Author Topic: Градският транспорт в Италия  (Read 26443 times)

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1471
    • View Profile
    • Email
Във Флоренция не искат трамваи, свикват референдум


14.12.2007
Буря от протести съпровожда изграждането на трамвайните линии във Флоренция.

Стартиралата през 1993 г. работа по реализирането на линии за високоскоростни трамваи, които трябва да преминат през града, среща дъжд от критики от страна на граждански комитети, на радикалната левица и на част от центристко-десните партии. Те се противопоставят силно на реализирането на модерните трамвайни линии заради събарянето на част от дърветата, заради високата цена и заради „обидата“, която щяла да бъде нанесена на културно-историческото наследство на града. Според проекта една от трамвайните линии трябва да мине точно до Il Battistero, или на две крачки от прекрасния Il Duomo di Firenze. В резултат на всички тези протести на 17 февруари в града ще бъде свикан консултативен референдум. Той рискува да блокира напълно работата по изграждането на линиите. Общата им дължина трябва да достигне 40 км. Кметът на града Леонардо Доменичи, който е избран с центристко-левите партии, се чувства неловко пред създалата се ситуация. „Това е битка между новото и консервативното, между тези, които се опитват да действат и онези, които искат да запазят сегашното положение. Флоренция рискува да се превърне в символ на това, което се случва в Италия. Съществува една сюрреална ситуация. На преден план изплува политиката на онези, които винаги казват „не“, твърди кметът. Във Флоренция трамвайните линии бяха демонтирани през 1957. Само за поддръжката на една нова трамвайна линия кметството ще плати 8,5 милиона евро, което е десет пъти колкото тази на автобусите. Само за последните три години разноските по изграждането на линиите се удвоиха. Зелените критикуват реализирането на линиите заради унищожаването на многобройни дървета, докато гражданите се бунтуват най-вече заради факта, че не са се допитали предварително до тях, коментира. Днес Флоренция е на едно от първите места в Италия по брой моторни превозни средства - 1120 на всеки 1000 жители. Всяка година 100 души със сърдечни проблеми умират заради смог. Още през 1775 маркиз Дьо Сад, пристигайки във Флоренция, отбелязва в мемоарите си, че жителите на града са „слаби и бледи заради нездравословния климат през цялата година. Чух, че ако през есента се остави навън парче хляб на влажния нощен въздух и на сутринта се даде на кучето да го изяде, то умира моментално“, пише още той. /ПронтоСофия
« Last Edit: 25.02.2010, 11:12:51 by difian »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12895
    • View Profile
    • Email
Италианецът може да не кара много луксозна кола, но без кола не може. Или моторетка в краен случай.
За дърветата може би имат донякъде право, тъй като най-хубавото на горещите флорентински улици са дърветата. Специално до Дуомото и Баптисериума дървета няма, така че не виждам там, какъв и е проблемът. Пък на еколозите им дай да протестират - сигурно през 1957 са протестирали против демонтажа на трамваите, сега протестират срещу възстановяването.
Флоренция е в голяма котловина, подобно на Софийското поле, т.е. е уязвима на смог. Като толкова плачат от трамваите, може към тролеи да се ориентират - хем ще запазят дърветата, хем пушекът ще е по-малко.

Offline JloKyM

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 969
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Италианци ли са...не ми ги хвали..

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12895
    • View Profile
    • Email
Изграждането на трамвайното трасе допринася съществен хаос и в бездруго хаотичното флорентинско движение. Просто подхождането откъм запад е кошмарно и направо Драган Цанков си е цвете - при нас поне има светофари и криво ляво се спазват, макаронците са направили вливания в кръгови движения, които са истински Лунапарк.
Улицата наистина изглежда кошмарно и няма пукнато дърво, не знам, как е било преди. Ето снимка от Панорамиото. На снимка липсват най-кошмарните МПС-та във Флоренция - мотопедите, които бръмчат като оси по всички възможни сокаци. В действителност по въпросната улица те се придвижват на талази и сериозно объркват нещата.
« Last Edit: 07.05.2008, 12:00:00 by blagun »

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Quote from: blagun
Италианецът може да не кара много луксозна кола, но без кола не може.

То и германецът не може без кола, степента на моторизация в Германия е една от най-високите в Европа, ако не и най-високата. Но тука въпросът е друг - трамваите наистина ли ще облекчат движението в града и ще има ли кой да се вози на тях. Естествено че има неудобства от строителството, но въпросът е дали си заслужава!

Интересно наистина биха били резултатите от референдума, ако такъв се проведе!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12895
    • View Profile
    • Email
Quote from: LG_
Интересно наистина биха били резултатите от референдума, ако такъв се проведе!
Ами щом градът вече е разрушкан, явно въпросът за референдума не е актуален - или не се е провел, или са гласували за трамвая. Така или иначе, строежът е факт, а ефектът - след години.
То все отнякъде трябва да се почне със замърсения въздух във Флоренция, едва ли трамваят ще е панацея, много още трябва да се прави. За мен този град е с една от най-лошите организации на движение в Италия, само на Неапол отстъпва. Автомобилизацията е стегнала в обръч даже и улици, които уж са пешеходни зони. И най-големият абсурд - през самият прощад на Синьорията (туристическият пъп на Флоренция) минава градски автобус! Вярно, с малки автобусчета, но все пак не е приятно!

