Author Topic: Кампания! Откупуване на тролейбуси за музейни експонати  (Read 13689 times)

Offline wiNt

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 429
  • long live 9060
    • View Profile
Историята трябва да се помни, независимо дали е срамна. Колкото и недодялани да са били ДАКовете, факт е, че сега и това не можем да направим. Иначе, музеи нямаше да има, защото нещата в тях са стари, на повечето е намерена по-добра алтернатива и т.н. Кампанията е повече от похвална и наистина правя евала на такива хора, които отделят от собственото си време и ресурси, за да свършат нечия чужда работа.
Единственото, за което съм съгласен с поста над мен - Канадският тролей. Той няма абсолютно никаква историческа стойност за нас и като такъв, не би следвало да бъде излаган където и да е, СПОРЕД МЕН. Категорично не нападам чуждото мнение.

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 291
    • View Profile
    • Email
Аз пък не разбирам, защо след като ДАК -ът, по стечение на обстоятелствата би следвало да е с приоритет, се разпилява възможно ''най- добре'' изборът къде- кой- какво може да дари! Да не говорим, че в обединена Европа вече има запазени такива Шкоди, а сега като паднат и визите за Канада... нали и те запазиха още тогава! Но ме удивлява пък друго – каква история е точно той за нас, че да го оценяме буквално и сърдечно най- скъпо – може би че ''участва'' косвено в съсипването на този транспорт в Пловдив ли?!?
Така драги съфорумци, аз напълно се присъединявам към мнението на @mitko08888, след като откривам за себе си доста- доста противоречия! Освен това, за кой ли Ви е пък точно тази рожба на недодяланото комунистическо минало, ДАК- ът, при това и Чавдар, че да си припомняме за позорното си минало ли, вместо да гледаме в обещаващото бъдеще?
Не знам какво общо има конкретният тролейбус със съсипването  на тролейбусния транспорт в Пловдив. Какво общо има "комунистическото минало" с него и какво е "светлото бъдеще". Уверявам Ви, в Пловдив няма никакво светло бъдеще за този транспорт, той на практика е ликвидиран. 250ККМ беше оставена на съсипия и поетапно се премахва. По улиците вървят евтини турски дизели, или стари барутници. Намесването на Пловдив тук е крайно неуместно и затова си позволих да се отклоня от темата, извинявам се на модератора.

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1065
    • View Profile
Може ли да се оставят критиките настрана и да се съсредоточат усилията към целта?  :neznam:
Икономията е майка на мизерията!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11525
    • View Profile
За нас и трите тролея са ценни исторически експонати. Трябва да познаваме добре миналото си, за да вървим към "светлото бъдеще", и да се учим от грешките си. ДАК-Чавдарът е дело на български и румънски конструктори и инжинери, бил е модерен за времето си, и е произведен в несъществуващия вече завод Чавдар. Макар и недотам сполучлив, нека бъдещите поколения знаят какво са произвеждали техните дядовци, а и в близките години не се очертава да имаме производство на каквито и да е тролеи.
Шкодата 9Тр е била дълги години част от тролейбусния ни транспорт и е последният запазен у нас. За времето си е бил доста сполучлив модел.
Канадският тролей може да няма нищо общо с историята ни, но е с атрактивен за времето си дизайн и няма друг такъв на нашия континент, ще бъде атракция, ако се движи по софийските улици някой ден.
Така че нека се концентрираме върху спасяването най-вече на Дак-Чавдара, а критиките към нас да оставите засега настрана. Никого с нищо не задължаваме, който желае, нека помогне за спасяването на тези исторически тролеи!
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3608
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Канадският тролей трябва да бъде запазен, защото е уникален за Европа. Може и да не е бил експлоатиран в България и да не е част от българската тролейбусна история, но пък е част от световната тролейбусна история. Уникалността му включва:
- тролейбус на базата на GM New Look, един от най-известните автобуси в света
- само 100 такива тролейбуса са били произведени
- 152 е последният тролейбус, прибрал се в депо преди закриването на тролейбусния транспорт в Едмънтън
- тролейбусът е без аналог в континентална Европа
Уверявам ви, че този тролейбус ще предизвика най-голем интерес сред хората измежду всички експонати. Всеки е виждал легендарните GM по филмите, но да видиш такъв на живо и да се возиш на него е нещо съвсем различно и ще привлича посетители не само от България, ами от цял свят.

