Author Topic: KKM  (Read 15329 times)

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4612
    • View Profile
Re: KKM
« Reply #80 on: 06.12.2015, 20:06:56 »
Ок, тахографа има вграден волтметър, разбира се за какво говоря.

Е, нали искате да минавате за някакви специалисти ... Терминологията е част от занаята.
Редно е да се каже "според уреда на таблото ..." за да е коректно.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4478
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: KKM
« Reply #81 on: 06.12.2015, 20:12:15 »
А тук се цели само заяждане, или греша?
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline emm_1968

  • Trams Doctor
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4612
    • View Profile
Re: KKM
« Reply #82 on: 06.12.2015, 20:17:53 »
А тук се цели само заяждане, или греша?

Грешиш. Цели се внасяне на яснота. 
Опитвам се да кажа, че термините са важни. Ако си обущар не може да кажеш "дебелата част в задната част на подметката", а тока на обувката. Ако си лекар не можеш да кажеш "това дето се диша с него", а белия дроб ... и т.н.
Символите на нашия град са Витоша, кестените и трамваите.

С такива любители на МГТ врагове не му трябват.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6558
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: KKM
« Reply #83 on: 06.12.2015, 20:19:48 »
Мишо, ти се заяждаш. Беше ти обяснена правилната терминология, в резутат на което вместо да се коригираш , подскачаш като колибарско петле. И не, не се подразбира че в тахографа има волтметър.

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7942
    • View Profile
Re: KKM
« Reply #84 on: 06.12.2015, 20:26:32 »
Да преджему на ствари - на малкия триъгълник така са сложени , че като спреш да видиш дали идва трамвай - задължително трамвая остава на изолатора .На Алабин и Витошка са сложени в кривите , за да може , когато има в близост паркирала кола и ватманът се чуди дали ще мине или не , пак да остане на изолатора .На Ботев и Струга ,случайно ако стрелката не се отвори и ватманът спре , пак остава на изолатора . И всичките тия дивотии се знаят , но оправданието е - няма пари за преместването .А защо , аджеба са сложени там и защо гумена глава ги е приела , като са направени ? Пък вие тук се чешайте тахограф ли е , волтметър ли е , арматурно табло ли е !

Offline CNN

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 788
    • View Profile
Re: KKM
« Reply #85 on: 07.12.2015, 17:56:16 »
И на "малкия триъгълник" посока Илиенци, спираш на стопа и оставаш на изолатор.

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1809
    • View Profile
Re: KKM
« Reply #86 on: 27.06.2017, 14:52:40 »
Извинявам се, ако е повдигана някъде темата, но понеже не видях...
Днес hодих до паметника Левски и видях, че проводника около паметника е сменен с нов, който лъщи на слънцето. В понеделник на 19-ти юни сякаш не беше сменен, когато бях там за последно.
« Last Edit: 27.06.2017, 15:24:41 by ooleg »

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4723
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: KKM
« Reply #87 on: 27.06.2017, 15:36:00 »
Вероятно е сменен след скъсването на проводника и пожара.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1809
    • View Profile
Re: KKM
« Reply #88 on: 27.06.2017, 15:39:54 »
Вероятно е сменен след скъсването на проводника и пожара.
Със сигурност е след пожара, обаче май е на не-повече от седмица. И държачите на проводника (не знам как се наричат) са белички и нови...
« Last Edit: 27.06.2017, 15:45:06 by ooleg »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6558
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: KKM
« Reply #89 on: 27.06.2017, 18:22:34 »
Постоянно се правят текущи и случайни ремонти по ККМ. Подмяна на контактен проводник също.

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1809
    • View Profile
Re: KKM
« Reply #90 on: 28.06.2017, 11:41:28 »
Това не е лошо. Аз във Варна не съм виждал непатиниран меден проводник над 10 години по тролейбусната мрежа. Такъв в крайна сметка има в тролейбусното депо по европроект. В Стара Загора ремонтираха ККМ но без смяна на проводника. Т.е. мрежата им свети но без самия проводник.

Offline klutsohor

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 157
    • View Profile
Re: KKM
« Reply #91 on: 28.06.2017, 14:26:54 »
В Стара Загора ремонтираха ККМ но без смяна на проводника. Т.е. мрежата им свети но без самия проводник.

