Author Topic: Дунав мост  (Read 22669 times)

Offline Deian

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • View Profile
Дунав мост
« on: 10.06.2008, 10:35:26 »
http://www.bgpetition.com/taksi-dunavmost/index.html
Аргументите са изложени в самата петиция. Представете си само - Държавата е прибрала 24,730 МИЛИОНА лв, а е дала за поддръжката му САМО 34 500 лв.
Нищо чудно, че не искат да пуснат кокала.
« Last Edit: 03.07.2010, 16:27:32 by blagun »

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост
« Reply #1 on: 10.06.2008, 11:48:30 »
Според мене положението с таксите при Дунав мост при Русе не е толкова драматично. Примери за единични такси за преминаване на мостове и тунели в Европа има много. Мини по някоя магистрала в Швейцария или Австрия и ще ти стане ясно че е практика освен винетки на отделни големи и скъпи съоръжения да се събират и такси.
 
Всъщност от около годинa положението чувствително се подобри, след като отпадна "екологичната" такса в Гюргево от около 30 евро.
« Last Edit: 10.06.2008, 12:00:39 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Deian

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • View Profile
Re: Дунав мост
« Reply #2 on: 10.06.2008, 13:16:29 »
Не съм съгласен с теб.
Виж първо таксите:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13329
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост
« Reply #3 on: 10.06.2008, 16:45:43 »
Quote from: LG_
Мини по някоя магистрала в Швейцария или Австрия и ще ти стане ясно че е практика освен винетки на отделни големи и скъпи съоръжения да се събират и такси.
За твое сведение:

Австрия:
- Karawankentunnel - 9800 метра, такса 6.50 евро
- Vorarlberg - 14000 метра, такса 10 евро

Швейцария: - всички вътрешни тунели, в т.ч. 17-километровия Готардтунел - БЕЗПЛАТНИ - включени са в цената на годишната винетка, която е по-евтина от българската - 25 евро. За мостовете никой и не говори
Германия - няма платен мост, вкл. 4100-метровия мост до о.Рюген.

Сърбия - мост над Дунава по магистралата Белград-Суботица - безплатен, включен в магистралната такса, която за учестъка до Белград-Нови сад е под 5 евро.

Хърватска - мост към остров Крък - 1530 метра - 30 куни (4 евро) двупосочно - отиване и връщане
Турция - мостове Босфор и Фатих - 3 лири (3 лв) двупосочно - отиване и връщане

Както виждаш, 8 евро за има няма 3 км си е безбожно ограбване.
« Last Edit: 10.06.2008, 16:59:35 by blagun »

Offline Deian

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • View Profile
Re: Дунав мост
« Reply #4 on: 10.06.2008, 17:55:05 »
Ето, а там съоръженията дали са във вид, подобен на окаяния Дунав мост? Ами как няма да е окаян - носи на държавата 25 милиона, а за него отделят няколко хиляди... След като таксите не се използват за поддръжка на моста, трябва да бъдат премахнати! Освен това са огромна пречка за хората в този си размер!

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост
« Reply #5 on: 10.06.2008, 17:55:30 »
Quote from: blagun
Както виждаш, 8 евро за има няма 3 км си е безбожно ограбване.
С това че цената е висока съм напълно съгласен. Мисълта ми по-скоро беше че въпросната петиция е поставена малко некоректно. Тя иска моста да бъде напълно безплатен. А е абсурдно да се твърди че платеното преминаване на мост дискриминира свободното движение в ЕС, каквото е поставила в основата си петицията.

А че таксата е нереално висока - така е трябва да е поне на половина.

ПП: Преди когато разходите по преминаването на границата при Русе с кола отиваха към 50 евро никой не се сети да протестира. Впечатленията са ми лични от 2005
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13329
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост
« Reply #6 on: 11.06.2008, 00:51:41 »
Quote from: LG_
ПП: Преди когато разходите по преминаването на границата при Русе с кола отиваха към 50 евро никой не се сети да протестира. Впечатленията са ми лични от 2005
Тогава не бяхме в ЕС, сега движението на хора е несъизмеримо - бърза гранична проверка, бизнес или на работа в съседната държава...
И аз мисля, че искането за съвсем безплатно преминаване е нереалистично, но такса над 3 евро си е грабеж. Дано ЕК се активизира и сложи таван в подобни надути такси (същото и за свовенските винетки) - с GSM-операторите успяха да се преборят, защо не и с пътните агенции!

