Author Topic: ОУП и ПУП-ове  (Read 32248 times)

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15625
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #20 on: 29.04.2010, 19:19:28 »
Собствеността е неприкосновена, но не трябва да се засягат и интересите на съседите по имоти. Затова съществуват градоустройствените правила и норми, ограничаващи безкрайните възможности, но сложени с цел да балансират между множеството преплитащи се интереси...

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #21 on: 29.04.2010, 23:05:21 »
Изходът е да не се строи във вече готови квартали. Да им дадат земя в периферията на София.
Това е "заменка", което пък стана мръсна дума благодарение на едни крадливи хора. Вероятно има и други с такива мераци, може би самата процедура по заменяне трябва да се промени и най-вече да стане по открита, за да може обществото да упражнява контрол.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13307
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #22 on: 30.04.2010, 00:00:22 »
Има известна промяна на ПУП на Студентски град:
http://sofia-agk.com/esoft/planove/displayImage.php?folder=podrobni/Stud-grad_PRZ_2010-04-26/

Отразени са новите идеи за трамвайното трасе - по Г.М.Димитров от страната на Мултигруп, после до ЛТУ си е старото, по 8 декември - по десните ленти, като след УНСС започва кръг: Студентска поликлиника-Фантастико-Зимен дворец-Автобусно обръщало-УНСС. Най-интересно е т.нар. "тунелно преминаване на трамвая при метростанция Г.М.Димитров, което ще го "смъкне" до нивото й." (цитирам sofia.dir.bg) - вероятно това означава вкопаване в ската югоизточно от МС.

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13307
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #23 on: 26.05.2010, 22:19:22 »
Quote from: news.dir.bg
Бунт срещу нов градустройствен план на квартал
26 май 2010 / News.dir.bg
Жителите на столичният квартал "Мусагеница" са събрали 1900 подписа срещу предложеният проект за подробен устройствен план (ПУП) на квартала.

В сряда вечерта проектът беше представен на обществено обсъждане пред живеещите в квартала от главния архитект на София Петър Диков и районния кмет Димитър Дилчев, предаде БТА. 

По думите на Диков приемането на плана е начин за запазването на зелените площи в квартала.

Според Христо Филев от инициативния комитет за запазване на "Мусагеница" една осма от съществуващите зелени площи ще бъдат унищожени. По думите е предвидено изграждането на 50 нови сгради - половината жилищни, а другите с обществено-обслужващи функции.
Живеещите в "Мусагеница" искат нова детска градина, културен дом, посочи Филев. Според него всяка едно от сдруженията на етажната собственост ще подава по отделно възражения срещу плана.

Ако исканията на жителите на "Мусагеница" не бъдат приети, се подготвя протест всеки петък пред администрацията на район "Студентски", а като крайна мярка ще се предприеме блокирането на бул. "Г. М. Димитров". Филев посочи, че инициативния комитет е водил разговори с инициативния комитет за защита на Южния парк от строителство и ще бъдат предприети съвместни действия за запазването на зелените площи.

Срещу първия вариант на ПУП на "Мусагеница" са постъпили 63 възражения, а срещу сега предлагания проект може да се възразява в едномесечен срок.

Според архитектите, изготвили проекта в квартала се предвижда строителството само на една жилищна сграда, а останалите сгради са върху реституирани имоти.
Евала и успех на комшиите! На обсъждането на ПУП Дианабад се вдига голяма пушилка, но никой не си направи труда да го атакува пред институциите.

Offline iashu

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 329
    • View Profile
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #24 on: 26.05.2010, 22:29:15 »
всъщност до колкото си спомням разходката си с която отбелязах откриването на метростанция мусагеница, там имаше доста площи, които с мъка могат да бъдат наречени 'зелени'.

След като София ще се разширява, трябва да се мисли къде е допустимо това- то не е допустимо по паркове, гори и към Витоша- добрите места за строене са точно териториите близки до метростанции, близки до центъра, които никога не са били използвани а са си пустеели. То и на север от гарата може някой за нещо да се разбунтува, че иска паркове и че му пречат строежи, ама там е ясно, че ще се строи- там трябва да се строи и само липсата на инвеститорски нюх е запазила това място все още пусто.

