Author Topic: A2 Xeмyc  (Read 63203 times)

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6836
    • View Profile
Re: A2 Xeмyc
« Reply #40 on: 27.09.2008, 15:16:01 »
Ето я схемата. С черно съм нарисувал траекторията на моста - приблизително разбира се.

Offline PeT

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
    • View Profile
    • Email
Re: A2 Xeмyc
« Reply #41 on: 27.09.2008, 15:35:01 »
София - Варна по Тракия и ЧМ ще бъде само 20-30 км повече, тоест 10-на минути. А трафикът София-Плевен-Русе не е чак толкова голям към момента и ако част от София - Варна се пренасочи отдолу съществуващите пътища ще са ок за следващите няколко години

 В сравнение с южна, там са доста повече: Тракия, Марица, Струма, Рила, Люлин.


Аз лично освен АМ Тракия до Стара Загора и 10тина км от Марица при Любимец и някой км на Срума при Долна Диканя - не знам за други магистрали....сагата Люлин продължава...а Рила е някаква утопия ... И тук положението не е розово ...

Offline mediar

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 976
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: A2 Xeмyc
« Reply #42 on: 27.09.2008, 15:52:22 »
@PeT - Той говори по принцип. Но LG не мисля че горивото е толкова евтино, че да си правим разходки из България. А и както ти казваш Хемус не обслужва само Варна.

Offline mediar

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 976
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: A2 Xeмyc
« Reply #43 on: 27.09.2008, 20:23:14 »
@LG - Лошото е че дори наличните километри магистрали не са в добро състояние ( особенно Хемус от към София ). Там в началото има страшно много неравности ( докато караш през нощта те държи буден :P ).

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: A2 Xeмyc
« Reply #44 on: 30.09.2008, 09:53:46 »

Точно - Хемус не значи само София-Варна, значи и Плевен-София, Плевен-Варна, Русе-Полски Тръмбеш-София, Шумен-София и т.н. ...

Тука пропусна още един важен център - Велико Търново и връзките му с останалите описани градове, Ловеч също.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline mediar

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 976
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: A2 Xeмyc
« Reply #45 on: 30.09.2008, 13:58:34 »
Абе на boyo му е широко около врата. Няма да пиша защо ( всеки би трябвало да се сети ).

Offline naster1

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: A2 Xeмyc
« Reply #46 on: 30.09.2008, 14:17:11 »
Тука пропусна още един важен център - Велико Търново и връзките му с останалите описани градове, Ловеч също.

Е това беше умишлено :) Да не вземете случайно да ме обвините в местен шовинизъм  :D

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: A2 Xeмyc
« Reply #47 on: 03.10.2008, 13:25:27 »
Новини от АМ Хемус:

Quote
МОСВ има решение за екооценката на магистрала "Хемус" от 224 км до 341 км
 
03 Октомври 2008 | 10:45
 
 
Екологичното министерство извести за решението на министър Джевдет Чакъров за екооценката на част от магистрала "Хемус". Тя се отнася за одобряване на инвестиционно предложение за строителство на АМ "Хемус" от км 224 + 115 до км 341 + 225, заедно с пътните възли. Участъкът включва отсечка от пресичането на Път I-5 до кръстовището с Път I-7. Възложител е Националната агенция "Пътна инфраструктура".

Решението на МОСВ позволява реализация по червения вариант от км 225 + 360 до км 243 + 243. Следващата отсечка е по сборен вариант. Тя е от км 243+0 до 257 + 0. Третият участък е по жълтия вариант на проекта и той е за магистрала "Хемус" между 257 км до 341 + 225.

 


Или иначе казано може да се счита че АМ Хемус е проектирана от В.Търново (Горна Оряховица) до Шумен!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline naster1

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: A2 Xeмyc
« Reply #48 on: 09.10.2008, 10:13:25 »
от регионалната преса във Велико Търново ...