Не на цяло. Двата участъка по ул. Ген. Столетов, бул. Руски и ул. Августа Траяна с обръщалото на Стадиона (като част от първата тролейбусня линия № 2 от 1987-ма г.) останаха в лошо състояние и там контактния проводник е доста изтънял. Същото е, но не толкова износени са участъците по маршрута на линия № 1 от бул. Св. Патр. Евтимий до Парк Мол-а, както и този по бул. Цар Симеон Велики между подлеза в кв. Три чучура и 5-то ОУ. Трасето от ул. Ген. Гурко до МЦ "Берое" е отделено от основната мрежа и също не е пипано, а единия компенсатор в посока гарата липсва и там жиците самоделно са засукани. Където се рехабилитира мрежата се подмениха разделителните стрелки с тип "Софийски" (8 бр.) по кръстовищата, но на обръщалата и в депото са подменени със старите- "щракащите", събирателните навсякъде са от стария тип, кръстовките също, шините (не са на Електролайн), конзолите не са като Плевенските- тъмните, тънките и естетичните, а са като Русенските. Пари за продължаване на ремонта на останалите 50% от мрежата се очакваше да бъдат осигурени от II-рия етап от проекта за ИГТ, но мисля, че ОбС избра вариант, в който за тролейбусите само площадката в депото ще бъде преасфалтирана.  :help:
« Last Edit: 28.06.2017, 14:59:04 by klutsohor »

Offline mitkov2

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 295
    • View Profile
    • Email
Re: KKM
« Reply #92 on: 28.06.2017, 16:41:27 »
Това не е лошо. Аз във Варна не съм виждал непатиниран меден проводник над 10 години по тролейбусната мрежа. Такъв в крайна сметка има в тролейбусното депо по европроект. В Стара Загора ремонтираха ККМ но без смяна на проводника. Т.е. мрежата им свети но без самия проводник.
Радватй се, че във Варна поне има някакви проводници в действие :D В Пловдив от над 10 години не съм виждал тролейбус, няма и да видя май зз жалост някога там.

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1809
    • View Profile
Re: KKM
« Reply #93 on: 28.06.2017, 17:23:53 »
Като вземем да говорим за хаоса с транспорта и защо някъде е по-зле от София - веднага се намират доводи за особеностите на града. Защо няма ремонтирана мрежа - еди си какво било някак си и някъде си, ама в София 1 млрд. бил бюджета на града. Вярно е има много пътници, но трябва да ги возиш и на по-големи разстояния. Общо взето като сложа чертата се оказва, че градския транспорт се развива според тоягата, която общината би изяла при проблеми.
Където няма никаква тояга - няма и градски транспорт. Иначе мърльовщината е на ниво навсякъде. Заради някаква тъпа ВКМ щяха да опушат паметника на Левски. Но ако не беше издънката не, че някой ще хване да пипне нещо,
Истината е, че спрямо другите градове (като изкл. до някъде Стара Загора) по-хубава ВКМ аз не съм виждал от софийската. Правя уговорката, че в Русе не съм ходил.

Offline klutsohor

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 157
    • View Profile
Re: KKM
« Reply #94 on: 28.06.2017, 18:20:48 »
Като вземем да говорим за хаоса с транспорта и защо някъде е по-зле от София - веднага се намират доводи за особеностите на града. Защо няма ремонтирана мрежа - еди си какво било някак си и някъде си..
Истината е, че спрямо другите градове (като изкл. до някъде Стара Загора) по-хубава ВКМ аз не съм виждал от софийската. Правя уговорката, че в Русе не съм ходил.

Мрежата не е сложена за красота и да радва нечии очи (не че и това не с новите елементи), а главно да бъде употребявана според норматива и за експлоатация! И като се направи само козметична работа (типичната залъгалка за българина) и човек като не разбира, си казва всичко колко е прекрасно и подобрено, хвалиш този, който го е направил и му гласуваш доверие и т.н. А в крайна сметка като не са спазени въпросните норми (в случая без да е подменено най-наложащото от цялата работа), контактният проводник попада извън тези норми и излиза, че всичко това е било на парче и ненужно и, че не може и не трябва да се използва! Е, тогава вече ще остане само за красота, и най-вероятно ще бъде все още светеща. А след това ще се и демонтира.
Отделно заповядай в Стара Загора (ама не само да минаваш транзит), за да видиш какъв звук издават плъзгачите на тролейбусите от силите на триене и виж също как старият проводник лъщи от това и изглежда като нов. Дайствително ако не си от града и не разбираш, ще си кажеш, че проводника току що е монтиран.  :D

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1809
    • View Profile
Re: KKM
« Reply #95 on: 28.06.2017, 18:40:41 »
Още докато учих е техникума именно в Стара Загора се научих каква е разликата между абсолютно и относително и за какво е подходящо едното и другото. Като се сравнява неща в случая ККМ се ползва относително. Затова изтъквам София и Стара Загора пред другите мрежи. Относно технически параметри не е подходящо да се ползва тоя метод. Т.е. аз ти вярвам на 100% :)

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk


Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8479
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Re: KKM
« Reply #96 on: 06.07.2017, 08:41:19 »
Кръстовките на „Константин Величков“ и „Александър Стамболийски“ са подменени и ватманите преминават без да отделят пантографа, при което не се появяват искри.
6 години водеща транспорртна институция
Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън
Защото транспортът е най-голямата ни страст

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4659
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: KKM
« Reply #97 on: 22.07.2017, 00:30:38 »
На Кракра и Сакъзов се е получила доста интересна ККМ. Даже са използвали за десния завой от Кракра към пам. Левски копие на чешка кръстовка трамвай-тролей.  :fan:
храна за мозък - http://www.banitza.net/