Author Topic: Неефективните автобусни линии  (Read 27931 times)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12469
    • View Profile
    • Email
Има десетки автобусни линии, които са генератор на непрекъснат генератор на загуби за МГТ. Без да претендирам за изчерпателност, това са: 2, 4, 7, 8, 10, 44 (със всички индекси), 53, 63, 65, 70, 75, 100, 107 (в участъка от Бояна до Овча купел), 122, 123 (без събота и неделя).

Не мисля, че трябва да се закриват (с уговорката, че 53 може да се обедини с 82,  75 - с 9, 107 - с 63). Но считам, че по-икономичен би бил превоз с малки автобусчета. При това малките возила могат да обезпечат по-малки интервали на движение. Явно СКГТ не разполага с такива, а на сегашния етап трудно може да си позволи да закупи. Затома предлагам тези линии да се дадат на частни оператори за обслужване с минибусчета за 20-30 пътника.

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #1 on: 10.02.2006, 12:02:43 »
Една хубава оптимизация би било това. А се сещам и за друг положителен ефект. По маршрутите на тези линии има все пак маршрутки. Новите бусчета биха били преки конкуренти, но все пак на по-ниска цена.

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2509
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #2 on: 10.02.2006, 12:59:30 »
Спокойно ако се пуснат къси рейсове(дори БМЦ),ще станат по-реновини без увеличние на вазходите,защото в момента има супер почивки на някои линии(122/3).По 12 мин на посока или 24 за курс,което е загуба на време.Да не говорим,че 93,122,123 може да не се движат от понеделник до четвъртък,а в петък съответно  да са на 60,38,36 мин.През ученическите ваканции може и да има курсове през всички дни
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12469
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #3 on: 10.02.2006, 13:39:20 »
Quote from: T_4
93,122,123 може да не се движат от понеделник до четвъртък
Те и сега се движат, само когато лифтовете бачкат. (само за А93 не съм сигурен, май обслужва някакъв санаториум на Витоша, но само с 3-4 курса дневно).
Изобщо нямам предвид БМЦ, а много по-малки рейсчета.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10928
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #4 on: 10.02.2006, 14:15:41 »
За А70 не съм съгласен че е слабонатоварена.Особено в събота,неделя и празниците си е бая пълен.Няколко пъти като съм пътувал до с.Плана и обратно с А70 и хората сядаха даже по стъпалата защото пътя си е доста дълъг.По 70 се движат единични Икаруси,те са достатъчно малки с около 30-тина места.Всъщност то май по тази линия през последните 30 години други автобуси освен Чавдар и Икарус не са се движили,и май друго освен тези рейсове до там няма да може да отиде особено зимата.Преди с.Плана е много стръмно,пътя е толкова тесен колкото да мине рейса,има и много остри завои.Даже и в селото площада е много тесен и А70 обръща с маневра назад.
122,123 както и 93 си се движат всеки ден,ама когато не работят лифтовете се превозва само въздух.Е понякога се качват 2-ма 3-ма човека.
При 93 вече е друго,той освен до лифта продължава нагоре по един тесен път с много завои до бившата резиденция и затова за него има хора.
« Last Edit: 10.02.2006, 14:17:41 by Ivo »
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #5 on: 10.02.2006, 15:18:10 »
63 стана неефективен заради това, че съкратиха маршрута му. Колите са много разредени и понякога чакането не е основателно. По-добре ще е да се закупят Икарус Е91 и се пуснат по така наречените неефективни линии, т.к. хем ще се подмени паркът и хем хората ще получат адекватно обслужване.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12469
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #6 on: 10.02.2006, 16:52:04 »
Quote from: Ivo
За А70 не съм съгласен че е слабонатоварена.Особено в събота,неделя и празниците си е бая пълен.Няколко пъти като съм пътувал до с.Плана и обратно с А70 и хората сядаха даже по стъпалата защото пътя си е доста дълъг.
Ами тогава да спира само в махалите на Плана, от Белите брези нататък има А69,98, после А68. Знам детското ти възхищение от Икарусите, но те пъплят едвам-едвам по баира в Бункера, това е положението. Едни малки нови автобусчета ще вървят със скоростта на колите, освен че са икономични, те са и доста маневрени и подходящи за неособено широкия път до с. Плана. В Италия малкият, но стръмен остров Капри се обслужва от малки автобусчета, които вървят със зашеметяваща скорост по тясното пътче.


