Author Topic: Нужни ли са маршрутките в София?  (Read 53941 times)

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Нужни ли са маршрутките в София?
« Reply #20 on: 20.11.2008, 12:11:17 »
Не забравяйте, че "маршрутките" са всъщност маршрутни таксита и са частни и затова няма как да са под шапката на общинската СКГТ. По тази логика и с картите за ГТ трябва да можем да се возим и в обикновените таксита.
А относно въпроса за необходимоста от маршрутки то отговора е ясен: след като има пътници за тях - необходими са.

Карат-С също са частници, което не им пречи да са под шапката на СКГТ.
Примера с такситата е неправилен - и автобусите и маршрутките са част от услугата "обществен транспорт"  в която Стотинкаджиите не попадат.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Нужни ли са маршрутките в София?
« Reply #21 on: 20.11.2008, 12:16:10 »
Карат-С също са частници, което не им пречи да са под шапката на СКГТ.
Примера с такситата е неправилен - и автобусите и маршрутките са част от услугата "обществен транспорт"  в която Стотинкаджиите не попадат.
а защо бакшишите да не попадат в услугата обществен транспорт.
Като се качиш в такси ти си пак на обществено място. Не на частно
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13467
    • View Profile
    • Email
Re: Нужни ли са маршрутките в София?
« Reply #22 on: 20.11.2008, 14:02:16 »
Все пак най-логичното е маршрутките да се поставят под шапката на СКГТ или агенцията по трафика
Абе стига с това шапкарство! За чий * да се хранят допълнително чиновници? Хората по света измислят работещи правила, ние - шапки!
Казват ни - оправете си съдебната система - ние измислихме шапка - н"ам какъв си инспекторат, казват ни - оправете си полицията, ние измислихме шапка - ДАНС, друга шапка, която да контролира ДАНС - депутатска комисия, може би и трета шапка, която да контролира втората шапка. Измислихме шапка за усвояването на еврофондовете. Което не попречи на Европейската комисия "да ни скрои шапката"!

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Нужни ли са маршрутките в София?
« Reply #23 on: 20.11.2008, 14:17:18 »
Все пак най-логичното е маршрутките да се поставят под шапката на СКГТ или агенцията по трафика
Абе стига с това шапкарство! За чий * да се хранят допълнително чиновници? Хората по света измислят работещи правила, ние - шапки!
Казват ни - оправете си съдебната система - ние измислихме шапка - н"ам какъв си инспекторат, казват ни - оправете си полицията, ние измислихме шапка - ДАНС, друга шапка, която да контролира ДАНС - депутатска комисия, може би и трета шапка, която да контролира втората шапка. Измислихме шапка за усвояването на еврофондовете. Което не попречи на Европейската комисия "да ни скрои шапката"!

?!
Че то и в ЕС има регулаторни органи - когато се дават едни пари (или се вземат, все тая) и се изпълняват някакви задачи си е съвсем в реда на нещата някой да е зает с надзорни и контролни функции.

Подушвам анархизъм в думите ти  :D

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1620
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Бусовете
« Reply #24 on: 15.06.2009, 22:50:08 »
Нямат. Имат по един вентилатор на тавана.

Ми да ви купят,тогава Фолксвагени като наще,те са с климатик,и са по евтини. ;)
Да ги разкарат направо като вид транспорт...

Offline assen55

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 454
    • View Profile
    • Email
Re: Бусовете
« Reply #25 on: 15.06.2009, 23:34:24 »
Да ги разкарат направо като вид транспорт...
Най-накрая някой на моето мнение. Да им видя края и аз искам.  :fan:

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4475
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Бусовете
« Reply #26 on: 16.06.2009, 01:26:07 »
Хайде по-сериозно, ГТ ще го закъса сериозно, ако маршрутките изчезнат.

Offline lud_pi4

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6475
  • За запазване историята на ГТП
    • View Profile
    • Email
Re: Бусовете
« Reply #27 on: 16.06.2009, 13:30:36 »
Защо,тук вършат работа,за селата тия дет вървят де,иначе за града,наистина няма смисъл,минал пред автобуса и върви чисто празен,а от зад,съчленения автобус има 10 човека. 8)

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15643
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Бусовете
« Reply #28 on: 16.06.2009, 13:40:01 »
Защо,тук вършат работа,за селата тия дет вървят де,иначе за града,наистина няма смисъл,минал пред автобуса и върви чисто празен,а от зад,съчленения автобус има 10 човека. 8)
Затова говорим за София, където и автобусът и маршрутката минават претъпкани...