Quote
Излезе наяве трасето на магистрала “Хемус”

Здравка МАСЛЯНКОВА

Съобразяват строителството с движението на видрите и прилепите.
Още няма отчуждителни процедури за земята.
Министерството на околната среда и водите (МОСВ) даде зелена светлина за започване на процедурите по възлагане на поръчката за строежа на магистрала “Хемус”.
Министерството е издало Решение за въздействие върху околната среда за строежа на 230 км от аутобана. Документът, с който “Янтра ДНЕС” разполага, е изпратен преди няколко дена за сведение до кметовете на 7 общини, през чиято територия ще минава първокласният път ­ Полски Тръмбеш, Горна Оряховица, Стражица, Попово, Лозница, Търговище и Шумен.
Любопитно е, че решението, подписано от министър Джевдет Чакъров на 29 септември т.г., с което “Янтра ДНЕС” разполага, не е изпратено до кмета на община Павликени, през която ще минава немалка част от трасето на магистралата. Разбрах какви са трасетата по документите, които ми дадоха “Пътища и мостове” ­ Варна, каза кметът на Павликени Ангел Генов. Още по-интересно става откъде пътностроителната фирма има решението на МОСВ, след като няма избран изпълнител за строителството на магистралата.
Пазеното до сега в дълбока тайна трасе на магистралата най-после излезе наяве след екологичната оценка на проектите. Абсолютно сигурно е, че АМ “Хемус” отдалеко ще заобиколи Велико Търново, което негативно ще се отрази върху икономиката на общината и пазара на недвижими имоти.
Министрите от правителството на Сергей Станишев дълго увъртаха за трасето на магистралата и умишлено отказваха да назоват точните є параметри заради възможните злоупотреби с деактуването на земята.
Същевременно трасето изключително точно е нанесено в административния атлас на България, издаден от Министерството на държавната администрация и административната реформа през 2007 г.
Решението по оценка въздействието върху околната среда с № 9­6/2008 г. е направено за пет варианта на трасето на бъдещата магистрала.
АМ “Хемус” е предвидена да свързва София с Варна и да дублира първокласните пътища Е70 от Варна до Шумен, Е772 от Шумен до Ябланица и Е83 от Ябланица до София.
Най-общо инвестиционното предложение на националната агенция “Пътна инфраструктура” предвижда изграждане на автомагистрала с четири ленти за движение, две ленти за аварийно спиране, банкети и междинна разделителна ивица.
Петте варианта на трасето на магистралата се различават много малко един от друг и отстоят на разстояние километър-километър и половина. От гледна точка на минималното въздействие на пътното трасе върху околната среда в съчетание с икономическите и техническите аргументи на проектанта от инвеститора е възложен комплексен вариант.
Магистралата влиза от Ловешка във Великотърновска област около с. Върбовка, Павликенско Преминава в близост до казармите северно от Павликени, покрай Патреш, Дъскот, Паскалевец, Стефан Стамболово.
Покрай Никюп магистралата минава на границата на община В. Търново и до Крушето влиза в община Г. Оряховица, минава през землищата на Стрелец. Покрай с. Сушица навлиза в община Стражица, от където трасето е покрай Горски Сеновец, Камен и Николаево излиза от Великотърновска, за да влезе в Търговищка област.
По сборния вариант на АМ “Хемус” се предвижда голям мост над Янтра при километър 2324. Отсечката е дълга 11 км и преминава през 453 дка отчуждени земеделски земи и 24 дка отчужден горски фонд, се посочва в документа, подписан от екоминистъра. Предвидени са 2 големи надлеза и 2 малки надлеза, едно малко мостово съоръжение, 2 подлеза за големи животни и един подлез за малки животни. Отчужден горски фонд няма.
Предвижда се построяването на пътен възел “Горски Сеновец” ­ полудетелина с подлез. Тази отсечка е дълга 60 км и преминава през 2471 дка отчуждени земеделски земи и 130 дка отчужден горски фонд, като се предвижда изглаждането на два големи моста на р. поповски Лом и р. Черни Лом, 9 малки моста над дерета, 5 пътни възела, 5 надлеза, 12 подлеза. На юг при гр. Съединение ще има отсечка от 22 км, преминаваща през 949 дка отчуждени земеделски земи, и 86 дка отчужден горски фонд.