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4298
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
А как се озовал в Ямбол?
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3608
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
На платформа. Всички канадски тролеи бяха закарани от Бургас до моргата в Ямбол на платформи.

П.П. Сега се замислих, след като са осигурени 10 000 лева за канадския тролейбус, Динко не е ли склонен да го продаде за толкова? Със сигурност е платил много по-малко за него, така че все пак ще направи добра печалба.
« Last Edit: 05.11.2016, 14:51:20 by Sofia »

Offline qwerty95

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 732
    • View Profile
    • Email
Знае ли се кой и къде ще ги съхранява, кой ще е собственик, кой ще е отговорен за тях и как ще се администрира евентуалното им изкарване като движещи се музейни експонати, в смисъл как ще черпят ток от тролейбусната мрежа, как ще се заплаща това и т.н. Аз съм голям фен на Шкодата и много искам да се возя на нея и да я слушам как пее. Пък и ако мога да направя едно кръгче, ще е върхът!!  :D  :D  :D

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4626
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
На платформа. Всички канадски тролеи бяха закарани от Бургас до моргата в Ямбол на платформи.

П.П. Сега се замислих, след като са осигурени 10 000 лева за канадския тролейбус, Динко не е ли склонен да го продаде за толкова? Със сигурност е платил много по-малко за него, така че все пак ще направи добра печалба.

Не е склонен.
Първоначално искаше 20 000 лева без ДДС (24 000 лева);
Успяхме да намалим цената на 16 000 лева без ДДС (19 200 лева).
Както той, така и колегата му от Пазарджик много добре знаят какво са придобили и си искат съответните пари за него.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3608
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
Щом все още не са ги нарязали, значи имат по-голяма сметка да ги продадат цели. В един момент, ако поискат да се отърват от тях, биха могли да намалят цената и пак ще получат по-голяма печалба отколкото ако ги нарежат.

Offline Mammoth

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2271
  • 8 9 6 5
    • View Profile
А на някой не му ли е хрумвала идеята да запази поне един от единствените в България Škoda 15Tr които са доставени във Варна? :neznam:
:bb: 8965 :bb: :inlove:
ПРОТИВ бракуването на тролейбуси модел Škoda 15Tr 02/6, 03/6 и 07/7!

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3445
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
В тази връзка да попитам??? Ще се открива ли сметка за откупуването на останалият ненарязан Чавдар 141?
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4626
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
E нали 2621 е запазен за музеен?
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Online nokia

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 863
    • View Profile
Добре де а тая Шкода 9ТР  и канадския защо са толкова скъпи? Би трябвало да ги продават на цена за металекс, щото никой град няма да се навие да взима тези точно... А не става ли, щом Дака е спешен да се прехвърлят пари от канадския на дака? Поне ще спасите Дака.
А идеята за 15ТР също е много добра, гарантирам, че тролеите от модела са запазени и персоналите са ги поддържали, пример 525.
« Last Edit: 05.11.2016, 18:31:52 by nokia »

Offline viktor_bdz

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1263
    • View Profile
Аз пък бих се радвал, ако купите Шкода 9Tr.  8) Чавдарчето също би било яко да го видим възстановено.
R.I.P 2112
(1987 - 2017)

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4626
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
А не става ли, щом Дака е спешен да се прехвърлят пари от канадския на дака? Поне ще спасите Дака.