Offline lud_pi4

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6475
  • За запазване историята на ГТП
    • View Profile
    • Email
Re: Бусовете
« Reply #29 on: 16.06.2009, 13:43:06 »
Затова говорим за София, където и автобусът и маршрутката минават претъпкани...

В такъв случаи,ако ги закрият,трябва да ви купуват двоинно съчленени автобуси,което идва скъпичко,такаче по добре да си останат,но да им променят маршрутите. ;)

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15643
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Бусовете
« Reply #30 on: 16.06.2009, 15:07:45 »
!!!???

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Бусовете
« Reply #31 on: 16.06.2009, 15:47:40 »
Затова говорим за София, където и автобусът и маршрутката минават претъпкани...

В такъв случаи,ако ги закрият,трябва да ви купуват двоинно съчленени автобуси,което идва скъпичко,такаче по добре да си останат,но да им променят маршрутите. ;)
разбрахме ти идеята, стига философства
НЕ на хейтърството!

Offline Stahlgewitter

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1620
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Email
Re: Бусовете
« Reply #32 on: 16.06.2009, 17:29:33 »
Хайде по-сериозно, ГТ ще го закъса сериозно, ако маршрутките изчезнат.
Ще го закъса защото е неефективен.Защото докато по 63,65,75 се движат празни автобуси 204 ,604 се пукат по шевовете.
Маршрутките са също толкова некомфортни като ГТ,по скъпи са и ако спазваха правилника за движение нямаше да са по бързи.За да има мераклии които да се тъпчат в тях,значи линиите на гт не са оптимизирани.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13467
    • View Profile
    • Email
Re: Бусовете
« Reply #33 on: 16.06.2009, 21:14:19 »
Първо, те нефективните маршрутни линии и без санкция от Лудия пич се самозакриха, вижте липсващите номера в списъка. Други промениха маршрута си. За разлика от неефективните автобусни линии.

Второ, за сравнение във времето на пътуване просто е смешно да се говори - просто разпечатайте техническите характеристики на двата вида возила, а също следва да се отчете значително по-малкия престой.
Колкото до неспазването на правилата, според мен тролеите по бул. В.Левски пречат значително повече от маршрутките. Да спрем тогава тролеите ли?!

Трето, два билета с автобус/трамвай/тролей с прекачване струват повече от 1 маршрутен билет. Вярно, в трамвая можеш да минеш гратис за разлика от маршрутката. Тук пак опираме (за кй ли път) до затлачената система на повременно таксуване, но наистина таксуването е сериозен фактор при формиране на транспортните навици.

Offline Gordon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 506
    • View Profile
    • Email
Re: Нужни ли са маршрутките в София?
« Reply #34 on: 16.06.2009, 21:44:45 »
На мен ми е по-неудобно да се движа с маршрутка, отколкото с автобус, въпреки потенциално по-бързото придвижване (то този ефект се губи заради нередовността и влаченето в квартала, докато събират пътници и се дебнат с конкурентната линия - примерно 7 и 8). Но все пак си личи, че маршрутките се управляват от частници с интерес да превозват хора. Докато в ЦГМ явно имат някакви други интереси с идеите им за бъдещи промени в транспортната схема. Без да искам ме тласкат към пътуване с маршрутка.

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4475
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Бусовете
« Reply #35 on: 16.06.2009, 22:49:38 »
Колкото до неспазването на правилата, според мен тролеите по бул. В.Левски пречат значително повече от маршрутките. Да спрем тогава тролеите ли?!
Тези тролеи по Васил Левски са ти голям трън в очите. Еми, ако не бяха маршрутките и обикновените таксита, щяха ли да спират като албански тираджии?

Online emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17664
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Нужни ли са маршрутките в София?
« Reply #36 on: 13.07.2009, 16:13:43 »
До преди година бях върл враг на маршрутките. Обаче след като почнаха да разбиват София заради МД2, оценявам факта, че маршрутките са необходими. И вършат много работа.
Може да не спазват куп правила, но превозват пътници от точка А до точка Б за много кратко време.

