Author Topic: БДЖ - обща тема  (Read 135205 times)

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2522
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1380 on: 16.01.2017, 11:38:33 »
Има още един потенциален проблем - бързите влакове на дълги разстояния като цяло се самоиздържат, но по-големите закъснения могат да доведат до отлив на пътници от тях съответно загуба на приходи и още по-голямо влошаване на положението на БДЖ. :rolleyes: Даването на приоритет на пътническите в дефилето подобрява обслужването на приблизително 10 000 души, влошава това на много повече. :rolleyes:
Това не е вярно. Точно обратното - крайградските влакове се самоиздържат и дори печелят, а далечните пътуват по-празни и се нуждаят от външна издръжка. Далечните пътници се по-малко, пътуват по-рядко и търпят по-големи отклонения в пътуването.
Един поглед в другите железници е достатъчен - крайградски частни превозвачи има в изобилие, но частните бързи влакове на големи разстояния се броят на пръсти.
има ли опция например в най-кратък срок до няколко дена/седмици да се наемат такива?
Извън наемането от БДЖ-ТП, което се случва и в момента, се разглеждаше такава възможност, но тя се оказа толкова скъпа, сложна и бавна за реализация, че стана безсмислена - обществена поръчка, обучение, външни придружители (от собственика), резултат след месеци и цена, почти колкото локомотивите да се купят.
На практика в момента краткосрочно решение за цялата железница няма.
« Last Edit: 16.01.2017, 11:44:14 by bdz43r »

Online It_s_Real

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 653
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 344034812
    • View Profile
    • extrahost.BG
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1381 on: 16.01.2017, 20:50:10 »
Дългосрочното решение е да спре да се лапа и да се обърне внимание на БДЖ, което няма да стане.

Offline mediar

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 968
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1382 on: 16.01.2017, 23:04:32 »
Дългосрочното решение е да спре да се лапа и да се обърне внимание на БДЖ, което няма да стане.

За какво спиране на лапането може да става дума, просто вижте какво се случва в момента...

http://www.capital.bg/biznes/kompanii/2017/01/16/2900659_bdj_shte_remontira_vlakovete_siemens_v_sporna_poruchka/

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3961
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1383 on: 17.01.2017, 10:13:05 »
Електрическите мотриси Дезиро изплатени ли са?  :rolleyes: Ако има остатъчни задължения би трябвало ремонтите да се извършват от Сименс. :rolleyes: Ако се ремонтират от друга фирма е възможна предсрочна изискуемост на кредита. :rolleyes:

Offline mediar

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 968
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1384 on: 26.01.2017, 23:12:46 »
Ами да се беше качил на влака, има модерни новички спални вагони. И температурата в купето можеш да си настроиш, и да се наспиш като хората, и кафе да пийнеш сутринта, и няма да ти е спукано стъклото или студено.

Ще се самоцитирам от другия форум:

Quote
Вчера БДЖ направи нов мощен удар срещу хората, които бяха решили да използват услугите й. Нощният влак София -> Варна през Карлово имаше един спален вагон за Варна, като този вагон беше ледено студен (при потеглянето на влака вътре в купетата човек можеше да си види дъха), и цялата нощ така и не пуснаха отоплението (някои спяха с якета). Във вагонът нямаше вода, нямаше дори тоалетна хартия, нямаше резервни одела (имаше само едно в купето за тримата) и общо взето пътуването беше си беше доста екстремно. Не знам какви са били условията в другите вагони (първа и втора класа, както и другите два спални вагона за Добрич), но след разговор с една колежка, се оказа, че това не се случва за пръв път, но друг път поне са пускали отоплението и за час-два вагонът се е стоплял...

http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?p=137360067#post137360067

В резултат на това по време на коледната ваканция бях болен, с температура и всички екстри. На 1-ви срещу 2-ри януари пътувах в обратна посока и положениято беше почти същото, с изключението, че поне успяха да пуснат парното малко след като тръгнахме и до сутринта в купето вече беше поносимо. Допълнителни одеала отново нямаше. Аз още не бях оздравял напълно от предишното ми пътуване с БДЖ, та положението вече нямаше как да се влоши много повече... Да ти пикая на модерните и "топли" вагони, в които можеш да си настроиш температурата (в диапазона от -5 до 5 градуса), и да не ти е студено и да се наспиш като хората... Аз лично повече с БДЖ не смятам да пътувам.
« Last Edit: 26.01.2017, 23:16:08 by mediar »

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11335
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1385 on: 01.02.2017, 10:18:37 »
Не знам за какъв студ говорите, но в старите вагони ми прави впечатление няколко пъти че дори при под-15 градуса навън вътре е адската жега! Става въпрос за Българските купейни вагони 74-та серия с духащо парно под прозореца и на краката във всяко купе. В понеделник също пътувах рано сутрин при под -10 вътре направо се потиш от жега, хората отваряха вратите към коридора на вагона и прозорците в коридора. Явно в старите не работят термостатите и независимо от достигнатата температура парното продължава да работи на макс.  Докато в тези с климатици се наглася на някаква температура и при достигането й се изключва.

Миналата зима пък отвоно в един голям студ пътувах до Русе, и от Горна Оряховица бяха още по-старите вагони 47-ма серия с квадратните прозорци и кожени седалки. Също при около -15 навън вътре беше станало като в сауна, понеже парното е под седалките чак седалките пареха!