Quote from: maniak
63 стана неефективен заради това, че съкратиха маршрута му. Колите са много разредени и понякога чакането не е основателно.
така е - повечето от горецитираните линии непрекъснато ги разреждат и от това стават още по-неефективни.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11163
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #7 on: 10.02.2006, 19:47:08 »
4ката си има своите пътници,особено след като се очртава да е единствения довозващ транспорт от Горбуляне до бъдещето метро
НЕ на хейтърството!

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4707
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #8 on: 10.02.2006, 20:07:59 »
За някои от линиите не мога да кажа нищо защото нямам наблюдения, но да речем за 70 си има хора. Какъв е проблема? Та този автобус прави 2 курса на ден колкото да могат да се придвижат хората от Плана. В 65 честно казано не съм се возил никога и нямам представа ползва ли го някой. С този си маршрут е наистина безмислен. Ако по някакъв начин бъде изкаран на околовръстното и да речем от там за бояна ще има смисъл. А за 107 и 63 отново започваме дълго обсъжаната тема. Трябва да има автобус по Пушкин, трябва да има и такъв който от Бъкстон да излиза на Цар Борис. Колкото и малко хора да го ползват. За 63 наистина може да се помисли за намиране на по-подходяща крайа спирка. Връщането му през Руски паметник и Петте кьошета ще съживи тази линия. Дори ако може да стига до Овча купел и от там да завива към Бъкстон ще стане още по-добре. Няма да се изгуби нито дна спирка от маршрута му, а за сметка на това ще вземе част от потока към 260.
123 почти никой не го ползва докато на 122 си има хора и там поне се пускат в делнични дни само къси автобуси. Понеже някой взеха да разправят че автобусите (122 и 123) се движат всеки ден да спомена че се движат само в дни когато работи лифта. Същото е и при 93 с изключение на няколкото курса (6-7 мисля) които прави до Болницата всеки ден и е единствения транспорт до там. Когато отиват и се връщат работещите от там в автобуса си има доста хора.

За повечето от изброениете линии малки автобусчета ен биха свършили работа защото иам частове с доста пътници.
« Last Edit: 10.02.2006, 20:16:36 by Dragon »
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline c.r.u-to

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 305
    • ICQ Messenger - 229906915
    • MSN Messenger - kluklu_9@hotmail.com
    • View Profile
    • http://www.sofia.bg
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #9 on: 11.02.2006, 13:13:00 »
Quote from: blagun
Има десетки автобусни линии, които са генератор на непрекъснат генератор на загуби за МГТ. Без да претендирам за изчерпателност, това са: 2, 4, 7, 8, 10, 44 (със всички индекси), 53, 63, 65, 70, 75, 100, 107 (в участъка от Бояна до Овча купел), 122, 123 (без събота и неделя).

Не мисля, че трябва да се закриват (с уговорката, че 53 може да се обедини с 82,  75 - с 9, 107 - с 63). Но считам, че по-икономичен би бил превоз с малки автобусчета. При това малките возила могат да обезпечат по-малки интервали на движение. Явно СКГТ не разполага с такива, а на сегашния етап трудно може да си позволи да закупи. Затома предлагам тези линии да се дадат на частни оператори за обслужване с минибусчета за 20-30 пътника.
СЪГЛАСЕН СЪМ ДА СЕ ОТДАДАТ НА КОНЦЕСИЯ ПРЕДЛОЖИ ГИ НА СО
ИЗДИРВАМ АВТОМОБИЛ МАРКА: ФОЛКСВАГЕН МОДЕЛ: ГОЛФ МОДЕФИКАЦИЯ : ДВОЙКА ГОДИНА НА ПРОИЗВОДСТВО 1983
РЕГ № С 9661ТТ МОЛЯ КОЙТО ЗАБЕЛЕЖИ АВТОМОБИЛА ДА МИ ПИШЕ НЕЗАБАВНО

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2509
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #10 on: 11.02.2006, 23:16:10 »
Не съм казал,че 122/3 работят или по-точно нямам наблюдения.А3 защо имам спомен,че е много нарядко.Какъв е смисъла по него да има 0345г на 45-65 мин?
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11163
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #11 on: 12.02.2006, 12:45:02 »
Quote from: T_4
Не съм казал,че 122/3 работят или по-точно нямам наблюдения.А3 защо имам спомен,че е много нарядко.Какъв е смисъла по него да има 0345г на 45-65 мин?
какво лошо има да са О345Г ???
НЕ на хейтърството!

