Градски транспорт - София

Транспортът по света и у нас => Транспортът по света => Topic started by: IKAR on 14.12.2007, 11:18:35

Title: Градският транспорт в Италия
Post by: IKAR on 14.12.2007, 11:18:35
Във Флоренция не искат трамваи, свикват референдум


14.12.2007
Буря от протести съпровожда изграждането на трамвайните линии във Флоренция.

Стартиралата през 1993 г. работа по реализирането на линии за високоскоростни трамваи, които трябва да преминат през града, среща дъжд от критики от страна на граждански комитети, на радикалната левица и на част от центристко-десните партии. Те се противопоставят силно на реализирането на модерните трамвайни линии заради събарянето на част от дърветата, заради високата цена и заради „обидата“, която щяла да бъде нанесена на културно-историческото наследство на града. Според проекта една от трамвайните линии трябва да мине точно до Il Battistero, или на две крачки от прекрасния Il Duomo di Firenze. В резултат на всички тези протести на 17 февруари в града ще бъде свикан консултативен референдум. Той рискува да блокира напълно работата по изграждането на линиите. Общата им дължина трябва да достигне 40 км. Кметът на града Леонардо Доменичи, който е избран с центристко-левите партии, се чувства неловко пред създалата се ситуация. „Това е битка между новото и консервативното, между тези, които се опитват да действат и онези, които искат да запазят сегашното положение. Флоренция рискува да се превърне в символ на това, което се случва в Италия. Съществува една сюрреална ситуация. На преден план изплува политиката на онези, които винаги казват „не“, твърди кметът. Във Флоренция трамвайните линии бяха демонтирани през 1957. Само за поддръжката на една нова трамвайна линия кметството ще плати 8,5 милиона евро, което е десет пъти колкото тази на автобусите. Само за последните три години разноските по изграждането на линиите се удвоиха. Зелените критикуват реализирането на линиите заради унищожаването на многобройни дървета, докато гражданите се бунтуват най-вече заради факта, че не са се допитали предварително до тях, коментира. Днес Флоренция е на едно от първите места в Италия по брой моторни превозни средства - 1120 на всеки 1000 жители. Всяка година 100 души със сърдечни проблеми умират заради смог. Още през 1775 маркиз Дьо Сад, пристигайки във Флоренция, отбелязва в мемоарите си, че жителите на града са „слаби и бледи заради нездравословния климат през цялата година. Чух, че ако през есента се остави навън парче хляб на влажния нощен въздух и на сутринта се даде на кучето да го изяде, то умира моментално“, пише още той. /ПронтоСофия
Title: Във Флоренция ритат срещу трамваите
Post by: blagun on 14.12.2007, 13:19:06
Италианецът може да не кара много луксозна кола, но без кола не може. Или моторетка в краен случай.
За дърветата може би имат донякъде право, тъй като най-хубавото на горещите флорентински улици са дърветата. Специално до Дуомото и Баптисериума дървета няма, така че не виждам там, какъв и е проблемът. Пък на еколозите им дай да протестират - сигурно през 1957 са протестирали против демонтажа на трамваите, сега протестират срещу възстановяването.
Флоренция е в голяма котловина, подобно на Софийското поле, т.е. е уязвима на смог. Като толкова плачат от трамваите, може към тролеи да се ориентират - хем ще запазят дърветата, хем пушекът ще е по-малко.
Title: Във Флоренция ритат срещу трамваите
Post by: JloKyM on 14.12.2007, 14:56:54
Италианци ли са...не ми ги хвали..
Title: Във Флоренция ритат срещу трамваите
Post by: blagun on 07.05.2008, 11:41:28
Изграждането на трамвайното трасе допринася съществен хаос и в бездруго хаотичното флорентинско движение. Просто подхождането откъм запад е кошмарно и направо Драган Цанков си е цвете - при нас поне има светофари и криво ляво се спазват, макаронците са направили вливания в кръгови движения, които са истински Лунапарк.
Улицата наистина изглежда кошмарно и няма пукнато дърво, не знам, как е било преди. Ето снимка от Панорамиото. На снимка липсват най-кошмарните МПС-та във Флоренция - мотопедите, които бръмчат като оси по всички възможни сокаци. В действителност по въпросната улица те се придвижват на талази и сериозно объркват нещата.
Title: Във Флоренция ритат срещу трамваите
Post by: LG_ on 07.05.2008, 13:21:41
Quote from: blagun
Италианецът може да не кара много луксозна кола, но без кола не може.

То и германецът не може без кола, степента на моторизация в Германия е една от най-високите в Европа, ако не и най-високата. Но тука въпросът е друг - трамваите наистина ли ще облекчат движението в града и ще има ли кой да се вози на тях. Естествено че има неудобства от строителството, но въпросът е дали си заслужава!

Интересно наистина биха били резултатите от референдума, ако такъв се проведе!
Title: Във Флоренция ритат срещу трамваите
Post by: blagun on 08.05.2008, 11:33:51
Quote from: LG_
Интересно наистина биха били резултатите от референдума, ако такъв се проведе!
Ами щом градът вече е разрушкан, явно въпросът за референдума не е актуален - или не се е провел, или са гласували за трамвая. Така или иначе, строежът е факт, а ефектът - след години.
То все отнякъде трябва да се почне със замърсения въздух във Флоренция, едва ли трамваят ще е панацея, много още трябва да се прави. За мен този град е с една от най-лошите организации на движение в Италия, само на Неапол отстъпва. Автомобилизацията е стегнала в обръч даже и улици, които уж са пешеходни зони. И най-големият абсурд - през самият прощад на Синьорията (туристическият пъп на Флоренция) минава градски автобус! Вярно, с малки автобусчета, но все пак не е приятно!

