Show Posts

This section allows you to view all posts made by this member. Note that you can only see posts made in areas you currently have access to.


Messages - blagun

Pages: [1] 2 3 ... 615
1
Тегел не можеш да го сравняваш с Т1. Както и да го въртиш, транспорт на 20 минути е приличен за терминал с нисък трафик. Повече го отнася Т2, който от равномерен интервал от 10 минути стана на асиметричен - 6-14 (примерно) минути. Но все пак там си е метрото, което е съществен фактор противно на воплите на някои форумисти. 84/184 имат важна роля по Колумб, а около Нова телевизия са безалтернативни. Така че надали Т1 им е най-натоварената спирка. Докато X9, 109 и TXL са безалтернативни на далеч по-голямо и от Т2 летище

2
Много си ни е хубава системата. 4 цифри и 2 букви е най-популярният вариант, а серии има за много години напред. Нека не забравяме, че допустими областни означения са всеки 2 букви, вкл. А, Е, О и У плюс еднобуквените - 156. По-скоро може да се постави въпросът, дали областното означение не е лична информация и дали не е повод за дискриминация: примерно паяците в София да отнасят преференциално провинциални коли. Напоследък Италия, Франция, Испания и Албания се отказаха от регионалните означения, другаде те не са присъствали.

3
Целта е 84 и 184 да са синхронизирани в общата им част, която е от РВД до Гурко. Нали се сещате, че ако ги синхронизирят на Т1, ще се десинхронизират по почти всички останали спирки? Както Радко отбеляза, в играта трябва да влязат други играчи - шатъла и 384

4
Разни / Re: Aвтомобили
« on: 22.06.2018, 09:11:47 »
Дали вече са пуснали новите стикери за ГТП, за които се говори?
Миналия петък в Созопол си бяха традиционните.

5
три линии между Банишора и Руски паметник / НДК.
Говореше се са пренасочване на ТБ7 по новото трасе. Това би добавило 2-3 коли.
За да сравняваме обективно двата варианта, трябва трамвайната и тролейната компонента по единия вариант (и то - до П.Ю.Тодоров, не до Спартак) да се изпълняват в една обществена поръчка. Иначе сравняваме реално трасе срещу обещание за трасе.

6
Арсеналски няма достатъчно място за да се обособи двупосочно тролейбусно трасе на мястото на трамвайното
Мисля, че има място. Нещо повече - така се печели от стълбове. По Черни връх може да се обособи трол-бус лента в посока нагоре по сегашното трамвайно трасе, като спирката на тролея и на А94 е на сегашната трамвайна. По този начин А94 си спестява чакането за ляв завой (не че шофьорите не ползват често трамвайното трасе за тази маневра). Недостатъкът е, че се губи връзката на спирката на А94 с края на пешеходната зона на Моста на въздишките.
Нансен става двупосочен и любимата на ЦГМ синя зона дава фира, но пък може да се мисли за пешеходна зона по Витошка между Пилоните и Аптека.

А има ли яснота, къде ще е рампата за ТМ1/7? Да се теслемяса отляво е безумие заради училището, а и се губи удобната връзка на трамвайните с тролейната спирка. Би трябвало да е вдясно върху сегашното трасе на шестицата, т.е. да е рампа за двата трамвайни коловоза, а не само за един.

7
тролейбус от Манастирски ливади
Е къде в Манастирски ливади улица, годна за тролейно трасе? Ако е до Гоце Делчев, може да се приеме за сериозно намерение, но по-нататък по Луи Айер ще стане 5 години след завършването на целия Южен ринг в пълен габарит.

8
Нали щяха да правят метро до студентски град, което пък обезмисля този проект за трамвайната линия. Незнам откъде ще прекарат тази линия, но ми се струва почти невъзможно :neznam:
Метрото покрива централната и южна част на Витоша и Студентски град, докато трамваят - северната част на Витоша, после - Дианабад, Мусагеница и Дървеница. Мнението ми е, че е по-добре метрото да се насочи в югоизточна посока към Малинова долина, вместо да се затапва завинаги на север при Студентска поликлиника.
Линията ще се прекара по новия булевард, който не съвпада с никой от наличните в момента сокаци в кв. Витоша - по южната ограда на Зоопарка.

9
То от Симеоновско няма друг вариант освен до МС Г.М. Димитров и до Дървеница. Това с улиците из кв. Витоша е несериозно. Ако ще е само до Симеоновско, май  тук е най-добро място за обръщало.
Ако все пак надделее разумът и се преразгледа спирането на трамвая Семинарията-Дървеница, може да се прекара далекопроводът по Симеоновско подземно и да се изпълни линията по Михайловски и Симеоновско. По този начин се свързват южните квартали помежду си, с метрото плюс радиална линия до Семинарията и Попа.

10
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 14.06.2018, 05:22:52 »
А на първата снимка липсва завоят от орлите към Гурко, който по спомен май се появява 1988.
Завой от Царя наляво по Левски винаги си е имало. И нямаше смисъл да е забранен, след като по Руски нямаше движение от Партийния дом до Раковска, а по-нататък беше ограничено. Даже А209 минаваше оттам преди пускането на бул. България през 1980. Имаше даже спирка между Ялта и Аксаков, както и в другата посока (за разлика от тролеите понастоящем).