Offline lud_pi4

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6459
  • За запазване историята на ГТП
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост
« Reply #7 on: 11.06.2008, 17:36:29 »
Забелязохтели и колко са грамотни,вижте номер 4,след "8+1 места"    

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13329
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост
« Reply #8 on: 11.06.2008, 21:56:21 »
Quote from: lud_pi4
Забелязохтели и колко са грамотни,вижте номер 4,след "8+1 места"    
Според мен "грешките" в българския текст се дължат на лошо сканиране на табелата, докато бисерите на английски "Light weight automobiles" "Load automobiles" не знам кой болен пътен ум ги е измислил, а може би са го бутнали на автоматичен транслатор. "Fee" също е тъп дословен превод, за магистрали и мостове си има "toll"
« Last Edit: 11.06.2008, 21:58:13 by blagun »

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 366
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Re: Дунав мост
« Reply #9 on: 11.06.2008, 22:55:33 »
Quote from: blagun
Според мен "грешките" в българския текст се дължат на лошо сканиране на табелата, докато бисерите на английски "Light weight automobiles" "Load automobiles" не знам кой болен пътен ум ги е измислил, а може би са го бутнали на автоматичен транслатор. "Fee" също е тъп дословен превод, за магистрали и мостове си има "toll"


Много правилно си е написано на Английски език това.

Има разлика между "Fee" и "toll".

Едното е такса, а другото е самият талон за нея. Така е в САЩ поне.

Има и нещо много подходящо там- Изи Пасс - "eZ Pass" електронен толл. Плащаш си абонамент за МПС-то и после само минаваш Fee check - a без да плащаш всеки път като ненормален, а системата засича твоята Изи Пасс джаджа залепена на предното стъкло за платена такса. Има и опция да ти се приспадат с дайрект дебит от сметката използваните съоръжения.

« Last Edit: 11.06.2008, 23:01:38 by slimarkov »

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост
« Reply #10 on: 07.01.2009, 13:28:58 »
Да ни е честито намалението на таксата на "Дунав мост". От 8 евро става 6 еднопосочно (от 01.01.2009) . Настояването на България таксата да падне напълно се отхвърля от румънската страна, но все пак е намалена.
Трябва да се подчертае и че въпреки това таксата за преминаване от Гюргево в Русе е по-висока с евро и нещо, отколкото на влизане в Румъния.

Изобщо румънците по всякакъв начин искат да пречат на транспортните връзки с България. Но слвава Богу, и те са подвластни на ЕК и малко по-малко отстъпват.
« Last Edit: 07.01.2009, 13:30:35 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост
« Reply #11 on: 10.03.2009, 22:04:09 »
Пак поискаха отмяна на таксата ”Дунав мост”

Българо-румънската търговско промишлена палата, която е със седалище в Русе, иска премахване на таксите на Дунав мост.
Така ще се облекчат ударите на кризата върху българската икономика, пише в декларация на палатата, цитирана от БТА. В усложнената икономическа обстановка отпадането на държавните такси за преминаване на Дунав мост би спомогнало за подобряване на конкурентноспособността на българския износ за Румъния, която в момента е силно понижена поради обезценяването на румънската валута и условията на валутен борд в България, се уточнява в декларацията.
Членовете на българо-румънската палата смятат, че извършеното в началото на 2009 година намаление едва с 25 на сто на таксите за Дунав мост е крайно недостатъчно и не отговаря на новите кризисни икономически условия.

-----------------------------------------III---------------------------------------------

истината е че румънската страна не иска намаляването на таксата
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline platon

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 271
    • MSN Messenger - plamengt@hotmail.com
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост
« Reply #12 on: 11.03.2009, 09:26:21 »
истината е че румънската страна не иска намаляването на таксата

Проблема не е само в тях, преди няма и година лично Орешарски в Русе каза, че не предвиждат намаление на таксите, а даже увеличение. И след няма и месец-два повишиха таксите. Сега от началото на годината пак ги върнаха на старите цени.

Докато Европа не ги накара двете страни да отменят таксите или да ги минимизират достатъчно, никой не е луд да убива кокошката, която му снася златни яйца.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13329
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост
« Reply #13 on: 06.06.2009, 02:04:31 »
Quote from: news.bg
Такса "Дунав мост" не се използва само за поддръжка
05.06.2009, 17:55 (обновена 05.06.2009, 18:00)
news.bg

Таксата, която се събира на Дунав мост, остава в НАПИ, но не се използва само за поддръжката на моста. Това сочат резултатите от разследване, за което съобщи вицепремиерът Меглена Плугчиева.

„Информацията, която получих от министерството на финансите и от НАПИ сочи, че таксата е била намалена, но не е премахната поради все още непостигнато споразумение с румънската страна за изцяло премахване на таксите", обясни Плугчиева.

"Второ - таксата, макар и намалена, постъпва в НАПИ и имаше спор между министерството на финансите и националната агенция, дали таксата остава в агенцията или отива директно в националния бюджет", посочи още тя.

