Author Topic: MAN/MANAS 232 (2882/2901-2920)  (Read 28071 times)

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7099
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
MAN/MANAS 232 (2882/2901-2920)
« on: 31.10.2007, 13:54:01 »
Първа доставка - 07.12.1997 г.: - 1 бр.

  Инв. номер                                            ДК Номер        Нов ДК номер                                  VIN номер     
   и досие в                                                                           (2006)
transphoto.ru  
   
   2882                                                    C 1968 КК          СА 1544 АМ                          NMAA600390T000609
                     


Втора доставка - 05.12.1998 г.: - 20 бр.

Инв. номер                                              ДК Номер        Нов ДК номер                                  VIN номер     
                                                                                             (2006)
               
    2901                                                   C 1981 КК          СА 5455 АМ                           NMAA600577T000767                 
    2902                                                   C 1974 КК          СА 1554 АМ                           NMAA600577T000768                 
    2903                                                   C 1970 КК          СА 1552 АМ                           NMAA600577T000882                 
    2904                                                   C 1971 КК          СА 5464 АМ                           NMAA600577T000883                 
    2905                                                   C 1975 КК          СА 1565 АМ                           NMAA600577T000884                 
    2906                                                   C 1969 КК          СА 5463 АМ                           NMAA600577T000885                 
    2907                                                   C 1980 КК          СА 5453 АМ                           NMAA600577T000886                 
    2908                                                   C 1962 КК          СА 5467 АМ                           NMAA600577T000887                 
    2909                                                   C 1973 КК          СА 1563 АМ                           NMAA600577T000888                 
    2910                                                   C 1967 КК          СА 1547 АМ                           NMAA600577T000889                 
    2911                                                   C 1978 КК          СА 5451 АМ                           NMAA600577T000890                 
    2912                                                   C 1976 КК          СА 1561 АМ                           NMAA600577T000891                 
    2913                                                   C 1977 КК          СА 1580 АМ                           NMAA600577T000892                 
    2914                                                   C 1964 КК          СА 5457 АМ                           NMAA600577T000893                 
    2915                                                   C 1979 КК          СА 5452 АМ                           NMAA600577T000894                 
    2916                                                   C 1972 КК          СА 1545 АМ                           NMAA600577T000895                 
    2917                                                   C 1961 КК          СА 5468 АМ                           NMAA600577T000896                 
    2918                                                   C 1966 КК          СА 5459 АМ                           NMAA600577T000897                 
    2919                                                   C 1963 КК          СА 1558 АМ                           NMAA600577T000898                 
    2920                                                   C 1965 КК          СА 2040 АМ                           NMAA600577T000899                 


ОБЩО: 21 бр.             


История
Quote
През зимата на 1997 г. АП Малашевци внася за изпитание чисто нов единичен автобус MAN SL 232 с инвентарен номер 2882. Първоначално се пуска по линия 98. През декември месец 1998 г. от завод MAN MANAS Turkiye Ankara се внасят още 20 нови единични автобуса от същия модел с номера от 2901 до 2920, които поемат по витошките линии 64,93 и 98, обслужвани тогава от АП Малашевци. След 2001 г. обслужват линии 9, 114, 12, 23 и др.


« Last Edit: 16.02.2017, 02:40:28 by Emperor »

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16891
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Кефят ли ви белите МАНове?
« Reply #1 on: 31.10.2007, 15:43:38 »
Отврат. Това са гадните бели манове. Не може 1998 г. да се произвеждат градски автобуси, които да не са автоматици. В момента същите са с яко прецакани двигатели, всичко вътре се тресе, бучи и най-вече вибрира. Превключването от скорост на скорост създава допълнителен дисконфоркт. А и почти никои шофьор не желае да кара такова нещо. Титулярите им се прехвърлят към съчленени манове или конекта(Иван Секса от 2918 на 2167), един от 2916 отиде на 2666. Друг от гаден бял ман отиде на БМЦ.
Не случайно, когато наказват някого го пращат на гаден бял ман.
мур

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3509
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Кефят ли ви белите МАНове?
« Reply #2 on: 31.10.2007, 15:44:06 »
За първи път когато се качих на такъв до Драгалевци беше нов и ми се струваше много готин. За сегашния момент мисля че стават.

Въпросните автобуси много си приличат на съчленените MAN-ове SG262 на Малашевци, само че единични. И в този смисъл ако едните са за изхвърляне, то трявба да се изхвърлят и другите.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15422
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Кефят ли ви белите МАНове?
« Reply #3 on: 31.10.2007, 15:54:36 »
Quote from: LG_
За първи път когато се качих на такъв до Драгалевци беше нов и ми се струваше много готин. За сегашния момент мисля че стават.

