Author Topic: Неефективните автобусни линии  (Read 30573 times)

Online emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17298
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #220 on: 05.02.2015, 11:01:46 »
Напълно се бъзикам с идеята за 305 до Кокалянско ханче. Ама толкова неловка звучи и идеята да се удължи 305 повече от сегашния му маршрут. Просто автобус 4 трябва да има един курс повече нощно време.
мур

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4869
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #221 on: 05.02.2015, 11:04:37 »
Според мен е добре след пускането на метрото линия 4 да стане бърза довозваща до него линия от Горубляне през Хит-а и Младост 2 до обръщалото в Младост 1 след моста. При курс около 60 минути може в пик да е на 12 минути (5 коли), а извън пик да е на 15 минути (4 коли). Маршрутът може да започва от предлаганото обръщало при детската градина, но по-добре според мен е да върти през ул. Борис Рангелов и ул. Детелина (или наопаки) за по-добро обслужване на горната част на квартала покрай околовръстното. Почивките могат да са на обръщалото в Младост 1.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1101
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #222 on: 05.02.2015, 13:28:36 »
Откакто е създадена линията (във варианта й от 90-те години), автобус 4 се използва за връзка на живеещите в Горубляне с училищата и градините в Младост, както и с общината в Младост 3.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4869
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #223 on: 06.02.2015, 14:29:19 »
Моето предложение не променя този факт.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline я л т а

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4168
  • МНОГОЗНАЙСТВОТО НЕ УЧИ НА УМ. Хераклит
    • View Profile
    • http://www.wix.com/tcvetanov/wood-carving#!__portfolio
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #224 on: 06.02.2015, 14:35:22 »
За А4 се носеше слух навремето че лелята на Васил Найденов- бившият директор на Градски транспорт, живеела там някъде в блокчетата, та за това е и пусната тази линия.
Преди много години така беше пусната и 121 мисля, от Младост до Дървеница, за да пътува съпругата на Младосткият кмет, в края на осемдесетте години, после я закриха.
"Нося отговорност за това, което съм казал и което съм имал предвид - Не нося отговорност за това, което е разбрал някой отсреща"!
-----------------------------------------------------
"На 18 нашите убеждения са хълмовете, на които се изкачваме и от които гледаме. На 45 те са пещерите в които се крием". /Фр. Ск. Фицджералд/

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #225 on: 06.02.2015, 14:54:09 »
Ако удължаването на А305 до ж.к. Горубляне е такъв голям проблем, тогава може А4 да се съкрати до МС Младост 3, но по този начин:

за да се запазят връзките с поликлиниката и общината.

Но трябва и да се добавят ранни и късни курсове в предпразник/празник и може би още един късен курс в делник.  ;)
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6761
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #226 on: 06.02.2015, 14:59:03 »
Пак почна с творбите върху бгмапс  :help:
Аз доколкото знам "проблемът" с А4 е че не е ефективен в частта си откъм Кокаляне, а не откъм Младост 1, откъдето искаш да го отрежеш. Все пак автобуса прави връзка с 111, 213, 76, 88 и др., също така с пазара, Била, Кауфланд и пр.

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #227 on: 06.02.2015, 15:05:43 »
Типичен пример за тенденциозно негативно отношение към мен...  :neznam: :/

Доста други потребители предложиха съкращаването на А4 до МС Младост 3 на няколко места във форума. Аз просто оптимизирам това предложение, за да може да е по-полезно, вместо двупосочно движение по ул. "Жечо Гюмюшев".

Идеята на това предложение да се намали малко курса на А4 и съответно и интервала на движение, за да стане по-удобен и по-полезен за жителите на ж.к. Горубляне.
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6761
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #228 on: 06.02.2015, 15:19:46 »
Нищо тенеденциозно няма. Ти обикалял ли си тези улуци, по които смело рисуваш? Сигурен ли си че са пригодени за МГТ и дали пускането на редовна линия по тях няма да създаде други проблеми?

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2972
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #229 on: 06.02.2015, 15:25:21 »
Ти обикалял ли си тези улуци, по които смело рисуваш?
Да. Десетки пъти!  :)

Има няколко полегнали полицаи, но това не е нещо, което не може да се коригира.  ;)

В допълнение мога да кажа, че преди години съчленените O 345 по А213 и А214 са минавали по ул. "Полк. Владимир Серафимов" и ул. "Жечо Гюмюшев"  поради ремонт в района на поликлиниката и общината.  ;)
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1474
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #230 on: 06.02.2015, 15:42:09 »
За А4 се носеше слух навремето че лелята на Васил Найденов- бившият директор на Градски транспорт, живеела там някъде в блокчетата, та за това е и пусната тази линия.
Преди много години така беше пусната и 121 мисля, от Младост до Дървеница, за да пътува съпругата на Младосткият кмет, в края на осемдесетте години, после я закриха.
124-само с един рейс, Чавдарка, само в работни дни, само сутрин и следобед, от дъжд на вятър.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12909
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #231 on: 07.02.2015, 15:34:16 »
Ти обикалял ли си тези улуци, по които смело рисуваш?
Да. Десетки пъти!  :)

