Author Topic: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев  (Read 3981 times)

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1082
    • View Profile
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #20 on: 24.10.2014, 16:51:25 »
И релсодрум в двата края... а може и по ЖП трасето да вървят русичите с трета релса... Да, Граф Игнатиев има нужда от ремонт, но аз съм на мнение, че откъм релсов път така е по-добре от гледна точка на безопасност и предотвратяване на инциденти с пешеходци, защото при евентуално ремонтиран РП, трамваите стават значително по-безшумни, а не очаквайте пешеходците да станат по-внимателни - това няма да се случи.
Да, много е добре. Мотрисите се люшкат на всички посоки по разбитите панели. Огражда се трасето с една красива оградка и пресичането му от пешеходците ще става само на преките. Мисля, че и сега има възможност за един туристически трамвай с кръгов маршрут, по подобие на този във Виена. Маршрута му може да е следния - ул. Струга, надясно по Мария Луиза, надясно по Алабин, надясно по Ботев и пак надясно по Струга. Доста обекти се минават по този маршрут, общо взето голяма част от централната градска част може да бъде видяна.

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7938
    • View Profile
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #21 on: 24.10.2014, 17:57:18 »
А не е ли по- добре трасето - габарита на трамвая  плюс 40-50 см отстрани да бъде да речем на по 20 см нагоре от нивото на тротоара . По този начин , когато някой реши да пресече , трябва да се качи едно стъпало и по този начин може би ще се подсети да се обърне и да види дали идва трамвай .
Михайло е имал в предвид не сегашното състояние на трасето а сегашното изпълнение на трасето .

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3724
    • View Profile
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #22 on: 24.10.2014, 18:02:00 »
Не се бъзикам. Напълно е възможно да се поставят плътни огради по цялото трасе освен спирките и пресичанията с Раковски и Левски, като на междинните улици се изградят пешеходни надлези. Съответно панелите се заменят с насип по  ЖП технология. Така ще се вдигне средната скорост и ще се подобри безопасността - оградите няма да позволяват излизания на пешеходци и автомобили по трамвайното трасе.  :) Издигането на трасето не е особено удачно - пак ще има излизащи пешеходци може би и автомобили.  :rolleyes:

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10928
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #23 on: 24.10.2014, 19:48:48 »
И ще стане страшно красиво по графа трамвайното трасе да е по ж.п. технология, няма що.

По-добре да се направи с някакъв паваж, и самите релси да се оградят с красив стил парапети от ковано желязо например с герба на града. За да не навлизат автомобили може в началото на всяка пряка да се направи декоративна яма, около 60 см. дълга и 40 см. дълбока, невъзможна за преодоляване от автомобили, като за екстремни случаи, като да мине пожарна или полиция например, или пък през нощта за зареждане да има капак, който се обръща и да могат да минават. Мисля че някъде на снимки бях гледал подобно изпълнение, но сега немога да го намеря.

Дори съм виждал на снимка направено такова нещо на Бус-ленти, направено широко точно където да минат гумите на автобусите и до тях 2 изкуствени ями, така че ако мине автомобил да пропадне в тях, но не мога да се сетя дали беше от Дания или Швеция.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6170
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #24 on: 24.10.2014, 22:00:13 »
Явно си проспал 8-9 клас, когато по литература се изучават периодите...  :/
Е явно съм цар на проспиването особено по български, но пък за сметка на това искам центъра на града ни, да изглежда добре. Много лесно ще продължат "красотата", която направиха на Витошка. А ако махнат трасето на трамваите по Графа, очаквайте скоро закриването на трамвайния транспорт... Защото нито един град, който желае да развива даден транспорт, не го унищожава преди това...

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1029
    • View Profile
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #25 on: 24.10.2014, 22:24:32 »
Доколкото ми е известно, основното трамвайно трасе ще се премести по Гурко, а по Графа остава само декоративното. Което само по себе си пак е глупост, тъй като ще се инвестират много пари в сложно преминаване на канала, ще се прекъсне връзката с култовото място - Попа, където е и връзката с Метролиния 3. Отделно ул.Гурко е комукационна ос на южната част на центъра и съвместното ползване от релсови и нерелсови ППС ще затрудни всички.

