Author Topic: Нужни ли са маршрутките в София?  (Read 49856 times)

Offline assen55

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 449
    • View Profile
    • Email
Здравейте! Сега се регистрирах само за да напиша тази тема.
Не намерих подобна тема в този раздел и затова реших да пусна ...
Аз мисля че тея скапани маршрутки са напълно излишни, поради следните причини:
-затрудняват трафика
-печелят ужасно много на гърба на СКГТ
-правят ужасни недопустими нарушения на ЗДП
-пълнят се докато има място в тях с което застрашават живота на 40 пътника който возят.

Тези неща и сами ги знаете. Аз съм ЗА вднага да бъдат премахнати.
Хорато който използват тези ДУШЕГУБКИ са си самоубиици, както и повечето шофьори в БГ.
Никъде по света няма такава глупост като маршрутките.
Може да са удобни за накои хора, това са уникално мързеливи и претенциозни хора-"...не ми е на нивото да се возя в ГТ(и БДЖ, но това е друга тема)..."

Online Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11593
    • View Profile
    • Email
Re: Нужни ли са маршрутките в София?
« Reply #1 on: 28.10.2008, 13:29:00 »
Напълно подкрепям-маршрутките са напълно излишни и трябва веднага да бъдат премахнати!
СКГТ могат да купят 20-тина дизел-електрически автобуса Мерцедес Сито и с тях да обслужват експресни автобусни линии от единият край на града до другият, като например билета е 2 лв. или 2.50лв, да спират само на няколко възлови места, да се возят само седящи, и винаги да работи климатика или отоплението. Това е решението според мен, моментално закриване на всички маршрутки и пускането на експресни атобусни линии.
Може да се направи и нещо като абонамент-мисля че на други места има подобни-например ако рейса е с 15 седящи места, 15 човека си правят абонамент срещу съответното заплащане къде да им спира в квартала и оттам си продължава маршрута към центъра или друг квартал. Само не излизайте с "това е глупава идея" или нещо от тоя род. Един дизел-електрически автобус спокойно може за 10-тина мин.да обиколи квартала и да събере хората с абонамент, и после директно към центъра.
Това са двата варианта. И двата могат да съществуват, като допълнение на останалите линии.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11770
    • View Profile
Re: Нужни ли са маршрутките в София?
« Reply #2 on: 28.10.2008, 13:35:11 »
Аз съм ЗА маршрутките, но не в този им вид. Не е препоръчително да са на СКГТ, защото СКГТ не е добър стопанин.
1. Колите трябва да са по-широки и удобни.
2. Да имат определени спирки по маршрута си, а не да спират на кой където му падне.
3. Да се засили контрола върху шофьорите им по отношение на продаването на билети, шофирането и т.н.

Ако искаме да няма маршрутки, трябва да се засили градският транспорт, да има повече коли по определени линии, да се стимулира прекачването на 2,3,4+ превозни средства и да се подобри диспечерския контрол, за да не се получава пакетно придвижване.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1655
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Re: Нужни ли са маршрутките в София?
« Reply #3 on: 28.10.2008, 13:48:14 »
Кратко и ясно - ДА ГИ ЗАБРАНЯТ, а до сега обслужвалите ги оператори да бъдат СЪДЕНИ за мародерство, изтезателстов, системни административни нарушения, финансови измами от особено големи размери и подведени под криминална отговорност заради технически неизправните и общественоопасни експоатационни превозни средства.

Offline assen55

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 449
    • View Profile
    • Email
Re: Нужни ли са маршрутките в София?
« Reply #4 on: 28.10.2008, 14:09:08 »
защото СКГТ не е добър стопанин.
A маршруткаджииските фирми добри стопани ли са с тези бракми дето след 2 месеца стават за скрап от юркане по улици и тротоари, и с тези идиоти шофьори,? A oт парите дето ги прибират отива ли нещо за инфра, не?
Че не е добър сопанин така, е но това е само от манталитета на българина, държавното е за да се троши и расипва докрай.....
Има естествено много да се оправи в СКГТ, просто всички от управата трябва да се махнат. Да заработи като частно предприятие, трошиш ли, крадеш ли, не работиш ли - отиваш си. Да се направят билетите на реалната им себестойност, адски контрол с полиция и гратизчиите директно в арестта и така. Много е лесно да се говорят нещата като горните, но трябва да бъдат казани дори и от лайци в тази тема.
Махане веднага на тея ДУШЕГУБКИ.

