Author Topic: MAN/MANAS 232 (2882/29**,3820-3825)  (Read 38642 times)

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4817
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Кефят ли ви белите МАНове?
« Reply #20 on: 01.11.2007, 15:58:58 »
Поради честата смяна на наклона е много по-лесно да се упрявлява автобуса като предавките се сменят с ръчна скоростна кутия и оборотите се контролират от водача а не от компютър. Особено при най-стръмните наклони карането на 2-ра или дори 1-ва скорост е наложително. При автоматичните скоростни кутии сменянето на предавките от копчетата трябва да става само при спряло превозно средство за да не се повржда скоростната кутия. Не случайно по линиите които изкачват най-много Витоша пускат автобуси с ръчни скорости.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4476
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Кефят ли ви белите МАНове?
« Reply #21 on: 01.11.2007, 16:08:47 »
Quote from: Dragon
При автоматичните скоростни кутии сменянето на предавките от копчетата трябва да става само при спряло превозно средство за да не се повржда скоростната кутия.
[/size]

Но иди обяснявай на шофьорите, че не трябва да натискат N в движение.

За баирите: повечето автобуси автоматик имат копчета до първа и втора предавка (Ман SG 262 пък имат само D, N и R), но въпреки това, при катерене, механичните скорости са за предпочитане.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11416
    • View Profile
    • Email
Кефят ли ви белите МАНове?
« Reply #22 on: 01.11.2007, 18:25:59 »
Quote from: Dragon
Поради честата смяна на наклона е много по-лесно да се упрявлява автобуса като предавките се сменят с ръчна скоростна кутия и оборотите се контролират от водача а не от компютър. Особено при най-стръмните наклони карането на 2-ра или дори 1-ва скорост е наложително. При автоматичните скоростни кутии сменянето на предавките от копчетата трябва да става само при спряло превозно средство за да не се повржда скоростната кутия. Не случайно по линиите които изкачват най-много Витоша пускат автобуси с ръчни скорости.
Напоследък обаче доста често точно по линиите с най-големи баири като 98 и 5 например виждам да пускат съчленени Мерцеде/Хюлиез О 305 Г, по 93 също вече почти всеки ден има О 305, по 58 доста често съчленени О 305 Г.
Иначе тези с ръчни скорости, едва ли включват на 1-ва, голям баир се взима на 3-та обикновено, тя е за катерене на баири, на 2-ра се потегля,1-ва почти не се ползва, например ако паркиреш. 4-та, 5-та и 6-та са бързи скорости, това при Икарусите. Чавдарите са с по 5 скорости, за МАН-овете незнам-те са с 7 или 8.
Да ви кажа, преди и аз си мислех, че автобус автоматик, не може да преодолява голям баир, защото са с по 3 или 4 скорости, но ето че дори и съчленен автоматик качва и най-големият баир. Например при О 305 Г при най-зверските баири към с.Железница задържа на 1-ва скорост на много високи обороти, сигурно над 2000, и от време на време включва на 2-ра, като усети трудност пак включва на 1-ва. Та какво излиза-съчленен Хюлиез ще може да се качи дори и до хижа Алеко по линия 66, обаче двигателят ще развива доста по-високи обороти, и по-голям разход на нафта, така че не виждам проблем Хюлиезите например да се пускат по лините с най-големи баири. Да не говорим, че за всеки автобус си има изисквания, да може да преодолява еди колко си процента баир независимо дали е автоматик или с ръчни, съчленен или единичен. Оттам така се изчислява въртящият момент, и редукторите на скоростите, че да може да преодолее такъв голям баир, с мощността на неговият двигател.
Във варна също по линия 409, дето има много баири, особено от от Св.Константин до главният път едно продължително изкачване, обозначено със знак за стръмен наклон, се пускат съчленени Хюлиез О 305 Г.
Ако пък е автоматик с мощен турбодизелов двигател като при Ден Оудстен например, тогава и по голям баир качва на по-горна скорост, и не усеща много баирите.
Като цало автоматик е по-добре, по-удобно за пътниците и за шофьорите,шофьорът може да се концентрира по-добре върху пътя.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Кефят ли ви белите МАНове?
« Reply #23 on: 01.11.2007, 22:00:30 »
Иво, това че се тръгва на 2ра а 1ва не се ползва трябва да го кажеш на някой Даи-аджия
НЕ на хейтърството!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12953
    • View Profile
    • Email
Кефят ли ви белите МАНове?
« Reply #24 on: 01.11.2007, 22:16:25 »
Quote from: Ivo
линиите с най-големи баири като 98 и 5
Линиите с най-голям баир са А66 и 93. Шумако по А98 не е никакъв особен баир, от другата страна - откъм Бункера (по А68,69,70) е далеч по-стръмно, също Св.Наум по А94 и 102, където си вървят съчленени откакто свят светува, както и по баира към ТВ кула.

