Author Topic: Транспортното обслужване на ж.к. Младост  (Read 66472 times)

Offline T_4

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2522
    • View Profile
От кога се очаква да влезе в сила?

Само на мен ли ми се струва, че в Младост има прекалено много автобусни линии? Увеличил ли се потокът вътре в квартала в последните 10 години, че се налага това? Не ме разбирайте погрешно - нямам против много линии,а интервалите им и разреждането на 76 и 213, които бяха на 6-8 минути в час пик.
Не на безсмислените линии като ТМ23!
За оптимизация на разписанията:
http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=428.msg100091775#msg100091775

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12688
    • View Profile
    • Email
Етап 1. Имало едно време една маршрутна схема в Младост, не оптимална, но прилична. Имало в нея една линия А314, раздърпана като баница през всичките микрорайони.
Етап 2. Но разни хора се натъжили за безценната дублетна връзка на А111 с пазара в Младост-1. И я възстановили, като "забравили" да съкратят триплетната връзка на А113
Етап 3. Други неколцина пък примирали от центъра на Горублане точно през караулката на СОП да стигнат до БПС. Така се родил А112, който смуче ресурс от А111. Разбира се, А111 изобщо, ама изобщо не е натоварен и този ресурс просто никак не му е нужен.
Етап 4. Други пък жители на блок 202 решили, че е много пък да преминат през паркинга на Хит. И че вместо удължение на тролея непременно трябва да се засучат А76 и 111
Етап 5. Други пък около РУМ Младост-2 овдовели без А306. Не че сега я пълнят много, но и А306 си прави разходки в Младост за радост на концесионера си
Като прибавим към тази манджа неприкосновените концесионирани А4, 306, 111 и 112 - горе долу се получава схемата.

Между другото, А76 в Младост не пращи по шевовете, но от разреждането и го отнесоха Г.Делчев и Стрелбище, които не могат да се похвалят с метро. Логиката повеляваше да сгъстят силно ТБ8, но кой ти гледа логика.
« Last Edit: 24.11.2016, 21:57:44 by blagun »

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6558
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
СО и ЦГМ като сложиха нощни коли по тб 8, вероятно са си внушили че са свършили нещо полезно, но докато линията е на 20/40 мин нищо добро не се случва.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11533
    • View Profile
Тролей 8 много често се движи в комплект с тб 5, интервалът и задръстванията в центъра не го правят особено атрактивна алтернатива на 76.
Когато погледнеш разписанията на повечето линии в Младост, ясно се вижда, че нещо не е наред. Не може довозващи линии да са на интервал 25-40 минути извън пик, а основни линии като 213 и 76 да са на 17-18 минути. Няма смисъл от толкова много линии на безумни интервали. По-добре е да има по-малко линии, но на по-чест интервал, ако ще и да са по-обиколни. По-добре е линиите да са по-къси, но смисъл от тази промяна ще има след промяна на тарифната политика. Най-добрият вариант е да се направи детайлно проучване на пътникопотоците в града и околните селища и да се направи изцяло нова маршрутна мрежа, дано новото ръководство в ЦГМ и Общината има топки да го направи  ;)
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12688
    • View Profile
    • Email
ТБ8 по-скоро трябва да се разглежда като алтернатива за придвижване от Г.Делчев и Стрелбище към южната част на центъра. В това отношение маршрутът му е по-добър от този на А76, но е адски нарядко.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3852
    • View Profile
Нормално беше 111 да минава по Филип Аврамов, така се намалява дублажът с метрото, избягват се задръстванията по Малинов и се осигурява удобен вътрешноквартален транспорт, за Младост 2 76 е напълно достатъчен като и той може да минава по новото трасе и да има двупосочна спирка до ХИТ. :rolleyes: При това положение 113 и 314 стават напълно ненужни и може 113 да се закрие, а колите от 112 и 314 да се използват за линия Горубляне-БПС-Бистрица през София Парк с адекватен интервал. :rolleyes:  Колите от 113 могат да подсилят прекалено разредените 76 и 213 евентуално и 413. :rolleyes:

Offline passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
ТБ8 по-скоро трябва да се разглежда като алтернатива за придвижване от Г.Делчев и Стрелбище към южната част на центъра. В това отношение маршрутът му е по-добър от този на А76, но е адски нарядко.

Дано удължат маршрута му до Младост 2.
ex-putnik

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3852
    • View Profile
Смислено е да се удължи до Младост 2 редовният ТБ5, за ТБ8 трябва да се намери възможност за намаляване на дублажите и интервалите примерно да ходи от Гоце Делчев до Сточна Гара. :rolleyes:
« Last Edit: 26.11.2016, 17:40:25 by V.Peichev »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11161
    • View Profile
    • Email
И аз мисля че 8-цата е обречена линия ако не се построи трасето по Арсеналски. Просто до същите места където пътува 76, 8-цата пътува доста повече време. Търсените места например от Гоце Делчев са НДК, Попа, Орлов мост, Дъ Мол. Ами 8-цата пътува почти 2 пъти повече от 76 с висенето в задръствания. Единстевно 5-те кьошета от търсените места, където 76 минава далеч, но не е особено популярно нито за срещи, нито да има нещо притегателно за месторабота или за излизане. 8-цата като че ли се ползва най-вече от пазара Иван Вазов до последната спирка ако преди нея не е минало нищо, също така и за връзка на Стрелбище и Гоце Делчев с ТМ7. Ако питате някой от жителите на Стрелбище и на Гоце Делчев защо не ползват 8-цата ще ви отговорят точно така"ааа много обикаля тази линия, за да стигнеш до центъра или до Цариградско минаваш през никъде"

Ако се построи ККМ по Арсеналски нещата коренно биха се променили, тогава 8-цата ще прави сравнително бърза връзка с центъра, с метрото ТМ6. Не знам и Сточна гара колко търсена връзка е точно пък от Стрелбище.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
Така е Иво, а и трасето по Арсеналски освен изброените от теб връзки дава и бърза връзка от Гоце Делчев до х-л Хемус и Парк Център, бившия Сити Център. По Арсеналски би било много по-ефикасно от сегашния маршрут на ТБ8. Това е едно от най-смислените тролейбусни трасета, както и удължаването на ТБ5 до Младост 2. Преди време си мислех за този вариант ТБ5 и ТБ8 да си разменят ролите - Сточна гара - МБАЛ и Гоце Делчев - Арсеналски - Младост 2, но така и не стигнах до някакъв извод.
ex-putnik

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3852
    • View Profile
Идеята на 8 до Сточна Гара или евентуално Кракра е да се намали интервалът в Стрелбище и Гоце Делчев съответно линията да стане по-атрактивна като се запазят връзките с НДК, Одеон и СУ - дори със сегашните коли при затягане на разписанието е възможен интервал 16 минути делник, 20 предпразник и 26-27 празник, с една допълнителна кола интервалите ще станат съвсем прилични. :rolleyes: По Цариградско 8 има голям дублаж с 4, 5 и 11 както и 84 и неизбежно ще е полупразен дори 84 да не спира на всяка керемидка :rolleyes:
« Last Edit: 27.11.2016, 08:31:33 by V.Peichev »