Author Topic: Пътна инфраструктура - обща тема  (Read 173329 times)

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Отпушват движението при Сточна гара, сменят релси за 19 млн. лева
Цариградско шосе става като писта
Общината чака държавна помощ за булеварда, по който влизат кортежите на властта


100 млн. лева ще отдели от бюджета си София догодина за строеж и кърпене на улици и пътни съоръжения. През тази година за капитални ремонти, в които влизат и пътищата, бяха определени само 4 млн. лева. Наложи се общината да тегли банков заем, за да може да преасфалтира 11 булеварда, по които се движи градският транспорт. Столичният бюджет за 2007 г. вече е готов. Кметът Бойко Борисов се зарече да го внесе в Министерството на финансите още през септември, за може да се съгласува навреме с държавния бюджет.
Цариградското шосе е най-натоварената пътна артерия в София
Фото "Стандарт"Зейналите дупки и жестоките задръствания по Цариградско шосе скоро ще са само кошмарен спомен, уверяват от Столичната община. Най-натовареният столичен булевард догодина ще е с нов асфалт. Основният ремонт ще погълне 9 млн. лева. От градската управа се надяват правителството също да даде своята лепта за обновяването на пътя. Кметът Бойко Борисов на последната си среща с премиера Сергей Станишев директно поиска финансова помощ. Кметството вече е определило и заложило определена сума в градския бюджет за ремонта, но очаква и държавната субсидия. Булевардът, по който влизат всички правителствени кортежи, е лице на България, обясни зам.-кметът по транспорта Велизар Стоилов.
Другият голям проект, който готвят в общината за догодина, е пробивът на бул. "Данаил Николаев". Идеята е с давност няколко години, но реализирането й се проточи заради отчуждителните процедури на частни имоти. Разширяването на булеварда ще има голям транспортен ефект, обясняват от общината. "Данаил Николаев" е част от първия градски ринг. А ринговете са улици, свързани в кръгове, които обикалят града и отделят трафика от центъра на столицата. Такъв е и пробивът на ул. "Скопие", който до края на годината ще е готов.
В инвестиционната програма на общината е включен и бул. "Тодор Каблешков". Предвижда се реконструкция на северното платно на улицата от бул. "България" до "Костенски водопад". В момента трасето е в изключително лошо състояние, защото не се отводнява. Вече е проведен търг за изпълнител. Булевардът ще се ремонтира за 1 млн. лева. 1,7 млн. лева пък са предвидени за цялостната реконструкция на "Опълченска" от "Стамболийски" до "Сливница". Част от разширението на "Опълченска" вече е направено, подновяването ще засегне само другата част на улицата. Кметът Борисов искаше ремонтът на "Сливница" да почне още тази година за сметка на някои от малките квартални улици. Съветниците обаче не разрешиха да се прехвърлят пари за нея с мотив, че не била спешна.
Пътна връзка, която ще е продължение на бул. "Андрей Сахаров" в жк "Младост 2", също е включена в инфраструктурните планове на общината. Предложението е тази година да започнат отчуждителните процедури, които отнемат много време. За тях ще са необходими около 2 млн. лева. Догодина ще се заложат парите за строителство на улицата, които са пресметнати за 2,5 млн. лева.
Нова светофарна уредба ще има на площад "Македония". За нея са предвидени 50 хил. лева. По едноименния булевард вече се изграждат места за паркиране, които ще поемат над 50 автомобила.
5,3 млн. лева ще отдели градската управа за ремонт на бул. "Рожен". Реконструкцията на пътното платно, което сега е потънало в дупки, ще е от надлеза "Надежда" до кв. "Илиянци".
До дни започва смяната на релсите по бул. "Шипченски проход". За следващата година са предвидени 19 млн. лева, с които ще се подмени изцяло релсовият път по пет улици. Ремонтите на трамвайните трасета са скъпи, защото се сменя и контактната мрежа, обясни зам.-кметът Стоилов. С 2,3 млн. лева ще се ремонтира пътят на мотрисите по бул. "Христо Ботев" от "Сливница" до "Мария Луиза". Смяна на релси ще има също по булевардите "Стамболийски", "Витоша", "Цар Симеон" и "Черни връх".
Сияна Севова