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4476
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Кефят ли ви белите МАНове?
« Reply #25 on: 01.11.2007, 22:22:51 »
Quote from: Repcho
Иво, това че се тръгва на 2ра а 1ва не се ползва трябва да го кажеш на някой Даи-аджия
[/size]
Ами, те масово при Икарусите си тръгват от втора, и при превключване и съединител не ползват.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Кефят ли ви белите МАНове?
« Reply #26 on: 01.11.2007, 22:52:33 »
Quote from: conecto


Ами, те масово при Икарусите си тръгват от втора, и при превключване и съединител не ползват.
е това ще трябва да го докажеш, ти направо ги направи автоматици тия автобуси, революция
НЕ на хейтърството!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11416
    • View Profile
    • Email
Кефят ли ви белите МАНове?
« Reply #27 on: 01.11.2007, 23:02:13 »
Quote from: conecto


Ами, те масово при Икарусите си тръгват от втора, и при превключване и съединител не ползват.
Точно така е, при Икаруса се тръгва на 2-ра, като съединителя се ползва само за тръгване от спряло положение,после, като се сменят по-високите предавки само се отнема педала за подаване на нафта, сменяш на по-висока и отново натискаш педала. Конекто е прав. Може да ви се вижда странно, но при Икаруса е така.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1655
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Кефят ли ви белите МАНове?
« Reply #28 on: 02.11.2007, 00:03:28 »
ще кажа само едно

ДА ЖИВЕЯТ БЕЛИТЕ МАНОВЕ!

единственото жалко е, че внесоха само 20 бройки...

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6804
    • View Profile
Кефят ли ви белите МАНове?
« Reply #29 on: 02.11.2007, 00:06:47 »
Aбсолютно максимално ме кефят белите манове. Жалко че не са 220 бройки.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17345
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Кефят ли ви белите МАНове?
« Reply #30 on: 02.11.2007, 11:01:42 »
Мерси за отговорите - все пак падна една теза, че автоматиците не могат да катерят баири. След като 1671 е бил на 66, значи си могат и то без да тормозят слуха на пътниците.

Иначе казах, че гадните бели манове са на едно ниво с рязаните икаруси - а откъм салон, дори и седалките на икарусите са по-добри.
мур

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Кефят ли ви белите МАНове?
« Reply #31 on: 02.11.2007, 11:12:31 »
Quote from: emo
Мерси за отговорите - все пак падна една теза, че автоматиците не могат да катерят баири. След като 1671 е бил на 66, значи си могат и то без да тормозят слуха на пътниците.

Иначе казах, че гадните бели манове са на едно ниво с рязаните икаруси - а откъм салон, дори и седалките на икарусите са по-добри.