Моето лично мнение е, че вместо в трамвайна линия е трябвало да инвестират в по-сериозни гаражи в подстъпите на центъра, в подземни преходи. Но все пак аз съм бил там няколко пъти като турист, току-виж на жителите им харесал трамваят и зарежат мотопедите  
Title: Във Флоренция ритат срещу трамваите
Post by: difian on 08.05.2008, 12:19:49
На Мариенплац в Мюнхен минава 52, която се обслужва не от малки, ами от съчленени автобуси МАН.НО там не бих казал, че е дразнещо и не е баш през средата на площада.Във Флоренция го пресича сред тълпите туристи ли, че те дразни
Title: Във Флоренция ритат срещу трамваите
Post by: blagun on 08.05.2008, 18:42:33
Ето такива автобусчета вървят през самия мегдан:
(http://www.ares-dark.com/AUTOBUS/Cacciamali_TCC635/ATAF_firenze_304_CaTCC635L.jpg)
Title: Градски транспорт в Милано
Post by: tauri on 13.10.2008, 00:24:08
Един малък репортаж от този прекрасен град. АТМ (Azienda Transporti Milanesi) e транспортният оператор на Милано. Метрото има три линии: червена, зелена и жълта с дължина от 76 км. Все още го разширяват като през 2012 трябва да добавят още три линии и 15 км. Имат 8 регионални ж.п. линии обслужвани от FS и още 5 обслужвани от отделна гара Кадорна (Cadorna) от Ferrovie Nord Milano или просто LeNord. Обслужват Малпенса експрес, който свързва най-голямото летище на Милано с центъра. Друг интересен маршрут е до езерото Комо.
Трамваите са сериозно представени 20 линии и 2 междуградски до Десио и Лимбиате. Сърцето ми се напълни от ретро машините, които са в редовно движение от 1928 и продължават да обслужват линии 1 и 2. Управлението им е с контролер с 12 позизии и най-проста директна въздушна спирачка наричат ги Carrello иначе се водят серия 1500 произведени от Officine Meccaniche della Stanga (OMS). По мрежата от 287 км. се срещат широко разпросранените Jumbotrams произведени от FIAT и ОМS.Новите Сирио на АнсалдоБреда и Бомбардие Flexity Outlook Евротрам 2000 (същият като в Страсбург, но още по-дълъг). Водят и метротрамваи обслужват линии 4, 7, и 15. Други метротрамваи са 3, 9 и 14. До декември 2008 трябв да бъде готова и линия 31- 4.1 км. и удължението на 15 с 1,5 км и 5 спирки.
Строят се метротрамваи до Locate Triulzi и продължението на трамвая от Десио до Seregno и интегрирането на Монца в транспортната схема на Милано.
Тролейбусните линии са четри: 90, 91, 92, 93, 94 забележителното по тях са 10 бр. Ирисбус Cristalis
Автобусите са много и само Iveco или Ирисбус. По-стари модели има на Менци и Бредабус върху шаси Ивеко.
Билетчето е 1 Euro за един час. Експреса до летище Малпенса е 11 Евро.
Билета за автобуса от летище Orio al Serio (там каца Wizz air от София, както и Ryanair)до централна гара е 8 евро пътува се близо 1 час. 
Title: Re: Градски транспорт в Милано
Post by: tauri on 13.10.2008, 00:35:47
Снимки от автобуса от Orio al Serio до центрланата гара 
Title: Re: Градски транспорт в Милано
Post by: tauri on 13.10.2008, 00:43:49
Вече пред централната гара и от метрото, което е отвратително шумно.
Title: Re: Градски транспорт в Милано
Post by: tauri on 13.10.2008, 00:46:01
Малко от интериора на вагоните по жълтата линия и централна гара
Title: Re: Градски транспорт в Милано
Post by: tauri on 13.10.2008, 00:48:32
Трамваи от центъра близо до Duomo.
Title: Re: Градски транспорт в Милано
Post by: tauri on 13.10.2008, 00:51:12
Тук вече и Сирио с дизайн от Пинифарина.
Title: Re: Градски транспорт в Милано
Post by: tauri on 13.10.2008, 00:53:53
Започвам с ретро вълната.
Title: Re: Градски транспорт в Милано
Post by: tauri on 13.10.2008, 00:59:14
Една красавица и още трамваи.
Title: Re: Градски транспорт в Милано
Post by: tauri on 13.10.2008, 01:02:47
Сириото и Carrello са звездите на площада.
Title: Re: Градски транспорт в Милано
Post by: tauri on 13.10.2008, 01:05:27
Малко трамваи и започвам с автобусите.
Title: Re: Градски транспорт в Милано
Post by: tauri on 13.10.2008, 01:07:28
Само автобуси Ивеко.
Title: Re: Градски транспорт в Милано
Post by: tauri on 13.10.2008, 01:10:27
Трамваи пред гара Милано Кадорна и Малпенса експрес за летище Милано Малпенса
Title: Re: Градски транспорт в Милано
Post by: difian on 13.10.2008, 17:27:44
То почти няма какво да се каже след твоя репортаж.Все пак два любопитни факта- същите трамвай Сирио има още само в Атина, но там са по-къси.
А площада  пред Централната гара е реконструиран подобно на този пред нашата и също имаше големи недоволства от жителите на града.Но напоследък не съм следил тази случка.
Title: Re: Градски транспорт в Милано
Post by: x3m on 13.10.2008, 17:52:25
Аууу... Ужасно грозни трамваи! те са почти като нашите, само че имат диодни маршрутни табла.
Title: Re: Градски транспорт в Милано
Post by: Ivo on 13.10.2008, 20:44:19
Тези двойносъчленените трамваи верно малко приличат на нашите България 1300. Но нашите ми харесват повече като дизайн. Може ли някой да каже впечатления от подобните в Милано, дали са по-шумни, или по-тихи, как са на возия, имат ли отопление? На мен например 309, 321, 307 и др.ми изглеждат доста по-добре.
Title: Re: Градски транспорт в Милано
Post by: tauri on 14.10.2008, 09:39:33
Въпросните трамваи са на светлинни години от който и да е БГ трамвай.
Талигата им е влакова, тежък тип на въздушни възглавници. Вътре са удобни и просторни. Имат плавен ход, не вдигат шум. Малко тропат на стрелките като Дюваг. Интересното им е котролера, който е подобен на нашите. Произведени са около 1977-1983 няма ръжда по тях и постоянно си вдигат 50 км/ч. Имат широки отваряеми прозорци като на вагон, салона им е добър за времето си. Имат вентилация като Космонавтите която обаче работи. Предполагам че им работи отоплението. Понеже сутринта от която са снимките се возих на Carellio което е от 1928 и ватмана си беше пуснал отоплението. Въобще и дума не може да става за сравнение дори и с 7xx. както и с БГ подръжка имат изцяло покрито депо което е близо до Ц. гара пълно със стари трамваи които светеха като нови, а и депото беше чисто.
Title: Re: Градски транспорт в Милано
Post by: tauri on 06.12.2008, 13:08:52
Както ви казах по-горе Милано е прекрасен град. Този път с вас ще си направим по-дълга и подробна разходка из него.
Title: Re: Градски транспорт в Милано
Post by: tauri on 06.12.2008, 13:21:18
Трамваи, автобуси, таксита всичко на едно място. Снимки около съдебната палата.
Title: Re: Градски транспорт в Милано
Post by: tauri on 11.01.2009, 19:29:02
Забравих да кача още снимки от същият период, но по-добре късно отколкото никога. Един розав Трам 2000 към кръга зад Дуомо, ретро пред кметството и Сирио.
Title: Re: Градски транспорт в Милано
Post by: tauri on 11.01.2009, 19:32:00
Фотосесия на Трам 2000 докато чакам на спирката.
Title: Re: Градски транспорт в Милано
Post by: tauri on 11.01.2009, 19:38:23
Карело по ул. Бава Бекарис
Title: Re: Градски транспорт в Милано
Post by: tauri on 11.01.2009, 19:43:52
Трамваи от пл. Джиорнате
Title: Re: Градски транспорт в Милано
Post by: tauri on 11.01.2009, 20:40:54
Автобуси Менарини върху шаси МБ 405 и Ивеко пред замъка Sforzesco.
Колона от трамваи преди спирката на гара Кадорна
Title: Генуа
Post by: mgk on 14.08.2009, 23:28:32
малко автобуси и тролейбуси (Vanhool)от Генуа
Title: Re: Генуа
Post by: mgk on 14.08.2009, 23:33:10
AMTGenova
и спирка на метрото на Piazza De Ferrari
Title: Re: Генуа
Post by: mgk on 14.08.2009, 23:38:15
тук слагам и 3 снимки от Римини  2 автобуса и 1 тролейбус
Title: Re: Генуа
Post by: mgk on 14.08.2009, 23:39:55
малко от Венеция
Title: Re: Генуа
Post by: mgk on 14.08.2009, 23:40:54
и накрая 2 автобуса от Ница,Франция
Title: Re: Градски транспорт в Милано
Post by: tauri on 30.10.2009, 19:08:59
по 94 и 70 вече са пуснали MB Citaro
Title: Re: Градски транспорт в Милано
Post by: difian on 30.10.2009, 19:25:52
Оранжевата украска по превозните средства май ще продължим да си я лангъркаме само в България. И автобусът има отразителна лента по цялата си обиколка- искам да видя снимка със светкавица през нощта!  :fan:
Title: Re: Градски транспорт в Милано
Post by: tauri on 30.10.2009, 21:55:43
E имат си и оранжеви превозни средства. Ето малко тролеи специален поздрав за русенци. Обърнете внимание на обособеното трасе къде е
Title: Re: Градски транспорт в Милано
Post by: difian on 30.10.2009, 22:24:51
Кристалисите и Ван Хуловете им също са зелени, новите трамваи също. Идеята ми беше, че в общ план през годините в Западна Европа, където държат на оцветяванията имат периоди на доминация на дадени цветове и това още от началото на века. Преките аналогии, които правя са с Швейцария и Франция. През годините маслено зеленото, после оранжевото са на мода. Естествено дюс. В по-нови времена вече се появиха тези брандирания, дори на определи оператори в рамките на един град, сложната им композиция и палитрата от цветове и форми. Но Цитарото определено е стилно и симпатично!  ;)
Title: Re: Градски транспорт в Милано
Post by: tauri on 30.10.2009, 23:04:38
mmm да цитарото е много готино.
Title: Re: Градски транспорт в Милано
Post by: Ivo on 31.10.2009, 00:18:45
На една от снимките, кола се е набутала в буслентата зад тролея :blink:
Title: Re: Градски транспорт в Милано
Post by: difian on 31.10.2009, 00:26:02
mmm да цитарото е много готино.
Мдам, и аз това се опитвам да кажа...  :D