Осем мостови съоръжения ще бъдат укрепени през следващата година. Всички те не са "пипани" от построяването им и се нуждаят от спешен ремонт, обясниха от общината. През тази година беше позакърпен само надлез "Надежда". Догодина обаче в общинския бюджет са отделени 680 хил. лева. Строителни екипи ще влязат и на надлеза на ул. "Черковна". Мостът над Владайската река при кръстовището на булевардите "Раковски" и "Сливница" също е включен в общинската програма. Укрепителни ремонти и подмяна на настилката ще има и на моста "Чавдар", като заделената сума е 600 хил. лева. Основна реконструкция ще се прави на надлеза по бул. "Цариградско шосе" над бул. "Александър Малинов". За него още тази година кметът Борисов покани конструкторите, които са го правили навремето, да участват в изготвянето на проект. Пак на Цариградското ремонти се предвиждат и по надлеза при отклонението за кв. Горубляне.
Обект на бъдещите планове на общината е и надлезът в Бакърена фабрика над жп линията.
1 млн. лева ще се изхарчат догодина за лъскане на подлези. Най-голяма реконструкция се предвижда за подлеза пред гара Подуяне. В момента той е почти в руини, напълно необитаем, а хората пресичат над него. Ще има магазини и ново осветление, изобщо цялостен ремонт, обеща зам.-кметът Велизар Стоилов. Проектите вече са готови, остава само изпълнението.
Плановете за нови улици през следващата година са вече сметнати и залегнали в бюджета. 3,2 млн. лева ще отдели градската управа обаче за бъдещо проектиране. В сумата влиза и изследването на пътните съоръжения в столицата, за да се оптимизира транспортната схема. Тя не може да е много различна от сегашната, обясни шефът на общинската комисия по транспорт в общината Станимир Зашев. Според него единствената алтернатива за движението е да се разширяват улиците и да се строят нови. Когато се решава бъдещето на софийската инфраструктура, съветниците от тази комисия вече ще заседават заедно с колегите си от архитектурната. Те ще обсъждат и съвместно предложенията на кмета и общинската администрация. Досега работехме на парче и понякога се получаваха изключителни недоразумения, смята Зашев.

Стандарт
« Last Edit: 14.08.2011, 01:20:23 by Repcho »
НЕ на хейтърството!

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11930
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #1 on: 07.10.2006, 10:30:37 »
Всички тези неща звучат прекрасно, дано само да се реализират!
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6160
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #2 on: 07.10.2006, 17:52:43 »
Пробивът Данаил Николаев го гласеше още Софиянски през 2003 г, дано да имаме късмет най-сетне да се реализира.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4510
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #3 on: 07.10.2006, 19:46:42 »
все стари идеи. до тук нищо ново. дано и половината от тях реализират, че бат' бойко ще стане за смях с тази "генерална промяна"
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #4 on: 08.10.2006, 13:33:14 »
maniak къде видя да се говори за нови идеи.Навсякъде пише за реализиране на идеи, които са от години, но никой не се е захванал.
 Мен единствено ме притеснява тези 100 млн. откъде ще ги вземат, защото това е голяма част от орязания до неузнаваемост бюджет на столицата.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4957
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #5 on: 09.10.2006, 12:59:47 »
Вероятно от предстоящата приватизация на Софийски имоти, от която се очакват към 800 млн.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11930
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #6 on: 09.10.2006, 18:16:16 »
Quote from: Dragon
Вероятно от предстоящата приватизация на Софийски имоти, от която се очакват към 800 млн.
Да, или от продажбата на акциите в Хилтън и Централна автогара.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #7 on: 10.10.2006, 19:54:50 »
В проектобюджета на общината за 2007 г. са предвидени само 11 млн. лв. за ремонти на улици, колкото бяха заложени първоначално и за тази година. Наскоро зам.-кметът по финансите Минко Герджиков каза, че общината няма да има възможност да изтегли кредит за преасфалтиране догодина заради предстоящото изграждане на завод за боклука
НЕ на хейтърството!