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11770
    • View Profile
Re: Нужни ли са маршрутките в София?
« Reply #5 on: 28.10.2008, 14:49:01 »
защото СКГТ не е добър стопанин.
A маршруткаджииските фирми добри стопани ли са с тези бракми дето след 2 месеца стават за скрап от юркане по улици и тротоари, и с тези идиоти шофьори,? A oт парите дето ги прибират отива ли нещо за инфра, не?
Ами като няма контрол, така ще е... На собствениците на маршрутките си им е екстра, да не говорим, че все са приближени до предишния и сегашния кмет.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline sencko

  • Начинаещ
  • *
  • Posts: 19
    • View Profile
Re: Нужни ли са маршрутките в София?
« Reply #6 on: 28.10.2008, 20:51:00 »
Да отпадне градския транспорт и да останат само маршрутки на пазарен принцип - не може цената на билетче да е 1лв, да смениш 3 автобуса, а СКГТ да е на загуба, докато маршрутките за 1.5 за същото разстояние да са на печалба... явно някой краде и ако се търси няма да е трудно да се намери кой е той ...

Offline Jimi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 589
    • View Profile
    • Email
Re: Нужни ли са маршрутките в София?
« Reply #7 on: 28.10.2008, 20:53:38 »
Аз не съм съгласен. Според мен маршрутните таксита(така се водят) са много удобни. То затова е маршрутно ТАКСИ, съответно няма спирки. Също така въпроса с прекачването, аз ако искам от Люлин 3, примерно да отида до Студентски град, трябва да сменя 3 превозни средства съответно 3 лв. С маршрутка ми излиза 3 лв отиване и връщане. Съгласен съм, че трябва да има санкции за шофьорите, защото по Цариградско се кръстиш и се молиш да стигнеш жив и здрав до мястото, към което си се запътил. То не е само там, но основно на този булевард има такъв проблем. Като цяло моето мнение е ЗА маршрутките поне не смърди чак толкова понякога дори и не мирише, така както в трамваите например.
07 септември 2009 г. - Вторият национален празник за България :D

Offline assen55

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 449
    • View Profile
    • Email
Re: Нужни ли са маршрутките в София?
« Reply #8 on: 28.10.2008, 23:57:04 »
Според мен маршрутните таксита(така се водят) са много удобни. То затова е маршрутно ТАКСИ, съответно няма спирки.
Kaкато казах няма такова животно по света, ние няма да откриваме топлата вода с тия измислени ДУШЕГУБКИ.
 
Също така въпроса с прекачването, аз ако искам от Люлин 3, примерно да отида до Студентски град, трябва да сменя 3 превозни средства съответно 3 лв. С маршрутка ми излиза 3 лв отиване и връщане.
Е това му е кофтито на СКГТ- Билета трябва да важи не за превозното средство, а за примерно час и 30мин. возене в СКГТ. Това с картите май е на подобен принцип, не съм запознат, но мисля че е много сложно за наще географски ширини.

Като цяло моето мнение е ЗА маршрутките поне не смърди чак толкова понякога дори и не мирише, така както в трамваите например.

Искам да ти кажа, че в трамвая смърди защото се возят мангали и турци общаци без никаква хигиена. Това по света го няма. Но има клошари по света  има клошари и те се возят в ГТ така, че и там смърди не по малко.

Да отпадне градския транспорт и да останат само маршрутки на пазарен принцип - не може цената на билетче да е 1лв, да смениш 3 автобуса, а СКГТ да е на загуба, докато маршрутките за 1.5 за същото разстояние да са на печалба... явно някой краде и ако се търси няма да е трудно да се намери кой е той ...

