Author Topic: А 260  (Read 16943 times)

Offline lok45111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 495
    • View Profile
    • Email
А 260
« on: 22.09.2007, 09:48:04 »
Вчера докато чаках автобус 5ТМ на спирката на "Автогара Овча Купел" в посока към Руски паметник станах свидетел на следния сценарии. Чакането ми продължи около 50 мин, заради задръстванията и пакетното движение на 5ТМ(но това е друга тема). Та спирката беше пълна с хора, някои чакащи 260. Минаха се 40 мин. и такъв не дойде. За сметка на това в обратна посока положението беше далеч по интересно. Минаха общо 5 коли, от които трите се движеха ето така:

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10738
    • View Profile
    • Email
Re: А 260
« Reply #1 on: 22.09.2007, 09:56:53 »
Според мен трябва да се направи някаква организация, при такива ситуации, например от Горна Баня към София първият от няколкото събрали се автобуса отива директно на Красно Село, вторият на Овча Купел, 3-тият на Горнобански път а 4-тият започва да събира хората. Иначе 260 е хубава линия, единствената останала експресна автобусна линия в София. Проблем са много задръствания напоследък по иначе бързият булевард Цар Борис ІІІ. Трябва да се помисли, от дясната страна,посока Горнобански път да се направи дмупосочна автобусна лента, и автобус 260 да стане наистина експресен. Както сега Кнажево, така и Горна Баня да има бърза връзка със София.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline lok45111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 495
    • View Profile
    • Email
Re: А 260
« Reply #2 on: 22.09.2007, 09:59:58 »
Че е хубава линия, хубава е, но както сам каза, задръстванията не прощават на никого. Освен това липсата на адекватна организация също си казва думата. ДА не говориме, че след 40 - 50 минутно чакане се събират огромни тълпи и автобусите се ПРЕТЪПКВАТ. Ставал съм свидетел на такива батални сцени, в които в едно ВМС се тъпчат като сардини докато автобуса не се наклони на една страна.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2316
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Re: А 260
« Reply #3 on: 22.09.2007, 10:46:06 »
260 е прекрасна линия, но смятам, че се нуждае от съчленени нископодови автобуси и да минават по локалното на ЦБ3 като и двете се ремонтират основно и се положи настилка за тежко движение и локалните да са BUS ленти.


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline lok45111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 495
    • View Profile
    • Email
Re: А 260
« Reply #4 on: 22.09.2007, 11:14:15 »
И най - вече се нуждае от GPS, защото сега положението е отчайващо. При наличие на GPS от ЦДП ще могат да преорганизират движението на закъснелите коли и по този начин ще се намали значително висенето по спирките в чакане на автобус.

Online difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15424
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: А 260
« Reply #5 on: 22.09.2007, 11:26:33 »
Quote from: lok45111
И най - вече се нуждае от GPS, защото сега положението е отчайващо. При наличие на GPS от ЦДП ще могат да преорганизират движението на закъснелите коли и по този начин ще се намали значително висенето по спирките в чакане на автобус.
А досега има ли случай, когато диспечери са реорганизирали колите по линия в следствие на закъснения заради задръстване  На мен ми се струва, че нищо не се прави.Изключение са големи аварии или друг проблем, когато движението в даден участък наистина е невъзможно и тогава на собствена инициатива шофьорите избират заобиколни пътища.
« Last Edit: 22.09.2007, 11:27:02 by difian »

Offline lok45111

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 495
    • View Profile
    • Email
Re: А 260
« Reply #6 on: 22.09.2007, 11:30:00 »
Има случаи на реорганизация, но те се наблюдават най - вече при тролейбусите и при някои автобусни линии. Напоследък например по 280 имаше два или три такива случая, защото се бяха събрали 8 коли.

