Author Topic: Трафикът  (Read 278203 times)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11164
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Трафикът
« on: 21.09.2007, 00:18:33 »
Движението в София през последните четири дни напрактика спря. След края на лятото задръстванията отново са факт, но тази година те са в необичайно големи размери. Колони от автомобили, рейсове и тролей запушват софийските улици и булеварди. Изнервени от чакането шофьори псуват, надуват клаксоните и пушат, но така не се придвижват и с милиметър. Милиони души губят много ценно време в капана на софийския трафик, а алтернатива засега няма, поне за тези, които нямат частен хеликоптер.
Задръстванията започват сутрин от 7.00 та чак до 21.00 часа. Пиковите часове определено са 7.30 ­ 10.00 и 17 ­ 20.00 часа. Тази година за разлика от предишните улиците са непроходими дори и в 20.30 часа. Натоварените места вече не са само централните артерии, а всички булеварди и улици в града.
Най-тежко е положението по околовръстното шосе. Проверка на "Монитор" показа, че ако пътувате от Люлин до Горубляне ще са ви необходими поне 2.30 часа.
В столичния Младост пък стотици хиляди си тровят нервите всяка сутрин на път за работа. Над 100 000 души се опитват да се измъкнат от квартала. Основната пътна артерия, по която това се случва е бул. "Александър Малинов". За да съкратят поне с малко чакането, някои шофьори използват и тротоарите.
В пиково време, за да се стигне с кола от Младост ­ 2 до "Цариградско шосе", на човек му трябват 30 минути, показа изследване на "Монитор". Оттам до Орлов мост са още 25-30 мин. Ако ви се наложи да продължите до района на президентството добавете поне още 20 минути чакане в задръствания. Цялото пътуване отнема 1 час и 20 минути и то в добрия случай. Колко време ще ви трябва за паркирането там ­ никой не знае.
« Last Edit: 21.08.2008, 19:12:34 by CKD »
НЕ на хейтърството!

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6751
    • View Profile
Re: Трафикът
« Reply #1 on: 21.09.2007, 00:30:48 »
Mи как да обясниш на градското селячество че трябва да си заебе строшения 20-годишен псевдоавтомобил и да се качи на автобуса. Ама то си е казано - проз народ-слаба държава.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11509
    • View Profile
Re: Трафикът
« Reply #2 on: 21.09.2007, 00:49:50 »
И на мен ми направиха лошо впечатление тия задръствания  Ама така е, като тръгне да се вози всеки сам в колата, понеже не иска да ползва градски транспорт. Според мен трябва да се вземат строги мерки в ограничаването на трафика на колите, още повече като тръгне метрото за Младост. От цялата работа страда градският транспорт и колите натрупват огромни закъснения. От екологична гледна точка нещата също са много зле, въздухът е много замърсен (и после се чудим защо има глобално затопляне  ) Решение на проблема са повече велоалеи, защото колкото и да разширяват улиците, всяка година има повече и повече коли, и всеки се вози сам....
« Last Edit: 21.09.2007, 01:16:26 by Repcho »
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12545
    • View Profile
    • Email
Re: Трафикът
« Reply #3 on: 21.09.2007, 00:53:57 »
Quote from: CKD
Mи как да обясниш на градското селячество че трябва да си заебе строшения 20-годишен псевдоавтомобил и да се качи на автобуса. Ама то си е казано - проз народ-слаба държава.
Няма как да се обяснява. МГТ трябва да ДОКАЖЕ своята ефективност. А това трудно може да стане преди пълното изграждане на трите метродиаметъра, демек - не по-рано от 2020 г. по план.
Между другото, средната възраст на софийската кола (в движение, ония без евротабелите не се броят) е по-малка от средната възраст на софийския автобус и мнооооого по-малка - от тази на трамвая.
С административни мерки надали много ще се подобри положението. Единствено - ако целият център стане платена зона за паркиране. Просто времето за сериозни инвестиции неумолимо тече, а напредъкът на пътните артерии не е това, което се очаква. За кой ли път се отлагат от година на година пробивът Сточна-Централна, разширението на Опълченска, пробивът Пирогов, Сахаров-Младост-2 и т.н. За естакади по Евлоги Георгиев и в Младост - има само далечни идейни проекти.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3509
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Трафикът
« Reply #4 on: 21.09.2007, 09:44:47 »
Втората половина на септември е най-тежка откъм трфаик. Това е от години. След това положението се подобрява. И миналата година бе така, и поминалат аи тнт. В продължение на около година ходих на работа с кола (Плиска - Захарна Фабрика около 10 км) и от октомври нататък стигах за около 25 мин максимум. А януари и февруари беше още по-добре. За мое щастие се преместихме в Люлин и вече мога да ползвам частично метрото, като мисля така да продъжа.
А инфраструктурата трябва да се строи с ударни темпове, а не както е сега да се влачи. Особено метрото
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7100
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Трафикът
« Reply #5 on: 21.09.2007, 10:53:25 »
Виновни - много. СО, СКГТ, КАТ, ДАИ, МТС и сигурно още няколко институции. За справяне със задръстванията трябва да работят заедно - всеки според задълженията си. Като ДАИ спрат 10000 барутника заради еконорми, КАТ и СО започнат с яките глоби за неправилно паркиране, от СО започнат да правят инфраструктура с подкрепата на МТС, а СКГТ престане всяка година да си съкращва транспортната задача, може и да има ефект. А всъщност най-виновни са КАТ - вчерашен пример - по Раковска, 17.50 вече задръстването е в пълния си блясък. Аз съм в ТР9 посокоа НДК. 10 метра след жълтите павета две баничарки са пуснали аварийки и хоп - една лента по-малко Съответно тези от лявата трябва да се престроят, бавят се и ако теоричтично за 1 ленат може да мине половината от автомобилния поток, на практика минават между 1/3 и 1/4 от капацитета на улицата. В същото време катаджията минава покрай двете баничарки и грам внимание - дори не има казва да се махнат. А си има знак В27.... И какво излиза - че са ни тесни улиците - тесни са, ама ние допълнително ги запушваме.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11509
    • View Profile
Re: Трафикът
« Reply #6 on: 21.09.2007, 11:52:00 »
Това е навсякъде - някой като спре на аварийни в дясната лента и става голямо задръстване. Особено силно се усеща на Евлоги Георгиев и Александър Малинов.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12545
    • View Profile
    • Email
Re: Трафикът
« Reply #7 on: 21.09.2007, 13:12:24 »
Quote from: etnies
10 метра след жълтите павета две баничарки са пуснали аварийки и хоп - една лента по-малко
Че защо им трябва на КАТаджиите да ги пъдят? Те сигурно си стоят на по-спокойно място и търсят, за каква глупост да се заядат. Даже като спрат някого, още повече задръстват движението, тъй като застават на един метър вляво от шофьорската врата (предполагам, че това е отработена процедура - да не вземе оня да ги блъсне с вратата).
В държавите, които наричаме нормални или бели, катаджията идва и веднага ти пише квитанция, даже и да си в колата. При нашите битува схващане, че "спирането забранено" и "паркирането забранено" са идентични знаци.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17010
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Трафикът
« Reply #8 on: 21.09.2007, 13:23:22 »
Quote from: blagun
Между другото, средната възраст на софийската кола (в движение, ония без евротабелите не се броят) е по-малка от средната възраст на софийския автобус и мнооооого по-малка - от тази на трамвая.


