Author Topic: Тунел Шипка  (Read 44074 times)

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #120 on: 18.02.2011, 23:56:25 »
Дано съм лош пророк, но подозирам че този тунел не в този програмен период, не в следващия, а някъде най-рано 2030-та, а още по-вероятно никога няма да бъде изграден. Изнасяната регулярно (абсурдна) информация, плод на необразовани регионални пишман драскачи и чесането на езици по-скоро превръща темата в забавен сектор, като само това ме възпира да не предложа заключването и.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline Danchoti

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 269
    • View Profile
Re: Тунел Шипка
« Reply #121 on: 19.02.2011, 19:41:32 »
...., а някъде най-рано 2030-та, а още по-вероятно никога няма да бъде изграден...
И аз посмятах малко на ум и изчислих, че сигурно ще бъде пуснат в експлоатация (тунелът де) за летния сезон през 2051 година!

П.П. Чувствайте се свободни да ми изтриете мнението  :rolleyes:

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #122 on: 20.02.2011, 01:14:19 »
Е, няма спокойно! Ако ще се трие, то трябва да направим същото и с всички други емоционални постове! А това неименуемо до известна степен ще ощети темата. Не сме привържаници на сухарските дискусии, но ще е хубаво и да не се впускаме в прекалено дълги лирически отколонения!  :)
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4997
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #123 on: 20.02.2011, 01:35:50 »
Тунел на кота 700 метра, означава някъде около 9,5 километра, а на кота 750 метра - 8,7 километра. Така, че аз залагам на дата 15 ноември 2030 г. , като според мен тунелът от Христо Даново до Троян има сериозни шансове да го изпревари... :D
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13116
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #124 on: 20.02.2011, 02:09:49 »
Тунел на кота 700 метра, означава някъде около 9,5 километра, а на кота 750 метра - 8,7 километра.
В предварителните проекти се говори за 3.2 километра, не знам, за каква кота иде реч.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #125 on: 20.02.2011, 02:21:49 »
Освен това не е казно, че тунелът ще минава под ортогоналната проекция на самия връх. Доколкото знам ще е доста по-назапад. Хребетът там е тънък, може да се види на 3Д картата на Гугъл Земя!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4997
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #126 on: 20.02.2011, 03:08:11 »
Понеже в статията е написано
Quote
    С вече изготвеният работен проект за Западен обходен път и в частност проектът за Тунел под Шипка, проходът става с надморска височина около 700 м., което в зимни условия го прави лесен за поддръжка и експлоатация.
, по старият път излиза толкоз, но, ако се използва само южния подход към прохода, а не север се изгради нов път - тунел от 3,5 км би свършил работа.
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13116
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #127 on: 20.02.2011, 09:45:40 »
Ето линк от предпроектното проучване от 2001 г. на НАПИ:
http://www.napi.government.bg/obekt.php?o=136&r=30&sr=43

Там има и карта с проектотрасето (отвори PDF-а, на картинката е сбъркана кирилицата).

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 547
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #128 on: 28.03.2011, 12:05:03 »
През 1992 г. беше определено трасето на еврокоридор 9. За участъка Велико Търново - Стара Загора бяха дадени два варианта: през Шипка и през Хаинбоаз. По предложение на постоянния състав на Експертния технико-икономически съвет при тогавашното Главно управление на пътищата беше направено проучване кой вариант да се приеме. Беше направено преброяване на трафика във време, когато по двата маршрута нямаше ремонти. За 24 часа нито един автомобил, пътуващ от Стара Загора до Велико Търново и обратно, не мина през Шипка. Беше установено, че маршрутът през Шипка е с около 40 км по-дълъг от този през Хаинбоаз. Експлоатационните разходи за маршрута през Шипка са значително по-големи поради по-големите наклони и наличието на тунел с дължина около три километра.
На 24 юни 1993 г. се проведе заседание на Експертния съвет при Главно управление на пътищата, в което участваха специалисти от централни ведомства, началници на пътни управления, кметове на общини от Велико Търново, Хасково, Габрово, Стара Загора и др. Той прие:
- за направление Русе - Маказа и Русе - Свиленград да се използва маршрут Русе - Велико Търново - Гурково - Стара Загора - Димитровград - магистрала "Марица", т.е. през Хаинбоаз
- за участъка Русе - магистрала "Марица" да се предвиди габарит за четирилентов път, отговарящ на изискванията за международни пътища.
С това решение се съгласиха всички участници, включително кметът на Габрово и началникът на Пътно управление - Габрово.

http://sg.stroitelstvo.info/show.php?storyid=1065852

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13116
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #129 on: 01.12.2011, 13:36:27 »
Quote from: в-к "Труд"
Мечки и вълци спират тунела под Шипка
автор(и): Росица Вълъовска, прочитания: 1497, коментари: 4

Росен Плевнелиев: “Има различия в доклада за оценка на въздействието на околната среда за тунела под Шипка. Става дума за опазването на различни животински и растителни видове като мечки, вълци, храсти и дървета”, каза в Стара Загора избраният за президент Росен Плевнелиев.

