София все пак има 20-тина Икаруса без фейслифт, от които да си избереш читав. 2712 на такъв ми изглежда. Може и да се бъркам.
Имайте предвид, че един такъв музеен експонат не се движи по 18 часа на ден. Тоест след "пенсионирането" на съответния Икарус, натоварването върху машината хзначително ще падне. Умора на метала на каросерията все пак се доказва с машинно измерване. Външно ако се съди обаче - поддръжката в София е в пъти по-добра от тази във Враца. Тоест - колкото и да ми е симпатичен врачанския Икарус, едва ли ще е по-изгодно да се изкорми до скеле и практически да се изгради наново, отколкото да се бракува и оригиналните му салонни и кабинни елементи и детайли да се поставят на някой запазен софийски Икарус.


От днес:
- Георги П. - 20 лв.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4582
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
В събота в 10:30 ще ходим в пернишкото депо на оглед на тролейбуса. Който желае - да заповяда.  :)
Необходим ни е компресор, който работи на бензин. Някой може ли да помогне?
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2288
    • View Profile
Компресор на бензин не се сещам да съм виждал някъде , дори и по рекламни брошури и каталози ! Вариант е бензинов генератор и нормален компресор.  :rolleyes:

С удоволствие бих дошъл , но съм на работа.
Когато мирогледа на човек се свие до една точка , той казва : Това е моята гледна точка !