Това е така, но един автобус Мерцедес произвеждан 1981 г.е много по-добре, отколкото кола произвеждана 1981 г.

А Трмаваите от 1959 г. са си направо перфектни.
мур

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7939
    • View Profile
Re: Трафикът
« Reply #9 on: 21.09.2007, 15:02:48 »
Quote from: etnies
а СКГТ престане всяка година да си съкращва транспортната задача, може и да има ефект.
Столична община определя транспортната задача.

Quote from: emo
Това е така, но един автобус Мерцедес произвеждан 1981 г.е много по-добре, отколкото кола произвеждана 1981 г.

А Трмаваите от 1959 г. са си направо перфектни.
Но някои не го вярват.

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7100
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Трафикът
« Reply #10 on: 22.09.2007, 00:47:19 »
Quote from: София 70
Столична община определя транспортната задача.
Но някои не го вярват.

Oправдания са това. Намалява се от СО, защото са на загуба - да е по-малка поне. Старата система с ФАТ-овете беше по-добра.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Трафикът
« Reply #11 on: 22.09.2007, 16:54:49 »
Защо задръстванията са по-страшни ли? Ето отговора.Населението нараства със 100-ина хиляди на година.Всеки ден в КАт се регистрират по 1000 автомобила.Ако ще въздушни магистрали да се построят това няма как да се компенсира.И докато софиянеца не се научи да не паътува сам в колата също няма оправия.
 Единствения начин е да се ограничи до минимум минаването през центъра, а ринговете стават бавно.А и както Благун е казвал поне 100 пъти целята зона C на центъра да е синя, а не сега всеки ден стотици хиляди да се бутат да си намерят място и да обикалят, и обикалят.И подземни паркинги разбира се.Е да ама това не става за 1 ден и с такъв зам. кмет по транспорта.И като софиянци са решили, че ще се бутат с колата и Господ не може да ги разубеди.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4468
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Трафикът
« Reply #12 on: 22.09.2007, 18:24:48 »
според мен в момента е модно да се буташ с кола в центъра, ако ще тя да е трабант, запорожец или трета ръка опел... по време на вчерашната конференция за транспорта чехите споделиха учудването си от броя коли у нас, при всеобщо известната разлика в стандартите, т.е. може българина да е гладен, но поршето е срамота да остане без бензин...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12545
    • View Profile
    • Email
Re: Трафикът
« Reply #13 on: 22.09.2007, 22:12:41 »
Quote from: maniak
според мен в момента е модно да се буташ с кола в центъра, ако ще тя да е трабант, запорожец или трета ръка опел... по време на вчерашната конференция за транспорта чехите споделиха учудването си от броя коли у нас, при всеобщо известната разлика в стандартите, т.е. може българина да е гладен, но поршето е срамота да остане без бензин...
Де да беше модно, но в преобладаващите случаи си е необходимост. Колкото и да обичаме МГТ, не можем да отречем, че в София той е изключително бавен. Основна причина е закъснялото поне с десетилетие метро.
А иначе задръствания има в повечето европейски градове. София съвсем не е даже в първата десетка. Обезпокояващото е, както и Боро спомена, че не се работи достатъчно. Трябваше да се съсипе китният Лозенец, за да вдянат най-сетне общинарите, че разрешение за нова сграда се дава само при задължително обезпечаване с паркоместа. Министерствата и парламентът се скъсаха да си сменят служебните коли, мебелите, компютрите и дограмите, а никое не се сети да си направи подземен гараж. И как ще се сетят, като паркират на муфта. Представете си, колко места биха се освободили, ако колите в карето Раковски-Гурко-Дякон Игнатий-Цар Освободител паркират в подземни гаражи. Или пък зад Партийния дом и на пл. Ал.Невски.
Продължава късогледото проектиране на основните реконструкции на булевардите. От строежа на пътен възел "Гара Подуене", вече повече от 20 години в София е построено едно единствено кръстовище на две нива - (Цар Борис ІІІ - Иван Гешов). Ще кажете - много е сложно и скъпо! Ами надлез "Надежда" не е ли такъв?