Вариантите на трасето на магистралата обаче минават през защитената зона на р. Янтра, засягат се ловните полета на дивечовъдната станция “Черни лом”, Поповско. В решението по ОВОС на екоминистреството се посочва, че са предвидени мерки, които да ограничат вредното въздействие върху защитените видове растения и животни.
Според чиновниците в екоминистерството по време на строителството на магистралата не се очаква генериране на вредни газове и отпадъци във вид и количества, които да окажат отрицателно въздействие върху опазване на защитените зони.
Висшият експертен екологичен съвет поставя условия преди да одобри инвестиционното предложение. Мостовете, естакадите и пътните възли по магистралата трябва да са проектирани така, че да издържат на земетресение от 7 до 9 степен по скалата на Медведев, Шпонхоер и Карник. Да се предвиди изграждане на прелези за видри, разположени под мостовете над реките. Да се предвиди изграждането на прелези за бозайници с размери на благороден елен. Да се прецизира изграждането на крайпътни заведения, бензиностанции, газстанции или друга инфраструктура с цел да не се увеличава безпокойството за дивите животни. Експертите препоръчват изграждането на надлези (зелени мостове, екомостове) за всички видове диви животни с ширина 30 м или повече, покрити с пясък, почва и растителност.
По цялата дължина на трасето трябва да има защитни мрежи, които да не допускат излизането на дребни бозайници на пътното платно. В участъците, отстоящи на 1 км от язовири и речни корита, да се изградят отвеждащи полезащитни пояси за промяна на летателните коридори на прилепите.
Отводнителните съоръжения трябва да бъдат проектирани и направени така, че да бъдат избегнати наводнения при екстремални валежи половин век напред.
Строителството на магистралата ще се предшества от археологически проучвания. При установяването на обекти или следи, предмети на културно-историческото наследство, строителните работи би следвало да се прекратят веднага. Строежът на магистралата може да продължи след приключване на дейностите по опазване на културното наследство и след разрешение от директора на Националния институт за паметниците на културата.
За ограничаването на шума от магистралата покрай Горски Сеновец пътят ще минава в траншея, която осигурява ефективна шумоизолация, а след това трябва да се направи растителен пояс от подходящи видове. За с. Камен ще се прави екран-парапет покрай пътното платно на магистралата. В този участък трасето ще минава в насип с височина от около 10 м.
Решението по ОВОС губи право на действие, ако в срок от 5 г. от датата на издаването му не е започнало осъществяването на инвестиционното предложение.
Нито един от кметовете на общини в областта, през чиято територия ще минава АМ “Хемус”, не е получил уведомление за започването на отчуждителни процедури на земеделски земи и гори. Все още не е уточнено на кой вариант ще се спре правителството за магистрала “Хемус”, няма проектиране и затова вероятно не са започнали отчуждителните процедури, предполагат кметовете в региона.
От агенциите за недвижими имоти коментираха, че по селата, през чиито землища ще мине магистралата, няма бум на сделките със земя и къщи. Хората изчакват да стартира строителството, за да започнат да продават, а цените ще станат космически, коментират брокерите. Същевременно те предупредиха, че е имало изтичане на информация за вероятните трасета на магистралата, защото в някои от селата земята вече е комасирана, а такива парцели после лесно се препродават.
Според министъра на транспорта Петър Мутафчиев и министъра на регионалното развитие и благоустройството Асен Гагаузов АМ “Хемус” трябва да е построена до края на 2013 г.
АМ “Хемус” е дълга 423 км, разделена е условно на шест участъка. През март 2007 г. правителството поиска съдействие от Европейската инвестиционна банка и Европейската банка за възстановяване и развитие за подготовката на проектите за концесия на двете магистрали “Хемус” и “Черно море”.
Строителството на АМ “Хемус” започва през 1984 г., но в края на 80-те години е спряно поради липса на финансиране. На 30.12.2005 г. е открита отсечката Шумен ­ Каспичан с дължина 12,8 км. За изграждането на отсечката са вложени 77,6 млн. лева. На този етап няма официална информация какво и от къде ще е финансирането за трасето на магистралата, минаващо през Великотърновска област.

