Author Topic: KKM  (Read 15203 times)

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6757
    • View Profile
Re: KKM
« Reply #40 on: 22.08.2011, 20:25:03 »
Не е вярно. Пред стрелката си има контактори и от двете направления. Отваря се само електрически.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4626
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: KKM
« Reply #41 on: 22.08.2011, 21:52:15 »
И аз забелязах това, но забелязах че са разположени на различни жици. Тоест - ще се изразя по-просто: на едната е на фазата, а на другата е на нулата. Това ме кара да си мисля, че нещо не е както трябва. Още повече, че дизайнът не е доизкусурен, защото не виждам дъгите от схемата на западния модел, която съм постнал. Да не говорим какъв сложен механизъм ще трябва да има самото устройство което насочва плъзгача. Едно устройство трябва едновременно успешно да събира в себе си две направления и да насочва в други две.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline snaker

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 723
    • View Profile
Re: KKM
« Reply #42 on: 22.08.2011, 23:23:21 »
 Това по-скоро е кръстовка подобна на тази в колелото на Люлин, ако някой я е виждал.

Offline Ivo_1506

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 890
    • AOL Instant Messenger - skype/followme_1
    • View Profile
    • Email
Re: KKM
« Reply #43 on: 22.08.2011, 23:43:34 »
разбира се,че е кръстовка, точно като в кръга на Люлин  ;)
НЕ НА ЕДИНИЧНИТЕ АВТОБУСИ ПО 204 ЛИНИЯ...!!!!!!!!!

Online xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1179
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
Re: KKM
« Reply #44 on: 23.08.2011, 00:20:00 »
Последно какво се коментира:
а) английска стрелка
б) последователност събирателна-разделителна стрелка

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4626
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: KKM
« Reply #45 on: 23.08.2011, 00:27:17 »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Online xЗm

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1179
  • www.spirka.org
    • View Profile
    • spirka.org
    • Email
Re: KKM
« Reply #46 on: 23.08.2011, 01:31:29 »
Това е най-обикновена кръстовка - няма нищо "стрелково" в нея.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4472
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: KKM
« Reply #47 on: 23.09.2011, 14:53:09 »
Частично е сменена ККМ в Дружба, по трасето на тб 11. Сложени са нов тип изолатори. Личи си, че работата още не е завършена, но е похвално, че най-сетне почнаха и по тб ККМ на работят! :fan:

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6757
    • View Profile
Re: KKM
« Reply #48 on: 23.09.2011, 20:20:32 »
От поне седмица са сменени трамвайните изолатори на кръстовището на В. Левски и Дондуков с нов тип.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 507
    • View Profile
    • Email
Re: KKM
« Reply #49 on: 30.09.2011, 13:30:30 »
Не съм сигурен, дали точно тук трябва да пиша за това, което видях днес, но по-добре тук, отколкото никъде. Ако има тема за точно такъв тип инциденти, моля да преместите поста

Днес над контактната мрежа на трамваите по Джеймс Баучър (точно на кръстовището с Милин камък) прекарваха кабел за интернет или кабелна телевизия (не видях точно фирмата). На няколко пъти служителите на въпросната фирма оставяха цялата тежест на кабелите да виси на контактната мрежа. В същото време 2024 (в посока Кръста) чакаше чинно около 5 минути за да може пишман майсторите да си опънат кабела. Редно ли е такова прекарване на кабел, или не? И по-важното - безопасно ли е за КМ и за трамваите съответно?

Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Re: KKM
« Reply #50 on: 30.09.2011, 13:37:06 »
По закон не е редно.

Но в България ситуацията с кабелните оператори е много неприятна. Законът ги задължава да прекарват комуникациите си подземно, но им забранява да копаят канали. Единственото предприятие, което има това право е БТК. Съответно само то притежава канали и ги отдава под наем на монополистки цени... За това операторите предпочитат да плащат глоби пред това да плащат наеми на БТК.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4626
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: KKM
« Reply #51 on: 30.09.2011, 13:42:32 »
От чисто техническа точка - не съм сигурен колко е волтажът по ККМ на трамваите, но ако е под 1000 V и интернетския кабел е добре изолиран и захванат от двете страни над мрежата не би трябвало да има проблем. Друг е въпросът колко си наред с акъла като се връзваш на интернет компания, която разчита на въздушки.  :crazy:
Скоро бях на покрива на блока в който живея и почиствахме стари интернет кабели - стари, стари - на около 10 години. От слънчевото греене обвивката на кабела се разпадаше в ръцете ми. Така че проблемът не е само в атмосферните условия и вятъра, а и в слънчевата радиация.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Re: KKM
« Reply #52 on: 30.09.2011, 14:53:32 »
От чисто техническа точка - не съм сигурен колко е волтажът по ККМ на трамваите, но ако е под 1000 V...
600V, пише го на 100 места във форумът!
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4626
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: KKM
« Reply #53 on: 30.09.2011, 15:22:47 »
От чисто техническа точка - не съм сигурен колко е волтажът по ККМ на трамваите, но ако е под 1000 V...
600V, пише го на 100 места във форумА!
Отивам да се хвърля от моста, защото имах неблагоразумието да не направя сърч!  :sladoled:
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4626
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: KKM
« Reply #54 on: 01.10.2011, 18:57:17 »
Ето едно видео на движение на тролей в изключително известният чешки град Ихлава. Снимано е през предното стъкло и се вижда с каква скорост тролея преминава през криви и особено през стрелки. Как може Ихлава да има пари да подържа перфектна ККМ, а София не може?!

http://www.youtube.com/watch?v=QMgK37MxpXg
« Last Edit: 01.10.2011, 22:46:50 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Borkata

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 308
    • View Profile
    • Email
Re: KKM
« Reply #55 on: 03.10.2011, 12:17:41 »
Какъв е смисълът да се увеличава скоростта на тролейбусите, при положение, че трафика в София не позволява по-висока скорост от 12км/ч. Дори и нощем, разписанията се предвиждат за по-ниска от възможната скорост.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Re: KKM
« Reply #56 on: 03.10.2011, 12:37:14 »
Смисълът е, че на много кръстовища и пътни възли тролеите допълнително утежняват трафика, като се движат с 10 км/ч! Смисълът е, да им се подобри малко имиджът и да се инвестира в развитието и подобряването на мрежата на този "чист" транспорт! Смисълът е, че във всички "нормални" държави е така, както ти не виждаш смисъл и е крайно време да се отървем от визията на съветска република в това отношение.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4626
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: KKM
« Reply #57 on: 03.10.2011, 16:59:04 »
На мен ще ми е интересно да видя използваните шини в кривите на линията за Горна Баня от 1941 г. Да ги видим дали са същите. Стрелки предполагам е нямало, тъй като двата тролея, които са обслужвали линията са домували на последните спирки (не е имало депо). Иначе в снимки от края на 60-те и 70-те години кръстовките, шините и стрелките са си същите! Технически прогрес = 0 !
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6757
    • View Profile
Re: KKM
« Reply #58 on: 03.10.2011, 17:06:34 »
Съоръженията по КМ инсталирани през 1941 г. на горнобанската линия са къде къде по-модерни и надеждни от сега използваните.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4626
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: KKM
« Reply #59 on: 03.10.2011, 17:15:13 »
Съоръженията по КМ инсталирани през 1941 г. на горнобанската линия са къде къде по-модерни и надеждни от сега използваните.
Ето това чукане чаках !!!  :D

Въпреки това, ако някой разполага със снимка на криви от това време по трасето или на някой по-сложен елемент, ще се радвам да я качи!
храна за мозък - http://www.banitza.net/