Author Topic: Тунел Шипка  (Read 46203 times)

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 366
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Re: Тунел Шипка
« Reply #40 on: 16.07.2009, 18:17:08 »
Тунелът под Шипка - амбиция на над 30 строителни компании

 16.07.2009




Над 30 фирми депозираха до 15.07.2009 г. в Национална агенция „Пътна инфраструктура" заявления за инвеститорски интерес към строителство и експлоатация на Проект „Тунел Шипка", съобщиха от ведомството.

Сред тях са Холдинг Пътища,  Геотехмин, германската Hochtief, турската Dogus Group, дружества, от Испания, Австрия, Фрaнция и др.

В писмата си потенциалните инвеститори са приложили общо представяне, както и описание на опита си в тунелното строителство и използваните за целта технологии и техника. Заявленията не включват финансови аспекти на проекта, не се оценяват и не ангажират, както заявителите, така и НАПИ с евентуално бъдещо решение, участие в концесионна процедура.

С инициативата за заявяване на интерес агенцията създава международна публичност на проекта, което би увеличило шансовете за успешна концесионна процедура. Заедно с това НАПИ потвърждава основния си приоритет за прозрачност на дейността си.

По своята същност тази инициатива е маркетингово проучване, което има за цел да определи обхвата на пазара за проект от такъв мащаб. Броят на чуждестранните фирми значително надвишава броя на българските, което се компенсира от заявленията на сдружения, обявили българските си партньори.

На официалната интернет страница на НАПИ , е публикуван списък с фирмите, заявили инвеститорски интерес към проекта -  Обходен път на град Габрово с тунелно преминаване на връх „Шипка"

Към края на м. септември или началото на м. октомври фирмите, заявили интерес, ще бъдат поканени на информационна среща, на която ще бъдат запознати детайлно с проекта и ще бъде организирано посещение на място.

 http://money.ibox.bg/news/id_66654996

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #41 on: 16.07.2009, 23:15:00 »
Като чета последния абзац и си правя извода, че след 20 години може и да стане този тунел....Има интерес, и то във световна криза - ами давайте какво чакате...Запознавайте ги с параметрите, организирайте търг щом има желаещи - никой не иска пари от държавата, частни фирми ще строят - държавата просто да си мръдне пръстта и да не пречи, ами да каже кога искат търг и да го организира...Лелее...С тия темпове до 2050 г едвам ще имаме 2-3 тунела и 2-3 моста на Дунав....

Има и друга гледна точка. Връзката е прекалено важна за България. Стратегическа. Какви концесии, какви 5 лв ? До кога чужденци ще печелят от кръстопътното географско положение на България ? ТИРаджиите ще плащат евентуално таксите и ще минават тунела, а българите ще ходим по завоите през прохода на Републиката, щото се обзалагам, че таксите ще са непосилни за 80% от гражданите....

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 366
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Re: Тунел Шипка
« Reply #42 on: 17.07.2009, 11:53:08 »
Голям е интересът към изграждането на тунел под връх Шипка   

17 юли 2009


Над 30 фирми депозираха в Национална агенция Пътна инфраструктура заявления за инвеститорски интерес към строителство и експлоатация на проект Тунел Шипка. В писмата си потенциалните инвеститори са приложили общо представяне, както и описание на опита си в тунелното строителство и използваните за целта технологии и техника. 
Заявленията не включват финансови аспекти на проекта, не се оценяват и не ангажират, както заявителите, така и НАПИ, с евентуално бъдещо решение, участие в концесионна процедура.

С инициативата за заявяване на интерес агенцията създава международна публичност на проекта, което би увеличило шансовете за успешна концесионна процедура. Инициативата представлява маркетингово проучване, което има за цел да определи обхвата на пазара за проект от такъв мащаб, информира profit.bg. Броят на чуждестранните фирми значително надвишава броя на българските, което се компенсира от заявленията на сдружения, обявили българските си партньори.
Към края на септември-началото на октомври фирмите, заявили интерес, ще бъдат поканени на информационна среща, на която ще бъдат запознати детайлно с проекта и ще бъде организирано посещение на място.