"След разследването, което трябваше да направят, се оказва, че наистина остава в бюджета на НАПИ, но не отива изцяло и само за поддръжка на моста, което е видимо", заяви вицепремиерът Плугчиева.

Меглена Плугчиева събира на 11 юни институциите, ангажирани с експлоатацията на Дунав мост и с други проекти, за да установи как се спазват сроковете и какви пари се харчат за тези проекти
Нашият министър по еврофондовете е направила фундаментално откритие! Остава да обясни, къде все пак отива таксата?

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост
« Reply #14 on: 06.06.2009, 08:43:08 »
Ех, за тези избори как ли не си бъркаха в гащите. Те заплатите решиха да си намалят с 15%, та няма да заявят нещо толкова вярно че таксата не отива за моста.

То само 10% от нея да отиваше нямаше да ги има гадните дупки по дилатационните фуги, щяха да пооправят осветлението и да не допускат да се събира мръсотия до бордюра и на тротоара.

Факт е обаче, че българския участък на моста е по-добре изглеждащ от румънския.  (а те също събират същата такса). И металната конструкция изглежда по свежа, и асфалта е по-добър и има маркировка  :P, на нашата страна, както е видно и от следната снимка:

« Last Edit: 20.06.2009, 20:29:27 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост
« Reply #15 on: 20.06.2009, 15:51:33 »
Quote
Отбелязваме 55 години от отварянето на Дунав мост
Източник: DarikNews

Днес се навършват 55 години от изграждането на Дунав мост. Съоръжението е пуснато за експлоатация на 20 юни 1954 г. Мостът е проектиран и строен от съветска проектантска строителна организация.

Дунав мост, наричан още Мост на дружбата, е стоманен фермов мост над река Дунав между градовете Русе и Гюргево (на речен километър 488,70). Дължината му е 2,80 км и минава на височина от 30 метра над водата. Изграден е на две нива - за влакове и автомобили. Средната част (с дължина 85 м) може да се повдига и да пропуска големи кораби.

Архитектурата на моста е на архитект Георги Овчаров, а художественото оформление (порталите на българския и румънския бряг, и орловите глави по неговата дължина) са дело на украинския скулптор Михайло Парашчук.

Открит е официално за експлоатация на 20 юни 1954 г., като за времето си е най-големият комбиниран мост (с железопътна линия и за автомобилен трафик) в Европа. Мостът на дружбата държи първенството до март 1998 г., когато се открива мостът над река Тежу в Лисабон, Португалия, дълъг 18 км.

При строежа на този мост за първи път в световната практика се прилага нов начин за монтиране на сводови конструкции без междинни опори в Дунав. За първи път става и набиването на пилони чрез размиване на земни пластове с вода под силно налягане.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост
« Reply #16 on: 20.06.2009, 17:10:28 »
 Малко ме е срам да си го призная, но за първи път разбирам, че моста има повдигаща се част :)
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост
« Reply #17 on: 09.07.2009, 23:04:10 »
Няма общо със заглавието на темата, но публикувам тази информация защото тя още веднъж нагледно илюстрира безбройните опити на румънската страна за ограничи връзките си с нашата родина  :angry:

Quote
Румъния вдига 10 пъти цената на ферибота
09 юли 2009
Румъния е решила да вдигне едностранно таксите за ферибоотите близо десет пъти, съобщават наши транспортни фирми.
Вместо по 54 евро, превозвачите ще трябва да заплащат близо 400 евро за всяко приставане на румънския бряг, съобщи БНР.
Ферибоотните платформи извършват по 10-15 курса до румънския бряг дневно, което прави таксата непосилна за превозвачите. Освен това едностранното решение от румънска страна противоречи на споразумението между двете правителства, според които е определена единна такса за пристанищата Видин-Калафат и Оряхово-Бекет. Очаква се на 14 или 15 юли да се проведат разговори между пристанищната администрация на Румъния и българските превозвачи. Ако не се стигне до споразумение, превозвачите ще бъдат принудени да вдигнат тарифите за превоз пропорционално на увеличението на таксата.
Очаква се това да доведе до вълна от протести. Превозвачите имат готовност да подадат жалби срещу Румъния в Европейската комисия и Европейския съд.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Дунав мост
« Reply #18 on: 10.07.2009, 23:39:36 »
 Тарикати са мамалигите. Всячески се опитват да пренасочват трафиците.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Дунав мост
« Reply #19 on: 11.07.2009, 00:35:20 »
Шефа на НАПИ е казал, че в момента тече тотална реконструкция и подмяна на осветлението на Дунав мост  :fan:
НЕ на хейтърството!