Author Topic: Дунав мост 2  (Read 44633 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13467
    • View Profile
    • Email
Дунав мост 2
« on: 13.04.2006, 18:49:40 »
Дунавмост 2 - Видин-Калафат
« Last Edit: 01.07.2010, 12:00:44 by blagun »

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #1 on: 11.11.2006, 11:47:43 »
Благуне какво те кара да мислиш, че Дунав мост 2 няма да е край Видин.По-голямо съкращаване на пътя ако мине оттам не виждам.Плюс това си ремонтират Е-79 и по всякаква логика трябва да е там.Освен това във Видин си има свободна зона, близостта с Гърция и Сърбия е очевидна, наблизо имаш 46 хиляден град с огромна безработица(смятай евтина работна ръка), каква по-логична стъпка от това Дунав мост 2 да е там?
 С нашите темпове на строителство може и след 1-2 петилетки да тръгне строителството, но че трябва да е там е ясно.
 170 км добре от които сложните участъци или са в ремонт след наводнение или им се ремонтират тунелите.Освен това 170 км от Тракия не са като 170км от Хемус.Иначе въпросния коридор аз не го видях на картите които има за транспортните коридори.Букурещ-София-Атина минава през Видин, а другия възможен е коридор номер 9  Букурещ - Русе - Велико Търново - Стара Загора - Хасково - Александруполис.Другите,които минават са коридори 7,8 и 10 и Хемус не съвпада с нито един от тях.
От 5-те коридора(4, 7, 8, 9 и 10)нито един не съвпада с Хемус, така че нямат интерес от него, поне засега.
« Last Edit: 11.11.2006, 12:00:45 by borosport »
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13467
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #2 on: 12.11.2006, 02:02:04 »
Quote from: borosport
Благуне какво те кара да мислиш, че Дунав мост 2 няма да е край Видин.По-голямо съкращаване на пътя ако мине оттам не виждам..
По-голямо съкращаване се получава при мост между Оряхово и Бекет. Сега нямам АНД Рут, в понеделник ще ти дам точни числа.
Освен това от АМ Хемус до Оряхово са стотина километра в равнина, докато през Мездра, Враца, Монтана и Видин са доста повече.
В Румъния Бекет е по-близо до тяхната магистрала изток-запад.

Някои "компетентно" твърдят, че видите ли, така било по-добре - по-дълъг път, по-високи такси. Нищо подобно! Просто трафикът винаги си намира най-краткият и евтин път! Засега предпочитан коридор север-юг е Будапеща-Белград-Скопие-Солун. Евентуален трафик през Видин или Оряхово е съблазнителен с това, че ТИРовете си спестяват множество митнически проверки поради общото митническо ЕС-пространство. Но след 10 години сигурно Сърбия и Македония също ще са в ЕС, така че времето НЕ Е наше - трябва бързо да се работи по този коридор.

За социалните причини си прав - вярно, във Видин има безработица, има повече избиратели от Оряхово, които да бъдат лъгани, но чисто икономически погледнато, на Оряхово е по-добре. А най-добре е - и на двете места!

Quote from: maniak
Айде бе, унгарците не били построили магистрали в последните години. Трябва да ви споделя, че най-добрите магистрали в източна европа са точно в унгария.
Нищо повече от това, което посочих по-горе - от едно градче след Кичкемет до сръбската граница. Като се има предвид несложния релеф на Унгария, не е кой знае какъв подвиг. Иначе и магистралата до австрийската граница, и до Балатон, и до Мишколц на североизток са още от комунизма - наистина голямо постижение за онова време, но след това темпът спадна сериозно.
Още малко подробности за магистралата М5 - Будапеща-Кичкемет-Сегед-сръбска граница. Преди повече от 10 години тя беше възложена на частна фирма. Въпросната фирма направи 20-30 км, но стана друго нещо - всички магистрали се заплащаха с една винетка, докато само за М5 - 100-120 км имаше тол-такса. При това толкова яка такса, че много от колите и почти всички ТИРове предпочитаха стария безплатен републикански път N5. В резултат на неразумно високите такси приходите намаляха и така фирмата забави завършването на отсечката до границата. Едва преди 2-3 години това се разблокира - сега магистралата М5 е напълно готова, винетната такса е обща и на разумна цена и всички са доволни. Този случай е показателен и за нас, където след няколко години също може би ще има частни и държавни магистрали.

