Author Topic: Тунел Шипка  (Read 45659 times)

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 366
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Re: Тунел Шипка
« Reply #20 on: 22.11.2008, 11:49:08 »
От тази карта се вижда, че ако се направи тунела под Шипка, то той ще е по средата на разстоянието между Витиня и бъдещата АМ Черно море и ще свързва 3-те автомагистрали АМ Марица, АМ Тракия и АМ Хемус там където те са най-близо една до друга едновременно.  Мисля, че за всички е очевидно, че мястото на тунелът е именно там. :)




Offline naster1

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Тунел Шипка
« Reply #21 on: 22.11.2008, 15:58:22 »
Ето как би изглеждал маршрута през Хаинбоаз ... Не много различен според мен ;)


Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13313
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #22 on: 22.11.2008, 19:47:59 »
тъй като е по важен паневропейски коридор и магистралните жп пътища също ще си имат имена както пътните и името й ще бъде пак Шипка  ;)
Повечето коридори си имат номера, имената са рядкост.

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 366
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Re: Тунел Шипка
« Reply #23 on: 23.11.2008, 08:50:51 »
През връх Шипка преминава паневропейският транспортен коридор № IX, който ще стане приоритет за ЕС в периода 2012-2013 година някъде.  :)

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #24 on: 23.11.2008, 11:13:51 »
През връх Шипка преминава паневропейският транспортен коридор № IX, който ще стане приоритет за ЕС в периода 2012-2013 година някъде.  :)
slimarkov, разбираме те че си твърдо ЗА тунела (не че аз съм против), но си в грешка че едва ли не от ЕС определят откъде да мине мине коридор номер 9. Това е направление, а през кои места точно и как ще минава коридорът в дадената страна си е работа на съответната страна и на проектантите. Така че в конкретния случай може да бъде взето решение коридор 9 да мине и през Хаинбоаза.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline cyberdude

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 547
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #25 on: 23.11.2008, 12:19:06 »
А някой минавал ли е през Хаинбоаз, откакто е отворен новия участък? Ако наистина през целия проход пътя стане 4-лентов (на най-тесните участъци дори може и 3-лентов), дали наистина ще има икономически смисъл от тунел под Шипка? Каква ще е разликата във времето, респективно изгореното гориво и дали тази разлика ще е по-голяма от таксата за преминаване (която не мога да си представя, че ще е по-ниска от 5 евро за лек автомобил). И друго - не мога да разбера защо живеещите в Стара Загора искат целия транзитен трафик за Турция да се забива в града им, вместо да заобикаля покрай Гурково-Нова Загора и ТЕЦ-овете. От минаващите турски тираджии може би облагодетелствани ще са проститутките, но едва ли тираджиите ще отидат да пазаруват в МОЛ-а например.

Offline PeT

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #26 on: 23.11.2008, 13:35:34 »
Хаинбоаз, Нова Загора, ТЕЦ-ове (там всичко се копае и засипва рано или късно не знам как ще стане), ама да имаме предвид, че основното направление на коридор 9 е през Димитровград (връзка с АМ Марица), Хасково, Кърджали, Маказа, Бяло море. Тъй, че ако ще и през Ришкия проход да минава, ама трябва после да мине през (покрай, ако сме точни) Димитровград, Хасково, Кърджали, Маказа. А вече чрез Димитровградската връзка с АМ Марица - коридор 9 ще се отклони за Свиленград и за Маказа, тъй като той има 2 разклонения от Димитровград. Тъй, че от където иска да минава, ама трябва до Димитровград да стигне .......

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 366
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Re: Тунел Шипка
« Reply #27 on: 23.11.2008, 21:49:02 »
Изграждането на тунел под Шипка ще струва 150 млн. лева     

неделя, 23 ноември 2008


Като първата официална стъпка от страна на държавата към реализиране на идеята за тунел под връх Шипка определи кметът на община Казанлък Стефан Дамянов срещата в Министерството на регионалното развитие и благоустройството, която се състоя на 19 ноември.

На нея присъстваха министърът на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагузов, Иван Атанасов, изп. директор на Национална агенция Пътна инфраструктура, народни представители, кметовете на Община Казанлък Стефан Дамянов и на Община Габрово Томислав Дончев, представители на сдружението Нашето ПО-ГОЛЯМО Габрово.