Това пък е тотална глупост...да отпадне СКГТ да но не й ГТ.  Че се краде това е ясно на всеки. (най-вече от концесионираните линии концесионер=легална кражба от "Държавата" или Общината в случая)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13116
    • View Profile
    • Email
Re: Нужни ли са маршрутките в София?
« Reply #9 on: 29.10.2008, 01:30:17 »
Напълно подкрепям-маршрутките са напълно излишни и трябва веднага да бъдат премахнати!
Иво, ти прекаляваш с глупостите - не може едно возило хем да е излишно, хем да е претъпкано! Излишните маршрутни линии сами си отпаднаха - около 7-8 номера изчезнаха, други се промениха.
С какво да купи СКГТ електробуси дрън-дрън...??? А може би трябва да купи совалки или подводници? И защо СКГТ - заради кристално честната си практика ли или заради липсата на злоупотреби? И кой ще ги кара? То за автобусите няма шофьори, та още ли?

Всички автомобили се подчиняват на ЗДвП и си има съответните контролни органи. Лично на мен много повече ми пречат тролеите, заемащи и трите ленти по бул. Левски, отколкото маршрутките, но това не означава, че настоявам да се спрат тролеите.

Такова животно по света ИМА, така че споко - не сме открили топлата вода.

Online IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1551
    • View Profile
    • Email
Re: Нужни ли са маршрутките в София?
« Reply #10 on: 29.10.2008, 19:45:51 »
Има, да, но не в "нормалните" държави, към които уж сме тръгнали. Не съм сигурен, но в ЕС освен у нас душегубки има може би има само в Литва и Латвия. В Русия и другите републики от бившия СССР работата е друга, там дори поразиите са по-големи от тези у нас. В същност някъде още през 50-те години маршрутните таксита се появават точно там - това си е чисто съветско изобретение. Даже в някои градове като маршрутки са използвани не Латвии, а най-обикновени таксиметрови коли. Та какви бели направиха маршрутките в немалко бивши съветски градове - доведоха до цялостно закриване на трамвайни и тролейбусни мрежи (това, че Зиу-9тките и КТМ са за боклука още от чертожната дъска е друг въпрос), а на някои места дори целият градски транспорт отиде на кино. Разровете се да видите какво става в Новокузнецк, Хабаровск, Архангелск, Баку, Ереван и други такива немалки градове. И сега от какво се състои градският транспорт там - основно от същите маршрутки, обслужвани от ГАЗели и ПАЗ-чета, в които хората по същия начин се тъпчат като добитък, както у нас. А не знам по кой ЗДвП и по кои технически нормативи се преустройват товарни остъклени фургони с камионско окачване на листови ресори в някакви пародии на "микробус". Бургаските маршрутки поне са по-добре в това отношение-автобусчета Хюндай с климатик, автоматична врата и 25 удобни седалки.
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline Bus_lover

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 5417
  • Закривай!
    • View Profile
    • Email
Re: Нужни ли са маршрутките в София?
« Reply #11 on: 29.10.2008, 22:32:44 »
Само за автоматичната врата позна  :D Няма нито климатик, нито толкова много седалки. Пък и вече болшинството са Исузу. Имайки предвид, че Бургас е по-малък от София, дори за нас маршрутките не са решение. Все си мисля, че тези, които се возят в тях, са любители на екстремните изживявания. Причината за съществуването на маршрутки в страни като нашата и някоя от гореизброените е със сигурност изостаналостта и неефективността на градския транспорт. То не е липса на шофьори, то не е обслужване на недостатъчно добро ниво (е, за мен обслужването в маршрутките е по-зле), то не са бараки (дори и някой автобус да ни харесва, обикновено трябва да признаем, че е или кочина, или барака и по никакъв начин не отговаря на състоянието, в което са автобусите на запад). В Германия и Австрия дали имат маршрутки? Сигурно не, защото автобусите им са винаги на ниво, както и обслужването.
« Last Edit: 29.10.2008, 22:43:44 by Bus_lover »
Quote from: Анонимен мераклия
искам да започна работа като проверител към Бургасбус имам више образувание!