Трамвайно трасе по Гурко трудно би станало технически, на места изобщо няма да има минималното отстояние "по изключение" до сградите и някак не би минало като заместващо уж временно трасе.

Наистина изглежда че някой здраво и упорито работи за премахването на трамваите...
Икономията е майка на мизерията!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12466
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #26 on: 24.10.2014, 23:31:16 »
Ами ако трасето до Дървеница не се реализира, нищо чудно трамваи да има само до Съдебната палата  :angry:

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6170
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #27 on: 24.10.2014, 23:35:55 »
Може и до Съдебна да нямаме, както говореха за премахване на обръщателното колело там...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12466
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #28 on: 25.10.2014, 22:06:03 »
Този архитект Пантелеев сигурно е от забутано село без транспорт..........
Нищо подобно - много добър архитект е, цялата му кариера (от 1985 г.насам) е протекла в София, а иначе е родом от Русе.
Работата е там, че всеки обект се проектира сам за себе си. Проектира се пешеходна зона, но не се изследват трамвайните трасета. Проектира се кръстовище на България/Гешов, но не се отчита преминаването оттам на МГТ, който трябва да се свързва удобно с метрото.

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 828
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #29 on: 26.10.2014, 10:24:15 »
Ами ако трасето до Дървеница не се реализира, нищо чудно трамваи да има само до Съдебната палата  :angry:
Стига сме обвързвали развитието на трамвайния транспорт с безсмисления трамвай към Дървеница. Има само идеи за преместване не трамваите от Графа по Гурко от един ОУП който никой не спазва, що се отнася до схемата на релсовия транспорт. Ако някой ден се направи подземно трамвайно трасе по Гурко, би било прекрасно, но в близко бъдеще не виждам такава перспектива.Ясно е че си фен на трамвая до Дървеница, преди пишеше че има опасност трамваите да бъдат до Журналист, сега до Съдебната палата, такива опасности въобще не виждам независимо ще има или няма трамвай до Дървеница. Трасетата по Граф игнатиев и Джеймс Баучер ще си останат, независимо от многото приказки.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1082
    • View Profile
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #30 on: 26.10.2014, 10:28:11 »
Нека тогава архитект Пантелеев да проектира градската среда в родния си град. Но Русе е красив град и едва ли местните жители ще му позволят да го окалпазани, каквото се опитват да направят със София. Ако може да вземе със себе си и друг виден топ архитект - г-н Петър Диков.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12466
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #31 on: 26.10.2014, 11:55:22 »
Ами ако трасето до Дървеница не се реализира, нищо чудно трамваи да има само до Съдебната палата  :angry:
Стига сме обвързвали развитието на трамвайния транспорт с безсмисления трамвай към Дървеница. Има само идеи за преместване не трамваите от Графа по Гурко от един ОУП който никой не спазва, що се отнася до схемата на релсовия транспорт. Ако някой ден се направи подземно трамвайно трасе по Гурко, би било прекрасно, но в близко бъдеще не виждам такава перспектива.Ясно е че си фен на трамвая до Дървеница, преди пишеше че има опасност трамваите да бъдат до Журналист, сега до Съдебната палата, такива опасности въобще не виждам независимо ще има или няма трамвай до Дървеница. Трасетата по Граф игнатиев и Джеймс Баучер ще си останат, независимо от многото приказки.
Това, трамваите от Дървеница и Хладилника да въртят на Журналист, не беше моя идея или фантазия, а официален документ на общината - обява за инвестиционни намерения, подписан от арх.Диков и окачен на публични места в квартала. Аз само преснимах тази обява - все пак това не бяха публикации в "Уикенд" или "Жената днес".
Ако трасето по Графа остане, но се използва само за декоративен ретротрамвай и евентуално сутрин и вечер за служебен пробег от/до депо - все едно, че го няма. Обвързаността с реализацията на дървенишкия трамвай е следната: един трамвай Дървеница (и в бъдеще Малинова долина и/или Студентски град) - Журналист не е най-доброто, но има някакъв резон, докато самотна редовна линия Журналист-Кораб планина-Хладилника няма особено бъдеще.