На пресконференция в Казанлък на 20 ноември 2008 г. Стефан Дамянов съобщи решението от срещата - Министерството на регионалното развитие и благоустройството до 10 дни да обяви заявяване на интерес от наши или външни инвеститори за изграждането на тунела Габрово - град Шипка, т.е. заявка за проектирането на обекта и неговото строителство съгласно европейските стандартите, пише вестник Национална бизнес поща.

Изграждането на тунела с дължина около 3 км под връх Шипка не е заложено в приоритетите на държавата до 2013 г. Затова се търси начин идеята да се реализира чрез публично-частно партньорство или концесия. Това окончателно ще бъде решено, след като се получат заявки от реални инвеститори. Подходите към градовете Габрово и Шипка ще бъдат осъществени с участието на държавата. Общата дължина на цялото трасе, включваща подходите и самия тунел, е 14 км.

По предварителни изчисления изграждането на съоръжението под върха ще струва около 150 млн. лева.

Икономически портал на регион Стара Загора

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 366
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Re: Тунел Шипка
« Reply #28 on: 23.11.2008, 22:02:06 »
Хаинбоаз, Нова Загора, ТЕЦ-ове (там всичко се копае и засипва рано или късно не знам как ще стане), ама да имаме предвид, че основното направление на коридор 9 е през Димитровград (връзка с АМ Марица), Хасково, Кърджали, Маказа, Бяло море. Тъй, че ако ще и през Ришкия проход да минава, ама трябва после да мине през (покрай, ако сме точни) Димитровград, Хасково, Кърджали, Маказа. А вече чрез Димитровградската връзка с АМ Марица - коридор 9 ще се отклони за Свиленград и за Маказа, тъй като той има 2 разклонения от Димитровград. Тъй, че от където иска да минава, ама трябва до Димитровград да стигне .......

Е, да ама за да стигне до Димитровград, нали се сещаш от къде трябва да мине преди това?  :D


Offline PeT

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #29 on: 23.11.2008, 22:57:16 »
Хаинбоаз, Нова Загора, ТЕЦ-ове (там всичко се копае и засипва рано или късно не знам как ще стане), ама да имаме предвид, че основното направление на коридор 9 е през Димитровград (връзка с АМ Марица), Хасково, Кърджали, Маказа, Бяло море. Тъй, че ако ще и през Ришкия проход да минава, ама трябва после да мине през (покрай, ако сме точни) Димитровград, Хасково, Кърджали, Маказа. А вече чрез Димитровградската връзка с АМ Марица - коридор 9 ще се отклони за Свиленград и за Маказа, тъй като той има 2 разклонения от Димитровград. Тъй, че от където иска да минава, ама трябва до Димитровград да стигне .......

Е, да ама за да стигне до Димитровград, нали се сещаш от къде трябва да мине преди това?  :D




Не ме интересува..ако иска и през Сунгурларе да минава....но трябва да стигне до Димитровград, за да се раздели към Маказа и Свиленград.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13313
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #30 on: 24.11.2008, 01:04:11 »
Подходите към градовете Габрово и Шипка ще бъдат осъществени с участието на държавата. Общата дължина на цялото трасе, включваща подходите и самия тунел, е 14 км.
Че то от южния край на Габрово до гр.Шипка ПО ПРАВА ЛИНИЯ са 16 км (Google Earth) - да няма през хиперпространството да минава този тунел?

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 366
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Re: Тунел Шипка
« Reply #31 on: 24.11.2008, 08:41:49 »
Дължината на бъдещия тунел е 3,2 км, а на обходните пътища близо 11 км, т.е. общо около 14 км е цялата дължина на всичко, което е необходимо да се изгради.

Не вярвай толкова на "Google Earth", пълен е с бъгове.  :D

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13313
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #32 on: 24.11.2008, 15:12:50 »
Не вярвай толкова на "Google Earth", пълен е с бъгове.
Ха-ха-ха, да не вярвам на сателитни снимки с точност няколко метра, а да вярвам на някаква старозагорска многотиражка - айде по-поУека де! Пътната карта дава в момента от Габрово до гр.Шипка 38 км. Колкото и да се изправи пътят, колкото и да е дълъг тунелът, няма начин да се докара по-малко разстояние от 25 км.
Такова подценяване не ни е за сефте, на базата на такова подценяване се прави задание, провежда се търг, а после изпълнителят изисква (и получава) анекси на двойна и тройна цена - примери - Аерогара София, Дунавмост-2, Околовръстното шосе, метрото и т.н. Ако ще се реализира подобен проект, ще трябва предварително да се включат всички елементи, а не да изникват в етапа на строителство.
За пътя Търново-Габрово-Казанлък, освен тунела и директните подходи те са:
- основна преработка на пътя Дебелец-Дряново-Донино (началото на обхода на Габрово). Нека не забравяме, че имаме и тунел над Дряновския манастир, а също така е необходим обход на Дряново.
- разширяване на обхода на Габрово од магистрала или поне 4-лентов път със съответни пътни възли
- изграждане на липсващия в момента обход и на южните квартали на Габрово - до комплекс "Етъра".
- изграждане на обход западно от Казанлък с пътен възел на първокласен път София-Карлово-Бургас.