А най-големи строители на магистрали в Източна Европа са хърватите. Като се има предвид, че до 1995 г. те са били в разрушителна война, която се е водила на тяхна територия, направеното наистина е чудо. При това без да са член на ЕС като Унгария, Полша и другите. При тях в едно министерство са транспорта и туризма и доста от приходите от туризма отиват за магистрали. Което пък води до увеличаване на туристите и оттам - на приходите. Доста хитро, нали! От 2001 те изпълняват програма за опасване на държавата с магистрали. напълно готова е Загреб-Сплит - към 300 км, доста от които в сложни планински условия, Загреб-Риека е накъде пълна, някъде полумагистрала, но придвижването също е бързо, довърши се връзката от Славонски брод до сръбската граница, от Загреб до словенската граница. Качеството е много по-високо от унгарското - новите участъци са с видеонаблюдение, със светещи динамични знаци, термометри, информационни табла.

Словенците също работят здраво, като се има предвид предимно планинския релеф. От двата диагонала, които пресичат страната, е напълно готов единият: Австрия-Марибор-Любляна-Триест, а от другия: Караванкентунел-Блед-Любляна-Нове Место-хърватска граница остана 1 участък от 35 км и 1 - от десетина км.

Явно, не сте пътували достатъчно, за да ви харесват сръбските пътища. Вярно магистралата Белград-Ниш се поддържаше в прилично състояние даже и през войната и ембаргото. Похвално е, че те не са се съблазнили приходите от тол такси да отиват във военния бюджет. Но всичко, що е извън тази магистрала, е в доста трагично положение. Бил съм в цяла Европа без Скандинавия, пътувал съм и през Албания даже, но никъде не съм виждал по-лош път от техния път Чачак-Ужице-Подгорица-Адриатическо море. Този път нашумя с трагедията с децата от Свищов на екскурзия до Дубровник, но подобни тежки злополуки се случват там почти всяка година. Имайте предвид, че това е единствената им връзка с морето - с Босна и Херцеговина и Хърватска са в сложни отношения, а с Черна гора бяха дружки допреди няколко месеца.

За да направя връзка с околовръстната тема, ще спомена, че проблем с Околовръстен път има и Белград. Всеки, който е минавал през Белград знае, колко е натоварена транзитната артерия през града, особено в пикови часове. Макар и да е с габарит на трилентова магистрала, по нея върви и градски транспорт, и доста местни коли (напоследък, след 8 години ембарго и липса на бензин, техният брой стремително се увеличава). Затова се строи околовръстно шосе далеч на юг от сегашното. Вече е приключена западната част от този път - от магистралата за Загреб (аерогара Батайница) до пътя за Чачак. Вижда се, къде ще излиза на изток - точно където се плаща таксата от Ниш към Белград. Ще съм много радостен, ако изпреварим сърбите с нашия околовръстен път, макар че съм песимист все още...
« Last Edit: 12.11.2006, 03:03:18 by blagun »

