Author Topic: Старите автобусни номера.  (Read 25793 times)

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12896
    • View Profile
    • Email
Re: Старите автобусни номера.
« Reply #20 on: 24.07.2008, 20:16:53 »
за такова разделечение на първоначлна линия и краен вариант са рейс 4 и 604
Първоначалната комбинация е 104/304, а не 4/304. После 304 се раздели за малко на 504/604, след което закриха неудачника 504. А104 си замина с откриването на ТМ20.
А4 беше от СУ по Цариградко шосе до Домостроителен комбинат-3 на гара Искър. Той никога не е имал бързи производни. А104 не може да се разглежда акто асоциативна на А4, тъй като 104 е бил първият свободен номер при откриването и, пък и тогавашните маршрути практически нямаха общи части (няколкостотин метра от разклона за Аерогарата до Стари жилища). Асоциативна производна е А117 на А17.

Автобуси 9 и 209 в началото имаха общ маршрут от Борово до СУ и от разклона за Аерогарата до гара Искър. Постепенно А9 беше подяждана от запад (заради дублаж с ТБ2 и 9), а после - и от изток (заради ТМ20). От своя страна А209 се промени на 204 с поострояването на Дружбите. Промяната на номера беше за асоциация с А304, а не за бърза на А4 (двата автобуса просто не се засякоха). От своя страна А204 си "роди" още по-бързо дете - А404, като съвсем наскоро това дете го отбиха от майка му.

В другите градове номерацията също не е поредна, а има асоциации по последна (9-99-109-209-409 - Варна) или първа цифра (7-70 и 11-110 - В.Търново).
« Last Edit: 24.07.2008, 20:23:49 by blagun »

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1655
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Re: Старите автобусни номера.
« Reply #21 on: 24.07.2008, 20:30:50 »
за такова разделечение на първоначлна линия и краен вариант са рейс 4 и 604
Първоначалната комбинация е 104/304, а не 4/304. После 304 се раздели за малко на 504/604, след което закриха неудачника 504. А104 си замина с откриването на ТМ20.
А4 беше от СУ по Цариградко шосе до Домостроителен комбинат-3 на гара Искър. Той никога не е имал бързи производни.

Автобуси 9 и 209 в началото имаха общ маршрут от Борово до СУ и от разклона за Аерогарата до гара Искър. Постепенно А9 беше подяждана от запад (заради дублаж с ТБ2 и 9), а после - и от изток (заради ТМ20). От своя страна А209 се промени на 204 с поострояването на Дружбите. Промяната на номера беше за асоциация с А304. От своя страна А204 си "роди" още по-бързо дете - А404, като съвсем наскоро това дете го отбиха от майка му.

В другите градове номерацията също не е поредна, а има асоциации по последна (9-99-109-209-409 - Варна) или първа цифра (7-70 и 11-110 - В.Търново).

не съм казвал, че комбинацията 4/304 (604) е директна поризводна, но пъровначланата 4-ка в момента до голяма степен е наследена от 604. не е случайно, че именно 104/304 са линиите за дружба, а не 106/306 например.
104 си замина по-късно - около времето когато ТМ20 тръгна до Мл. театър.

а най-тъпото прехвърляне, както и сам каза, е трансформацията 9->209->204 и в карен вариант 404, който вече няма абсолютно нищо общо.

както и друг път съм казвал - не е напълно случайно, че към Дружба винаги са се движели автобуси, завършващи на 4: 4, 84, 104, 204, 304, 404, 504, 604 + ТБ4.
както и другия неоспорим съвпъдък - 90% дублаж на лините на ТБ12 и А112. все пак А112 беше бързи, макар и с малък номер, при все че има съвпадение на номерата и маршрут, това надали е напълно случайно (когато ТБ7а бива преномерован в ТБ12 се преномерира и ТБ6а в ТБ10 - защо тогава ТБ7а не е станал ТБ10 или ТБ8, и двете линии са били свободни?)

Offline Unreal

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 545
  • MAN NL 202 - Враг №1 за човечеството
    • View Profile
    • Email
Re: Старите автобусни номера.
« Reply #22 on: 24.07.2008, 21:05:53 »
Ти явно изобщо не си правиш труда да четеш какво пиша!
Не смятам повече да обяснявам на хора, които четат отгоре-отгоре.

Както изключително ясно написах в начолото на поста - това е за София!
За другите градове се среща подобна схема, но не навсякъде. Например в Търново е по същия начин като в София, но не се добавя 200, а се образуват десетици.

наистина не прочетох, извинявай. В началото малко не те бях разбрал ама сега го разбрах.Мерси много !

