Author Topic: Падението на разписанията  (Read 247 times)

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2633
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Падението на разписанията
« on: 25.09.2017, 04:11:55 »
Направих си труда да се поровя и да видя, на базата на една "произволно" избрана линия, как са се развивали разписанията в последните години. Ето какво излезе за тб.4 (с леки неточности)

тролейбус 4

делник зимно
   
2000-2001    12   9   12   5
2002-2009    10   7   10   4
2010-2012    8   6   8   4
2013-2014    7   5   7   3
2015         7   4   7   3
2016-2017    8   5   8   3
2018         9   6   9   3

делник лятно

2000-2001    12   9   12   5
2002         10   7   10   4
2003-2009    8   6   8   4
2010-2012    7   5   7   3
2013-2014    7   5   6   3
2015-2017    7   5   6   3

празник зимно

2000        8   8   8   4
2001        7   7   7   4
2002        7   7   7   3
2003-2007   6   6   6   3
2011-2013   5   5   5   3 (2014,2015 пп)
2016-2017   4   4   5   3 (2014,2015 п)

празник лятно

2000        8   8   8   4
2001        7   7   7   4
2002        7   7   7   3
2003-2007   6   6   6   3
2011-2012   5   5   5   3
2013-2014   4   4   4   3
2015-2017   4   4   4|5   3  ??

Графиката е ясна и е надолу. Единственият лъч светлина идва от новото делнично, което си е директно 8-9 годишен рекорд. Хубаво е, че такива рекорди има по доста линии тази есен, обаче, дали не е твърде късно за промяна?

Online RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6755
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Падението на разписанията
« Reply #1 on: 25.09.2017, 13:27:26 »
И да е късно, пак е по-добре от това да не се случва. Сега остава да пуснат и 1-2 допълнителни коли по 213 и 76, за да заприличат на градски линии. 78 също има нужда от 1-2 коли за да може да се разчита на него.

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2633
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Падението на разписанията
« Reply #2 on: 25.09.2017, 13:41:19 »
Не знам, просто. Гледах и сравнявах разни линии и разписанията са станали тотална подигравка, особено от 2010 до 2015. Сега сякаш се отскача вече от дъното, но при такова тежко затъване ще е много трудно.
По-скоро си мисля, че трябва да се обединят и закрият разни линии, за да се получат по-сносни интервали.
Разбира се, тактови интервали биха били най-удачни, но трудно ще се пречупи традицията.

Online Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1098
    • View Profile
Re: Падението на разписанията
« Reply #3 on: 25.09.2017, 14:11:54 »
Трябва да се отчете и увеличаването на курса за този период почти на всички линии. Така реалните интервали стават още по-големи.

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2633
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Падението на разписанията
« Reply #4 on: 25.09.2017, 14:34:36 »
Да, определено! И това става със съучастието на водачите, които често целенасочено карат бавно, за да не им затегнат разписанията.
Малко е като кокошката и яйцето - ако се оплачеш, че от спирка А до спирка Б по разписание е 5 минути, а може да се вземе за 3, веднага може да се извади справка, която доказва, че водачито го взимат именно за 5. Е, взимат го за 5, защото по разписание е дадено толкова, а никой не иска да бъде глобен за по-ранно преминаване през спирка.