То е ясно, че е възможно автоматик да качва баири. Само че - бавно, с голям разход на гориво и доста шумно. А и е по-опасно в случай, че нещо се скапе по скоростната кутия

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11416
    • View Profile
    • Email
Кефят ли ви белите МАНове?
« Reply #32 on: 02.11.2007, 11:30:24 »
Бавно, обаче защото е съчленен, и доста тежък, но пак може да изкачи инай-големите баири. Ако е единичен, мощен турбодизелов като Ден Оудстен въобще не усеща баира, много пъти съм се возил по 59. ВМС-то противно на моите очаквания също горе-долу добре катерят баири, само че са малко слаби-около 220 коня с турбото.
А няма какво да говорим-с преодоляването на големи баири най-добре се справят Землянските Икаруси. Още помня как преди 3 години с 1313 качихме баира от центъра на Драгалевци, ама не по заобиколката а направо по стръмното на 4-та скорост.
« Last Edit: 02.11.2007, 11:31:56 by Ivo »
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17345
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Кефят ли ви белите МАНове?
« Reply #33 on: 02.11.2007, 12:40:09 »
Quote from: etnies
То е ясно, че е възможно автоматик да качва баири. Само че - бавно, с голям разход на гориво и доста шумно. А и е по-опасно в случай, че нещо се скапе по скоростната кутия

Да, но един О305 харчи около 28 литра на 100, а един гаден бял Ман по около 35. Не съм много точен с числата, но горе долу е такова съотношението.
мур

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6804
    • View Profile
Кефят ли ви белите МАНове?
« Reply #34 on: 02.11.2007, 12:47:35 »
Аа не знам кой ти ги е казал тия числа ама ми се струват доста съмнителни.

Offline bate_vanio

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 202
    • View Profile
    • http://
Кефят ли ви белите МАНове?
« Reply #35 on: 02.11.2007, 13:01:23 »
Quote from: emo
Да, но един О305 харчи около 28 литра на 100, а един гаден бял Ман по около 35. Не съм много точен с числата, но горе долу е такова съотношението.
Това официалния разход ли е или този преди намесата на шофера?

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11681
    • View Profile
Кефят ли ви белите МАНове?
« Reply #36 on: 02.11.2007, 13:14:25 »
Quote from: conecto
Ами, те масово при Икарусите си тръгват от втора, и при превключване и съединител не ползват.
Разбирам ако се спуска по наклона, да тръгне на втора или на трета, но ако тръгва да катери, по-добре да е на първа според мен
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17345
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Кефят ли ви белите МАНове?
« Reply #37 on: 02.11.2007, 13:22:39 »
Quote from: ozzy
Разбирам ако се спуска по наклона, да тръгне на втора или на трета, но ако тръгва да катери, по-добре да е на първа според мен

Още една причина да мразя всичко що не е автоматик. Веднага се почват ей такива спорове. А при автоматиците автомобилът сам си знае.
А любимо ми е като се кача в Икарус и да почне да ми тръгва от първа и да стига до шеста скорост и вътре в салона да сме като в негърски клип.
мур

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1655
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Кефят ли ви белите МАНове?
« Reply #38 on: 02.11.2007, 14:45:41 »
за спора с горивото - това са официално определените норми:

MAN 232: 27,6/100
MB 0305: 29/100
MB 0302: 23,7/100
рязан Икарус: 33/100

съжалявам, но от тази кратка справка изглежда, че белите банове са вторите по икономичност в столицата...  любимите икаруси - хехе... те гонят между 31 до 36,2 / 100 в зависимост от двигателя

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4476
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Кефят ли ви белите МАНове?
« Reply #39 on: 03.11.2007, 16:31:29 »
Quote from: Repcho
е това ще трябва да го докажеш, ти направо ги направи автоматици тия автобуси, революция

Няма какво да ти доказвам, повози се повече в Икарус и виж как се потегля, освен ако не ме убедиш, че скоростите им са обърнати. И ти 20 години да караш едно и също, ще му знаеш перфектно оборотите и ще ръчкаш лоста без съединител.

Quote from: ozzy
Разбирам ако се спуска по наклона, да тръгне на втора или на трета, но ако тръгва да катери, по-добре да е на първа според мен
[/size]
А във всички останали случаи, когато потеглят на равно, го правят от втора.
« Last Edit: 03.11.2007, 16:32:48 by conecto »