Съжелявам, че не съм запознат с плана, но предполагам, че в него не се застрояват паркове или гъсти горички, ами наистина многото пустеещи територии из мусагеница.
« Last Edit: 26.05.2010, 22:31:11 by iashu »

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #25 on: 26.05.2010, 22:49:18 »
Съжелявам, че не съм запознат с плана, но предполагам, че в него не се застрояват паркове или гъсти горички, ами наистина многото пустеещи територии из мусагеница.
Да ти кажа, аз съм израснал в Мусагеница и като изключим така нареченото "дере" на дървенишката река, там нищо не е пустеещо. Игрището, на което като дете играех футбол по 7-8 часа на ден, сега е паркинг. НОРМАЛНО Е НА ВСЯКО КАРЕ ДА ИМА ПО ЕДНА ДЕТСКА ПЛОЩАДКА И ТОВА НЕ Е ПУСТЕЕЩА ЗЕМЯ. Поляните в покрайнините на квартала тогава се използваха от кучкарите и нямаше конфликт "деца-кучета". Сега не знам какво предлагат за Мусагеница, но живея във Витоша-Ст.град и да ти кажа най-близката детска площадка (елементарна пързалка напр.) ми е на 10-15 мин. пеша в Дианабад. С няколко съседи се грижим за градинката пред блока (50-ина квадрата) и се чудим как да опазим от кучкарите 3-те борчета и 2-те туй, щот кат ги препикаят 3 пъти и съхнат. Така, че напълно подкрепям протестите в родния ми квартал, защото така "нагъчкано" просто не се живее нормално!
Ще допълня, че основната идея за развитие на града от началото на 20-ти век е, да се обособят "зелени клинове", които да навлизат към центъра от Витоша. По този начин се осигурява естествена вентилация и достъп на чист въздух от планината за града и точно дървенишката река е един от тези клинове, който достига до Гео Милев. Със застрояването около 4-ти км. и ако сега се предвижда такова в Мусагеница ефекта ще изчезне, А ЗА ДЕЦАТА НИ ОСТАВА АСМАТА, РС-то И НАДНОРМЕНОТО ТЕГЛО!!!
« Last Edit: 26.05.2010, 23:00:37 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline iashu

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 329
    • View Profile
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #26 on: 27.05.2010, 01:38:49 »
мда... сега като се вгледах в картата наистина осъзнавам, че моята разходка е била точно в така зрелищно изглеждащото (докато се возиш на метро) 'дере'.

Ами наистина си запазвам мнението, че то не е зелено... Но, пък вече виждам, че то е последния шанс на окололните квартали за зелена територия. Съжалявам за прибързаното ми предишно мнение. Смятам, че е наложително да се облагороди много- залесяване, алеи, игрища, детски градини... но не и повече жилищни/офис сгради.

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #27 on: 27.05.2010, 02:13:48 »
Ako визирате онова място, известно в околните квартали като "дерето на лайнянка" то предстои да бъде застроено и там си точат зъбите доста инвеститори..

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #28 on: 27.05.2010, 02:17:09 »
Ako визирате онова място, известно в околните квартали като "дерето на лайнянка" то предстои да бъде застроено и там си точат зъбите доста инвеститори..
Това там си е известно като Въртопо, никви дерета ... И равнинната част (откъм Мусагеница) може да бъде застроена, но откъм Младост (посолствата) е стръмен склон и няма никакъв шанс да се застрои. По план тоя парк трябва да тръгва от Цариградско шосе (4ти км.) и по реката да стига до Витоша, което е страхотно като идея и нереализируемо в смотана държава като нашата  :angry:
НЕ на хейтърството!

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #29 on: 27.05.2010, 02:27:14 »
Tочно като "Въртопо" почти от никой живущ не съм го чувал наоколо - Манастира, Гробищата, Реката, Дерето, Лайнянка и какво ли още не съм чувал, но това е оффтопик.
Иначе идеята за парк е страхотна, ама това само идеи ли са или го има в ОУП?

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #30 on: 27.05.2010, 02:36:36 »
Манастира е коренно различно място, единственото общо е, че минава до същата река, няма нищо общо с Мусагеница, откъдето тръгна и дискусията. А ти не знам как си го чувал, ама Въртопо си е най-разпространено, вервай ми. Доколкото знам го има в ОУП тоя парк, но това не пречи на някои да си строят в неговата територия- сградата на Глобул до локалното на Цариградско и тази в съседство, която е на самото локално, бензиностанцията на Еко на 4-ти км. и т.н., и т.н.
НЕ на хейтърството!

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13307
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #31 on: 10.07.2010, 09:25:30 »
Quote from: news.dir.bg
Архитекти и граждани в спор за застрояване на квартал
09 юли 2010 / News.dir.bg
Столичният квартал "Дружба" се превърна в арена на скандали между живущи, реститути, архитекти и институции.
Повод за развихрилия се конфликт е план на общината, който предвижда ново застрояване, съобщи bTV.

