Author Topic: Етап-Адресс и Груп Плюс  (Read 27623 times)

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
Re: Етап-Адресс и Груп Плюс
« Reply #120 on: 17.07.2016, 00:06:32 »
"Автобусна спирка за междуградски автобуси"
Днес минах пак оттам и всъщност надписът е "Спирка по желание за междуградски автобуси". Извинявам се за неточната информация от предишния ми пост!

Знакът се намира някъде тук. От другата страна на булеварда има същия знак - тук.

Има и указващи табели за автобусите, сложени точно на изходите от главните платна към локалните.

Един знак нищо не значи.
Не е точно така. Означава, че е свършена някаква работа. Не е само знакът. Там вече има официална спирка за междуградски автобуси. Предполагам, че това изисква доста бюрократична работа и съгласуване от различни институции. :)

терминал
Според мен, това е пресилено.

Да, наистина само знак може би е недостатъчно. Но си мисля, че един навес с няколко пейки ще е предостатъчен. :)

възможност автобусите да обръщат посоката
Това би било доста сложно съоръжение, което също така би било изключително скъпо! Освен това, е напълно излишно - все пак, пътен възел "Младост" е на около километър и е идеално място за обръщане на посоката.

вело-паркинги
Такива има в подлеза на метростанцията.

паркинг P+R
Както всички знаем, има такъв паркинг.

По-удачно е такъв терминал да се изгради до МС Искърско шосе, така ще има директна връзка с жп мрежата, летището също е наблизо.
Защо трябва междуградските автобуси толкова да се отклоняват от маршрута си?

Освен това, кому е нужен цял "терминал"? Все пак това е място, където междуградските автобуси ще спират да оставят пътници, на които им е по-удобно да слязат в този район, вместо да пътуват чак до Централна автогара. И евентуално да качват пътници, ако си измислят някаква система с възможност да си купиш билет и да заявиш, че искаш да се качиш от тази спирка. :)
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4462
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Етап-Адресс и Груп Плюс
« Reply #121 on: 17.07.2016, 10:28:39 »
Понеже има много обидчиви участници във форума, ще се опитам да обясня значението на терминала на разбираем език (т.нар. народен, прост език), но отново - предварително моля, не се засягайте, а вземете и помислете (всеки според възможностите си, все пак ще обяснявам на прост, народен език)...

Всеки ходи редовно до тоалетна. Можете ли да сравните удобствата на външната тоалетна или клекалото с удобната тоалетна чиния, на която се сяда (да, сяда се, не се качва, не се прескача и т.н.). Хоп, за миг всички си го представихте, надявам се никой няма да се опитва да ме убеждава да си слагам външна тоалетна в апартамента или клекало.

Сега за терминала. Сегашната организация на МС Цариградско шосе е като няколко външни тоалетни - бързо вършиш работа и дим да те няма; зимата е студено, лятото е пек, инвалидите не могат да я ползват - въобще - ако беше външна тоалетна - представете си я смърдяща. Каква е целта на терминала? Ами да даде удобства на пътника и на обслужващия персонал (напр. шофьори). Как?
1. Основен акцент е най-бързото и безпрепятствено (безбариерно) придвижване на пътника между всички видове транспорт. Това се оценява по времето и начина (удобството) на придвижване на възможно най-трудноподвижния човек (например сляп инвалид в количка, когото някой го придружава). Трябва да има възможност за достъп до асансьори, те да са най-близко разположени до отделните сектори, стоянки на автобуси, трамваи и т.н. Трябва да е осигурен достъп и до паркинга (какъвто за инвалиди няма на МС ЦШ). Трябва да има удобни места за продажба на превозни документи, тоалетни, покрити спирки, липса на пресичане на пътища с автомобили, липса на бордюри и т.н.
2. Възможност шофьорите да има къде да спрат, да ползват заведения, тоалетна, медицински пункт и т.н.

Мога да продължа още дълго с описанието на всяка една част от терминала. Примери, за любознателните, има много.

Храдец Кралове, Чехия


Либерец, Чехия



Черни мост, Прага, Чехия
« Last Edit: 17.07.2016, 10:39:10 by maniak »

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
Re: Етап-Адресс и Груп Плюс
« Reply #122 on: 17.07.2016, 11:55:12 »
1. Основен акцент е най-бързото и безпрепятствено (безбариерно) придвижване на пътника между всички видове транспорт. Това се оценява по времето и начина (удобството) на придвижване на възможно най-трудноподвижния човек (например сляп инвалид в количка, когото някой го придружава). Трябва да има възможност за достъп до асансьори, те да са най-близко разположени до отделните сектори, стоянки на автобуси, трамваи и т.н. Трябва да е осигурен достъп и до паркинга (какъвто за инвалиди няма на МС ЦШ). Трябва да има удобни места за продажба на превозни документи, тоалетни, покрити спирки, липса на пресичане на пътища с автомобили, липса на бордюри и т.н.
2. Възможност шофьорите да има къде да спрат, да ползват заведения, тоалетна, медицински пункт и т.н.
Всичко това е много хубаво. :) Но тези неща не са ли подходящи в случаите, когато става дума за пълноценна автогара, която е крайна/начална точка на междуградски автобуси? Аз това разбирам под думата "терминал".