@Иво: Колата на едната снимка е такси! На тази, която ти посочваш е по-трудно да се каже, но може да е същата ситуация. Но се вижда и табелката, че има камери по трасето!  ;)
Title: Re: Градски транспорт в Милано
Post by: Ivo on 31.10.2009, 00:31:02
А сега се загледах в пътната маркировка, че това освен буслента е и лента за движение на таксита. Старнно решение.
Title: Re: Градски транспорт в Милано
Post by: Knoxville on 31.10.2009, 12:21:40
На мен ми се струва, че има нещо като буркан отгоре, така че освен такси, може би и полиция да бъде.
Title: Re: Градски транспорт в Милано
Post by: Borkata on 02.11.2009, 09:38:47
На всякъде, където съм бил в Западна Европа и на Острова, бус лентите са също и за таксита. С една малка подробност, такситата там са в пъти по-малко от такситата у нас и са в пъти по-скъпи. Решението ми се струва доста смислено, ако спешно ти трябва да отидеш някъде, хващаш такси, плащаш си като поп по евро и половина и горница на километър, но стигаш на време!
Title: Re: Градски транспорт в Милано
Post by: freepigeon on 15.02.2010, 18:54:20
И тъй като всичко което и аз забелязах за малкия си престой в Милано вече е казано ще постна и моите снимки от началото на февруари.Искам да добавя също че метрото на Милано е най-обърканото и трудното за ориентиране от всички градове в които съм бил.Да не говорим за другите видове транспорт,както и самите им спирки.По трудност на ориентирането може да се сравни само със софийският транспорт  :D Няма карти,няма схеми,а и спиркознаците са им подобни на нашите (изпочупени) :)
Title: Re: Градски транспорт в Милано
Post by: freepigeon on 15.02.2010, 18:58:25
И още една снимка от централна гара Милано ,както и едно тролейче :)
Title: Градският транспорт в Торино
Post by: Atanas Georgiev on 26.09.2010, 11:10:20
Малко снимки от Италия и от мен.