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #12 on: 12.02.2006, 14:15:55 »
Абе по тези линии трябва да са малки рейсове, та доре както Благун казва бусчета...

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12469
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #13 on: 13.02.2006, 11:29:52 »
Quote from: Repcho
4ката си има своите пътници,особено след като се очртава да е единствения довозващ транспорт от Горбуляне до бъдещето метро
Аз не предлагам закриваме на никоя от цитираните линии, вкл. А4. Но в момента може да мине на бусчета.
Пък след като метрото стигне до Младост (2009-2010), съм почти сигурен, че А1,3 и 6 ще тръгват от някоя от Младостките метростанции, така че А4 няма да е единственият транспорт от метрото до Горубляне. Даже тогава вероятно ще го закрият.

За А3 не съм споменал нищо. Долни Пасарел не е малко село, има и вилна зона, също рибари и туристи ходят по долината на Искъра и не съм сигурен, че минибусче ще е добро решение нататък, поне в празнични дни трябва да ходи голям автобус.
« Last Edit: 13.02.2006, 11:35:47 by blagun »

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4286
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #14 on: 16.02.2006, 21:37:54 »
Quote from: T_4
Не съм казал,че 122/3 работят или по-точно нямам наблюдения.А3 защо имам спомен,че е много нарядко.Какъв е смисъла по него да има 0345г на 45-65 мин?

Попътувай някой път към 19:00 в делничен ден до Пасарел и ще видиш. Като цяло, О345Г са със повече седалки, а 30км не се пътуват така на крак, защото хората, които ползват 3 го ползват от край докрай. Може да ги сменят с О305Г, ако толкова искат, но икарусите нямат достатъчно седлаки като че ли.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2509
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #15 on: 16.02.2006, 21:44:38 »
Не е ли по-разумно с малки  автобуси(не БМЦ) на по-малък интервал и повече коли.Примерно 5,а не 3.Така няма да се чака много.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11163
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #16 on: 16.02.2006, 22:08:17 »
Quote from: T_4
Не е ли по-разумно с малки  автобуси(не БМЦ) на по-малък интервал и повече коли.Примерно 5,а не 3.Така няма да се чака много.
не, за 3 трябват дълги рейсове
НЕ на хейтърството!

Offline Kaiser Kar

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4286
  • НЕ! на мърльовците
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #17 on: 16.02.2006, 22:08:53 »
Quote from: T_4
Не е ли по-разумно с малки  автобуси(не БМЦ) на по-малък интервал и повече коли.Примерно 5,а не 3.Така няма да се чака много.

По зимно разписание са две коли и делник и празник. Лятото делник са две, а празник - три. пускането на малки е неразумно, защото никой няма да ги пълни ако са начесто, а така се губят 5 БМЦ-та за 604/306, а се освобождават дват о345Г, които ако се сещаш не могат да направят нищо.
"На кровове Београда слетела су нова јата телевизијских антена. Оне кљуцају невидљиве телевизијске таласе и носе црно-бела и шарена јаја"

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11499
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #18 on: 18.02.2006, 20:28:20 »
Може напр. да разкарат 4ката и да удължат 305 до горубляне
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12469
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #19 on: 20.02.2006, 13:12:34 »
Quote from: ozzy
Може напр. да разкарат 4ката и да удължат 305 до горубляне
Ако всички 305-ци ходят до Горубляне вместо двата автобуса по А4, това ще доведе до преразход на пробег и гориво. Ако пък само някои от 305-ците стигат до Горубляне (примерно 305 и 405), възниква проблем със синхронизацията на дългия и късия маршрут.