Въпросните автобуси много си приличат на съчленените MAN-ове SG262 на Малашевци, само че единични. И в този смисъл ако едните са за изхвърляне, то трявба да се изхвърлят и другите.
И обсъжданите тук са в Малашевци и винаги са си били там.Очебийните разлики са именно в скоросните кутии и заради това не може да се прави паралел- ако едните са за изхвърляне, значи и другите.А като изтъквано предимство се споменават седалките...

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3509
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Кефят ли ви белите МАНове?
« Reply #4 on: 31.10.2007, 16:33:02 »
Добре де, с Емо сме писали отговорите по едно и също време и поради това прочетох поста му след като пуснах моя.

Прощавайте за невежеството но у мен възниква един въпрос свързан с това. С какво точно ръчните скоростни кутии се отразяват зле на двигателите (както е в случая). Ниските обороти, при които при висока скорост двигателя се мъчи повече, ли са причината?
« Last Edit: 31.10.2007, 16:34:30 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16891
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Кефят ли ви белите МАНове?
« Reply #5 on: 31.10.2007, 16:52:55 »
Quote from: LG_
Прощавайте за невежеството но у мен възниква един въпрос свързан с това. С какво точно ръчните скоростни кутии се отразяват зле на двигателите (както е в случая). Ниските обороти, при които при висока скорост двигателя се мъчи повече, ли са причината?

Откъде да знам. Факт е, че при смяна на скоростите се чувства осезаемо, което го няма при автоматиците. Дори и честотата на звука е ужасна и ми влиза централно в мозъка.
мур

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Кефят ли ви белите МАНове?
« Reply #6 on: 31.10.2007, 16:56:26 »
Кефят ме разбира се.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4448
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Кефят ли ви белите МАНове?
« Reply #7 on: 31.10.2007, 17:22:34 »
рейсовете са си много добри. за масов отбой на шофьори не се съгласявам. напротив, карат ги едни и същи хора, поне от 4 години редовно пътувам с тях. недостатък е високия под и това, че нямат електронни табели

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16891
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Кефят ли ви белите МАНове?
« Reply #8 on: 31.10.2007, 18:22:33 »
Quote from: maniak
рейсовете са си много добри. за масов отбой на шофьори не се съгласявам. напротив, карат ги едни и същи хора, поне от 4 години редовно пътувам с тях. недостатък е високия под и това, че нямат електронни табели

Тези, които са от началото идват от чавдарки. Естествено, че ще се кефят на мановете като знам какво са карали 50 год.

Между другото О302, които също са с механични скорости не ги долюбвам, но са по-добри от гадните бели манове.
мур

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Кефят ли ви белите МАНове?
« Reply #9 on: 31.10.2007, 19:15:08 »
много са си добри, за ръчни скорости добре ускоряват, най беше кеф като бяха на 114 и ги натиснат по Цариградско-голям кеф. Минус е липсата на адекватни табели и всевъзможно оградените кабини
НЕ на хейтърството!

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 10718
    • View Profile
    • Email
Кефят ли ви белите МАНове?
« Reply #10 on: 31.10.2007, 21:07:08 »
Ами аз рядко се качвам на такъв МАН, ама честно да ви кажа хич не михаресват. Много висок под, с ръчни скорости са, нескопосана изработка. Ако вземем например О 305, който  е от същият клас-ами има по-нисък под, по-приятен и удобен салон, автоматични скорости, по мека возия и по тих двигател.
Иначе съчленените по-стават, ама и те много са се разбили напоследък-возих се на един от тези рекламните на ВиваТел-2131, скърца, трака отвякъде, иначе съчленените по-биват, недостатък е отново високият под, и че са много слаби.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4478
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Кефят ли ви белите МАНове?
« Reply #11 on: 31.10.2007, 21:16:16 »
Тези автобуси са страхотни, ускоряват изключително добре, а седалките им са истинска прелест .
Наистина, пътуването в автобус с механични скорости е по-некомфортно, но предполагам са били предвидени да катерят баири (все пак първоначално бяха по 98).
Даже имаше един, чиято кабина нямаше никакви допълнителни преграждения, някой сеща ли се за инв. номер?

Offline vesko76

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3738
  • Van Hool & Citaro G - fan
    • View Profile
Кефят ли ви белите МАНове?
« Reply #12 on: 31.10.2007, 22:13:08 »
Quote from: Ivo
Ами аз рядко се качвам на такъв МАН, ама честно да ви кажа хич не михаресват. Много висок под, с ръчни скорости са, нескопосана изработка. Ако вземем например О 305, който  е от същият клас-ами има по-нисък под, по-приятен и удобен салон, автоматични скорости, по мека возия и по тих двигател.
Иначе съчленените по-стават, ама и те много са се разбили напоследък-возих се на един от тези рекламните на ВиваТел-2131, скърца, трака отвякъде, иначе съчленените по-биват, недостатък е отново високият под, и че са много слаби.