 



Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #43 on: 17.07.2009, 12:14:56 »
А какво пречи днес да се поканят фирмите, а не след 3-4 месеца? Защо трябва да се губи това време!?
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #44 on: 17.07.2009, 12:23:51 »
Според вас важно ли е какви такси ще взимат за преминаване и дали трябва да е един от основните параметри, когато се избира изпълнител ? Аз лично, ако трябва да давам повече от 5-6 лв - бих обикалял през Хаинбоаз...

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #45 on: 17.07.2009, 12:35:40 »
А защо изобщо трябва да се плащат такси? По 'Хемус' от София за Варна има 4 тунела и не се плащат такси...
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15641
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #46 on: 17.07.2009, 12:39:26 »
А защо изобщо трябва да се плащат такси? По 'Хемус' от София за Варна има 4 тунела и не се плащат такси...
Но са строени от държавата. На частникът, каква ще му е изгодата, да построи тунел тогава!?

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #47 on: 17.07.2009, 13:23:29 »
А защо изобщо трябва да се плащат такси? По 'Хемус' от София за Варна има 4 тунела и не се плащат такси...

Точно за това говоря....Всички повтарят за "Шипка тунел", но никой не се сеща, че това ще бъде "Вторият Дунав мост Русе-Гюргево", който уж го има и всички са щастливи, но таксите затрудняват много бизнеса и социалните пътувания...

Да не говорим, че България има стратегическо географско положение от което от транспорт чрез тол-такси, НКЖИ, НАПИ и др подобни структури можем да печелим милиарди (да, милиарди) годишно от всякакъв вид такси, но ако строим на концесия чрез чужди фирми - всички приходи отиват навън (с малък процент данък печалба евентуално), а мръсния въздух и натоварения трафик си остава за нас...

Затова - никакви транспортни обекти на концесия ! Поне основния магистрален и жп магистрален пръстен катко и няколко тунела през Стара Планина и моста над р. Дунав....Доста пари дават и от Европа - малко инвестиции от наша страна и не е толкова сложно...

Нека да има тол-такси, но да знаем, че остават в държавата и ще се реинвестират за нови обекти, а не за нови яхти на някой испански или австрийски концесионер...

За да не съм прекалено голословен - само си направете труда да направите една груба сметка по едно направление - Драгоман-Свиленград. Разучете колко млн превозни средства преминават на година по този участък и колко пари биха могли да се печелят от тол-такси от да речем една приемлива цена от 5 Евро/100 км - Разстоянието е към 350-400 км.....

За справка, само преди 3 дни, през Капитан Андреево, само гастърбайтарите с автомобилите си бяха 48 000 за денонощие...Да не говорим за Тировете, които плащат в пъти по-високи такси от тези...

Тъй, че - няма туризъм, няма земеделие - златната мина за българското стопанство е транспорта !!!

НЕ ЗАБРАВЯЙТЕ - ГКПП КАПИТАН АНДРЕЕВО Е ВТОРИЯТ ПО НАТОВАРЕНОСТ ГКПП В СВЕТА !

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2545
    • View Profile
Re: Тунел Шипка
« Reply #48 on: 17.07.2009, 13:48:01 »
Европейската комисия е дала становище ,което забранява използването едновременно на два вида такси ,или ТОЛ, или Винетна система . Всички гастарбайтери са длъжни на българска територия да си закупуват винетки , така парите отиват директно в НАПИ!
Когато мирогледа на човек се свие до една точка , той казва : Това е моята гледна точка !

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #49 on: 17.07.2009, 14:07:46 »
... никакви транспортни обекти на концесия ! Поне основния магистрален и жп магистрален пръстен катко и няколко тунела през Стара Планина и моста над р. Дунав....Доста пари дават и от Европа - малко инвестиции от наша страна и не е толкова сложно...

+1  :clap:
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #50 on: 17.07.2009, 14:20:59 »
Европейската комисия е дала становище ,което забранява използването едновременно на два вида такси ,или ТОЛ, или Винетна система . Всички гастарбайтери са длъжни на българска територия да си закупуват винетки , така парите отиват директно в НАПИ!

Важното е, че остават в България. Но по-изгодно е да има само ТОЛ-такси и да няма винетки. Тогава всички чужденци преминаващи транзит ще си плащат и то доста повече отколкото до сега с тия винетки, но пък тогава доста българи, които не използват често магистралите в крайна сметка ще им излиза по-евтино ...