Online Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4693
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: А 260
« Reply #7 on: 23.09.2007, 11:15:00 »
Редовно използвам 260 и до сега не е имало чак такива закъснения. Такива взеха да се плучават откакто спряха трамвая. 5ТМ закъснява по много, поради което много хора започнаха да използват 260 от Горнобански път, Павлово, Овча купел и Красно село. По тази причина автобусите се претъпкват много и стоят по 5 мин на спирката без да могат да тръгнат. Заради ремонта на дясната лента на Пирогов запонаха да стават и там по-големи задръствания от обчайните и за това мазалото с 260 е такова. И преди се е случвало да няма 20-25 мин. автобус, но сега е двойно по-зле. Сега аз лично започнах да иползвам тоно поради тази причина комбинацията тм5 до оОвча купел, отам пеша до Борово и от там тб9. По този начин стигам от Овча купел до 5-те кьошета за почти същото време за което стига автобус 260 и не се тъпча и  изнервям от задръстванията.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4478
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: А 260
« Reply #8 on: 23.09.2007, 19:34:05 »
Време е Еридантранс да върнат в боклука Ден Оудщените, защото по паважа се тресат нечовешки - имам чувството, че всеки момент ще се разпаднат.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4448
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: А 260
« Reply #9 on: 23.09.2007, 19:49:30 »
Quote from: conecto
Време е Еридантранс да върнат в боклука Ден Оудщените, защото по паважа се тресат нечовешки - имам чувството, че всеки момент ще се разпаднат.
абсолютно съм съгласен с теб. готов съм да преживея купуването на цитаро от еридантранс, само и само да разкарат ден оудстените (или поне да са за извънградските линии)

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10738
    • View Profile
    • Email
Re: А 260
« Reply #10 on: 23.09.2007, 20:07:51 »
Е хайде сега. Автобусите със супенисък под имат по-твърдо окачване, и Цитаро да пуснеш по тези дупки няма да вози по-меко. И Конектото не вози по меко.Цитарото е много подходящо за 260, защото са с 3 врати, иначе за 73 и 59 Ден Оудстените са си екстра. Относно самите автобуси те са много здрави. Измежду тях има няколко на по 15 години и не са минавали никакъв ОР и не са мръднали, каросериите и окачването са много здрави.
« Last Edit: 23.09.2007, 20:22:40 by Ivo »
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4478
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: А 260
« Reply #11 on: 23.09.2007, 20:55:29 »
"Не са мръднали" е доста силно казано, а в момента можеш да сравниш разликата във возията на Ден Оудщен и "турския боклук" Кънекто по Борис.

Online Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4693
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: А 260
« Reply #12 on: 23.09.2007, 22:22:21 »
Стораите Ден Оудстени друсат нечовешко, повече от чавдарка, по Цар Борис. Иначе са мощни автобуси, но пътуването от Горнобански до Руски паметник ти разказва играта на бъбреците
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16896
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: А 260
« Reply #13 on: 24.09.2007, 10:49:10 »
Quote from: conecto
Време е Еридантранс да върнат в боклука Ден Оудщените, защото по паважа се тресат нечовешки - имам чувството, че всеки момент ще се разпаднат.


Е не! Това са си доста добри автобуси. Ако не ви харесват ги сравнете с О305, които се движат в София 5-9 год. повече. Не мога да повярвам, че харесват БМЦ-тата на Еридантранс повече, отколкото Ден Оудсените. И имайте предвид, че еридантранс не полагат почти никакви грижи за тях, а като някое се счупи купуват ново.
Преимуществото нисък под изобщо не го подценявайте.
мур