А в случая си говорим за транзитна спирка за междуградски автобуси, където автобусите спират за малко да свалят/качат някой друг пътник.
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2060
    • View Profile
Re: Етап-Адресс и Груп Плюс
« Reply #123 on: 17.07.2016, 14:25:22 »
vasko, ти не беше ли категорично против спирането на междуградски автобуси по спирките в градовете? Просто не откривам линк към темата в момента, но помня че на някой много му пречеше това спиране.

Offline vikiconectoto

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 350
  • RIP 9070 :(
    • View Profile
Re: Етап-Адресс и Груп Плюс
« Reply #124 on: 18.07.2016, 00:02:16 »
Айде да се върнем на темата?Който каза,че скоро ще почнат да ги разпродават -> Пророк си!
По-новата Темса Сафари:
http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=3&act=4&adv=31467704013286586&slink=ep50rn
Сафирите със по-нелуксозния интериор:
http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=3&act=4&adv=31467699739341548&slink=ep50rn
http://www.mobile.bg/pcgi/mobile.cgi?topmenu=3&act=4&adv=31467701787235980&slink=ep50rn
Но щом са "модернизирали" Даймъндите,явно ще си ги пазят.

Offline vasko

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2973
    • View Profile
Re: Етап-Адресс и Груп Плюс
« Reply #125 on: 18.07.2016, 21:45:13 »
vasko, ти не беше ли категорично против спирането на междуградски автобуси по спирките в градовете?
Да, така е. :)

Аз съм против това междуградските автобуси да спират по спирките на градския транспорт :qdosan: или на каквито и да е нерегламентирани места извън автогарите и специално обособените автоспирки по смисъла на Закона за автомобилните превози. ;)

Иначе напълно подкрепям откриването на въпросните автоспирки, които да улесняват гражданите.  :)

Аз смятам, че трябва да има единна концепция за междуградските автобуси и тя да е следната:
Абсолютно всички автобуси трябва да тръгват от една и съща централна автогара, която е в пешеходна достъпност от основната ж.п. гара на града. Оттам нататък може да минават и спират през други квартални автогари и регламентирани автоспирки (например, в близост до метростанции) до напускането на града.

Аз съм противник на това автобусите по различните направления да тръгват от различни автогари в града. Например, ако някой пристигне с влак на Централна ж.п. гара и иска да продължи да пътува за Етрополе или Самоков, например, какво трябва да направи? Доста неудобно! За това, според мен въпросните малки автогари трябва да останат само транзитни, а всичко да тръгва от Централна автогара. Същото нещо трябва да се приложи и в другите големи градове.

Също така съм против недоразумения от сорта на Централна автогара и автогара Сердика до нея. В други градове има подобни недоразумения (разделения на "частна" и "държавна" автогари в непосредствена близост една до друга), което според мен е недопустимо!
СБОГОМ, GTSofia.info

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2060
    • View Profile
Re: Етап-Адресс и Груп Плюс
« Reply #126 on: 23.07.2016, 23:23:27 »
Но щом са "модернизирали" Даймъндите,явно ще си ги пазят.

Явно не всички: http://www.mobile.bg/31467703299392312

Даже е с новото лого на Етап.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15433
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Етап-Адресс и Груп Плюс
« Reply #127 on: 31.07.2016, 19:00:12 »
Малко ретро... На брошурите няма година, но съдейки по останалите ми рисунки и вещи, сред които ги намерих, може да са от 1994! ;) Бях ги забравил тези автобуси в зелено...

П.С. Утре ще подменя телефонните снимки със сканирани изображения.
« Last Edit: 01.08.2016, 14:31:50 by difian »

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2493
    • View Profile
Re: Етап-Адресс и Груп Плюс
« Reply #128 on: 29.08.2016, 14:06:59 »
Етап адрес са закупили автобуси "TEMSA".
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1181053008582376&set=pcb.1181053495248994&type=3&theater
П.П Повечето са вече в гаража в Малашевци.
« Last Edit: 29.08.2016, 14:12:30 by abs111 »

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1382
    • View Profile
Re: Етап-Адресс и Груп Плюс
« Reply #129 on: 29.08.2016, 20:10:38 »
Доста автобуси купуват, явно подменят целия автопарк  :fan: Но старото им лого беше по-хубаво за мен.

Offline Sixkiller

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2060
    • View Profile
Re: Етап-Адресс и Груп Плюс
« Reply #130 on: 29.08.2016, 21:49:27 »
Браво на тях! Вероятно ще обновят целия си автопарк. От снимките се вижда само един Маратон, останалите са HD12. Салоните и на двата модела са стокови - същите като от представителните брошури. Интересно е с какви двигатели са - според сайта на Темса на HD12 слагат DAF MX 11 320, 430 к.с., за Маратон няма информация (в турските сайтове го дават с двигател 435 к.с., докато в сайта на Borex е 440 к.с., но няма информация за производител). Интересно решение е да ги поръчат с ръчни скорости (дори и Маратона е с такива).