Е то 2131 е една от най-големите гробници в Малашевци, наред с 2133 и 2143.
Друго нещо си е перфектният 2132 (поне откъм шофьори, самия рейс като технически параметри е за боклука   )  

Иначе аз на такъв МАН съм се качвал общо взето 2-3 пъти и не мога да ги коментирам, но наистина тия манове са прекалено високи..........

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11462
    • View Profile
Кефят ли ви белите МАНове?
« Reply #13 on: 31.10.2007, 22:22:26 »
Според мен не са лоши, но като цяло не харесвам градски автобуси с ръчни скорости. Друго си е автоматик.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16891
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Кефят ли ви белите МАНове?
« Reply #14 on: 01.11.2007, 11:06:43 »
Quote from: Ivo
Ами аз рядко се качвам на такъв МАН, ама честно да ви кажа хич не михаресват. Много висок под, с ръчни скорости са, нескопосана изработка. Ако вземем например О 305, който  е от същият клас-ами има по-нисък под, по-приятен и удобен салон, автоматични скорости, по мека возия и по тих двигател.


Да, прав си. Не знам защо има някаква лъжа, че автобусите с ръчни скорости катерят баири по-добре от автоматици. Гадните бели манове с нищо не катерят по-добре баирите от 27 годишни О305.

Обобщено - гадните бели манове в момента са по-зле и от рязаните дружбенски икаруси.
3893 е много по-хубав от гаден бял ман  
мур

Offline bate_vanio

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 202
    • View Profile
    • http://
Кефят ли ви белите МАНове?
« Reply #15 on: 01.11.2007, 11:31:38 »
Quote from: emo
Обобщено - гадните бели манове в момента са по-зле и от рязаните дружбенски икаруси.
3893 е много по-хубав от гаден бял ман  
Еееее чак пък рязания Икарус да е по-хубав НЕ. Но според мен са на едно ниво.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4693
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Кефят ли ви белите МАНове?
« Reply #16 on: 01.11.2007, 11:57:33 »
Екстра са си белите манове, особено за линиите където има баири. По 64 и 98 пасваха перфектно. Пък за високия под - където 2 стъпала, там и 3  Същевременно са и доста по-мощни от съчленените. Автоматика наистина е по-хубав ако са в града, но не е критерии по който да казваме че са гадни, а с ръчни както казах са перфектни за крайградските линии.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3509
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Кефят ли ви белите МАНове?
« Reply #17 on: 01.11.2007, 12:07:52 »
От доста време не съм се возил на такъв MAN, но мисля че 10 годишен автобус едва ли е за изхвърляне.
Ще гледам да се кача на някой в скоро време, да видя какво толкова се тресе и вибрира.

Но и без това мисля си за причината, предизвикала гнева на Емо. Най-вероятно поради това, че са с ръчни скоростни кутии и по-рядкото превключване на скоростите от този факт довежда до това оборотите на двигателя често да слизат (и да се качват, но това по-рядко) под оптималните и по-този начин двигателя да се мъчи повече, вследствие на което той се раздрънква.

Ще се повозя и да видим
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 16891
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Кефят ли ви белите МАНове?
« Reply #18 on: 01.11.2007, 13:13:32 »
Quote from: Dragon
а с ръчни както казах са перфектни за крайградските линии.

Е това искам да ми го обясниш.

Иначе единствените моменти, когато съм се кефил на гадните бели манове е когато пускат по инерция. Те май са с по 7-8 скорости.
А някой да помни когато дойдоха дали имаха парно. Защото 2002 г. се лансираше много сериозно фактът, че те нямат парно. А аз все пак си мисля, че имаха от самото начало.

И да подчертая 2902 е с фабрична електронна табела, защото много хора ни убеждаваха, че не е. За съжаление българската ръка прецака всички и се пише 9     9 на тая табела. преди помня отлично, че пишеше 64 Център по хигиена. Мисля, че табелата е на модела чепките трамваи - изписва само по едната крайна спирка и трябва ръчно да се сменя с другата. Освен това 2902 има и електронна табела в салона, но не знам какво изписваше преди. Сега само 9. Или вече и това прецакаха?

На 2906 му сложиха ел. табела в София.
мур

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4478
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Кефят ли ви белите МАНове?
« Reply #19 on: 01.11.2007, 14:47:13 »
Емо, не знам как може да се оплакваш от некомфортно пътуване, поради ръчни скорости, и да говориш с добро за рязан Икарус - автобус, в който можеш да си счупиш врата при превключване.
А шумът и вибрациите при белите Манове са точно толкова, колкото и при оранжевите.
Преди време бях питал във форума каква е причината по 98 да се движат предимно автобуси с механични трансмисии и ми бе обяснено, че се прави заради разходната норма. Ето ти отговор на въпроса защо са по-добри за крайградски линии.