Чакам, чакам, останах си с чакането...

Монолог, ама всички скришно го четат и обсъждат!

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Нужни ли са маршрутките в София?
« Reply #12 on: 30.10.2008, 00:45:23 »
Абсолютно за. Просто пазарът не търпи празни пространства. След като няма адекватен "класически" градски транспорт е съвсем нормално да се появи нещо, което да запълва празнината. И там си действат пазарните механизми с пълна сила - както писа Благун - неефективните линии отпаднаха.
И питам всички радетели за закриването им - ако утре спрат всички ДМЛ (Допълнителни Маршрутни Линии) какъвто им е статута, т.е. те са част от системата на градски транспорт в София какво се очаква да стане?

1) Клиентите им да си купят коли и да затрудняват още повече движението на останалата част от движението, и в частност - на ГТ?
или
2) Клиентите им да се пренасочат към рейсове, тролеи и трамваи, които ще им предложат подобни условия на комфорт на пътуване, но ще плащат по-скъпо и ще се придвижват по-бавно (Аз лично не намирам  голяма разлика между тъпканицата в ДМЛ6 и ТМ8 или А310 за пример?)

А дали са наше, съветско или извънземно изобретение или не е все тая, щом общината и подопечната и СКГТ не могат/не искат да създадат условия на пътниците да им ползват услугите. Аналогично - това, че в Западната част на ЕС почти няма тролеи значи ли, че трябва и ние да спрем тролейното движение? Всяка страна, град , нация си има особенености във инфраструктура, маналитет, финансово състояние и не е правилно да се приравняват нещата.

Online IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1551
    • View Profile
    • Email
Re: Нужни ли са маршрутките в София?
« Reply #13 on: 30.10.2008, 10:33:37 »
А защо няма адекватен класически градски транспорт? На много места из форума стана въпрос, че преди 4-5, за преди 10 и повече години да не говорим, но имам предвид все след промените, колите по линия бяха много повече от сега, а също последните коли бяха доста по-късно. Разправят, че това било съобразено с пътникопотока. Глупости на търкалета. По-скоро, като се има предвид чия собственост са фирмите, опериращи маршрутките, може да се направи извода, че зорлем се прави така хората да се насочват към тях. Те официално може да са част от системата на градския транспорт, но дефакто нямат нищо общо с нея. Първо, защото маршрутите им не са обвързани и съобразени с останалата част от тази система. И второ, защото стандартните билети и карти за градския транспорт за тях не важат. Тоест ДМЛ дефакто си представляват отделна транспортна система. Като цяло в момента нашите "компетентни" специалисти, планирайки сегашното и бъдещото развитие на транспорта, едно към едно повтарят грешките на техните западни колеги от периода след Втората световна война, опитвайки се да създадат Car Friendly City, в който по-голямата част от гражданите да се движат с лични коли. Историята показа, че това до нищо хубаво не доведе, а само задълбочи проблемите със задръстванията и замърсяването на въздуха. Примери колкото искате....Това, в съчетание с тоталното поевтиняване на нефта през ония години, е причина за масовото изпозакриване на тролейбусните системи на Запад.
А това, че при нас по далавеладжийско-корупционни причини няма воля транспортът да стане нормален и адекватен, така че хората да го предпочитат пред колите е друг въпрос. Факторът "гъзария" също има важно значение, защото спор няма, колата е необходима, но у нас се използва и тогава, когато не е чак толкова нужно и може да се избегне. Респективно някои "хора" колкото и перфектен да стане транспортът (което у нас ще случи след 50 години най-рано), пак и до кенефа ще отиват с колата. Въпросът не се решава със закриване на маршрутките, а когато транспортът стане поне малко по-нормален, имам предвид ускорено проектиране и изграждане на метрото (а не борба кой повече да окраде от парите, предвидени за това), нови трамваи и тролеи, стягане на релсовия път и заграждане с кубета, така че коли да не могат да влизат там, повече превозни средства по линия, респективно по-малък интервал между тях. Така маршрутките няма да са ефективни и ще се самозакрият...Пари нямало...не е вярно, има, но много се краде и се цели да се открадне още повече....Известно е, че никъде няма чиста обществена поръчка, но тук при нас източванията и комисионните всякакви граници минават и просто не може да се проектира и построи каквото и да е, без съответното доста сериозно облажване факторите, от които зависи изпълнението на проектите. За сравнение в Тунис за отрицателно време построиха скоростна обособена трамвайна мрежа, за каквато ние можем само да си мечтаем, която и в момента се разширява и удължава.
« Last Edit: 30.10.2008, 10:51:44 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11770
    • View Profile
Re: Нужни ли са маршрутките в София?
« Reply #14 on: 30.10.2008, 12:40:33 »
Сега като се замисля, метрото би могло да дръпне част от пътниците на маршрутките, особено като се построят двата диаметъра. Естествено, трябва и довозващият транспорт да е на ниво.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4882
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Нужни ли са маршрутките в София?
« Reply #15 on: 30.10.2008, 17:00:57 »
Тъпканицата в никой автобус, тролей или трамвай не е по-ужасна от тази в маршрутката. Та си нагъчкан яко, ако има пролуки то трябва да внимаваш да не се размежаше на пода, пък ако няма - да не те размаже тълпата. Да не говорим че те заболява и врата, и кръста... А и въздуха е доста по-малко.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline assen55