Моето лично мнение е, че вместо в трамвайна линия е трябвало да инвестират в по-сериозни гаражи в подстъпите на центъра, в подземни преходи. Но все пак аз съм бил там няколко пъти като турист, току-виж на жителите им харесал трамваят и зарежат мотопедите  

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15545
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
На Мариенплац в Мюнхен минава 52, която се обслужва не от малки, ами от съчленени автобуси МАН.НО там не бих казал, че е дразнещо и не е баш през средата на площада.Във Флоренция го пресича сред тълпите туристи ли, че те дразни

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 12895
    • View Profile
    • Email
Ето такива автобусчета вървят през самия мегдан:

« Last Edit: 19.03.2009, 21:11:04 by blagun »

Online tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1074
    • View Profile
Градски транспорт в Милано
« Reply #8 on: 13.10.2008, 00:24:08 »
Един малък репортаж от този прекрасен град. АТМ (Azienda Transporti Milanesi) e транспортният оператор на Милано. Метрото има три линии: червена, зелена и жълта с дължина от 76 км. Все още го разширяват като през 2012 трябва да добавят още три линии и 15 км. Имат 8 регионални ж.п. линии обслужвани от FS и още 5 обслужвани от отделна гара Кадорна (Cadorna) от Ferrovie Nord Milano или просто LeNord. Обслужват Малпенса експрес, който свързва най-голямото летище на Милано с центъра. Друг интересен маршрут е до езерото Комо.
Трамваите са сериозно представени 20 линии и 2 междуградски до Десио и Лимбиате. Сърцето ми се напълни от ретро машините, които са в редовно движение от 1928 и продължават да обслужват линии 1 и 2. Управлението им е с контролер с 12 позизии и най-проста директна въздушна спирачка наричат ги Carrello иначе се водят серия 1500 произведени от Officine Meccaniche della Stanga (OMS). По мрежата от 287 км. се срещат широко разпросранените Jumbotrams произведени от FIAT и ОМS.Новите Сирио на АнсалдоБреда и Бомбардие Flexity Outlook Евротрам 2000 (същият като в Страсбург, но още по-дълъг). Водят и метротрамваи обслужват линии 4, 7, и 15. Други метротрамваи са 3, 9 и 14. До декември 2008 трябв да бъде готова и линия 31- 4.1 км. и удължението на 15 с 1,5 км и 5 спирки.
Строят се метротрамваи до Locate Triulzi и продължението на трамвая от Десио до Seregno и интегрирането на Монца в транспортната схема на Милано.
Тролейбусните линии са четри: 90, 91, 92, 93, 94 забележителното по тях са 10 бр. Ирисбус Cristalis
Автобусите са много и само Iveco или Ирисбус. По-стари модели има на Менци и Бредабус върху шаси Ивеко.
Билетчето е 1 Euro за един час. Експреса до летище Малпенса е 11 Евро.
Билета за автобуса от летище Orio al Serio (там каца Wizz air от София, както и Ryanair)до централна гара е 8 евро пътува се близо 1 час. 
The Grand Tour

Online tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1074
    • View Profile
Re: Градски транспорт в Милано
« Reply #9 on: 13.10.2008, 00:35:47 »
Снимки от автобуса от Orio al Serio до центрланата гара 
The Grand Tour

Online tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1074
    • View Profile
Re: Градски транспорт в Милано
« Reply #10 on: 13.10.2008, 00:43:49 »
Вече пред централната гара и от метрото, което е отвратително шумно.
The Grand Tour

Online tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1074
    • View Profile
Re: Градски транспорт в Милано
« Reply #11 on: 13.10.2008, 00:46:01 »
Малко от интериора на вагоните по жълтата линия и централна гара
The Grand Tour

Online tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1074
    • View Profile
Re: Градски транспорт в Милано
« Reply #12 on: 13.10.2008, 00:48:32 »
Трамваи от центъра близо до Duomo.
The Grand Tour

Online tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1074
    • View Profile
Re: Градски транспорт в Милано
« Reply #13 on: 13.10.2008, 00:51:12 »
Тук вече и Сирио с дизайн от Пинифарина.
The Grand Tour

Online tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1074
    • View Profile
Re: Градски транспорт в Милано
« Reply #14 on: 13.10.2008, 00:53:53 »
Започвам с ретро вълната.
The Grand Tour

Online tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1074
    • View Profile
Re: Градски транспорт в Милано
« Reply #15 on: 13.10.2008, 00:59:14 »
Една красавица и още трамваи.
The Grand Tour

Online tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1074
    • View Profile
Re: Градски транспорт в Милано
« Reply #16 on: 13.10.2008, 01:02:47 »
Сириото и Carrello са звездите на площада.
The Grand Tour

Online tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1074
    • View Profile
Re: Градски транспорт в Милано
« Reply #17 on: 13.10.2008, 01:05:27 »
Малко трамваи и започвам с автобусите.
The Grand Tour

Online tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1074
    • View Profile
Re: Градски транспорт в Милано
« Reply #18 on: 13.10.2008, 01:07:28 »
Само автобуси Ивеко.
The Grand Tour

Online tauri

  • Превозвач
  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1074
    • View Profile
Re: Градски транспорт в Милано
« Reply #19 on: 13.10.2008, 01:10:27 »
Трамваи пред гара Милано Кадорна и Малпенса експрес за летище Милано Малпенса
The Grand Tour