Author Topic: Тролейбусна KKM  (Read 34324 times)

Offline ghost8

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 172
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбусна KKM
« Reply #280 on: 16.03.2017, 12:25:53 »
Ако някой мине с 50км/ч през стрелка може да се получи нещо като на снимките.  :crazy:
Много интересно как въобще тези двата се държат за мрежата по подобен начин.

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6737
    • View Profile
Re: Тролейбусна KKM
« Reply #281 on: 16.03.2017, 13:06:11 »
Глупости. Токоснемателен прът на стрелка не може да добие такава форма дори и на българска.

Offline ghost8

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 172
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбусна KKM
« Reply #282 on: 16.03.2017, 13:16:17 »
Ако макарите работят изправно, не. Ще се приберат. Но ако не работят се получава като на клипа, тъй като веднага след стрелката има още един стълб и прътовете отиват към него и високата скорост - най-малко счупена глава.

https://www.youtube.com/watch?v=V1YIB51qg_o&index=17&list=LL99BhmLZXpw_vbVNxGjrkYg

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4529
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Тролейбусна KKM
« Reply #283 on: 16.03.2017, 13:19:31 »
Поздрави за всички, блажено отричащи техническия прогрес!
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2459
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Тролейбусна KKM
« Reply #284 on: 16.03.2017, 13:24:17 »
Ако някой мине с 50км/ч през стрелка може да се получи нещо като на снимките.  :crazy:
В някои по-европейски страни явно не знаят това и минават през всякакви съоръжения със скорост на общо основание: https://www.youtube.com/watch?v=EWQgKxCsqws

Не си мислете, че нашата родна действителност е правило в цял свят...

За чешките стрелки в София максималната скорост по спецификация беше 40 км/ч ако не се лъжа. Естествено и прътът не трябва да тежи 240 кг.
« Last Edit: 16.03.2017, 13:29:00 by bdz43r »

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3712
    • View Profile
Re: Тролейбусна KKM
« Reply #285 on: 16.03.2017, 16:57:13 »
Дори да позволява 40km/h стрелка за десен завой от Ильо Войвода към мост Чавдар не би задържала ТБ1 в случай че успее да премине на зелено през светофара. От друга страна такава изискваща забавяне до пешеходна скорост определено би внесла задръжка и не е оправдано поставянето и само за включване на резервите и епизодични ремонти. :rolleyes:

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4529
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Тролейбусна KKM
« Reply #286 on: 16.03.2017, 17:01:08 »
Айде стига глупости де:
https://www.youtube.com/watch?v=WdDMS5qiS-s
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6737
    • View Profile
Re: Тролейбусна KKM
« Reply #287 on: 16.03.2017, 20:27:51 »

За чешките стрелки в София максималната скорост по спецификация беше 40 км/ч ако не се лъжа. Естествено и прътът не трябва да тежи 240 кг.
При монтажа е правена проба с 60 км/ч. Прътите дерайлират на шините след стрелката.

Offline snaker

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 723
    • View Profile
Re: Тролейбусна KKM
« Reply #288 on: 17.03.2017, 00:25:09 »
Само да отбележа, че колкото са по-натегнати прътите, толкова по-малко вероятно е да паднат ;)
И стрелката дори и да е българска, ако е права в основното направление(Владимир Вазов) и съответно под голям ъгъл от Ильо Войвода, може да се мине доста бързо за идващите от Владимир Вазов.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8146
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Re: Тролейбусна KKM
« Reply #289 on: 20.03.2017, 13:06:22 »
Надявам се, че би било правилната тема. На „Георги Раковски“ и „Хан Аспарух“ е паднал изгнил в основата си стълб, подобно на случая от пл. „Руски паметник“ отпреди няколко години. Във Фейсбук има снимки на падналия стълб и на изгнилата основа, която е била в потресаващо състояние и на практика не е имало здрав метал. Явно положението със стълбовете в центъра никак не е добро. Още през далечната 2011 г. СЕ започнаха да си събират изпадналите в неизползваемост стари стълбове, които са окачали тролейбусна контактна мрежа и съм виждал срязан в основата си стълб. Не мога да си представя предвид голямата дебелина как може да се случи такова пълно изгниване. Това е пълна безотговорност от страна на Столична община и конкретните лица и фирми отговарящи за уличните стълбове.
« Last Edit: 20.03.2017, 16:44:01 by AGENT 006 »

Мотивация, сътрудничество, уважение, перспективи, страст.
6 години Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън

Offline fafan

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 730
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбусна KKM
« Reply #290 on: 20.03.2017, 14:18:36 »
Лесно изгниват точно в основата, там корозията е най-голяма. Като се има предвид, че все още има части от тролейбусната мрежа, която виси на стълбове от 50-те години е чист късмет, че все още няма загинали при едно такова срутване.



« Last Edit: 20.03.2017, 17:40:05 by fafan »

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8146
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Re: Тролейбусна KKM
« Reply #291 on: 20.03.2017, 18:20:27 »
Според информацията от СЕ, която дадоха по новините на БТВ стълбът е бил на 24 години.
Мнението на инженер Пламен Кончарски от „Столичен електротранспорт“:
„Има уред за измерване, но не може точно да се каже до каква степен могат да работят самите стълбове и кога е належаща смяната им.“
В общи линии дрънканици, без да се разбира нищо конкретно. Направо звучи смешно. Въпрос не е колко могат да се използват стълбовете, а че не е забелязано своевременно, че този стълб е изцяло изгнил в основата си и никой по никакъв начин не може да оправдае това. Щом е необходимо да се правят по-често проверки и не винаги е нужно непременно специализиран уред. Като „набучиш“ отвертката и тя потъне е ясна работата, а в случая със скоро боядисаният стълб корозиралата зона се откроява идеално. Също така предвид, че това вече се случи веднъж и доколкото си спомням пак беше в края на зимата, изглежда, че явно част от причината за такова изгниване са струпваният около стълбовете сняг, който се застоява там продължително време преди да се стопи и химикалите против замръзване и за химично разтапяне на снега.
« Last Edit: 20.03.2017, 18:41:43 by AGENT 006 »