- Първо Торино, площад "Виторио Венетто"
Title: Градският транспорт в Торино
Post by: Atanas Georgiev on 26.09.2010, 11:15:03
Още от Торино:
1) една много интересна стрелка :)
2) и 3) снимки от депото на градския транспорт
4), 5), 6) на много места трамваите минават интересно под арки - отстоянията са доста малки :)
Title: Градският транспорт в Торино
Post by: Atanas Georgiev on 26.09.2010, 11:18:39
Пак Торино - примери за бус/трамвайни обособени ленти
Title: Градският транспорт в Торино
Post by: Atanas Georgiev on 26.09.2010, 11:23:25
Последно от Торино - няколко интересни:
1) и 2) трамвай в обособена лента - уважена и неуважена от другите участници в движението
3) - 7) трамваи и автобуси по Via Po
Title: Re: Градският транспорт в Торино
Post by: blagun on 26.09.2010, 19:04:22
Последно от Торино - няколко интересни:
1) и 2) трамвай в обособена лента - уважена и неуважена от другите участници в движението
3) - 7) трамваи и автобуси по Via Po
Впечатляващо окабеляване! Явно бабите по Via Po са доста по-кротки от Скобелевите си връстнички - не се виждат бурканчета с мармалад върху трамваите, минаващи под прозорците им :D
Title: Re: Градският транспорт в Италия
Post by: blagun on 03.01.2011, 21:55:54
Ако някой шофьор се оплаква, че А72 или друга линия е гадна - не му вярвайте! Ако Господ иска да накаже някой шофьор на автобус, го изпраща южно от Неапол по линията Амалфи-Позитано-Соренто или друга в района. Красотата е изумителна, само да не трябва да въртиш геврека на нещо, по-голямо от Фиат Чинкуеченто. Ето снимка от типичен участък от крайбрежния път: http://family.webshots.com/photo/1248351500046425251CJGXIo (http://family.webshots.com/photo/1248351500046425251CJGXIo)- пътят е двупосочен, чат-пат по него се паркира и по това чудо се движи автобус! От баба ми и дядо ми съм чувал, че някога по планинските линии автобусите са свирили преди всеки завой. Правят го и сега нещастните им италиански колеги, само че автомобилистите са с тапи в ушите и без заден ход, така че се бутат до последно. И даже малко след това - до някоя драскотина или охлузване по крайпътната стена.

За разлика от мъките на шофьорите преживяването на пътниците е страхотно! Срещу някакви си 7 евро получаваш 24-часов достъп (или докато напълниш гащите...) до всички крайбрежни линии и вдигането на адреналина ти е в значително по-големи количества от всякакви въртележки в увеселителни паркове.
Title: Re: Градският транспорт в Италия
Post by: Ivo on 03.01.2011, 22:56:24
А какви автобуси се движат? Сега остава да кажеш че пускат и съчленени автобуси.
Title: Re: Градският транспорт в Италия
Post by: blagun on 04.01.2011, 00:19:00
А какви автобуси се движат? Сега остава да кажеш че пускат и съчленени автобуси.
По-новичките са такива Ирисбуси: http://www.ilfogliocostadamalfi.it/articolo.asp?keys=&D1=5412&page=38&cat=Viabilita (http://www.ilfogliocostadamalfi.it/articolo.asp?keys=&D1=5412&page=38&cat=Viabilita), преобладаващите автобуси на СИТА са такива: http://www.virtualtourist.com/travel/Europe/Italy/Campania/Positano-145450/Transportation-Positano-TG-C-2.html (http://www.virtualtourist.com/travel/Europe/Italy/Campania/Positano-145450/Transportation-Positano-TG-C-2.html) - виж статията The magic bus - не можах да намеря по-читава снимка, но са си средно големи автобуси, не малки.
Отделно в самото градче Позитано и кварталчетата му по съседните баири движат вехти мидиавтобусчета Ивеко.

Най-големите тапи правят луксозните туристически автобуси - освен по-голямата им ширина имат и разперени огледала. Много ми е странно, защо на критичните места (особено в населените места) не правят светофари за изчакване на двете посоки.
Title: Градският транспорт в Италия (Венеция)
Post by: Borkata on 18.02.2011, 00:02:39
Здравейте,

Тази седмица ходих до Венеция и искам да споделя с вас впечатленията от градския транспорт в града. Естествено, той е също така необикновен както и всичко останало там. Оригиналото име на превозните средства е vaporetto или vaporetti в множествено число. Не мога да дам повече подробности защото хич не разбирам от кораби. Ето линк към статията в Wikipedia (тази на италиянски е най-подробна): http://it.wikipedia.org/wiki/Vaporetto (http://it.wikipedia.org/wiki/Vaporetto).