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #8 on: 10.10.2006, 19:58:23 »
Значи въпросните 100 милиона наистина ще дойдат от продажба на общински дружества.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline Earendil

  • Писател
  • **
  • Posts: 36
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #9 on: 11.10.2006, 14:21:04 »
Честно казано смятам, че цялостно преасфалтиране на Цариградско не е чак толкова наложащо. С голямата сума необходима за това могат да се реализират инфраструктурни подобрения които значително да облекчат трафика.. Като например пресичане на 2 нива на симеоновско и драгалевско  с околовръстното. Смятам, че разширението на околовръстното исобщо няма да помогне.. напротив.., ще се събират същите колони в 4 ленти вместо в 2. Повече ще помогне изграждане само на кръстовищата на 2 нива и разширяване коато може.. (колоната може да се влачи бавно но няма да спира).
както и други подобни подобения ..

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6845
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #10 on: 11.10.2006, 14:35:34 »
Асфалтиране на Цариградско е крайно наложително.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11930
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #11 on: 11.10.2006, 15:11:37 »
Quote from: CKD
Асфалтиране на Цариградско е крайно наложително.
Даже аз бих предложил да го разширят с по още една-две ленти, което сигурно ще ви се стори безумие, но....все пак трябва да се мисли в перспектива   Тия от общината доста ще трябва обаче да се изръсят за нещо подобно :lol:
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline tiristor

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6160
  • За пускане на БГ-1300 по линии 4 и 11!
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #12 on: 11.10.2006, 23:09:09 »
Quote from: ozzy
Даже аз бих предложил да го разширят с по още една-две ленти, което сигурно ще ви се стори безумие, но....все пак трябва да се мисли в перспектива   Тия от общината доста ще трябва обаче да се изръсят за нещо подобно :lol:
Еее, рано му е за това. Те първо да го асфалтират, че в сегашния му вид сме цъфнали и вързали за европейците. Същото се отнася и за Сливница, и за Данаил Николаев. Дано направят пробива най-сетне има пари, би трябвало да няма проблеми.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13464
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #13 on: 12.10.2006, 00:10:55 »
Quote from: ozzy
Даже аз бих предложил да го разширят с по още една-две ленти, което сигурно ще ви се стори безумие, но....все пак трябва да се мисли в перспектива  
Цялостно разширение с по една лента във всяка посока едва ли е възможно, предвид построените съоръжения (примерно тунела от Цариградско в посока ТВ кула), мостовете на Винарово колело, Незабравка и Ропотамо, пък и сградите срещу Плиска.
Но може да се помисли за малко козметични промени, които ще подобрят нещата:
- южното платно между Яворов и Незабравка може да се разшири с още една лента. Привечер там се събира потокът от Орлов мост и излизащите от Ситняково и ТВ кула.
- северното платно - след вливането на ускорителната лента от Винарово колело може началото на локалното платно да бъде преместено по-надолу - до сегашния втори изход (пред Капри), автобусната спирка Студентски общежития да е там, където сега минава локалното платно, а може да се предприеме и по-кардинално решение - до Незабравка да няма локално платно (то и бездруго преминаващите в локалното коли създават конфликтни ситуации на двете спирки, особено на свръхоживената Плиска).

Виж, за тапата на Орлов мост трябва по-сериозно решение - бул. Евлоги Георгиев да се прекара под моста.

Ех, мечти, мечти. Те нека пооправят мостовете, пък ще видим по-подир!
« Last Edit: 12.10.2006, 00:12:34 by blagun »