Мотивация, сътрудничество, уважение, перспективи, страст.
6 години Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън

Offline mihailo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4387
  • 433 :)
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбусна KKM
« Reply #292 on: 20.03.2017, 18:25:33 »
Как се проверява дефект в материала с отвертка? Ако можеше с отвертка, то той щеше да се вижда и с просто око. Дефектоскопия на всеки стълб... звучи научнофантастично.
Viva la 105, viva la in memoriam!
Против цитирането на "медии" от ранга на Блиц, Пик, Брадва и т.н.!!!

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8146
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Re: Тролейбусна KKM
« Reply #293 on: 20.03.2017, 18:43:30 »
Как се проверява дефект в материала с отвертка? Ако можеше с отвертка, то той щеше да се вижда и с просто око. Дефектоскопия на всеки стълб... звучи научнофантастично.
В този случай е така, но само защото стълбът е имал свежа боя, а не е бил целият в ръжда, каквито са много от стълбовете в София. А дефектоскопията явно е нещо необходимо, но това далеч не значи, че е нещо сложно. Както сам каза, някои неща се виждат с просто око. Ето вече дори имаме свеждане на проблемната зона до центъра на София, главни натоварени пътни артерии, които никой не би желал да затваря за ремонти, стълбове крепящи тролейбусна контактна мрежа изложени на повече сътресения, въобще не е толкова сложно. По кварталите положението е по-добре, там има приблизителни данни за възрастта на стълбовете и организирано типизиране, докато в центъра се смесват различни благоустройства и е по-трудно.
« Last Edit: 20.03.2017, 18:57:59 by AGENT 006 »

Мотивация, сътрудничество, уважение, перспективи, страст.
6 години Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън

Offline fgm

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 302
    • View Profile
Re: Тролейбусна KKM
« Reply #294 on: 20.03.2017, 20:40:25 »
Каква дефектоскопия, какви пет лева? Ако не се лъжа тия стълбове имат в основата си едни отваряеми капаци-отваряш ги, поглеждаш вътре каква е трагедията и стълба се сменя.
Говоря за елементарен оглед!

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7938
    • View Profile
Re: Тролейбусна KKM
« Reply #295 on: 20.03.2017, 21:10:45 »
Каква дефектоскопия, какви пет лева? Ако не се лъжа тия стълбове имат в основата си едни отваряеми капаци-отваряш ги, поглеждаш вътре каква е трагедията и стълба се сменя.
Говоря за елементарен оглед!
:help:

Offline fgm

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 302
    • View Profile
Re: Тролейбусна KKM
« Reply #296 on: 20.03.2017, 21:59:34 »
Какво не съм ли прав? Или и елементарния оглед е някаква извънземна технология?

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8146
  • Защото транспортът е моята страст
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Кайпарсвил транспортен портал/Kipersville transport portal
    • Email
Re: Тролейбусна KKM
« Reply #297 on: 20.03.2017, 22:22:23 »
Различно е за всеки стълб, някои са с високи вратички и няма как да стане. В 19 часа дадоха още едно продължение към думите на инженера, който казва, че тези стълбове са проблемни, защото са набити директно в земята, а не по стандартния общоприет в днешно време метод с платформа с болтове, които може да се освободят и стълба да се отстрани безразрушително. След като е било така и след като това е проблем да бяха окачили ККМ временно на сградата, да бяха изкъртили стълба и да го бяха заменили. След като едно нещо е проблем, то значи в бъдеще може да стане още по-голям проблем и ето стана. Ако потърпевшият шофьор осъди общината наистина ще е имало защо.

Мотивация, сътрудничество, уважение, перспективи, страст.
6 години Кайпарсвил транспорт инкорпорейшън

Offline fafan

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 730
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбусна KKM
« Reply #298 on: 21.03.2017, 12:33:46 »
Какво не съм ли прав? Или и елементарния оглед е някаква извънземна технология?

Как с оглед ще установиш кога точно ще рухне стълба? Просто стълбовете трябва да се боядисват по-често и да се сменят по-често. Има около депо Надежда още стълбове от 50-те години на които виси трамвайна и тролейбусна мрежа, това че точно този стълб в центъра е паднал и някой го е снимал е чиста случайност, сигурно има десетки случай за които даже не сме разбрали.

Виж го например този стълб, седи крив от години. Оправиха тротоара, сложиха нови плочки, смениха осветлението, сложиха нови стълбове отделно за осветлението, а този за тролейбусната мрежа си седи и ще си седи предполагам докато  не падне.
« Last Edit: 21.03.2017, 12:37:41 by fafan »

Online blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12454
    • View Profile
    • Email
Re: Тролейбусна KKM
« Reply #299 on: 21.03.2017, 14:08:57 »
Виж го например този стълб, седи крив от години.
Изглежда, че тези с бетонен постамент нямат проблеми, колкото и да са стари.
Между другото, коментираният стълб не е първият паднал. Преди няколко години падна и при Сточна гара.

Тъй като обсъжданият стълб е от тролейната ККМ, премествам дискусията в съответната тема (не че стълбовете с осветителни тела са безпроблемни).
« Last Edit: 21.03.2017, 14:11:56 by blagun »