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #3 on: 13.11.2006, 16:59:42 »
Оряхово е по-близо до бъдещата Хемус, но през Видин,Враца и Монтана минава Е-79, който се ремонтира и разширява поетапно целия.Така, че защо да се ремонтира изцяло или да се строи път от Оряхово до непостроената магистрала като така или иначе Е-79 ще бъде ремонтиран и разширен много преди да почнат да строят нещо по трасето на Хемус.
 Доколкото знам и румънците са съгласни там да е моста така, че не мисля те да се дърпат за нещо, но кой знае.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13467
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #4 on: 13.11.2006, 18:03:00 »
Quote from: borosport
Оряхово е по-близо до бъдещата Хемус, но през Видин,Враца и Монтана минава Е-79, който се ремонтира и разширява поетапно целия.Така, че защо да се ремонтира изцяло или да се строи път от Оряхово до непостроената магистрала като така или иначе Е-79 ще бъде ремонтиран и разширен много преди да почнат да строят нещо по трасето на Хемус.
Защото свързва 3 областни града със София. Все пак пътят Видин-София има и винаги ще има републиканско значение. Но не може двулентов път да претендира за европейски коридор север-юг. След като сърбите и македонците довършат магистралата по Вардар, кой е луд да се таралянка по криви и тесни пътища?
Най-късата връзка с АМ Хемус е на Ябланица, където и сега е готова Хемус.

Ето обещаните цифри -
Румъния - от първокласния път Турну Северин-Крайова-Букурещ отклонението Крайова-Бекет е 72 км равнинен път, а Турну Северин-Калафат е 99 км планински и полупланински път
България - Оряхово-София - 180 км, Видин-София - 211.5 км (през Петрохан, но оттам ще мине магистрала през 2999 година). Разстояния до АМ Хемус -  Оряхово-Ябланица - 92.4 км, Видин-Ботевград - 192 км.

Просто прокарай пръст през физическа карта на Европа и ще видиш, че при видинския вариант вървиш през планински и полупланински терен от Турну Северин до Кремиковци, а при оряховския вариант пресичаш планината в РУмъния, вървиш през равнината и пак я пресичаш през Витиня.

Румънците не им пука, защото още правителството на Иван Костов се ангажира да намери 100% от финансирането за моста.
« Last Edit: 13.11.2006, 18:11:30 by blagun »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11935
    • View Profile
Re: Дунав мост 2
« Reply #5 on: 13.11.2006, 22:40:18 »
Аз не разбирам единствено как само в нашия участък на реката има само един-единствен мост, за разлика напр. от Сърбия, Унгария,Австрия...Според мен трябва да има мостове и при Видин, и при Оряхово, и при Свищов и Силистра
Друг е въпросът, че това ще стане чак през 2999 година
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13467
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #6 on: 14.11.2006, 11:36:00 »
Quote from: ozzy
Аз не разбирам единствено как само в нашия участък на реката има само един-единствен мост, за разлика напр. от Сърбия, Унгария,Австрия...Според мен трябва да има мостове и при Видин, и при Оряхово, и при Свищов и Силистра
Напълно си прав. Може би, защото в цитираните от теб държави има населени места от двете страни на реката. Докато нашите отношения с Румъния до 1944 г. са били, меко казано, недружески. Мястото на първия мост - край Русе се диктува от необходимостта на коридор Москва-Букурещ-София според тогавашната ни политическа ориентация. Икономическият ни трафик през социализма също беше предимно в североизточна посока и затова дунавски пристанища още от римско време западат - Свищов, Силистра, Видин, а връзките северозапад-югоизток са символични.
Югоембаргото беше идеално време - трафикът по неволя се насочи към нашата дунавска граница. Ако ние и румънците се бяхме стегнали и построили мост през 1991-93 г. (Дунавмост-Русе е построен за 2 години - 1952-54), досега вече да се е изплатил от такси. Но, уви, изтървахме този шанс. Пактът за стабилност на Балканите, който щеше да даде парите, го няма вече (ще бъде официално разформирован на 31.12.2006 г.).

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6160
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #7 on: 14.11.2006, 18:57:45 »
Quote from: ozzy
Аз не разбирам единствено как само в нашия участък на реката има само един-единствен мост, за разлика напр. от Сърбия, Унгария,Австрия...Според мен трябва да има мостове и при Видин, и при Оряхово, и при Свищов и Силистра
Друг е въпросът, че това ще стане чак през 2999 година
За Свищов не знам, но поне за Видин и Силистра трябва да се направи, оттам минават международни коридори от Балтийските републики до Бяло море и юга. А какво стана с Дунавмост 2, има ли реален шанс да се започне строителството му? Все пак от 1 януари 2007 дали не трябва да прибегнем до ЕБВР да го финансира?