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11930
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #14 on: 12.10.2006, 02:05:53 »
Quote from: blagun
- южното платно между Яворов и Незабравка може да се разшири с още една лента. Привечер там се събира потокът от Орлов мост и излизащите от Ситняково и ТВ кула.
- северното платно - след вливането на ускорителната лента от Винарово колело може началото на локалното платно да бъде преместено по-надолу - до сегашния втори изход (пред Капри), автобусната спирка Студентски общежития да е там, където сега минава локалното платно, а може да се предприеме и по-кардинално решение - до Незабравка да няма локално платно (то и бездруго преминаващите в локалното коли създават конфликтни ситуации на двете спирки, особено на свръхоживената Плиска).
Да, но е хубаво да се мисли и за в бъдеще, и е ясно, че трафикът ще се увеличава!
Иначе идеите ти са добри, но ако някой посмее да ги реализира, сигурно еколозите ще го линчуват, тъй като ще трябва да се отрежат дървета от Борисовата!
Друго, което ми идва като идея: естакадата на 4ти км може да се ъпгрейдне(ако се сложат светофари, ще е гадно  ), като напр. се направи тунел, който да отвежда движението от Г.М.Димитров директно към Цариградско, а трафикът от другата посока (Асен Йорданов май се казваше) към Цариградско да се отвежда в отделна уличка, която да минава до колелото, директно, без да се налага на колите да чакат другите, които са навлезли в колелото. Ако някой не разбира какво имам впредвид, може утре да се хвана и да го нарисувам  
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #15 on: 12.10.2006, 11:25:31 »
Quote from: blagun
Цялостно разширение с по една лента във всяка посока едва ли е възможно, предвид построените съоръжения (примерно тунела от Цариградско в посока ТВ кула), мостовете на Винарово колело, Незабравка и Ропотамо, пък и сградите срещу Плиска.
Но може да се помисли за малко козметични промени, които ще подобрят нещата:
- южното платно между Яворов и Незабравка може да се разшири с още една лента. Привечер там се събира потокът от Орлов мост и излизащите от Ситняково и ТВ кула.
- северното платно - след вливането на ускорителната лента от Винарово колело може началото на локалното платно да бъде преместено по-надолу - до сегашния втори изход (пред Капри), автобусната спирка Студентски общежития да е там, където сега минава локалното платно, а може да се предприеме и по-кардинално решение - до Незабравка да няма локално платно (то и бездруго преминаващите в локалното коли създават конфликтни ситуации на двете спирки, особено на свръхоживената Плиска).

Виж, за тапата на Орлов мост трябва по-сериозно решение - бул. Евлоги Георгиев да се прекара под моста.

Ех, мечти, мечти. Те нека пооправят мостовете, пък ще видим по-подир!
Евала колега, идеите ти много ми харесват, особено тази за изхода от Винарово колело. Напълно подкрепям че северно локално платно от 4км. до Жендов не е необходимо- така се печелят още 2 ленти за движение + ще се оправи и спирка Плиска, която сега е недомислена-огромен поток от хора чакат на тротоарче от 60 см.
НЕ на хейтърството!

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4510
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #16 on: 12.10.2006, 14:46:46 »
според мен трябва там (около Плиска) да се направи
1)първият буферен паркинг
2)автогара, от която да тръгват всички автобуси за селата на изток
3)в автогарата да влизат и градските линии, но на специални стоянки
За съжаление вече подобен проект е почти неосъществим.
Причини: малкото място пред Плиска и необходимостта от подземна връзка на автобусите посока Изток с автогарата.
Решение:премахване на локолното посока младост. От там да се направи тунел към автогарата (която е под паркинга на Плиска) и подземен паркинг + автогара.
Сложно, но ако се направи повече няма да има проблеми на Орлов мост от пловдивски, бургаски и др коли от селата  
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11930
    • View Profile
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #17 on: 12.10.2006, 15:30:47 »
Е то ще има буферни паркинги на новите метростанции, за какво ти е на Плиска, там няма никакво място!
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13464
    • View Profile
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #18 on: 12.10.2006, 18:17:43 »
Quote from: maniak
според мен трябва там (около Плиска) да се направи първият буферен паркинг
То на Плиска никой няма да се "буферира". По-скоро около метростанцията в района на Атомния център. Или на Камбаните, след като Околовръстното стане магистрала.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Пътна инфраструктура - обща тема
« Reply #19 on: 12.10.2006, 20:01:44 »
Quote from: blagun
То на Плиска никой няма да се "буферира". По-скоро около метростанцията в района на Атомния център. Или на Камбаните, след като Околовръстното стане магистрала.
абе тва за автогари и паркинги е мираж, дано поне се сетят при ремонта да организират по нов начин спирката на Плиска като автобусите "влизат" в локалното и там стоварват пътниците а не на това малко и недомислено тротоарче, нека ако някой има регистрация в сайта на общината им го предложи това (парите ще са незначителни на фона на целия ремонт )  
НЕ на хейтърството!