И нещо, което трябва да запомните! Хората не обичат да се прекачват и затова ползват маршрутки. Това нещо е хубаво да го имате предвид, когато говорите за закриване на трамвайни линии и че метро + довозващ транспорт е отлична идея.

Затова аз виждам едно голямо бъдеще на маршрутките след 2-4 год., когато се закрият доста трамвайни трасета.

Имам и един много хубав пример за бързината на маршрутките, който ще ви дам по-късно.
мур

Offline greg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1156
    • View Profile
Re: Нужни ли са маршрутките в София?
« Reply #37 on: 13.07.2009, 16:40:37 »
1.........Обаче след като почнаха да разбиват София заради МД2, оценявам факта, че маршрутките са необходими. И вършат много работа.
2.Може да не спазват куп правила, но превозват пътници от точка А до точка Б за много кратко време. И нещо, което трябва да запомните! Хората не обичат да се прекачват и затова ползват маршрутки.
3.Това нещо е хубаво да го имате предвид, когато говорите за закриване на трамвайни линии и че метро + довозващ транспорт е отлична идея.
4.Затова аз виждам едно голямо бъдеще на маршрутките след 2-4 год., когато се закрият доста трамвайни трасета.
5.Имам и един много хубав пример за бързината на маршрутките, който ще ви дам по-късно.
1. И какво общо има любимият на половин София МД-2 с маршрутките.
2. Да, не обичат да се прекачват, но има и друга причина. С едно прекачване стават 1,50 лв., а това е и цената на маршрутката.
3. Чак толкова трамвайни линии няма да се закрият, а безспорно метрото е №1.
5. Не са чак толкова бързи маршрутките, понякога дори с автобуси е по-бързо. Маршрутките имат и обиколни маршрути.
4. Нямат чак такова бъдеще. С готовия МД-1 със сигурност ще понамалеят пътниците в маршрутките за Люлин и Младост.

Online emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17664
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Нужни ли са маршрутките в София?
« Reply #38 on: 13.07.2009, 16:50:27 »
По т.1 - с премахването на трамвайното трасе срещу Клементинска болница, стигането от и до Надежда стана по-бавно.
Със строителството на метростанция при Хемус 94 се бави страшно много, за разлика от маршрутките.

Студентски град(колкото и да не го обичам) има само автобуси 94 и 280. А посредством маршрутки се осъществява директна връзка на Студ.град с Гарата - сещате се какъв е пътникопотокът натам, а също така и8 с Люлин, Надежда, Свобода, Слатина и др.

Ето и примерът:
Имам приятел, който живее в Студ. град, а работи до нас, в близост до пл. Македония. Всеки ден пътува с машрутка, въпреки че е студент. Аз му го питам защо. Защо не ползва 94 до Хемус и оттам тм 6 или 94 до НДК и после пеша. И ще пътува с карта за 10 лв. на месец, а не да дава по 3 лв. на ден за маршрутка.
Отговорът му.
"ООО, с маршрутка е много по-бързо. 94 го хваща задръстването още от Гара Пионер посока центъра. марпрутките минават в насрещното платно и излизат на светофара най-отпред, после навлизат първи и на светофара на Семинарията, вместо да се бавят по Св. Наум, където е задръстването завиват наляво по Баучер. После по Захари Зограф стигат Св. Наум и се набутват малко преди светофара. Ако не успеят карат в насрещното платно и излизат малко преди светофара. После карат в най-празната лента до НДК и винаги излизат пред колоните чакащи коли, дори ако трябва завиват от най-дясна лента наляво. След това вече е лесно да стигнат Македония. И в най-големите задръствания пътуването ми трае 20-25 мин. За толкова време и с кола не може да се стигне, защото едва ли някой ше даде предимство на колата като се бута, а на маршрутките се дава."
мур

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15643
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Нужни ли са маршрутките в София?
« Reply #39 on: 13.07.2009, 20:49:17 »
...
В една от съседните теми пише за обърнала се маршрутка... :D
Иначе след 2012 ще четем, как Емо е открил, какъв рай е метрото, само имайте търпението!!!  :P