Подпаважен трамвай под Гурко с поне 3 подпаважни трамвайни спирки звучи, меко казано, фантастично. Не знам, доколко е технически възможно, но преди десетина години бяха открили някаква антика на Гурко пред Кукления театър и дупката стоя доста време до консервацията на антиката. Така че явно и там имаме археологически слоеве, което би направило проекта силно проблемен.
« Last Edit: 26.10.2014, 12:24:19 by blagun »

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4535
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #32 on: 26.10.2014, 14:15:51 »
Панталеев не е виновен. Виновен е възложителят - Столична община и в частност - Диков, тъй като в заданието на конкурса буквално няма изисквания. По просто казано - проектирайте си каквото си искате! И хората изпълняват...  :help:
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 828
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #33 on: 26.10.2014, 18:58:18 »
Ами ако трасето до Дървеница не се реализира, нищо чудно трамваи да има само до Съдебната палата  :angry:
Стига сме обвързвали развитието на трамвайния транспорт с безсмисления трамвай към Дървеница. Има само идеи за преместване не трамваите от Графа по Гурко от един ОУП който никой не спазва, що се отнася до схемата на релсовия транспорт. Ако някой ден се направи подземно трамвайно трасе по Гурко, би било прекрасно, но в близко бъдеще не виждам такава перспектива.Ясно е че си фен на трамвая до Дървеница, преди пишеше че има опасност трамваите да бъдат до Журналист, сега до Съдебната палата, такива опасности въобще не виждам независимо ще има или няма трамвай до Дървеница. Трасетата по Граф игнатиев и Джеймс Баучер ще си останат, независимо от многото приказки.
Това, трамваите от Дървеница и Хладилника да въртят на Журналист, не беше моя идея или фантазия, а официален документ на общината - обява за инвестиционни намерения, подписан от арх.Диков и окачен на публични места в квартала. Аз само преснимах тази обява - все пак това не бяха публикации в "Уикенд" или "Жената днес".
Ако трасето по Графа остане, но се използва само за декоративен ретротрамвай и евентуално сутрин и вечер за служебен пробег от/до депо - все едно, че го няма. Обвързаността с реализацията на дървенишкия трамвай е следната: един трамвай Дървеница (и в бъдеще Малинова долина и/или Студентски град) - Журналист не е най-доброто, но има някакъв резон, докато самотна редовна линия Журналист-Кораб планина-Хладилника няма особено бъдеще.

Подпаважен трамвай под Гурко с поне 3 подпаважни трамвайни спирки звучи, меко казано, фантастично. Не знам, доколко е технически възможно, но преди десетина години бяха открили някаква антика на Гурко пред Кукления театър и дупката стоя доста време до консервацията на антиката. Така че явно и там имаме археологически слоеве, което би направило проекта силно проблемен.
Четох какво си прочел на някакви обявления в квартала, в края на краищата не го видяхме официално никъде. Не се съмнявам че си видял такива съобщения, но те показват как може да има трамвай до Дървеница и да няма такова по Графа където безспорно е много по необходимо. В момента просто се продължават обсъжданията по един неграмотно проведен конкурс за центъра на София. Ако някой осъществи идеята Граф Игнатиев да стане пешеходна зона с ретротрамваи или "совалки", не мисля че трамвая за Дървеница ще бъде някакъв аргумент за запазване на трамвайното трасе. Просто това е една транспортна ос която няма алтернатива в момента и без да имаме трамвай до Дъвеница.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12466
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #34 on: 27.10.2014, 06:19:15 »
Панталеев не е виновен. Виновен е възложителят - Столична община и в частност - Диков, тъй като в заданието на конкурса буквално няма изисквания. По просто казано - проектирайте си каквото си искате! И хората изпълняват...  :help:
Точно това исках да кажа. Ако има задание за небостъргач насред Графа или за пристанище не Перловец - архитектите ще го проектират, без да им мигне окото. Точно както в един парцел проектират най-хубавата кооперация на света, но не могат да знаят, че няма улица, че няма канализация и т.н.
За допустимост и вкарване на проектите в рамките на градоустройството, ОУП и ПУП си има архитекти на районите, разбира се - и на Столична община.
« Last Edit: 27.10.2014, 06:24:34 by blagun »

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #35 on: 27.10.2014, 16:53:09 »
Б.Б. пак ще става премиер и Диков се развихри. Две години буксуваше и нямаше кой да му уйдиса на акъла. Очаквайте до няколко седмици пак да се заговори за ликвидиране на трамвайния тунел под НДК. Такава стриктна последователност в зачеркването на релсовия транспорт показва нашият главен архитект!  :crazy:

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3724
    • View Profile
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #36 on: 27.10.2014, 17:01:08 »
И ще стане страшно красиво по графа трамвайното трасе да е по ж.п. технология, няма що.