Online Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4693
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: А 260
« Reply #14 on: 24.09.2007, 11:04:17 »
Quote from: emo
Е не! Това са си доста добри автобуси. Ако не ви харесват ги сравнете с О305, които се движат в София 5-9 год. повече. Не мога да повярвам, че харесват БМЦ-тата на Еридантранс повече, отколкото Ден Оудсените. И имайте предвид, че еридантранс не полагат почти никакви грижи за тях, а като някое се счупи купуват ново.
Преимуществото нисък под изобщо не го подценявайте.
Явно не ползваш често 260. Ако направиш запитване сред пътниците, ще видиш че дори и бабите с по 5 бастуна ще кажат че повече харесват БМЦ-тата. Автобусите са хубави но много раздрънкани. Колкото и да не съм почитател на БМЦ, определено вози по-добре от старите Ден Оудстени.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10738
    • View Profile
    • Email
Re: А 260
« Reply #15 on: 24.09.2007, 13:58:12 »
Ами да пробвам да го обясня- този тип нископодов дизайн,предполага коренно различен тип окачване,а именно ниско разположена виртуална ос,с малък дефериенциал,изнесен силно встрани и редуктори в главините на колелата  Този тип дизайн в повечето случаи изисква поддръжка на постоянна дистанция между шасито и виртуалната ос,което пък до голяма степен ограничава възможностите за филтриране на вибрациите с относително голяма амплитуда и ниска честота.Дистанцията се поддържа чрез промяна на налягането във въздушните възглавници,което автоматично прави окачването по твърдо при по-голямо натоварване на автобуса.
Това е при автобусите със супернисък под,който в предната част е изцяло равен и над пода стърчат само калниците.
Отделно настройката на кранчетата и въздуха е прецизна и сложна,ако не е добре настроено има по-малко въздух, окачването става още по-твърдо. Съмняваме някой да се занимава да настройва всички тези работи.
Обаче погледнете например при 5031, жълтите Ден Оудстени, които докараха наскоро и ЛАЗ-ът, те возят по-меко, може би още са си с оригиналинте настройки.
Дано сте ме разбрали

Така че и Цитаро да пуснеш по път с неравности, няма да вози по-меко от Ден Оудстен, особено ако въздуха не е насторен добре, пак ще вози по-твърдо от О 305 Г, Икарус или Чавдар например, вервате ми.
Просто за такъв тип автобуси е нужен път без неравности, при движение по такъв не се усеща. Иначе окачването е здраво, обаче е неприятно усещането за пътниците.
Сега съгласихте ли се?
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4448
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: А 260
« Reply #16 on: 24.09.2007, 14:27:12 »
Quote from: Ivo
...
Сега съгласихте ли се?
Напълно сме съгласни с теб, НО трябва веднъж човек да се повози на тях по 260 за да разбере, че ДЕН ОУДСТЕН НЕ СА ЗА ТАМ. Твърдото окачване, кофти настилката, броят на вратите и интериора - ЗАТОВА НЕ СА УДОБНИ ЗА ТАЗИ ЛИНИЯ... Иначе за равни настилки и малко народ автобусите може и да са подходящи, дори супер!

Online Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4693
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: А 260
« Reply #17 on: 24.09.2007, 14:30:21 »
Ти сам го каза - по-новите нископодови автобус возят по-меко. Особено 5031 вози много гладко. Не знам от настройване ли е или от нещо друго, факт обаче е че по-старите Ден Оудстени много друсат и трудно нещо ново ще друса колкото тях. При всички положения новото ще е по-добро.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10738
    • View Profile
    • Email
Re: А 260
« Reply #18 on: 24.09.2007, 23:47:53 »
Ден Оудстените ги ползвам всеки ден по линия 73, мога да кажа, че за там са добре, рядко става тъпканица, особено през деня е съвсем спокойно. Сутрин и вечер е малко по-пълно. Също мога да кажа, че съм много доволен от тези автобуси, лично на мен са ми удобни, седалките са широки, а пък имат добро отопление и зимата са топли.

За 260 съм съгласен-трябват или съчленени автобуси, или автобуси с 3 врати, и задължително да се пуснат още по 1-2 автобуса на линия във върхов час.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline niki88z

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1059
  • Извън релси!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 387296800
    • View Profile
    • Email
Re: А 260
« Reply #19 on: 29.03.2008, 21:12:27 »
Абе хорица, кой взе сега 260 и от кога ще си "влезе във владение", от второ тримесечие ли?
И с новият (скъсен) маршрут ли ще тръгнат?
« Last Edit: 29.03.2008, 21:13:14 by niki88z »