За мен е абсурд някои португалски консорциум да прибира транспортните такси от България - било от жп магистрала, автомагистрала или тунел...Такъв вариант е възможен само, ако сме бананова репулбика и не можем да построим един магистрален пръстен от 1000 км и щем не щем викаме чужденците да ни го построят и да си взимат таксите, а ние да оберем трохите (да имаме щастието да го използваме, макар и като им плащаме) ...

Мисля, че не сме бананова република и с помощта на европарите и републикански средства можем да си построим основните авто и най-вече жп магистрали....Знаете ли какъв жп трафик ще минава през България, когато пуснат жп тунела под Босфора .... А, ако си направим магистрална жп линията за Свиленград (което се случва) ? ЖП таксите са доста по-високи от автотаксите, а Драгоман/Видин-София-Пловдив-Свиленград се прави безплатно от ЕС (макар, че закъсняваме с ПЛовдив-Свиленград и няма да ни дадат парите) и след това НКЖИ само ще събира огромните таски от това трасе и ще реинвестира в строежа на други жп магистрали....Ето затова са вредни концесиите при автомагистралите, според мен...

Offline Gordon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 506
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #51 on: 17.07.2009, 14:26:11 »
Европарите далеч не стигат за всичко, което не е построено все още. Освен ако не искаме да го правим още 40 години.

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #52 on: 17.07.2009, 14:30:12 »
Европарите далеч не стигат за всичко, което не е построено все още. Освен ако не искаме да го правим още 40 години.


Не е така...Тракия, Марица и 2 лота от СТРУМА ще строим за този програмен период до 2013 г....от Републиканския бюджет, ако се напънат може да построят и някой лот на Хемус и Черно море и така през следващия програмен период след 2013 г. по ОП Транспорт вече да довършваме автомагистралния пръстен и СТРУМА....

А за жп магистралите - в момента по ИСПА строим Пловдив-Свиленград (но Мутафчиев пропиля парите, тъй като пресрочването е факт и май няма да отпуснат парите и ще имаме полуготова линия, която не знам за какво ще я използваме), догодина започва София-Пловдив за 200 км/ч, а още са залегнали София-Видин, София-Радомир, Пловдив-Бургас и Мездра-Горна Оряховица по ОП Транспорт за 200 км/ч. Отделно НКЖИ самостоятелно удвоява и прави за 130 км/ч Карнобат-Синдел и остава от НКЖИ да оправи София-Кулата и след това вече Русе-Димитровград - другия европейски коридор.

Само желание да има... Европа дава...Иска се тука да се пишат проекти и да има прозрачни търгове....За нас също остават инвестиции, но изобщо не дава малко Европа...

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 366
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Re: Тунел Шипка
« Reply #53 on: 17.07.2009, 18:16:13 »
Изненадващо голям интерес към тунела под връх Шипка

17.07.2009


Трасето с дължина 30 километра преминава през сложен планински терен и освен тунелното преминаване под връх Шипка с дължина 3.22 км, има още четири по-малки тунела с дължина от 100 до 300 метра, както и 10 мостови съоръжения.

Очаква се офертите за концесията да се подават през лятото на 2010 година, след което ще бъде възложен и договорът за концесията но проекта


Над 30 фирми депозираха до 15 юли в Национална агенция "Пътна инфраструктура" заявления за инвеститорски интерес към строителство и експлоатация на Проект "Тунел Шипка".

В писмата си потенциалните инвеститори са приложили общо представяне, както и описание на опита си в тунелното строителство и използваните за целта технологии и техника.

Заявленията не включват финансови аспекти на проекта, не се оценяват и не ангажират, както заявителите, така и НАПИ с евентуално бъдещо решение, участие в концесионна процедура.
С инициативата за заявяване на интерес агенцията създава международна публичност на проекта, което би увеличило шансовете за успешна концесионна процедура. Заедно с това НАПИ потвърждава основния си приоритет за прозрачност на дейността си.

По своята същност тази инициатива е маркетингово проучване, което има за цел да определи обхвата на пазара за проект от такъв мащаб. Броят на чуждестранните фирми значително надвишава броя на българските, което се компенсира от заявленията на сдружения, обявили българските си партньори.