Ето и малко снимки, които направих. Всичко е все едно градски транспорт - доброволно таксуване, правостоящи, карти с намаления, електронни валидатори... само че спирките са във водата и плават, превозните средства са кораби и не винаги се движат само от дясно, екипажът се състои от капитан и помощник, който завръзва кораба за всяка спирка (не лека работа)... Ето:

(http://qukj8a.bay.livefilestore.com/y1pRCou1NbxcabANh7s6y_-DO2kk3_dBx45mt4xyi0EWPOJe1RvbLx7UYTKTVQpxORUjGsuQYjq5F5tJVf0k0b8rVYFZWXldLTx/IMG_5806.jpg?psid=1)
(http://public.bay.livefilestore.com/y1pTlflXcNcn1p26tOyB7jFSPixwHpeshgcofkEnI7PADlXF6HYse6A96du9JcaBtzK8aycuxG6KlIVEO4SmyFKUA/IMG_5810.jpg?psid=1)
(http://public.bay.livefilestore.com/y1pdTj6XUS23usFB9kjSfbxEbLiupxnizAIe7_wjYr9AQEoYegKHZ8xVeZuD-Hznz2NDTN3qsOjH_zMftMtC0cPtA/IMG_5812.jpg?psid=1)
(http://public.bay.livefilestore.com/y1pkMBSxfzDSD3VItZC9QejOJqbnfptuU0bBRfunh_nqFl9OlaDKo9TwRb_C2JAcRSjLZSu5Y8rgmS6EgPJRimRnQ/IMG_5817.jpg?psid=1)
Имат си и камери за следене на скоростта във водата :)
(http://public.bay.livefilestore.com/y1pVep-j89axZXIVhMGD75EBPYE1PzHwMgFXCwpxdm7UIU5V5-3Us48-7NljN6GqClUL31IVsMbUYYmWLcHPWumZw/IMG_5857.jpg?psid=1)
(http://public.bay.livefilestore.com/y1pSs1u6mp67eN8yvTjHjCbckgc4Fiimh13e7eGPuiY6EmuiYmS8DXkSAnk9wW4xiz2prOBxqynrvzVWVZFdh9NFQ/IMG_5858.jpg?psid=1)
(http://public.bay.livefilestore.com/y1poqa73nMfjVUDoszFvxKMkhgWZsVwtZmB3gnkyEUr5vY6z1XOIYHw6keemMHqa56cVneMgOaI2LLOQaVvlviQfg/IMG_5859.jpg?psid=1)
(http://public.bay.livefilestore.com/y1p9U0rEOSdqqclgs7LRfRGWVEh-AfAzA3N91oBzAP7P9d9rz78pRtLJ5s3j0RKLBfERmqwWy4qec3Xj0lBbtkCbQ/IMG_5862.jpg?psid=1)
(http://)
Title: Re: Градският транспорт в Италия (Местре)
Post by: Borkata on 18.02.2011, 00:07:57
Искам да ви попитам и какво знаете за ето този трамвай:

http://it.wikipedia.org/wiki/Tranvia_di_Mestre (http://it.wikipedia.org/wiki/Tranvia_di_Mestre)

Релсата е единична и изглежда само води трамвая в правилната посока, докато основната тежест е върху гуми (предполагам).
Title: Re: Градският транспорт в Италия
Post by: difian on 18.02.2011, 00:19:29
Е, ти си на една крачка да си отговориш сам! Става въпрос за френска педерастия. Виж линка, а от него отвори също тези от 'See also' за другите сходни системи, които функционират във Франция.  ;)

http://en.wikipedia.org/wiki/Translohr (http://en.wikipedia.org/wiki/Translohr)
Title: Re: Градският транспорт в Италия
Post by: viktorlc on 18.02.2011, 02:29:45
Аз видях такова нещо в Нанси (Фр). Беше с една релса и гумени колела, които май просто пазеха равновесие. Освен това не беше с пантограф, а с прътове и ККМ за тролей.
(http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c3/Stan-Bus-Bahn-Nancy.jpg)
Снимка от Уикито
Title: Re: Градският транспорт в Италия
Post by: Ivo on 18.02.2011, 02:41:18
И като си има колела като на тролейбус, някой може ли да ми обясни каква е целта на тази релса посредата?!? Може например да не са имали достатъчно пари да построят трамвайна линия, и да са направили някакво компромисно решение с това нещо, което сигурно е по-евтино.
Title: Re: Градският транспорт в Италия
Post by: Borkata on 18.02.2011, 13:30:26
Като има релса може да се контролира много прецизно разстоянието между превозните средства и платформите на спирките.
Title: Re: Градският транспорт в Италия
Post by: Borkata on 18.02.2011, 13:34:15
Никой нищо не казва за Венеция. Май не сте фенове на градския транспорт там, а?

Има планове за трамваи над каналите, защото тея корабчета вървят със средно 7 км.ч. Само че ако ги направят, хората няма да има къде да си паркират лодките!

