Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 620
1
Всъщност идеята за новото тролейбусно трасе което уж да замени ТМ6 е с маршрут Пета градска-подлеза на НДК-Черни връх-Арсеналски-Ман.ливади ли е? Не е ли по-оптимизационно вместо към Пета градска да ходи към Св.Анна или Дружба? Или няма такава техническа възможност?
След като трамваят отпада, ще разширят ли Арсеналски? Като гледам, има място за още една лента.
Идеята е за създаване на нова връзка, максимално близка до ТМ6 и даваща значителни нови свързвания, а не наслагване на съществуващи. От Гоце Делчев и Стрелбище до указаните места има ТБ8 и А76, от Хемус и НДК - А94. Чак толкова фатална необходимост за връзка на 2 спирки със СУ и Орлов мост няма и никога не е съществувала.
Не, Арсеналски не се разширява, а тролеят ще минава по обособеното досега трамвайно трасе. При колелото ще има включване в основното платно и нататък - без промени, освен ККМ и евентуално стълбове, които могат да я носят.

2
Близостта на Асеновград до Пампорово и Пловдив го прави приличен за живеене, но едва ли се избиват да купуват имоти в него. За последно съм минавал от там преди доста години (2004-та). Известен е със сватбените рокли.
... а също така - с КЦМ, като изпусканията от комбината удрят директно Асеновград при преобладаващите северозападни ветрове.

Немалък град, но доста невзрачен. Преди години ходехме по командировки в КЦМ и веднъж ни настаниха в хотел в Асеновград. Един от колегите пита свой познат от Асеновград - "Какво интересно в Асеновград?" и отговорът беше бърз и категоричен: "Пътят за Пловдив". От сателитните селища на Пловдив по-търсени са селата от родопската яка - Марково, Храбрино, Перущица и др.

3
Вместо цялото това обикаляне, няма ли възможност тролейбусите да преминават на дизел между бул. "В. Левски" и ул. "Г.С. Раковски"?
Може само в посока Раковски-надясно по Дондуков към моста Чавдар. В другата посока няма ляв завой от Дондуков към Раковски. Но Сточна гара увисва без връзка, след като ТБ11 е скъсен.

4
Никакъв стикер не сме видели. Изобщо тази история със стикерите е доста архаична и безсмислена при наличие на единна база данни. Има си онлайн проверка за застраховка ГО:http://eisoukr.guaranteefund.org/. Предполагам, че Икарус има предвид, че тези стикери са от 2007 г. Възможно е да е лепнал стикер от друг автомобил, за да не сложат общинските инспектори бележка за евакуация на старата барака от общинска територия - улица, зелена площ и др.

5
Обективните причини са сравнително лесно доказуеми и при такива, разбира се, водачите не трябва да се санкционират. Но оставяне на твърди резерви в разписанията, даже без задръствания, не е решение в случая. Както и засичането на всяка спирка. Един светофар примерно в Младост може между 2 спирки да те прехвърли от закъснение в изпреварване или обратно между 2 спирки.

Не знам, как при операторите на ГТ по света се процедира при контрола на разхода на дизелово гориво. Но е явно, че провлачени разписания, съчетани с награда за "икономия", водят до най-бавните автобуси на света. Поначало тази система беше изобретена за борба с кражбите на нафта, но надали тя е единственият вариант за контрол.

6
Тъй като влаченето не се отнася само за една линия - А67, а за всички (и за метрото даже), пренасям постингите в темата за разписания.

Явно принципите да се оставят резерви за всякакви влачения и отчитането на изпълнението да е на всяка спирка (а не в няколко точки от маршрута) не дават положителни резултати и това определено прави МГТ непривлекателен. Не са редки случаите, когато возилата на МГТ създават проблеми на другите участници в движението, вкл. на свои колеги (става дума за електротранспорта).