Offline bgpower

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 337
    • ICQ Messenger - 166789683
    • View Profile
    • http://
Re: Дунав мост 2
« Reply #8 on: 15.11.2006, 01:26:53 »
Аз ли много фрапантно не съм информиран, или наскоро имаше състоял се търг за проект на ДУНАВ МОСТ 2 - ВИДИН - КАЛАФАТ.

Защо е изобщо тази дискусия?Хемус ще я има, ама за нашите внуци и толкоз!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13467
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #9 on: 15.11.2006, 14:09:36 »
Quote from: bgpower
Аз ли много фрапантно не съм информиран, или наскоро имаше състоял се търг за проект на ДУНАВ МОСТ 2 - ВИДИН - КАЛАФАТ.
Проект е едно, а финансиране и изпълнение - съвсем друго. Не можем да не признаем, че нещата по пози проект за последните 10 години почти не са напреднали. След края на югоембаргото приключиха даже и обещанията за финансиране и се боя, че проектът Видин-Калафат се използва само предизборно и никой политик не намира доблестта да признае обречеността му. Предполагам, че има интереси на мутри, побързали да закупят парцели край бъдещия мост Видин-Калафат, но нали уж интересите на България трябва да са доминиращи.

Сякаш нарочно не се прави дискусия по този въпрос, но и мостът край Видин не напредва особено, така че се изпада в никому неизгодна патова ситуация. Ако оряховският кмет беше разтропан като колегите си в Банско, Севлиево или Каварна, можеха и по-добри да са нещата.

Quote from: bgpower
Защо е изобщо тази дискусия?Хемус ще я има, ама за нашите внуци и толкоз!
Мисля, БГ пауър, че темата е достатъчно съществена и е свързана с МГТ. Във всеки случай по-съществена, отколкото от това, дали 3885 е на А69 или на А306 примерно.
« Last Edit: 15.11.2006, 14:12:56 by blagun »

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6846
    • View Profile
Re: Дунав мост 2
« Reply #10 on: 15.11.2006, 16:27:48 »
Основният натиск за Дунав-Мост 2 е от гръцка страна. В последните години гръцки чиновници от всички нива идваха по Лом и Видин да оглеждат и разсъждават върху транспортните връзки там. Видин заради моста, а Лом заради пристанището. Не еднократно се повдигаше въпроса и за модернизация на линията Видин-София-Кулата именно от гръцка страна.

Гърците са наясно че бъдещо разширяване на ЕС няма да има скоро иначе без да се замислят биха хвърили всичките си усилия по коридора по течението на Вардар. Все пак ако нашите държавници не си размърдат малко трътките има реална опасност и това да се случи.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4511
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #11 on: 15.11.2006, 17:28:28 »
По повод скептицизма ви за построяването на дунав мост 2:
Министерството на транспорта организира информационен ден, в рамките на който ще бъде представен напредъкът по изпълнението на Програма ИСПА на ЕС. Той ще се проведе в град Видин на 16 ноември 2006 г. от 13.00 часа в сградата на Областната администрация. Основната цел е да бъдат запознати местните представители на медиите, областните и общинските администрации с развитието на проекта „Изграждане на нов комбиниран (пътен и железопътен) мост на река Дунав при Видин-Калафат”.

Информационният ден се организира в изпълнение на Комуникационната стратегия за присъединяването на страната ни към ЕС.

Очакваме ви!

www.mtc.government.bg
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13467
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #12 on: 16.11.2006, 07:37:49 »
Quote from: maniak
Информационният ден се организира в изпълнение на Комуникационната стратегия за присъединяването на страната ни към ЕС.
Ами то от 10 години само информационни дни правят за пустия мост! Как да не е скептичен човек!

Offline burtan

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 375
    • View Profile
Re: Дунав мост 2
« Reply #13 on: 21.11.2006, 12:00:07 »
Quote from: blagun
Ами то от 10 години само информационни дни правят за пустия мост! Как да не е скептичен човек!