http://www.bei.org/projects/pipeline/2004/20040517.htm (http://www.bei.org/projects/pipeline/2004/20040517.htm)
Title: Re: Градският транспорт в Италия
Post by: aliaska on 19.02.2011, 22:35:59
Аз лично не съм фен. Тези лодки ме отегчават до смърт, толкова са бавни и тва клатушкане като сляза и продължава да ми се клати всичко. Докато ми се налагааше да ги ползвам си мечтаех да имаше по-добре 1 икарус от 120 например..
Трамваи из Венеция не виждам как могат да направят. Единствено може по моста с жп линията или друг да пуснат една линия до Централната гара и трамвая да свързва Местре с Венеция.
Title: Re: Градският транспорт в Италия
Post by: simo on 08.08.2011, 20:21:48
Ето и една снимка от Падуа. Като цяло транспорта е изключително уреден(нормално), като се има предвид 3-те транспортни оператори. На всеки 20мин. има автобуси за Венеция и на всеки 30мин. за Верона, както и за близкия град на морето Киоджа. Градските соло автобуси в Падуа са 139 а съчленените им са 80 броя. Билета за градско предвижване с автобус е 1.10евро. Предимно ПС са Ирисбус от различни модификации, като разполагат и с Цитаро Г и доста бройки Скания Омнисити. Тролейбусният транспорт е спрян преди 35г като се говори за възраждането му в града, но пък разполагат с 4 трамвайни линии. Цялата информация е от приятел работещ в ГТ на Падуа. А аз обещавам още и по-качествени снимки от тук и околността.
Title: Re: Градският транспорт в Италия
Post by: mgk on 13.08.2011, 12:51:32
Малко италиански снимки и от мен, еднорелсовия трамвай в Падуа, който в центъра на града се движи без захранване от контактната мрежа
Title: Re: Градският транспорт в Италия
Post by: mgk on 13.08.2011, 12:58:16
Автобуси от Равена-Irisbus Citelis, Bredamenarinibus
Title: Re: Градският транспорт в Италия
Post by: simo on 18.08.2011, 20:16:37
В Падуа 80% от маршрута на трамвайте е без КМ, затова и билетчето е и с 80 цента отгоре над автобусното.
Title: Re: Градският транспорт в Италия
Post by: Petko21 on 18.08.2011, 20:27:31
Всъщност истинското име на "трамвая" в Падуа, не се ли наричаше "транслор"? Имаше подобен транспорт и в Нанси и Шанхай. :)
ЕД: Сега се сетих да потърся и вече съм сигурен. Информация тук (http://en.wikipedia.org/wiki/Translohr).
Title: Re: Градският транспорт в Италия
Post by: mgk on 18.08.2011, 23:40:23
В Падуа 80% от маршрута на трамвайте е без КМ, затова и билетчето е и с 80 цента отгоре над автобусното.
1,20 евро е билетчето за трамвая
Title: Re: Градският транспорт в Италия
Post by: mgk on 18.08.2011, 23:45:41
В Италия е "транвия" има го и в Местре
http://it.wikipedia.org/wiki/Tranvia_di_Mestre
Title: Re: Градският транспорт в Италия
Post by: difian on 19.08.2011, 00:38:45
Транвия не е ли някакво местно име, ако ли не дори трамвай на италиански? Транслор е името на системата на фирма Лор, същата, правеща надстройките на автовозите на Вили Бец, например. Конкурентна сходна система имат Бомбарие. Транслор имат доста бъдещи проекти, включително две линии на трамвайте в Париж в близките години.
Title: Re: Градският транспорт в Италия
Post by: simo on 19.08.2011, 19:43:41
"Транвия" си е трамвай на италиански. Mgk, 1.90 евро е билета за 4 часа и излиза доста по- евтино. Бракуват се доста Бреди в ГТ на Падуа и по сведения(достоверни) заминават за автокъща в Бг. Малко снимки от курортния град Киоджа и Венеция(има и още, но нямам време да ги поразкрася)
Title: Re: Градският транспорт в Италия
Post by: mgk on 20.08.2011, 00:04:34
"Транвия" си е трамвай на италиански. Mgk, 1.90 евро е билета за 4 часа и излиза доста по- евтино. Бракуват се доста Бреди в ГТ на Падуа и по сведения(достоверни) заминават за автокъща в Бг. Малко снимки от курортния град Киоджа и Венеция(има и още, но нямам време да ги поразкрася)
Да, точно това и аз казвам, че в Италия е транвия, относно цената билет за ЕДНО возене 1.20 евро!
Title: Re: Градският транспорт в Италия
Post by: simo on 12.09.2011, 23:05:02
Eто ги обещаните снимки от Венеция. Има и още снимки от Падуа и Верона, но тях утре или в сряда. Добавям и една галерия със снимки(чувствам се гузно, че не качих всичките си снимки днес  :D ) като казвам една голяма част от ПС са бракувани(вие ще се сетите кои). http://www.flickr.com/photos/tplvenezia/ 
Едит 21.09. Последните ми снимки правени в Падуа и Верона.
Title: Re: Градският транспорт в Италия
Post by: simo on 21.09.2011, 19:46:23
 :arrow:
Title: Re: Градският транспорт в Италия
Post by: Ivo on 21.09.2011, 19:51:06
Ха-интересно, тая фирма Ситисайтсиинг, освен в София и Варна с автобусните обиколки я има и в Италия. Даже емблемата май е същата.
Title: Re: Градският транспорт в Италия
Post by: Petko21 on 21.09.2011, 20:23:55
Да същата е, явно има доста автобуси в много градове из Европа.  :)
Много хубави снимки simo.  :fan:
Title: Re: Градският транспорт в Италия
Post by: Repcho on 21.09.2011, 20:53:14
Ха-интересно, тая фирма Ситисайтсиинг, освен в София и Варна с автобусните обиколки я има и в Италия. Даже емблемата май е същата.
в цяла Европа ги има ...
Title: Re: Градският транспорт в Италия
Post by: Atanas Georgiev on 28.09.2011, 09:21:28
И от мен малко снимки на градския транспорт в Италия (1)

Венеция - Вапорето (Water bus) и таксита :)
Title: Re: Градският транспорт в Италия
Post by: Atanas Georgiev on 28.09.2011, 09:23:44
Снимки от Падуа - guided bus, който на някои места не ползва контактната мрежа (не можах да го хвана и с пантограф във въздуха) :(
Title: Re: Градският транспорт в Италия
Post by: Atanas Georgiev on 28.09.2011, 09:25:37
И два ретро-трамвая от Милано.