Така опазването на животни и растения в Стара планина засега спира проекта, чийто старт се отлага вече няколко десетилетия. Вече има разписан конкретен план за стартиране на проекта, но приемането на доклада по ОВОС е последната предпоставка за европейско финансиране.

В Стара Загора Плевнелиев се срещна с представители на местната власт, областната управа, бизнеса и неправителствени организации, за да чуе техните предложения за развитие на региона, които ще залегнат в Националната програма за развитие до 2020 година. Енергетиката и туризмът са основните регионални приоритети в Старозагорско, стана ясно след срещата.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #130 on: 01.12.2011, 22:30:22 »
Че нали точно тунели се правят на места, където алтернативен "безтунелен" път пречи на фауната! Примери: ГКПП Илинден, тунелът Кресна!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline DidoGO

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 543
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #131 on: 01.12.2011, 23:49:57 »
Надявам се уважаемата журналистка Росица да се е объркала нещо  :D  Няма да е за първи път все пак.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3454
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #132 on: 03.05.2012, 17:41:45 »
Дано съм лош пророк, но подозирам че този тунел не в този програмен период, не в следващия, а някъде най-рано 2030-та......
Е оказва се, че грешиш. Изграждането му е предвидено за периодът 2014 - 2020.
http://news.burgas24.bg/349050.html
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #133 on: 03.05.2012, 18:03:44 »
Така де така, защо не копира и останалото:
...Изнасяната регулярно (абсурдна) информация, плод на необразовани регионални пишман драскачи и чесането на езици по-скоро превръща темата в забавен сектор, като само това ме възпира да не предложа заключването и.
т.е. нищо ново под слънцето, едва когато се направи втора копка с багер, можем да говорим за нещо реално.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #134 on: 04.05.2012, 22:42:04 »
Някъде в по-старите мнения се изнесе информация че в присъединителният ни договор с ЕС са записани една камара проекти, които трябва да бъдат изпълнени, иначе ще има санкции. Единият от тях беше именно тунела под Шипка и вярвам че ще го задвижат! Още повече че в действително има ускоряване на дейностите по всички важни инфраструктурни проекти!

Другото което ми е интересно от тази статия е информацията че АМ Хемус до В. Търново все пак ще си е магистрала, а не скоростен път. Явно още няма яснота относно това!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Sir Humphrey

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 332
    • View Profile
Re: Тунел Шипка
« Reply #135 on: 05.05.2012, 16:47:46 »
Някъде в по-старите мнения се изнесе информация че в присъединителният ни договор с ЕС са записани една камара проекти, които трябва да бъдат изпълнени, иначе ще има санкции. Единият от тях беше именно тунела под Шипка и вярвам че ще го задвижат! Още повече че в действително има ускоряване на дейностите по всички важни инфраструктурни проекти!

Другото което ми е интересно от тази статия е информацията че АМ Хемус до В. Търново все пак ще си е магистрала, а не скоростен път. Явно още няма яснота относно това!

Договорът за присъединяване е публичен и това може лесно да се провери от този, който се интересува.

Offline did_ko

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3454
  • гигантски радиоактивен термит - мутант
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #136 on: 07.05.2012, 19:20:44 »
Някъде в по-старите мнения се изнесе информация че в присъединителният ни договор с ЕС са записани една камара проекти, които трябва да бъдат изпълнени, иначе ще има санкции. Единият от тях беше именно тунела под Шипка и вярвам че ще го задвижат! Още повече че в действително има ускоряване на дейностите по всички важни инфраструктурни проекти!
Именно за това жизнено важните инфрастуктурни проекти са на дневен ред и от ГЕРБ като управляваща партия се стараят да вършат всичко с което са се захванали в конкретиираните срокове (е по този начин се печелят и гласове за предстоящите парламентарни избори), но по - добре е да се изпълняват в срок поетите ангажименти, отколкото след неизпълнението им да се понасят съответните санкции.

Така де така, защо не копира и останалото:
...Изнасяната регулярно (абсурдна) информация, плод на необразовани регионални пишман драскачи и чесането на езици по-скоро превръща темата в забавен сектор, като само това ме възпира да не предложа заключването и.
т.е. нищо ново под слънцето, едва когато се направи втора копка с багер, можем да говорим за нещо реално.
Поради горе споменатата причина съм на мнение, че проектът "Тунел Шипка" ще започне да се осъществява.
« Last Edit: 07.05.2012, 19:22:18 by did_ko »
Мразя да пиша и говоря за автобусите с марка "Чавдар" в минало свършено време.

Насилственото натъпкване на пътници в BRT  линиите е транспортен геноцид спрямо населението в Бургас

В ГТ Бургас НЕ ДОСТИГАТ АВТОБУСИ

Ако някои пост не ви харесва - можете да натиснете бутона "Информирай модератор".

Offline boyko.vasilev

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 1
    • View Profile
Re: Тунел Шипка
« Reply #137 on: 11.05.2013, 17:33:39 »
Ако искате да проследите маршрута и етапите на проекта, вижте тази интерактивна карта в Google Maps -> http://goo.gl/maps/gyezc

Правил съм я според записка на главния проектант инж. Иван Златков от Пътпроект -> http://www.api.government.bg/images/stories/doc_24.pdf

Опитах се да нанеса маршрута с точност под 50 метра.