Не става, тъй като 10 000 лева са целеви пари за Канадския тролейбус - те ще се предоставят от дирекция "Култура" само за покупка на този тролейбус когато се осигурят останалите 9 200 лева.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4626
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Знае ли се кой и къде ще ги съхранява, кой ще е собственик, кой ще е отговорен за тях и как ще се администрира евентуалното им изкарване като движещи се музейни експонати, в смисъл как ще черпят ток от тролейбусната мрежа, как ще се заплаща това и т.н. Аз съм голям фен на Шкодата и много искам да се возя на нея и да я слушам как пее. Пък и ако мога да направя едно кръгче, ще е върхът!!  :D  :D  :D

Тролейбусите ще се експлоатират и поддържат съвместно със "Столичен електротранспорт" ЕАД. Няма как да е другояче. Сдружението няма лиценз за превозвач и не може да вози пътници. Ние обаче ще сме гарантът, че тези тролейбуси няма да изгният в някое депо и да бъдат нарязани.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1434
    • View Profile
Имам въпрос - тези тролейбуси в текущото си състояние, и най-вече ДАКа не стават за музейни експонати. Ще имат ли реставрация и с какви средства и от кого ще бъде извършена?
« Last Edit: 05.11.2016, 20:29:29 by bagercho »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4626
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Тук идва малко по-сложната част.

За всеки тролейбус е доста различно.

ДАК-ът е в най-лошо състояние, частично разграбен е. Хубавото в случая е, че заедно с него трябва да дойдат и някои дребни части, които да подпомогнат ремонтирането. Липсващите агрегати и блокове могат да се набавят от Икарус, тъй като Дак-ът е откопиран от Икарус. Управлението му единствено е контакторно. Освен това, има все още фирма, която произвежда части за ДАК. Фирмата е в Тутракан като основният й пазар е Румъния. Тоест, докато има ДАК-ове в Румъния - ще има и части за нашия ДАК.
Идеята тук е да се търси помощ като българско техническо творение от български фирми. От тях може да се търси и помощ дори в натура - кабели, тръби, гума, метал, плоскости, кожа за седалките, боя и т.н.
Столичен електротранспорт трябва да направи сметка колко материали ще са необходими и от там на сетне трябва да се търси подкрепа у нас.

С BBC-GMC нещата стоят като че ли малко по-розово - тролейбусът е напълно окомплетован, няма липси откъм оборудване, салонът е в прилично състояние (дребна козметика) и единствените забележки по него са огънатите плоскости от двете страни на предната лява гума, заради безотговорно преместване с вили на мотокар и спукани няколко стъкла. Отпред при предната дясна гума също има огъване, но то е минимално.
Преди време правих разговори с Дънди прешъс металс като канадска компания, която изяви желание да помогне, но по-скоро би го направила когато тролеят има сигурна съдба. По-са склонни да финансират възстановяването на тролейбуса, отколкото неговото закупуване.

С Шкода 9 Тр нещата могат да минат през общинския съвет. Шкодата е емблематичен тролейбус за София и за възстановяването му може да се търси финансиране именно от Столична община - може директно, може и през някоя общинска програма. Тролейбусът е в добро състояние. Има липси по него, но са дребни - контактори, бушони... и дребно електротехническо оборудване - неща, които са си ги прибрали от Тролейбусен транспорт - Пазарджик, които могат да се ползват в другите тролейбуси.
С нас също така преди време се свързаха от едно чешко Сдружение, което също изяви желание да помогне във възстановяването, така че и на тях ще разчитаме.
Разговори със сигурност ще проведем с Шкода и със Симекс - две чешки компании, които имат сериозен бизнес у нас, а с представителя на Симекс у нас дори и се запознахме наскоро.

И накрая - възстановяването на тролейбусите в движение няма да стане бързо със сигурност, но и за трите тролейбуса има огромни шансове това да се случи след като окончателно се уреди съдбата им като сигурна.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Sofia

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3608
  • R.I.P. 1511 (1985-2015)
    • View Profile
А на кой ДАК сте се спрели? Ако е 118, защо той а не 116 или 119?