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11647
    • View Profile
Re: Старите автобусни номера.
« Reply #23 on: 25.07.2008, 00:48:47 »
Като стана въпрос за стари номера, се сещам, че в началото на 90те имаше автобус 114, който до голяма степен се движеше по сегашния маршрут на 4, а после беше закрит. Не знам обаче каква е логиката този номер 114 да го дадат на линията от Орлов мост до МИЦ :rolleyes:
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1655
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Re: Старите автобусни номера.
« Reply #24 on: 25.07.2008, 10:33:20 »
Точно поради липсата на каквато и да е било систематичонст и традиция в номерацията на линиите!

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12896
    • View Profile
    • Email
Re: Старите автобусни номера.
« Reply #25 on: 25.07.2008, 12:55:01 »
автобус 114
А114 се роди през 1983 заедно с Младост-4, когато продължиха и забързаха А76 до Мл4. Маршрут: Гео Милев-Дървеница-Деница-Младост-4. Много полезен беше за хората, работещи, специализанти или студенти в институтите на БАН и живеещи в източните квартали. Вързваще се също с трамвайното трасе. Според мен номерът 113 беше прескочен, за да няма асоциации със семейството на 13-ките. Възможно е да са имали предвид някоя люлинска линия.

Най-мощното и необяснимо прескачане на номера беше през 1979, когато се роди А120 директно след А112. Мариан (МЛК) предполага някакви планове за люлински линии, но 8 линии са малко в повечко за Люлин.
« Last Edit: 25.07.2008, 12:56:50 by blagun »

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1154
    • View Profile
Re: Старите автобусни номера.
« Reply #26 on: 25.07.2008, 16:19:07 »
Точно поради липсата на каквато и да е било систематичонст и традиция в номерацията на линиите!
Все пак № 114 е бил в този район, свободен е, защо да не се даде?

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11647
    • View Profile
Re: Старите автобусни номера.
« Reply #27 on: 25.07.2008, 20:46:20 »
Точно поради липсата на каквато и да е било систематичонст и традиция в номерацията на линиите!
Все пак № 114 е бил в този район, свободен е, защо да не се даде?
По-добре да бяха разменили номерата 4 и 114, щеше да има по-голям смисъл според мен.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1655
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Re: Старите автобусни номера.
« Reply #28 on: 25.07.2008, 21:26:05 »
Абсолютно. В един и същи район, а дори нямат една и съща спирка... Глупости. Сегашния 114 си беше баш за някогашния 4.
Както и обратното - сегашния 4 най-се вързваше с някогашния 114, е преди да го удължат 4 до Горубляне

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2633
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Старите автобусни номера.
« Reply #29 on: 28.07.2008, 12:40:33 »
за такова разделечение на първоначлна линия и краен вариант са рейс 4 и 604
Първоначалната комбинация е 104/304, а не 4/304. После 304 се раздели за малко на 504/604, след което закриха неудачника 504. А104 си замина с откриването на ТМ20.
А4 беше от СУ по Цариградко шосе до Домостроителен комбинат-3 на гара Искър. Той никога не е имал бързи производни. А104 не може да се разглежда акто асоциативна на А4, тъй като 104 е бил първият свободен номер при откриването и, пък и тогавашните маршрути практически нямаха общи части (няколкостотин метра от разклона за Аерогарата до Стари жилища). Асоциативна производна е А117 на А17.

Автобуси 9 и 209 в началото имаха общ маршрут от Борово до СУ и от разклона за Аерогарата до гара Искър. Постепенно А9 беше подяждана от запад (заради дублаж с ТБ2 и 9), а после - и от изток (заради ТМ20). От своя страна А209 се промени на 204 с поострояването на Дружбите. Промяната на номера беше за асоциация с А304, а не за бърза на А4 (двата автобуса просто не се засякоха). От своя страна А204 си "роди" още по-бързо дете - А404, като съвсем наскоро това дете го отбиха от майка му.

В другите градове номерацията също не е поредна, а има асоциации по последна (9-99-109-209-409 - Варна) или първа цифра (7-70 и 11-110 - В.Търново).

За "А104 си замина с откриването на ТМ20" не си прав. 20 е открита още 1986, докато 104 издържа до 1991 и е закрита по съвсем друга причина - ремонта на кръстовището на гара Подуяне.

За "104 е бил първият свободен номер при откриването" - ако трябва да сме съвсем точно, тя е от петнадесетината линии открити през 1972г. (от 91 до 104) и просто така се е случило, че точно 104 е отивала към гара Искър.