Има няколко полегнали полицаи, но това не е нещо, което не може да се коригира.  ;)
Предлаганият десен завой от Радко Димитриев към Гюмюшев е абсолютно невъзможен за автобус, а и това кръстовище на малки улици и бездруго си е доста натоварено. Просто забравете връзка до МС Младост-3 до пускането на Ляпчев и Бъднина в проектните им габарити.
Иначе си прав, че линиите около пазара в Младост-1 и по S-ките наляво са твърде много и след пускането на продължението на метрото могат да се намалят. Реалистично е А4 да върти по Св.Преображение-Малинов-Ф.Аврамов (стария и маршрут) или при Деница около Шел и Макдоналдс.
« Last Edit: 07.02.2015, 15:38:16 by blagun »

Offline gtgirl

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 106
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #232 on: 03.08.2017, 12:55:52 »
Възможно ли е да се върнат бивши автобусни линии с промяна на маршрутите им? Даже съм разработила и маршрут на тях:

266 -  Симеоновски лифт - Околовръстен път - бул. Черни връх - кв .Драгалевци - Романски лифт - Хотел Морени - връх Алеко

9ТМ - Кино Одеон - бул. Патриарх Евтимий - бул. Фритьоф Нансен - бул. Черни Връх - Околовръстен път - Ботаническа градина

53 - Пл. Сточна гара - Пл. Лъвов мост - Бул. Сливница -  Бул. Константин Величков - тунел Люлин - Бул. Царица Йоана - Бул. Панчо Владигеров - Люлин Бийч

41 - кв. Обеля - кв. Обеля ул. акад. Димитрий Лихачов - бул. Ломско шосе - с. Волучк - Костинброд

214 - Централна гара - бул. Христо Ботев - пл. Лъвов мост - пл. Сточна гара - бул ген. Данаил Николаев - бул. Евлоги Георгиев - Орлов мост - бул. Цариградско шосе - АМ Тракия - Нови хан

16 - Автостанция Изток - ул. Източна тангента - кв. Христо Ботев - хотел Ибис Летище София - Летище София терминал 2

Автобусните линии 605A, 606B, И 607C да си запазят маршрутите.


« Last Edit: 03.08.2017, 13:26:30 by gtgirl »

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1260
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #233 on: 03.08.2017, 13:44:41 »
Не, не е възможно. Линиите са закрити по основателни причини.

Offline gtgirl

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 106
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #234 on: 03.08.2017, 13:55:49 »
Разбирам, но ако не е възможно защо са възстановили А58 като преди това тя беше закрита.

 Още повече преди да се закрие беше с един маршрут и след това я възстановиха със същия маршрут.


Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1260
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #235 on: 03.08.2017, 13:59:39 »
58 беше възстановен защото неколцина жители на Владая протестираха и блокираха движението по международния път за Перник. За да се угоди на тази групичка редовни избиратели линията беше пусната отново. Такава организация за спасяване на доста по-натоварени и нужни линии от рода на 214 не може да се очаква.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6761
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #236 on: 03.08.2017, 14:03:18 »
Предложенията по-горе са кое от кое по-хубави.
Аз предлагам да се възстанови и линия 270, но да стига до Владо Тричков.

Online V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4005
    • View Profile
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #237 on: 03.08.2017, 14:07:34 »
58 беше възстановена за по-добро обслужване на Владая - Владая е с почти тройно по-голямо население от Мърчаево и има нужда от по-редовен автобус или допълнителни курсове.
Възстановяването на предложените линии е неоправдано по следните причини:
266 - Огромен дублаж с 64, 66 и 93, висене в задръствания по Околовръстното.
9ТМ - Огромен дублаж с метрото, също така не е редно крайградска линия да навлиза в центъра.
53 - Твърде сериозен дублаж с 309, 310 и тролеите, значителен такъв с ТМ8 и МД1 в Люлин, също така задръствания в тунела към Люлин.
41 - Костинброд е извън Столична Община, във Волуяк има удобно място за обръщане.
214 - Нови Хан е извън Столична Община, също така не е редно селски автобус да навлиза в центъра.
16 - Източна Тангента е негодна за градски транспорт, дори и да бъде реконструирана е далеч по-смислено да се пусне директен автобус от Централна Гара до Терминал 1 и 2 евентуално с места за багаж и по-висока цена на билета. :rolleyes:

Закритата 214 е абсолютно ненужна - далеч по-смислено е да се подсили 213 вместо да се пуска допълнителна линия с над 95% еднакъв маршрут със съществуващата. :help:

Offline gtgirl

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 106
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #238 on: 03.08.2017, 14:29:53 »
Голяновци също е извън Столична община но до там  се движи А31
И Божурище е извън Столична община  до там обаче се движи А54
Нищо не пречи да пуснат и до Костинброд, ако не да се възстанови А41, то поне А31 спокойно може да се разшири до Костинброд.
Авобуси от Централна гара до летище София си има - 213,305 + 84,184

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6761
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Неефективните автобусни линии
« Reply #239 on: 03.08.2017, 14:39:27 »
Това че Голяновци и Божурище се обслужват от МГТ на София е по-скоро изключение. Градския транспорт има преди всико социална функция и се субсидира от бюджета на СО. В този ред на мисли не е честно с парите на софианци да се субсидират линии на други общини. Все пак наземният транспорт в София е крайно разреден за да си позволим лукса да разкриваме пак доказани въздуховози, и да возим жители на други общини докато ключови линии като 11 и 213 са на 20 минути.