7
Понеже се намекна, че жк "Експериментален" нямал добър транспорт, предлагам автобус 305 да се удължи до Горубляне, курсът ще се увеличи с 16-18 мин, което са една или две коли отгоре. Така този квартал ще има директна връзка с много точки в София, без да се влоши обслужването на ползващите 305.
Това периодично се обещава от общината. Препъникамъкът е, че трябва да се реконструира  мостчето след отклоняването от ул. Инж. Белов. Твърди се, че в сегашния му вид не може да поеме съчленените газови автобуси.

8
И въпреки, че е със стара табела имаше налична застраховка и технически преглед.
Заснетият от теб камион няма застраховка ГО и не би трябвало да има достъп до обществените пътища.

9
Идеи / Re: А 67
« on: 08.08.2018, 14:14:46 »
Нека го формулираме така: колкото ТМ6 се пълнеше от Спартак до Хемус, толкова А67 се пълни от Семинарията до МС Г.М. Димитров. Но все пак е коректно съществуваща връзка да остане, ако и да се ползва от малко хора. Със сигурност, ако я нямаше, надали изобщо би се отворила приказка за откриването ѝ.

10
Идеи / Re: А 67
« on: 08.08.2018, 10:40:03 »
Иво, това беше първоначалният замисъл, но явно в Симеоново има силно лоби семинаристи.

11
Идеи / Re: А 67
« on: 07.08.2018, 23:49:50 »
Нека да не развиваме селищния оффтопик. Даването на статут "квартал" навсякъде по България си беше политика, надделяване на един местен селски велможа пред друг или пък желанието по-голям градски велможа да увеличи административно града си. Примерите ти за градове - съвкупности от бивши села - Димитровград, Велинград, Априлци, Нови Искър, за малко Средногорие (Пирдоп+Златица), Приморско (Приморско+Китен) не кореспондират със сателитните села около големите градове в т.ч. околософийските.

И на темата за А67: той обслужва не само Симеоново (А98 даже не обслужва северната му част), а цялото Симеоновско шосе. При това съотношението на пътниците отсам/оттатък СОП е значително по-голямо от това примерно на А69.

12
Идеи / Re: А 67
« on: 07.08.2018, 15:29:18 »
Не казвам, че 67 трябва да има друг маршрут, а казвам, че трябва да има друг автобус, който бързо да води до метрото и то по-спциално може би до Бизнес парк. Тоя автобус е удобен ако имаш работа в района на Дианабад, по Симеоновско, около Руското посолство или Семинарията, ама не става за връзка с метрото!
А67: СОП/СШ - МС Г.М.Димитров - 14 минути
А111:СОП/СШ - МС Бизнеспарк - 9 минути
Метро: Бизнеспарк - Г.М.Димитров - 10 минути.
Отделно, че на Бизнеспарка влакчетата са два пъти по-нарядко от Г.М.Димитров.
Тогава за каква оптимална връзка Симеоново-метрото говорим, освен за тази с метростанциите в Младост и Дружба? За сравнение, тъй като виждам нотка на завист към Бистрица, А314 стига от Бистрица до БП с цели 15 минути по-бързо от А69 до ГМД.

Освен това ти имаш рядката възможност да си избереш, към коя метролиния да се насочиш (с А67 или А98), което е рядко преимущество.

13
Е колко да са тежки задръстванията? По Черни връх такива няма, А94 и 102 си отстояват по Св.Наум и на Велчова завера. От освободеното трамвайно трасе си става трол-буслента: нагоре - по средата, а надолу - отдясно. На Петте проходимостта на тролеите не е по-малка от тази на трамваите.

14
Идеи / Re: А 67
« on: 06.08.2018, 16:01:21 »
Сегапния марпрут на 67 е доста дървен за половината пътникопоток, който се чуди как максимално бързо да се добере до метростанция. Вярно е, че в някое бъдеще метростанцията ще е на Симеоновско, обаче тогава идеите за бърза връзка през Витоша ще е по-актуална.
Няма по-бърза връзка от сега съществуващата. А98 е удобна повече за зоната между Симеоново и Драгалевци, а и влакчетата на МС Г.М. Димитров са 2 пъти по-начесто от тези на МС Витоша. Вие се благодарете и на това, защото в началото имаше мрънкачи, дето им се е удължил пътят до Семинарията. Освен това А67 преди беше чувствително по-нарядко и съвсем правилно беше сгъстен - все пак цял квартал израсна по Симеоновско до СОП, а и оттатък.