На обществено обсъждане за квартал "Дружба" архитекти трябваше да обяснят на хората защо ще се застрои около блоковете им. "Нещото, което безкрайно много ни възмути като граждани е, че са предвидени още нови за тази част, която днес ще разглеждаме "Дружба” 2 част, са предвидени нови 33 блока, при сега съществуващи 50. Безумно се намаляват, зелените площи с това предвидено строителство. Просто оформят се едни УПЕ-та за озеленяване в междублоковите, но в шест или седем от тях има предвидени нови блокове, високи”, каза Зоя Консулова, представител на Инициативен комитет "Дружба" 2 и на Сдружение "Дружба - София".

И тъй като общината години наред не е дала на хората градинки и площадки, те са взели нещата в свои ръце. Около блокове 208, 209 и 210 вече порасналите жители на "Дружба" 2 обгрижват брези и борове, засадени от собствените им ръце, като деца. Според екипа, който подготвя застрояването обаче, тази зона се е залесила сама. Според проекта в малкото пространство между два блока например се предвижда да изникне нов между седем и девет етажа.

Бъдещите блокове ги няма в общия устройствен план на София, но земите тук са реституирани и от община Искър се опитват да обяснят на жителите на "Дружба", че са задължени да спазят и правата на реститутите. "Ние няма да допуснем нашият район, той е един от просторните райони, виждате какви са улиците, виждате какви са зелените площи...Ще се борим здраво да ги запазим тези зелени площи. Собствениците на реституираните земи и архитектите, разработили проекта, виждат повече полза за жителите на "Дружба" 2, отколкото негативи”, заяви кметът на район Искър Йордан Томов.

"Всички мои изисквания са спазени, тъй като те не противоречат на Закона за устройство на териториите. Хората са манипулирани.... не са грамотни”, коментира архитект Анелия Недялкова, собственик на реституирана земя.

Ако въпреки общественото обсъждане, жителите на "Дружба" все още са недоволни, единственият вариант е да се обърнат към съда.

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13307
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #32 on: 23.07.2010, 12:22:15 »
Quote from: news.dir.bg
Правят 12 кампуса в Студентски град
23 юли 2010 / News.dir.bg
12 кампуса за висши учебни заведения да бъдат изградени в Студентски град се предвижда в подробния устройствен план на района, приет вчера на заседание на Столичния общински съвет.
До 5 години обаче могат да продължат отчуждителните процеси по прилагането на плана, като това е и срокът, през който трябва да започне изграждането на кампусите, обясни главният архитект на София Петър Диков, цитиран от Дарик радио.

На опасенията на съветника Жельо Бойчев, че планът засяга 200 дка инвестиционни интереси, Диков отговори, че ще направи всичко възможно засегнатите собственици да получат обезщетение в разумен срок.

Основната идея е в кампусите да няма дискотеки, а заведения за обучение и хранене. Още когато внесе доклада си за разглеждане, Диков обясни, че това ще са територии за обитаване и обучение на студенти, а всички заведения – питейни, чалга, клубове, дискотеки и т.н, нямат място в кампусите.
Поредната изцепка на познат до втръсване автор.
След като 5 години не им стигат да разрушат една единствена незаконна дискотека "Амнезия", и то след смъртен случай и обществен натиск, как ще отчуждят десетки законни чалгаджийници, клубове, дискотеки и т.н.? По-лесно ще е да направят кампуси на зелена поляна в Малинова долина, ама де толкова акъл...

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #33 on: 23.07.2010, 12:31:35 »
Амнезия я няма от поне 3 месеца  :rolleyes: Иначе другото са си глупости-нищо ново под слънцето
НЕ на хейтърството!