Това е само по карта. Геоложките проучвания може да генерират и други трудности. Общо взето, подобно начинание ще излезе "дявол на магаре", а една тол такса, по-голяма от 5 лв, ще изстреля моментално трафика през Хаинбоаз. Така че въпросът с възвръщаемостта на инвестицията никак не е ясен.

Погледни автомобилните карти на Швейцария и Австрия и ми намери магистрални проходи или тунели през Алпите, изпълнени паралелно на 20-тина километра. При това иде реч за две богати държави с инфраструктура на светлинни години пред нашата и за пътникопоток между Германия и Италия, несъизмерим с пътникопотока Габрово-Казанлък.

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 366
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Re: Тунел Шипка
« Reply #33 on: 26.11.2008, 17:28:30 »
Повече от 10 фирми са заявили намерения да работят по изграждане на тунел под Шипка

25 ноември 2008
   

Повече от 10 са фирмите, изявяващи желание да прокарат тунел под прохода Шипка, заяви вчера в Стара Загора народният представител Евгений Жеков. И допълни, че лично към него за информация са се обръщали поне три фирми, едната от които хърватска.

Проектът за тунел под Шипка изплува на приливи и отливи на няколко пъти през последните години, но до конкретни действия така и не се е стигнало. Още повече, че становищата са коренно различни. Едни смятат, че инвестицията не е рентабилна, други - напротив. Според Жеков, още преди осем години, когатo бяха проведени първоначалните проучвания, е пресметнато, че рентабилността е 17.5%. Депутатът е категоричен, че това е изключително добър процент, а оттогава насам трафикът се е увеличил три пъти, пише вестник Старозагорски новини.

Земеделецът съобщи, че прокопаването на тунела не е трудна задача, тъй като дължината му е само 3200 метра, че съоръжението може да се завърши за година и нещо, че трасето минавало през твърди скали, които се пробивали сравнително лесно, и че пътуването под земята ще трае 2-3 минути. Въпросът обаче бил в подходите, за коитo и през настоящата година не са предвидени средства. Ставало дума за обиколния път на Габрово. Ако той не се направел, тунелът губел значение. Проблемите идвали и от неяснотите колко време ще го ползва инвеститорът преди да го предаде на държавата. При всичките тези нерешени въпроси никой не можел да даде кoнкретни отговори на мераклиите да копаят под Шипка. А според Жеков, те ще бъдат много повече от заявилите предварително интерес.

Икономически портал на регион Стара Загора
 

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #34 on: 27.11.2008, 13:16:10 »
На мен не ми стана ясно тези 10 фирми като инвеститори ли са проявили интерес или като изпълнители! Защото ако са строителни фирми, желаещи да вземат поръчката кандидатите могат да са и доста повече
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #35 on: 30.11.2008, 20:35:36 »
 Със сигурност за строители става дума :) И начело сигурно са Трейс :)
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline Deian

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • View Profile
Re: Тунел Шипка
« Reply #36 on: 04.06.2009, 08:37:44 »
Някой знае ли какво се случва в момента на Шипка? Откъде минава трафика север-юг в тази част?

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #37 on: 04.06.2009, 09:24:37 »
През прохода.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13313
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #38 on: 05.06.2009, 18:31:23 »
Някой знае ли какво се случва в момента на Шипка? Откъде минава трафика север-юг в тази част?
Проходът е затворен само за тежки камиони.
Транзитният ТИР-ов трафик север-юг минава през Русе-Разград-Търговище-Котел-Петолъчката-Ямбол-Елхово-Лесово и в обратна посока през Лесово-Ямбол-Петолъчката-Карнобат-Ришки проход-Шумен-Русе

Offline Deian

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 306
    • View Profile
Re: Тунел Шипка
« Reply #39 on: 06.06.2009, 09:47:14 »
Благодаря ви!