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: A2 Xeмyc
« Reply #49 on: 09.10.2008, 13:12:31 »
Решение за въздействие върху околната среда за строежа на 230 км от аутобана.


Tука нещо са се объркали, защото излязлото решение за ОВОС от Екоминистерството е за участъка от км 224 + 115 до км 341 + 225, сиреч 130.11 км.

А това аутобан много ме дразни, защото е неуместна чуждица
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13313
    • View Profile
    • Email
Re: A2 Xeмyc
« Reply #50 on: 09.10.2008, 15:38:42 »
Пазеното до сега в дълбока тайна трасе на магистралата най-после излезе наяве след екологичната оценка на проектите. Абсолютно сигурно е, че АМ “Хемус” отдалеко ще заобиколи Велико Търново, което негативно ще се отрази върху икономиката на общината и пазара на недвижими имоти.
Хайде пак локален патриотизъм! Сега като почнат търновските и търговищките депутати да дърпат чергата към тях!
Всеки, който поне веднъж е пътувал от София до Варна, знае пресечения терен южно от Търново, също към Омуртаг и Търговище. Освен това магистрала Хемус трябва да е удобна за Плевен и Русе, които са далеч по-големи от Търново и Търговище, а също така и да поеме международния коридор Букурещ-Русе-София-Солун. Не сме толкова богати, че да строим 2 магистрали в Северна България.
Русе-Търново ще е 4-лентов и дано го построят с разделени платна (все едно магистрала без аварийна лента), а не като Бургас-Созопол. Сблъсъците с насрещно движещи се автомобили са ужасни.

@LG: Коя от думите "магистрала", "аутобан", "автострада" е българска? Но си прав, че аутобан е неудачен избор - аутобан е най-висшият вид магистрала - немската, а нашите са твърде далеч от аутобана.

Offline naster1

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 183
    • View Profile
Re: A2 Xeмyc
« Reply #51 on: 09.10.2008, 16:33:19 »
Хайде пак локален патриотизъм! Сега като почнат търновските и търговищките депутати да дърпат чергата към тях!
Всеки, който поне веднъж е пътувал от София до Варна, знае пресечения терен южно от Търново, също към Омуртаг и Търговище. Освен това магистрала Хемус трябва да е удобна за Плевен и Русе, които са далеч по-големи от Търново и Търговище, а също така и да поеме международния коридор Букурещ-Русе-София-Солун. Не сме толкова богати, че да строим 2 магистрали в Северна България.
Русе-Търново ще е 4-лентов и дано го построят с разделени платна (все едно магистрала без аварийна лента), а не като Бургас-Созопол. Сблъсъците с насрещно движещи се автомобили са ужасни.

@LG: Коя от думите "магистрала", "аутобан", "автострада" е българска? Но си прав, че аутобан е неудачен избор - аутобан е най-висшият вид магистрала - немската, а нашите са твърде далеч от аутобана.

Така си е... Дори и да искаха, просто не виждам как Хемус би минал по на юг от Поликраище. Терена е прекалено труден след като започнат възвишенията след Самоводене. И Никюп все пак не е чак толкова далеч от Търново.