Offline Крюшо

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 104
    • View Profile
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #34 on: 16.01.2011, 23:29:38 »
.......Иначе за МС 10 пак се вижда промяна във входовете и така като гледам явно няма да има топла връзка с моля ;)
Това пък е най-малката беда - топла връзка с Мола. Едва ли е толкова необходима. Едва ли и някъде на -1 ниво в Мола е заложена възможност за изход - връзка с МС 10.
Абсолютно - това трябва да си е само и единствено проблем на мола!!! Ако искат да имат повече посетители - нека инвестират 100-200 хиляди в изграждането на топлата връзка. А ако не могат да ги извадят, значи са умрели от глад!
Като гледам пък какво поредно чудовище ни готвят на кръстовището на Сребърна и Черни връх, съм категоричен, че общината (или издаващия строителното разрешително орган) трябваше да изиска и изграждането на цялата околна инфраструктура, както и на станцията на метрото там!!! Както трябваше да се изиска безконфликтно кръстовище на Ситняково и Попова шапка от Кайъ, когато строяха мол Сердика, или такова при новото Джъмбо след Околовръстното... Пример много!!!
Оффф, вече ми омръзна от подобни изцепки. А не трябва ли от Мол Сердика да изградят АМ Хемус от СОП до Яна, така де ако някой се вдигне от Ботевград до мола ще предизвика задръстване на Богров :( или най-малкото новия мол на Хладилника да направи и една детска градина, която да обслужва децата на служителите в мола, ай че нахали, вместо да си гледат децата в къщи на работа ще ходят  :angry: Ти, словосъчетанието "инвестиционен климат" чувал ли си го?!? Още повече, че говорим за дейности свързани с метрото, което както знаем се изгражда в голяма степен с безвъзмездно финансиране от ЕС, т.е. участието на българския данъкоплатец е около 35%, а тези от моло-овете ако си направят станциите, познай кой ще ги плати - НИЕ на 100%. Да, този разход ще рефлектира върху наема на обектите, респективно на цените в тях и накрая всеки купил си пуканки, кафе, дънки, ризка или друго ще си направи вноската във връзка с твоето предложение, мнооо плоско!
giorev, изобщо не говорим за "инвестиционен климат"! А за въвеждане на ред в безразборното строителство, превърнало най-хубавия ни град в кална перачница на пари на новобогаташи и политици-хидроинженери! И затова трябва да си говорим всъщност за що е то "първокласен инвеститор", какви задължения има държавата/общината към него, за усвояване на еврофондове и т.н. А ти, и да не отидеш във въпросния мол, така или иначе си дал вече лептата си чрез данъците си.
« Last Edit: 27.02.2011, 21:18:00 by difian »

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15625
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #35 on: 16.01.2011, 23:32:10 »
По закон, инфраструктурата е публична собственост и респективно, за нея отговаря общината/държавата!  ;)

Offline bobsunbobsun

  • Писател
  • **
  • Posts: 44
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #36 on: 17.01.2011, 01:31:53 »
По закон, инфраструктурата е публична собственост и респективно, за нея отговаря общината/държавата!  ;)

Точно така, инфраструктурата е държавна/общинска, но тя се строи там, където има нужда от обществено благо - път,алея,тротоар и т.н. Няма логика в това някой да си направи магазин и общината да прокара път/подлез/пътека, за да е по-лесен достъпа до търговския обект. Това няма нищо общо с инвестиционния климат и по същество си е пряка субсидия на инвеститора. Инвеститорът би следвало да си изгради прилежащата инфраструктура, т.е тази, която без съществуването на неговия обект не би била нужна на обеството. В България "инвеститорите" искат да печелят, но не искат да вложат и 1 лев, за да направят нещата както трябва - еми не става! Както е писано по-горе аман от перачници!

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #37 on: 17.01.2011, 10:28:05 »
Точно така, инфраструктурата е държавна/общинска, но тя се строи там, където има нужда от обществено благо - път,алея,тротоар и т.н. Няма логика в това някой да си направи магазин и общината да прокара път/подлез/пътека, за да е по-лесен достъпа до търговския обект. Това няма нищо общо с инвестиционния климат и по същество си е пряка субсидия на инвеститора. Инвеститорът би следвало да си изгради прилежащата инфраструктура, т.е тази, която без съществуването на неговия обект не би била нужна на обеството. В България "инвеститорите" искат да печелят, но не искат да вложат и 1 лев, за да направят нещата както трябва - еми не става! Както е писано по-горе аман от перачници!
Абсолютно невярно твърдение! Смея да твърдя, че над 50% от новите улици/чки са финансирани и изградени от частни инвеститори. За какво говоря, ако отвориш ОУП или ПУП за развиващ се район, ще видиш трасирани общински улици, това са стотици километри неизградени улици. В момента, в който собственик на имот от втора/трета/десета линия започне да изгражда нещо - кооперация/мол/склад/магазин... му се налага да си направи сам и общинската улича ОТ... ДО... (разб. проект, разрешително за строеж, строителство, удостоверение за въвеждане в експлоатация). Друго, което е неизбежно - водопровод, канализация и ел.захранване от Х метра/километра + много вероятно трафопост, пречиствателна станция и т.н и т.н., което след това се превръща в актив за съответните дружества, който уж са ангажирани да го изкупят, обаче по правило "изкупуването" се случва след Х години и N брой писма и разправии и на максимум 75% от реалната стойност на съоражението. Последното е отделна тема, но го давам като пример, как да си инвеститор не е лека работа, друг е въпросът, че въпросните дружества си "веят байрака" с държавна подкрепа и вероятно има защо.
Така се изгражда инфраструктурата в момента, на принципа - І-вия инвеститор в карето е най-прецакан, ІІ-рия по-малко, ІІІ-тия малко и т.н., накрая идва кмета и реже лентата на някаква градинка в района и се бие в гърдите какъв прекрасен квартал е станало!?!Та по темата - изглежда, че според общината НИКЪДЕ ОСВЕН В ЦЕНТРАЛНАТА ГРАДСКА ЧАСТ НЯМА СЪОТВЕТНАТА НУЖДА ОТ "ОБЩЕСТВЕНО БЛАГО" - както си го написал ти. Няма как да ме убедиш, че инвеститора трябва да разшири и ремонтира Сребърна и Ч.връх, защото ако го направи, тогава би трябвало да има правото да наложи и такси за преминаване през този участък. Така, с едно изречение, след като общината прибира един чувал с пари ежегодно от всяка такава сграда, то поне част от тези пари трябва да се вложи в съответния район, защото тези улици са общински, използват се свободно от всички граждани, а не само от посетителите на търговските центрове и не на последно място от там се движат и маршрути на градския транспорт.
« Last Edit: 17.01.2011, 10:45:30 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline bobsunbobsun