Ето и последните новини около моста:

Строежът на Дунав мост 2 тръгва 2007 г.
Следващата година ще започне строителството на Дунав мост-2, обяви кметът на Видин Иван Ценов. Изборът на изпълнител трябва да стане до края на т. г. След това в началото на 2007 г. ще бъде изготвен техническия проект и лятото и есента да започне реалното строителство. Мостът трябва да е готов през 2010 г. Проектът е на стойност 163 милиона евро, а заедно с прилежащата инфраструктура на моста е на стойност 226 милиона евро.

Да се надяваме, че ще стане!

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #14 on: 21.11.2006, 19:27:32 »
Абе тоя кмет е син в район само с БСП-ари, но въпреки това кара втори мандат и го харесват хората.
 Накои казват, че гонел инвеститорите от Видин, но може и да направи нещо.И без друго единственото нещо, което работи във Видин в момента е Видахим.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11935
    • View Profile
Re: Дунав мост 2
« Reply #15 on: 22.11.2006, 13:22:21 »
Quote from: borosport
И без друго единственото нещо, което работи във Видин в момента е Видахим.
Те Видахим не фалираха ли преди 10тина години?
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #16 on: 23.11.2006, 11:54:07 »
Quote from: ozzy
Те Видахим не фалираха ли преди 10тина години?
Приватизирано е и работи като в момента се произвеждат гуми за селскостопанска техника доколкото знам.Целта на предприятието и постепенно да избута от пазара рециклираните гуми втора употреба, които се продават.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15643
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #17 on: 23.01.2007, 20:09:07 »
Eто една друга статия, която открих за Видин, но определено другата беше по-добра  :http://news.ibox.bg/news/id_1419198650

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #18 on: 10.04.2008, 22:21:23 »
Предвид мащаба на този обект и важността му за страната отварям тази тема. Строителството се очертава да бъде изключително интересно. Мостовото съоръжение с дължина 1971 метра е вантова стоманобетонна конструкция, осигуряваща по две пътни ленти за движение във всяка посока, и единична електрифицирана железопътна линия в средата на напречното сечение. Освен това е предвиден и пешеходен тротоар и велосипедна алея, с ширина 2 метра.