По-добре да се направи с някакъв паваж, и самите релси да се оградят с красив стил парапети от ковано желязо например с герба на града. За да не навлизат автомобили може в началото на всяка пряка да се направи декоративна яма, около 60 см. дълга и 40 см. дълбока, невъзможна за преодоляване от автомобили, като за екстремни случаи, като да мине пожарна или полиция например, или пък през нощта за зареждане да има капак, който се обръща и да могат да минават. Мисля че някъде на снимки бях гледал подобно изпълнение, но сега немога да го намеря.

Дори съм виждал на снимка направено такова нещо на Бус-ленти, направено широко точно където да минат гумите на автобусите и до тях 2 изкуствени ями, така че ако мине автомобил да пропадне в тях, но не мога да се сетя дали беше от Дания или Швеция.

Трасе по ЖП технология не стои грозно, а и при моето предложение почти цялото ще бъде прикрито от плътни огради и ще се вижда само от чакащите на спирките, пресичащите през надлезите и т.н. ВЪв всички случаи е по-красиво от разнебитените панели, а и ще може да се вдигне сериозно скоростта и оттам популярността на трамвая. За зареждане могат спокойно да се ползват пресичащите улици. Паветата няма кой да ги  реди качествено, ще се разхлопат и съответно ще падне средната скорост на трамваите и ще се увеличи шума.  :)

Online mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4396
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #37 on: 27.10.2014, 18:29:15 »
Абе да вдигнем Берлинската стена на два ката по Графа направо...
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6170
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #38 on: 27.10.2014, 18:38:41 »
Ж.П. трасе в центъра на София.  :laugh: Това се казва идея!  :D

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1082
    • View Profile
Re: Трамвайно трасе по Граф Игнатиев
« Reply #39 on: 21.01.2015, 13:40:49 »
Quote
През 2017 г. в София
Трамваите по „Графа" само с едно трасе
Плочките на втората пешеходна зона в столицата ще са двойно по-дебели от тези по „Витошка"
През 2017 г. емблематичната столична улица „Граф Игнатиев" ще се превърне в пешеходна зона като „Витошка", но по нея ще се движат трамваи. За първи път в София обаче те ще бъдат с еднопътно трасе, което ще върви по средата на „Графа". Това са насоките, дадени на проектантите от фирма „А.Д.А", които още в края на февруари трябва да представят ескизния проект за публично обсъждане, съобщи за „Преса" главният архитект Петър Диков.
От Съдебната палата трамваите ще се движат по две трасета до пл. „Гарибалди". Там те ще се събират в едно, което продължава до кръстовището с „Патриарх Евтимий". След „Попа" трасето отново ще се раздвоява до пл. „Журналист". Разминаванията на трамваите ще стават на спирките на площадите „Гарибалди" и „Славейков" и на „Патриарх Евтимий", разясни Диков. „Практиката с еднопътното трасе за трамваите в центъра на много европейски градове показва, че това е удачна форма да се освободи още място за пешеходците", коментира главният архитект.
Преди да се спрат на този вариант, специалистите обсъждали още два. Единият бил трамваят да е като метро и да влезе в подземен тунел, а другият - вместо него да се движи атракционна ретро мотриса. Настилката на втората пешеходна зона в София ще бъде различна от „Витошка", която отнесе много критики за постоянно чупещи се плочки. По „Графа" те ще са от естествени материали и с дебелина минимум 8 см, двойно повече от тези на булеварда.
До есента трябва да бъде готова апликационната форма, с която ще се кандидатства за финансиране по ОП „Градска среда". Ремонтът ще започне в средата на 2016 г. и ще продължи около 12 месеца.
Източник
Поредната тъпотия от Столична община. След като прецакаха трамвая до Дървеница, сега идва ред и на трамваите по Графа!