Първият е като ресторант, а във втория имаше диско-парти...
Title: Re: Градският транспорт в Италия
Post by: maniak on 23.05.2012, 17:18:14
Парма:

(http://transphoto.ru/photo/05/00/22/500226.jpg)

(http://transphoto.ru/photo/05/00/22/500227.jpg)

Първият от общо девет по време на представянето.
Title: Re: Градският транспорт в Италия
Post by: CKD on 23.05.2012, 20:12:47
Таман се чудех в коя тема да ги пусна  :laugh:
Title: Re: Градският транспорт в Италия
Post by: ku4eto on 14.07.2012, 17:21:46
Един интересен автобус на увеселителния парк "Гардаленд" близо до Верона. Нямаше как да избегна знака.
Title: Re: Градският транспорт в Италия
Post by: difian on 08.04.2014, 23:52:06
От 5ти до 17ти съм в Торино. Засега ще Ви занимая само с това:

(https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/hphotos-ak-ash3/t1.0-9/10171847_10203430953804854_7412446641017938449_n.jpg)
Title: Re: Градският транспорт в Италия
Post by: viktorlc on 08.04.2014, 23:58:15
Тази прекрасна снимка можеш да я пуснеш и на обществения релсов за Дървенишкия трамвай.
Title: Re: Градският транспорт в Италия
Post by: UMSofia on 25.02.2015, 19:01:50
Попаднах в You Tube (https://www.youtube.com/watch?v=1grKGr3EsyY) на една много интересна кръстоска между трамвай и фуникульор, който свързва италианския град Триест с близко разположеното градче Вила Описина. Много добре са съчетали двата вида транспорт и линията е истинска туристическа атракция. Ето и какво пише за въпросната линия в Уикипедия (http://en.wikipedia.org/wiki/Trieste%E2%80%93Opicina_tramway). Междурелсието на тази интересна трамвайна линия е 1000 мм., а дължината на релсовия път е 5,2 км.
Title: Re: Градският транспорт в Италия
Post by: Magirus deutz on 23.01.2016, 23:15:04
Чисто нов Solaris Urbino 18 в Генуа:
(https://scontent-frt3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xlp1/t31.0-8/fr/cp0/e15/q65/12604804_801132999992434_4151759779818305172_o.jpg?efg=eyJpIjoidCJ9)
Източник (https://m.facebook.com/profile.php?id=386408798131525)
Title: Re: Градският транспорт в Италия
Post by: transtriumf on 02.02.2016, 22:49:58
Това ако не се лъжа е новото поколение. Предницата обаче е меко казано ужасна. Сякаш задния панел е преправян на преден. :crazy:
Title: Re: Градският транспорт в Италия
Post by: Т8М-301 България 1300 on 31.05.2016, 10:56:55
Нека събудим темата с един мой кадър от Милано от обръщалото на тм линия 1 ,намиращо се до замъка Сфорца :
(https://c2.staticflickr.com/8/7309/26727131913_f4ee0e8345_k.jpg) (https://flic.kr/p/GHMxac)
По натам ще кача и още снимки от Градския транспорт на Милано и Реджо Дел'Емилия
Title: Re: Градският транспорт в Италия
Post by: Magirus deutz on 10.09.2016, 23:03:47
Милано:
(http://i63.tinypic.com/do1gex.jpg)
Title: Re: Градският транспорт в Италия
Post by: vesko76 on 29.07.2017, 21:49:18
Понеже виждам все още не е коментиран градският транспорт в Рим, ще споделя кратки впечатления от това, което до момента съм прочел. Самият аз ще имам удоволствието до посетя Рим след около 2 месеца, първо ходене ще ми е, макар и само за уикенд.

Виждам, че имат сравнително странна тарифна политика. Има единичен билет за 75 минути неограничено прекачване, като обаче само веднъж може да се ползва метрото, на цена от 1.50 Евро. Дневната карта е 7.50 Евро, двудневна карта е 12 Евро. Като картите са с валидност подобна на немската - валидирана, важи до полунощ, след което вече не важи. Не са като тези в Прага или Виена, за 24 или 48 часа след валидирането.

Тоест градът е пример, че дневната карта се избива със сравнително много единични билети. Освен ако нямаш намерение да се прекачваш постоянно на метрото. Но дори и тогава - цели 5 единични билета. Струва ми се много.

Изпитах огромни затруднения да разбера кое се води градска тарифна зона. Все още не съм сигурен, но доколкото разбрах от тази схема (http://www.atac.roma.it/files/doc.asp?r=385), трябва да е синият кръг. Тоест двете основни метролинии остават в нея, третата линия е отвън. Важно ми беше, т.к. Райън кацат на нискобюджетното летище Чиампино, и оттам трябва да се придвижа до гарата Термини, където ми е хотела.

Като се върна ще качвам и снимки от пътуването.  :)
Title: Re: Градският транспорт в Италия
Post by: blagun on 01.08.2017, 14:17:02
Виждам, че имат сравнително странна тарифна политика. Има единичен билет за 75 минути неограничено прекачване, като обаче само веднъж може да се ползва метрото, на цена от 1.50 Евро. Дневната карта е 7.50 Евро, двудневна карта е 12 Евро. Като картите са с валидност подобна на немската - валидирана, важи до полунощ, след което вече не важи. Не са като тези в Прага или Виена, за 24 или 48 часа след валидирането.
Доколкото виждам тук: http://www.atac.roma.it/page.asp?p=229 (http://www.atac.roma.it/page.asp?p=229), 24-часов билет е 7 евро, 48-часов - 12.50, 72-часов - 18.00.

Иначе и Фиумичино, и Чампино са извън градската зона и това е честно за разлика от Берлин.
Но доколкото виждам от този сайт: https://www.trainline.eu/search/ciampino/roma-termini/2017-08-10-14:00 (https://www.trainline.eu/search/ciampino/roma-termini/2017-08-10-14:00), жп билетът ти от Чампино до Термини е 1.50. Интересното в града е между Термини-Колизея-Пиаца Венеция-Сан Пиетро-Пиаца дел Пополо, а това е горе долу пешеходна достижимост. Даже и да прежалиш 25 евро за Sightseeing bus, той ще мине пак в тази част на града, само коментари в слушалките печелиш.
Title: Re: Градският транспорт в Италия
Post by: mitakis on 01.08.2017, 16:49:46
От Чиампино до Термини пътувахме с автобус за 4 евро/човек, защото влака е малко далеч от летището. В Рим не сме ползвали наземен транспорт, както написа Благун всичко се обикаля пеша от Термини.
Title: Re: Градският транспорт в Италия
Post by: vesko76 on 13.11.2017, 23:59:46
Уикенда бях в Рим и ще споделя впечатленията си с малко снимки.