За "От своя страна А209 се промени на 204 с поострояването на Дружбите. Промяната на номера беше за асоциация с А304" - и тук не е точно така. По-скоро 204 = 4+209. Закриват се 4 и 209 и се появява мелеза 204.

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2633
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Старите автобусни номера.
« Reply #30 on: 28.07.2008, 12:42:09 »
Точно поради липсата на каквато и да е било систематичонст и традиция в номерацията на линиите!
Все пак № 114 е бил в този район, свободен е, защо да не се даде?

"Гео Милев-Дървеница-Деница-Младост-4" - само да отбележа, че в началото не е бил до Гео Милев а до 4-ти километър.

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1154
    • View Profile
Re: Старите автобусни номера.
« Reply #31 on: 28.07.2008, 14:06:21 »
1.Абсолютно. В един и същи район, а дори нямат една и съща спирка... Глупости. Сегашния 114 си беше баш за някогашния 4.
2.Както и обратното - сегашния 4 най-се вързваше с някогашния 114, е преди да го удължат 4 до Горубляне
1. Да, така е! Но едва ли някой се е сетил при откриването на 114, че номер 4 още е свободен. Всъщност ако 4-ката (Младост-Горубляне) е открита първа (аз лично не си спомням коя от кога е), ясно е нямало алтернатива.
2. На практика, чак такова значение при автобусния транспорт номерата нямат. Достатъчно е да са удобни.  Както забелязвате А №4 ще има бъдеще в този си вариант. Това е първата довеждаща линия до метростанция Младост.

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11647
    • View Profile
Re: Старите автобусни номера.
« Reply #32 on: 28.07.2008, 14:23:15 »
Те първо откриха 4 (през 97ма мисля, че беше), а 114 тръгна с откриването на МИЦ през 2000г., като първоначално се водеше за безплатен автобус до МИЦ и нямаше номер. По-късно го направиха платен и му сложиха това 114.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Petruccy

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 142
    • View Profile
Re: Старите автобусни номера.
« Reply #33 on: 31.07.2008, 12:14:32 »
ооо 4 го откриха поне през 2002-2003 може би. Краят му беше при метростанцията младост където е сега, на Йерусалим, заедно с 111.
СМЪРТ ЗА ЧАЛГАТА!!!

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11647
    • View Profile
Re: Старите автобусни номера.
« Reply #34 on: 31.07.2008, 12:46:48 »
ооо 4 го откриха поне през 2002-2003 може би. Краят му беше при метростанцията младост където е сега, на Йерусалим, заедно с 111.
Не са ти точни годините. Аз имам съвсем ясен спомен, че още преди 99-а вървеше, понеже имах един съученик, който живееше в блоковете в Горубляне и го ползваше редовно.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6796
    • View Profile
Re: Старите автобусни номера.
« Reply #35 on: 31.07.2008, 14:11:55 »
1995 или 1996 пуснаха 4.

Offline Petruccy

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 142
    • View Profile
Re: Старите автобусни номера.
« Reply #36 on: 31.07.2008, 15:22:10 »
ооо 4 го откриха поне през 2002-2003 може би. Краят му беше при метростанцията младост където е сега, на Йерусалим, заедно с 111.
Не са ти точни годините. Аз имам съвсем ясен спомен, че още преди 99-а вървеше, понеже имах един съученик, който живееше в блоковете в Горубляне и го ползваше редовно.
Възможно е и да си прав, ддз. Но все си мисля, че първоначално беше горубляне - гара Иксър, а после към 2000та да стана горубляне - младост 1. 
СМЪРТ ЗА ЧАЛГАТА!!!

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1154
    • View Profile
Re: Старите автобусни номера.
« Reply #37 on: 31.07.2008, 16:32:17 »
  [/quote]
Възможно е и да си прав, ддз. Но все си мисля, че първоначално беше горубляне - гара Иксър, а после към 2000та да стана горубляне - младост 1. 
[/quote]Абсолютно е прав! Не е бил Горубляне -гара Искър, тъй като има такава линия, която продължава до Герман. Гара Искър - Горубляне - Герман.

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12896
    • View Profile
    • Email
Re: Старите автобусни номера.
« Reply #38 on: 31.07.2008, 18:17:31 »
Възможно е и да си прав, ддз. Но все си мисля, че първоначално беше горубляне - гара Иксър, а после към 2000та да стана горубляне - младост 1. 
Първоначално А4 беше до Деница, после го продължиха до Младост-1.

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Старите автобусни номера.
« Reply #39 on: 31.07.2008, 18:58:41 »
Със сигурност през 1997 съм се возил на 4, обслужван от Чавдарки 39хх и крайната му станция беше бившата последна на 111 на пазара в Младост 1