За понеделника оня ден даже се засякахме с колега от форума във влака и може да потвърди каква жега беше вътре. По-хладно е в западногерманските вагони наистина, например серии 43, 33, 45 и др. такива, но нормално предвид смешната зима в северна Германия въпреки че са много на север. Там нямат такива екстремни и продължителни студове. Но в Българските вагони които са правени в Дряново няма равни по отопление. Може да са по-груби като изработка от западните си събратя но като комфорт и отопление са номер 1.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4763
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1386 on: 01.02.2017, 10:34:00 »
Никой не твърди, че отоплението на вагоните е лошо, а че често е неизправно.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3961
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1387 on: 01.02.2017, 10:41:07 »
Нормалните зимни температури в Северна Германия са близки до българските, съответно вагоните втора употреба би трябвало да имат добро фабрично отопление. :rolleyes: Нужно е да се поддържа в изправност, което често не е така не само за тези вагони.  :rolleyes:

Offline eco_power

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 76
  • URBAN ECOLOGY
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1388 on: 31.05.2017, 00:57:52 »
Не зная дали тук е мястото за този пост и моля да бъда извинен, ако не е. Реших да споделя с вас питането и отговорът, който получихме от БДЖ във връзка с променения график за движение на влаковете в първите месеци на 2017 по 3-та жп линия. Правя го не толкова, за да ви разкажа за проблема (един от безкрайно многото подобни), колкото за да покажа каква е скоростта, с която действат в БДЖ, МТИТС и пр. Трябваха им почти 5 месеца за да върнат отговор и то след като заведох иск за неспазения 30-дневен период от входирането на писмото. Това само по себе си говори за състоянието на компанията като цяло и съвсем адекватно отговаря на лошите очаквания и предубедеността на обществото към тези хора. Не ангажирам никой със съдържанието, стила и отношението, изложени в питането. Само ще уточня, че от пускането му до отговора, министъра на транспорта се смени 2 пъти. По неофициална информация от НКЖИ разбрахме, че писмото ни е било препращано 3 пъти между тях и БДЖ преди да се получи това, което те наричат "отговор".

Р.Р. В разговор с пресцентъра на БДЖ, сме предупредили, че ще публикуваме отговора им.
« Last Edit: 31.05.2017, 00:59:33 by eco_power »

Offline wolf_rusi

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1398
    • View Profile
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1389 on: 31.08.2017, 18:58:51 »
Quote
Сдружение иска влаковете от Перник, Мездра и Драгоман да стигат до Казичене

Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура" иска маршрутът на пътническите влакове, които в момента се движат от Перник, Драгоман и Мездра до Централна гара в София, да бъде удължен до Казичене.

Така ще се намали времето за пътуване и достъп до източните райони на София и летището, уточняват в съобщение до медиите от сдружението. Те са писали на общинските съветници в комисията по транспорт към Столичния общински съвет да поискат промяната от "БДЖ-Пътнически превози" ЕООД, тъй като в момента се изготвя графикът за влаковете за догодина.

В момента времето за пътуване с градски транспорт от Нови Искър до летище София отнема с прекачвания минимум час и 10 минути, без да се отчита времето за чакане по спирки и прекачване, отбелязват от сдружението. Заедно с тях, за да отидат и да се върнат, хората от тези райони губят минимум 3 часа дневно в пътуване за разстояние от трийсетина километра.

Предлаганата интеграция ще позволи пътуването да се осъществи само с едно прекачване (на метростанция Искърско шосе), а времето за пътуване да бъде съкратено двойно - за под 40 мин. в посока, или под час и половина за отиване и връщане дневно.

Подобна е и ситуацията по направлението Перник – София. Удължаването на влаковете до гара Казичене ще позволи на перничани да стигат до летището само с едно прекачване, а до офисните сгради в района на Подуене, индустриалната зона край летището и Казичене – без прекачване. Така хората, които живеят и работят около гарите и спирките покрай железопътните линии в София, ще могат удобно да достигат до кварталите "Гео Милев" и "Младост" – преки връзки, които в момента не съществуват с градския транспорт, отбелязват още от "Градски транспорт и инфраструктура".

В момента с влак от Кумарица до Казичане се стига с влак сутрин за точно 39 без времето за прекачване, а с него 60. Мисля, че 20те минути за прекачване не са толкова много и удължаването на над 70 влака дневно до Курило за мен е пълен абсурд, граничещ с тъжна комедия.

На практика, като човек пътуващ често по 1ва, 2ра и 5та линия смятам, че единствено влаковете София - Перник трябва да бъдат удължени и то сам пътническите и не до Казичане, а до Искър!

Би ми било интересно да чуя и Вашето мнение, съгласни ли сте с мен и ако не - защо?

Offline kristian40t097

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 830
    • View Profile
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1390 on: 01.09.2017, 01:38:23 »
Живея за 200 метра от гарата в Казичене  и всяка сутрин след като е минал влак независимо в коя посока е лудница от хора ходещи посока индустриалната зона, така че би могло да се опита с това  удължаване дали няма да се улеснят хората.
За трамвайния транспорт!!!!!

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4763
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: БДЖ - обща тема
« Reply #1391 on: 01.09.2017, 16:31:56 »
Ето статията доста по-пълна: http://sofia.dir.bg/news.php?id=26318665

Идеята е да се удължат влаковете идващи от направленията Мездра, Драгоман и Перник да стигат до Казичане. Така ще се получи удобен достъп за хората от тези райони до индустраилните зони около летището и Казичане.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София