Транспортът им е хаотичен и като цяло не добре уреден. Три метролинии имат, линия А - червената, и линия В - синята, се събират на Термини - централна гара. Третата линия С все още няма връзка с другите две. Тя няма и туристическа стойност, доколкото знам.

Тарифната им система е странна. Дневната карта е 7 Евро, 48 часовата карта е 12.50. Единичният билет е 1.50, като важи за 100 минути неограничено прекачване, но само веднъж може да се използва метрото. Като на гара Термини има зона за трансфер между линия А и В, без излизане извън платената зона. Билетът също така важи и за регионалните влакове в околята на град Рим, като по този начин имат все пак интегрирана тарифна система. Също полезно за кацащите с Райън Еър на летище Чиампино - от два месеца автобусна линия 720 е удължена до летището, като по този начин летището се сдобива с евтина връзка с метростанция Лаурентина - последната за линия В. Аз точно така се придвижих от и до Чиампино Чампино. Билетът и картата важат по цялата линия 720, вкл. до летището, като по този начин отпада нуждата от резервиране на шатъл бус до гара Термини. Времепътуването с автобус 720 + метро до Термини е около 1 час.

Вътре в града нямат метро в идеалния център. Типично южняшки е по-лесно да си намерят оправдание, отколкото да действат. Не може да се строи метро, че има много разкопки. Хубаво де, ами тогава развивай трамвайна мрежа. Имат няколко линии, отникъде-заникъде, линия 3 е нещо като полурингова, при това отново псевдоринг, понеже не стига до пиаца дел Пополо да прави връзка с метролиния А. Личи си, че при планирането са работили на парче. В центъра има някакви автобусни линии, ама таблата на спирките са вдигнати високо във въздуха, явно да не ги драскат, в резултат на което спирките се виждат, ама друг път.........

Метровлаковете са нови на КАФ и едни много стари, не знам фирмата, но са целите изподраскани с графити, все едно от някакъв филм на ужасите взети. Новите влакове са климатизирани и отвътре чисти. Но и отвън имат тук-таме графити. Имат само няколко станции в центъра с островни перони, а влаковете се движат в обратна посока на движение - винаги се отварят дясноразположените врати в посоката на движение.

(https://abload.de/img/dsci027667jtb.jpg)

(https://abload.de/img/dsci03285kkd6.jpg)

Ето един КАФ отвътре. Хубавото им е, че са проходими изцяло и климатизирани.

(https://abload.de/img/dsci0330dxk7b.jpg)

(https://abload.de/img/dsci048940jzz.jpg)

(https://abload.de/img/dsci04932kj54.jpg)

И един от старите влакове, целия издраскан с графити. Много гнусно изглежда, наистина като от филм на ужасите излязъл.

(https://abload.de/img/dsci04990qjvq.jpg)

(https://abload.de/img/dsci0500mnjui.jpg)
Title: Re: Градският транспорт в Италия
Post by: blagun on 14.11.2017, 12:36:02
Вътре в града нямат метро в идеалния център. Типично южняшки е по-лесно да си намерят оправдание, отколкото да действат. Не може да се строи метро, че има много разкопки. Хубаво де, ами тогава развивай трамвайна мрежа.
Ти някъде видя ли улица в центъра, подходяща за трамвайно движение? По-скоро отиват към пешеходен център с велосипедно движение по италиански - т.е. вместо велосипеди - мотопеди. Евентуално - с електроавтобуси, както във Флоренция замениха дизеловите мидибуси с електро.
Title: Re: Градският транспорт в Италия
Post by: vesko76 on 14.11.2017, 13:39:57
Щом имат четирилентови булеварди, където да се събират автомобили и автобуси на едно място, значи спокойно могат две от лентите да ги направят на трамвайни или дори още по-добре - споделено трамвайно и автобусно движение.Да си изкарат колите от центъра, място ще има доста за трамваи. Не е като да нямат околовръстен магистрален ринг.
Title: Re: Градският транспорт в Италия
Post by: blagun on 14.11.2017, 14:35:03
Те имат, но не и в идеалния център, за който спомена. Даже разчистените от Дучето връзки между Пиаца Венеция и Колизея и към Сан Пиетро се считат за огромни грешки.
Нямам представа за историята на трамвайния транспорт в Рим, и имало ли е изобщо такъв в идеалния център. Но ме съмнява ефективността на такъв в зоната между Колизея, реката, Пиаца дел Пополо и Куиринале. Отчиташ все пак хълмистия терен.
Чувал съм за някакви рестрикции за достъпа на автомобили в централната зона, но ти сигурно си се запознал с тях. Не знам, дали някога ще се роди италиански управник, който да пренасочи хората от мотопеди на велосипеди, но мотопедите (моторино) са невероятна напаст из италианските (а и гръцките) градове. От първата ми екскурзия си спомням следния инцидент: чисто пешеходна улица, кафене с изнесени масички и столчета. В един момент една от седящите, заедно със столчето, беше отнесена от преминаващ мотопедист. В следващия момент мотопедистът ... започна да и се кара, че много си издърпала столчето и нямало как да преминават мотопеди.

Ринговата магистрала е с доста голям радиус и за щастие не е част от главната магистрала север-юг - А1: Милано-Неапол-Реджо. Но като гледам картата - нямат други завършени по-вътрешни рингове (Circolazione Interna все още не е затворена).
Title: Re: Градският транспорт в Италия
Post by: mitkov2 on 14.11.2017, 19:15:28
Бях в Рим януари и останах с добри впечатления от транспорта. Тогава не видях повече от 2 влака с графити, а стоях 6 дни и ползвах метро всеки ден. Автобусите са много удобни от към маршрути, или поне на мен ми бяха. Това, че с 1,50 можеш да се прекачваш 60 минути на воля е супер.