15
Идеи / Re: А 67
« on: 06.08.2018, 14:02:18 »
Административното обявяване на чисти села за квартали беше най-вече, за да могат жителите им да ползват билети и карти за ЦГМ. До селата се пътуваше с по-скъпи билети и картите за ЦГМ не важеха. Селата около Кремиковци бяха удостоени за квартали, за да привличат хора около комбината. Панчарево е село, а Горубляне - квартал. На север Бенковски и Илиянци са квартали, Кубратово и Требич - села, ако и да са в кръга, образуван от СОП. Също Бусманци. След като така или иначе духът е пуснат от бутилката, надали СО ще се върне към транспортно зониране, макар че то би било най-справедливо.

16
Идеи / Re: А 67
« on: 06.08.2018, 13:44:37 »
Радвайте се, докато билетчетата са колкото на градските линии! Пък ако ще и "интерконтинентална" да е. Групирането няма никакъв юридически и практически смисъл засега.

17
Ако тролеят ще минава през Орлов Мост ще може да се прекачиш и да достигнеш до много дестинации.
А94 минава по Левски, през СУ и Орлов мост. Откъм Гоце Делчев и Стрелбище това го правят ТБ8 и А76. Безсмислено е да се дублират връзките от всички спирки без две (Южен парк-Иван Вазов и Спартак). Докато с Руски паметник си е нова и доста полезна връзка - тя кореспондира с крайградските линии по пернишкото направление, както и с ТМ5.

От друга страна, като няма тролеи и трамваи, както и персонал, какво им пречеше толкова дълго време да не пуснат заместваща автобусна линия по подобен маршрут?  Примерно от Лозенец по трасето на закритата 6-ца до гарата, таман да видят какво ще е натоварването на линията, или ако щете дори до Гоце Делчев? Кой ги би през ръцете да не го правят?
Сакън, нали пуснаха практически безплатните автобусни недоразумения 6ТМ1 и 6ТМ2, с който можеше да се прави връзка с ТМ1,6 и 7. Даже официално да ги бяха обявили за безплатни (или че важат картите за трите трамвая), надали щяха да достигнат 10 пътника.

18
Разни / Re: Футбол
« on: 06.08.2018, 12:13:06 »
Тея съдии ли са? Че май само ти водиш пълен регистър на българските съдии от Богдан Дочев до наши дни.

19
Защо не направиха тролея досега, щом им е такъв приоритет?
Защото явно им трябваше малко натиск. Ако бяха почнали с него (както и беше проектът - вж първите страници на темата от 2009-2010), нямаше да има нито протестиращи Скобелеви баби, нито 300000 обществени обсъждания.
Направи се нещо очевидно временно и в противоречие с наредбите, след това последва няколкогодишно снишаване, та дано това временно стане постоянно. После беше обявена обществена поръчка със "забравена" част от проекта, която влошаваше обслужването на Лозенец.

За толкова много години единственото подобрение е, че рампата за трамваите няма да е плътно до 20 ОУ, иначе всичко е загубено време - нито на Скобелевите баби нямаше да им трещят трамваите две петилетки, нито в Лозенец щяха да са без обслужване над 5 години. Да не говорим, че еврофинансирането на ТМ7 не беше заради красивите очи на боровки, а за ускоряване на достъпа до центъра. Е как се ускорява този достъп с единично трасе, ограничено до 5 км/ч, пълна загадка.

Ако в нещо общинарите са за бой е не, че мразели трамваите, а че няма твърда воля и свързаност в изпълнението на проектите. Хване се оттук, хване се оттам, други проекти отиват в мазето при мишките... Не само за този проект. България/Гешов е не по-малка боза.

20
Мисля, че се изясниха нещата, че автобусите трябва да спират на всички спирки по временния маршрут и е най-добре да подадеш сигнал до ЦГМ, след като имаш номера на возилото и часа на нарушението.

Pages: [1] 2 3 ... 620