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11164
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Трафикът
« Reply #14 on: 05.10.2007, 12:57:54 »
вчера разстоянието от моста Чавдар до Сточна се взимаше за 20 мин.
НЕ на хейтърството!

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3509
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Трафикът
« Reply #15 on: 05.10.2007, 13:32:11 »
С построяването на Северната тангента и възел на Сточна гара би трябвало положението на описаната отсечка да се подобри.

Трафика не може да намалее, единственното спасение е строителството! Така е навсякъде по света.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11164
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Трафикът
« Reply #16 on: 05.10.2007, 22:32:50 »
Във връзка с извършеното ТО2 на 2730 днес на Плиска колоната от коли беше от Плиска до Окръжна като в даден момент трафика просто спираше.
На Сточна задръстването беше до моста Чавдар. Левия завой от Ботев към Сливница също беше проблемен предвид задръстването до Подуене.
НЕ на хейтърството!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11509
    • View Profile
Re: Трафикът
« Reply #17 on: 05.10.2007, 22:45:06 »
Quote from: Repcho
Във връзка с извършеното ТО2 на 2730 днес на Плиска колоната от коли беше от Плиска до Окръжна като в даден момент трафика просто спираше.
Да, тя и аварийката с инв. №18 също допринесе за задръстването. Искаше ми се да я снимам как тегли БМЦто, но нямаше време да чакам.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11164
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Трафикът
« Reply #18 on: 05.10.2007, 22:52:38 »
Quote from: ozzy
Да, тя и аварийката с инв. №18 също допринесе за задръстването. Искаше ми се да я снимам как тегли БМЦто, но нямаше време да чакам.
от 17.30 до 20.00 някъде стояха на Плиска в активната лента, аз съм го и снимал, те затова време да бяха викнали оксиженисти и да го махат тва БМЦ, и без това скоро всички ще са за брак.
НЕ на хейтърството!

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11164
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Трафикът
« Reply #19 on: 08.10.2007, 17:23:21 »
Нова организация на движение е възложил кметът на София Бойко Борисов на заместника си Велизар Стоилов. Целта е разширяване на най-натоварените кръстовища чрез отваряне на допълнителни ленти.
   Първо е отпушено това на „Цар Борис " и „Пенчо Славейков". Десният завой към „Пирогов" в посока Руски паметник е получил още една лента, което е улеснило изтеглянето към спешния институт и бул. „България",
   „Постигнахме го, като преместихме трамвайната спирка. Направихме паваж и джоб за десния завой. Самата спирка се измести по-надолу към Руски паметник и така раз-
   ширихме с още една лента", уточни Стоилов. „Вече дава много добри резултати, чака се по-малко", доволен е Борисов.
   И на други натоварени места ще се отпушват тапите. Така например кръстовището на „Г. М. Димитров" с „Никола Габровски" ще получи джоб, който ще разшири левия завой.
   На мястото на демонтираната бензиностанция по средата на платното пред Семинарията пък ще се направи още една лента за пътуващите към телевизионната кула. „Сега колите на пл. „Велчова завера" се събират като на митинг", аргументира нуждата от спешни действия Велизар Стоилов. Проектът за новите кръстовища е готов. общинарите ще опитат да ги приложат, без да затварят движението. „Проектираме и кръстовището на „Цар Борис " и „Житница" при пазара „Красно село", което ще е на две нива. На горното ще е първият булевард. Догодина ще се търси изпълнител, а самото строителство ще отнеме едва два-три месеца.
НЕ на хейтърството!