Към края на септември или началото на октомври фирмите, заявили интерес, ще бъдат поканени на информационна среща, на която ще бъдат запознати детайлно с проекта и ще бъде организирано посещение на място.

Списък на фирми/консорциуми, заявили инвеститорски интерес за изграждане на участъка Габрово - Шипка с тунелно преминаване на Стара планина:

Alliance Global and H&J Inc. - САЩ;
Metrostav - Чешка Република;
VINCI Construction - Франция;
GEODATA - Гърция;
Холдинг "Пътища" - България;
Yertaş ltd - Турция;
Doğuş Group - Турция;
Геотехмин ООД - България;
PAC spa - Италия;
COPASA - Испания;
Energoproekt Hydropower AD/ Sweco Group, България - Швеция;
Tasyapi A.S - Турция;
Asfinag Int. GMBH - Австрия;
Astaldi Societa per Azioni - Италия;
J&P-AVAX S.A. - Гърция;
TU BAU - Словакия;
Aktor concessions - Гърция;
Konstrukor inzenjering d.d. Split - Хърватия;
Hochtief - Германия;
Salini construttori s.p.a - Италия;
Todini,construzioni generali - Италия;
GEK TERNA-TERNA s.a. - Гърция;
IMPREGILO - Гърция;
Porr - Австрия;
FCC construccion - Испания;
BRUESA construccion - Испания;
CELIKLER - Турция;
Savaronik Sistem - Турция;
Vahostav - Betamont, Словакия;
TRACE-Станилов-SNC LAVALIN, България - Канада;
Limak Insaat - Турция;
ALPINE Bau GmbH - Австрия.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13464
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #54 on: 18.07.2009, 00:54:13 »
Освен самия тунел съществена част е изграждането на адекватен обход на Габрово. Може би е добре след приключване на Хаинбоаз да се обяви обществена поръчка за обхода, даже и да не се строи тунел "Шипка" в непосредствено бъдеще.

Offline JloKyM

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 990
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Re: Тунел Шипка
« Reply #55 on: 18.07.2009, 12:10:56 »
Според мен този тунел е важен и смятам, че трябва да му се даде приоритет.
Но разбира се и мен ме притеснява как ще се минава през Габрово. Много бих се радвал на карта Google maps, където някой по запознат или с повече идеи да отбележи няколко евентуални обхода, които ясно ще включват множество тунели и виадукти.

Offline KRUPA

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1421
    • View Profile
    • Email
Re: Тунел Шипка
« Reply #56 on: 18.07.2009, 12:39:52 »
Габрово не е ли едва ли не отвсякъде заобиколен от планини и възвишения? В полите на Стара планина е и предполагам самият обходен маршрут ще излезне цифра пари, а като начинание дори проектирането му няма да е много лесно.
Я мислех, като да си умрем от старост, а оно така стана, като да си умрем от смех, хе-хе-хе...

Offline naster1

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: Тунел Шипка
« Reply #57 on: 18.07.2009, 12:44:15 »
Трасето между Габрово и Дряново също е много терсене... особенно при Дряновския манастир.

DeviaN

  • Guest
Re: Тунел Шипка
« Reply #58 on: 18.07.2009, 20:41:37 »
http://img199.imageshack.us/img199/8855/89575227.jpg
http://img23.imageshack.us/img23/1816/56609550.jpg
Не претендирам за изключителна точност,но според мен това е бъдещото трасе на обхода и тунела по етапи.Естествено се ръководих по обяснителната записка на страницата на НАПИ.Пък и съм от Габрово и познавам района 8).Повече инфо има тук http://www.napi.government.bg/obekt.php?o=136&r=30&sr=43

DeviaN

  • Guest
Re: Тунел Шипка
« Reply #59 on: 18.07.2009, 22:12:51 »
Габрово не е ли едва ли не отвсякъде заобиколен от планини и възвишения? В полите на Стара планина е и предполагам самият обходен маршрут ще излезне цифра пари, а като начинание дори проектирането му няма да е много лесно.
Проектирането както на обхода,така и на тунела вече е готово.Освен това има 2 завършени етапа(от общо 5) като втория етап е само без горен износващ слой.Така че реално от цялото трасе,което е 30 километра 10 са вече построени.