По табелите - до началото на 80-те трамваите имаха единствена табелка отпред вдясно долу на извивката на стъклото. После дойдоха стойките отпред и отзад горе, а след 1981 - ерата на бели номера на зелен фон и метални табели отстрани на металния корпус, а не на стъклата. С изключение на България 1300, които бяха с несменяеми табели на ТМ15 със сребристи релефни букви на черен фон. Големите автобусните табели до 1981 (номер и маршрут с черни букви на бял фон и червена диагонална линия за бързите линии) бяха оразмерени по заводската кутия на предното стъкло горе и алуминиевата рамка на задното стъкло долу на Икарус 280. След това дойдоха белите номера на зелен/червен фон, които се задържаха доста време.  Тролеите Шкода 9ТР си останаха с черно-белите табели, докато дойдоха Икаруси, Шкода 14ТР и ЗИУ и после - табелите с черни номера на жълт фон.

11
След успеха при возилата следва да се заведе дело за нарушените права на хората и в други обекти. Редно е да се въведат парцали на всеки магазин, също на бензиностанциите, училищата и т.н. Да не говорим за тоталната липса на парцали по жилищните блокове. Редно е парцалите да влязат и в европейското законодателство: аз не съм виждал баба в Берлин и където и да е другаде, която да вижда електронните табели, теслемясани отгоре на возилата.
Тъй като очевидно парцалите са изцяло уникална за България технология, редно е да се регистрира запазена марка, подобно на гръцко сирене "Фета" примерно.

П.П. Има забележка от носителя на авторските права, че "парцалите" следва да се наричат "Ламинирани табели".

12
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 11.06.2018, 15:25:41 »
BB Is military registry.
No. BB with black letters, issued in the early 70s, were for state owned vehicles in Varna region. BB with blue letters, issued from 1985 till 1992 were for vehicles of the Armed Forces of the Interior Ministry (in Bulgarian Vatreshni Voyski) -now Gendarmerie. B with red letters were for Army/Navy vehicles.

13
Само трамвайното трасе ли ще ремонтират?
Защо вместо да задаваш въпроси, не четеш, какво ти е отговорено. Направи си труда да прочетеш настоящата тема от началото, а също така и тази - http://forum.gtsofia.info/index.php?topic=3711.1040 за проекта за кръстовище на две нива. Така ще разбереш, че предстоящият ремонт не е нов, а част от проект отпреди 4 години, отложена заради намеренията по кръстовището с Гешов. Като така даже иначе полезното удължаване на лентите за леви завои не е част от този проект и надали ще бъде реализирано. За голямо съжаление и изпълнителят ще е същият...

Колкото за стрелките "Калифорния", надали са приложими в конкретния случай - голяма част от ремонта е на територията на свръхоживено кръстовище. Евентуално поотделно изграждане на коловозите ще го държи затворено за по-дълго време.

14
Ще направят ли етажното кръстовище на бул. България с Бул.Академик Гешов?
Не. Проектът с "лампиона" е замразен. Нов няма засега...

15
И как точно си представяш метрото да замени ТМ11?
Поначало метролъчът към Илиянци е с изключително нисък приоритет - от всички 6 лъча за него се говори най-малко.

16
Това е ясно. Реакцията на ЦГМ я знаем - ще спъне за пореден път разписанията е ще си измие ръцете уж временно.
Въпросът е ремонтът да не се изпълни куцо.

17
https://www.vtu.bg/wp-content/uploads/2018/02/%D0%90%D0%92%D0%A2%D0%9E%D0%A0%D0%95%D0%A4%D0%95%D0%A0%D0%90%D0%A2-%D0%96%D0%95%D0%9A%D0%9E%D0%92.pdf
Виж сега, не е много възпитано да караш доктор да чете нечия друга дисертация. Направо издивявам, когато питаме НАП или НОИ за конкретен казус и те пейстнат цял закон или постановление (а защо не и конституцията). Кажи с думи прости, какъв е проблемът на трасето и как да се реши.

18
В смисъл, че е прекалено бързо ли? Или че трябва да е автономно задължително?

19
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 04.06.2018, 10:56:32 »
Зад 35 блок е зарязана още през 70-те. Трябвало е да бъде битов комбинат. Това при соца означаваше ателиета за услуги: пералня, химическо чистене, ключари и т.н.

20
Стара София / Re: Ретро снимки
« on: 03.06.2018, 08:45:02 »
Относно карето между Борис Стефанов-Иширков-Кирил Попов-Атанас Манчев: До 1985 г. съществуваха блоковете до №51. През 1985-87 бяха построени 52 и 53, а оградата около карето беше направена заради детската асамблея 1988. Цялата част от бл.53 до Борис Стефанов беше поляна поне до първите петилетки на демокрацията. А в блок 53 имаше хубава турска сладкарница "Аремсан", която си беше чудо в гладните години 1991-97.
Изоставеният още от соца строеж зад детска градина 16 трябваше да бъде голям студентски стол.

Pages: [1] 2 3 ... 615