Quote
На двете строителни площадки на бъдещия Дунав мост 2 край Видин-Калафат е оживено. Строителните работи набират скорост. Обектът е най-големият инфраструктурен проект, финансиран от ЕС, който се реализира в страната, и е на стойност 236 млн. евро. На километър 796, недалеч от брега на реката, вече са готови офисите на строителите и строителния надзор. До момента се изградени и двете строителни площадки.
Ток, вода, интернет и всичко необходимо има на строителната площадка, където в момента се изгражда и супермодерна лаборатория. В нея ще се изпитва всеки един елемент и ще се проверява качеството на бетона. Напълно оборудвани са работните места на екипите строители и инженери на Дунав мост 2. До дни ще пристигне цялото оборудване и лабораторна техника за изпитване качеството на строителните материали. В ход е и строителството на Транспортния център, който ще осигурява поддръжката и експлоатацията на съоръжението. На площадките се чуват различни езици. Говорят се испански, английски, български. Всеки се проверява на входа за съответното разрешително. Без задължителното работно облекла, с отличителните знаци на испанската фирма изпълнител FCC и без каска не обекта на може да се влезе.
На втората строителна площадка във видинската Свободна безмитна зона е не по-малко оживено. Големи, мощни строителни и пътни машини работят на пълни обороти.
До края на април ще заработи тази - втора площадка, разположена върху 1800 дка. Тук ще се отливат стоманобетонни елементи за съоръжението.
В напреднала фаза са подготвителните работи за голямо масирано строителство. Това е задължително за всеки един голям обект. Подготовката е в две насоки - първо оборудване на полигона, където ще се произвеждат готовите стоманобетонни елементи. Строи се хале за отливане на елементи за съоръжението. След като се приготвят, елементите ще бъдат натоварени на плавателни съдове и ще се превозват до обекта в Дунав, за да се монтират, поясняват от фирмата изпълнител FCC.
Елементните - близо 150 броя, ще тежат по около 230 тона всеки. Това означава, че за производството ще са необходими огромни количества бетон. Модерният бетонов център ще задоволи нуждите на строителите. Контролът над самите фракции на инертните материали ще бъде много висок, така че фракциите ще се композират по такъв начин, че да се постигне точната рецептура на бетона, който трябва да се вложи. Като супермодерен го определят специалистите от строителния бранш. В България са малко подобните модерни бетонови центрове. В него ще се произвежда високоякостен бетон от висока марка.
Фирмата, която ще излива бетона и ще извърши фундирането на фундаментите за пилотите, е немската „Бауер”. За първи път у нас ще изливат пилоти с диаметър 2 метра и на дълбочина 60 метра. За качеството на фундирането на пилотите ще се следи непрекъснато чрез ултразвуков контрол. Така ще се следи да няма шупли в бетона и ще се гарантира отлично качество на изпълнението.
В средата на река Дунав по тази уникална технология ще бъдат излети фундаментите за два стълба с по 23 пилота, а в двата края на реката - още два с по 24 пилота.
На практика цялата работа на обекта ще бъде организирана на едната строителна площадка в непосредствена близост до км 796.
Министерството на транспорта вече даде разрешително за изграждането на временно пристанище на брега на река Дунав върху терен - публична държавна собственост.
Досега испанската фирма FCC e наела 35 местни работници, а кандидат-строителите са стотици. Очаква се в пикови момент от строителството техният брой да надхвърли 300. Това е основният състав от работници, който ще изпълнява високи технологични строителни работи в реката. При изграждането на естакадите на автомобилната и железопътна инфраструктура ще се наемат още работници.
НЕ на хейтърството!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13467
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост 2
« Reply #19 on: 11.04.2008, 01:29:01 »
Ха дано най-сетне тръгне този мост. Преди няколко часа в търсене на отговора на въпрос за АМ Люлин ми попадна случайно статия от 2005, според която мостът е трябвало да започне да се строи през 2006 и да се завърши за 36 месеца, демек през 2009.

Мисля, че нашите управници забавиха с години строежа на изключително нужната втора връзка над Дунава. Какво имам предвид? Ами да погледнем картата на Румъния и България.
Вариант А. Турну Северин-Калафат-Видин-Монтана-Враца-Ботевград-София. В Румъния - 114 км второкласен планински път. В България - 207 км в полупланински терен от Видин до АМ Хемус при Ботевград. Образно казано, от Тимишоара до София това трасе не се отделя от планините Карпати и Стара планина.
Вариант Б. Турну Северин-Крайова-Бекет-Оряхово-Червен бряг (или Враца)-АМ Хемус. В Румъния - 179 км, повечето от които - равнинни. До Крайова - първокласен път, част от Е70, от Крайова до Бекет - второкласен път, но в равен като тепсия терен. В България - 131 км до Ботевград, от които - до Враца - равнинни. Още по-близо е през Кнежа до Златна панега.

Чисто практическите предимства на Оряховския вариант са очевидни, но за съжаление политиката надделя над икономиката - щял бил да се развие Видинският край и т.н., и т.н. Все пак Видин и Монтана, колкото и да са изоставащи, винаги са имали здраво лоби във властта, несъизмерно с мъничкото Оряхово. Даже се развихриха фантасмагории като тунел през Петрохан (дори в Швейцария и Австрия няма магистрални планински проходи на такова малко отстояние помежду им). Само че политическо е решението за избор на моста, а икономиката се намесва, когато се правят сметки, изчислява се възвръщаемост на такава сериозна инвестиция (моста плюс 500 км магистрали в България и Румъния).
Ето защо, вместо да имаме готов мост и да не треперим за благоволението на сърбите, ние си имаме терабайти с проекти, тръжни документации и т.н.