  • Писател
  • **
  • Posts: 44
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #38 on: 17.01.2011, 10:48:28 »
Първо, ако приемем, че първият инвеститор в даден район е най-прецакан поради факта, че е принуден сам да изгради прилежащата инфраструктура в това не виждам нищо смущаващо - той от друга страна, бидейки първи се радва и на най-високи печалби.
Второ, ако приемем, че Сребърна е с адекватна пропускливост в момента(,което най-вероятно не е така) то естествено, че молът, който се строи там трябва да заплати за разширението й поради простия факт, че именно ТОЙ създава допълнителен трафик, който в негово отсъствие не би съществувал. 
П.П: ти да не си от инвеститорите? Кажи си!  :P

ППП: Ако това, че инвеститорите в новите квартали сами си изграждали улиците беше вярно, то в тия квартали нямаше да тая ГРЯЗ, от която се оплакват както обитателите, така и посетителите им ;)
« Last Edit: 17.01.2011, 10:50:19 by bobsunbobsun »

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Re: ОУП и ПУП-ове
« Reply #39 on: 17.01.2011, 11:19:59 »
Първо, ако приемем, че първият инвеститор в даден район е най-прецакан поради факта, че е принуден сам да изгради прилежащата инфраструктура в това не виждам нищо смущаващо - той от друга страна, бидейки първи се радва и на най-високи печалби.
Второ, ако приемем, че Сребърна е с адекватна пропускливост в момента(,което най-вероятно не е така) то естествено, че молът, който се строи там трябва да заплати за разширението й поради простия факт, че именно ТОЙ създава допълнителен трафик, който в негово отсъствие не би съществувал. 
П.П: ти да не си от инвеститорите? Кажи си!  :P
ППП: Ако това, че инвеститорите в новите квартали сами си изграждали улиците беше вярно, то в тия квартали нямаше да тая ГРЯЗ, от която се оплакват както обитателите, така и посетителите им ;)
Несъм инвеститор, но това което работя ми дава възможност да съм наясно с тези проблеми. Написаното от мен не се отнася само до мол-ове и магазини, така че особена изгода от това да си пръв няма, дори за жилищно строителство е кофти вариант, тъй като купувачите не са склонни да търсят жилища в такива райони.
Веднага ти давам конкретен пример, там където живея аз - ул. 21-ви век, Ст. град - общината е ИЗБЯГАЛА от каквито и да е задължение, изключвам сметоизвозването. Това е квартал, който до преди 10-ина години се състоеше от парцели с къщи и в онзи период уличните настилки бяха МАКАДАМ. В резултат на строителния бум започна масово укропняване на парцелите и строителство на кооперации. Към настоящия момент около 50% от сградите са кооперации, останалите къщи. Състоянието на улиците обаче е, че там където има довършена нова кооперация, съответния инвеститор/строител е изградил нормална улица (асфалт+тротоари) по лицето на парцела, там обаче където има парцели с къщи (или дори празни парцели) настилката си е макадам. Така всъщност няма една свястна улица в квартала, от където и да тръгнеш тези две "картинки" се редуват, асфалт, черен път, асфалт, в крайна сметка всичко е кал и "ГНЯЗ".
« Last Edit: 17.01.2011, 11:23:16 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!