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 449
    • View Profile
    • Email
Re: Нужни ли са маршрутките в София?
« Reply #16 on: 30.10.2008, 19:44:34 »
Браво на IKAR! Tова изказване ми хареса в тази дискусия.
А и второ, защото стандартните билети и карти за градския транспорт за тях не важат. Тоест ДМЛ дефакто си представляват отделна транспортна система. Като цяло в момента нашите "компетентни" специалисти, планирайки сегашното и бъдещото развитие на транспорта,

И само да добавя освен, че са отделна транспортна сиситема която дублира СКГТ във всеки си маршрут.

Offline don_angelitto

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 54
    • View Profile
    • Email
Re: Нужни ли са маршрутките в София?
« Reply #17 on: 18.11.2008, 16:58:25 »
Няколко човека са писали, че маршрутките печелели на гърба на СКГТ. Да, и какво от това? Да не би да получавате дивиденти от СКГТ? След като СКГТ предлага лоша услуга, нормално е хората да се пренасочат към алтернативни варианти за придвижване. Не се безпокойте, СКГТ няма да фалира. Според мен обаче ръководството й само трябва да се опита да подобри качеството на своята услуга, за да привлече пътниците от маршрутките, а и не само тях. Най-вече да се опита да си върне онези пътници, които в момента карат кола от вкъщи до работа или от вкъщи до пазара. И още нещо- съвсем точно отбелязахте, че хората, използващи маршрутки, поне не карат коли...

Пазарът трябва да отсее качествените от некачествените услуги. Не бива да се налагат забрани "просто така". А в това, че шофьорите на маршрутките се държат изключително безцеремонно на пътя и карат като идиоти, спор няма.

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Нужни ли са маршрутките в София?
« Reply #18 on: 20.11.2008, 11:01:07 »
Проблем не е само желанието или нежеланието на СКГТ. На практика решенията се взимат от СО. А там играят и други интереси. Все пак най-логичното е маршрутките да се поставят под шапката на СКГТ или агенцията по трафика и да подлежат на същия контрол и санкции както и другите транспортни оператори. А дали билета да е такъв или онакъв е малък проблем.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Нужни ли са маршрутките в София?
« Reply #19 on: 20.11.2008, 11:55:14 »
Не забравяйте, че "маршрутките" са всъщност маршрутни таксита и са частни и затова няма как да са под шапката на общинската СКГТ. По тази логика и с картите за ГТ трябва да можем да се возим и в обикновените таксита.
А относно въпроса за необходимоста от маршрутки то отговора е ясен: след като има пътници за тях - необходими са.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!