Статията е интересна именно от гледна точка на това, че се описва маршрута в частта му около ВТ по-подробно, заедно с предвидените подлези, мостове и т.н. пътни съоръжения.  Надявам се, че не е бил безсмислен пост.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13313
    • View Profile
    • Email
Re: A2 Xeмyc
« Reply #52 on: 10.10.2008, 00:35:39 »
Дори и да искаха, просто не виждам как Хемус би минал по на юг от Поликраище. Терена е прекалено труден след като започнат възвишенията след Самоводене. И Никюп все пак не е чак толкова далеч от Търново.
Магистралата върви много близо до линията Левски-ГО-Стражица-Попово. Хитрото е, че ползва долините на Росица и Лефеджа (главните притоци на Янтра), които се врязват в околните хълмове. Всъщност от Върбовка до Шумен само Поповските възвишения са по-съществено препятствие.
Интересно би било да се сглоби и западната част на пъзела - от Ябланица до Павликени. Около Левски ще се ползва долината на Осъм, но между Вит и Осъм трябва да се пресекат възвишения. Гледайки физическата карта, най-вероятно е това да стане северно от Угърчин и Ловеч - около границата между Плевенска и Ловешка област.

Offline Делян

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 70
    • Yahoo Instant Messenger - d_kovachev
    • View Profile
    • Email
Re: A2 Xeмyc
« Reply #53 on: 10.10.2008, 11:46:15 »
аз също мисля, че АМ Хемус трябва да минава близо до В. Търново по чисто икономически интереси.
а, що се отняся до думата автомагистрала мисля, че тя идва от италианската магистрала.

Online difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15625
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: A2 Xeмyc
« Reply #54 on: 10.10.2008, 13:32:18 »
аз също мисля, че АМ Хемус трябва да минава близо до В. Търново по чисто икономически интереси.
а, що се отняся до думата автомагистрала мисля, че тя идва от италианската магистрала.
Може и да има латински произход, не ми се проверява, но в съвременния италиански се използва Autostrada.

Offline mediar

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 976
    • View Profile
    • Mediar's Site
Re: A2 Xeмyc
« Reply #55 on: 14.10.2008, 22:45:38 »
Айде айде... Според мен не може да се говори за равен трафик на Хемус и Тракия. Направете си собствено проучване - пътувайте в неделя следобед от София към Бургас и от София към Варна и ще видите разликата.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13313
    • View Profile
    • Email
Re: A2 Xeмyc
« Reply #56 on: 15.10.2008, 00:17:16 »
Айде айде... Според мен не може да се говори за равен трафик на Хемус и Тракия. Направете си собствено проучване - пътувайте в неделя следобед от София към Бургас и от София към Варна и ще видите разликата.
Преброени на караулки "Черна маца" и "Разклон Кремиковци" трафиците са съпоставими. Съпоставими са пред- и следпразничните тапи по двете магистрали. От 2007 насам силно се увеличи трафикът от/към Румъния (през Видин, Оряхово, Русе). Особеността е, че на север след Ябланица (и по-малко на Ботевград) се разделят потоците, а на юг трасето София-Пловдив-Стара Загора-Сливен-Бургас е многократно по-натоварено от другите варианти, даже и от пътя за Капитан Андреево (бъдещата АМ Марица).

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: A2 Xeмyc
« Reply #57 on: 16.10.2008, 20:30:09 »
 В случай, че пристанище Варна стане конкуренция на Констанца трафика по Хемус към Сърбия и Унгария ще се увеличи много и нищо чудно да стане по-голям от този на Тракия иначе засега такова нещо е несъстоятелно да се твърди, поне не и след отбивката за Ботевград както каза Благун.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline boyo

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 102
    • View Profile
    • Email
Re: A2 Xeмyc
« Reply #58 on: 16.10.2008, 21:54:03 »
Дори и тогава ще минават през Русе и после Румъния , за да не напускат ЕС, а и като км е по-кратко май

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 366
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Re: A2 Xeмyc
« Reply #59 on: 21.10.2008, 21:16:32 »
Строежът на магистрала "Хемус" се отлага след 2013 г.

 Дневник
 






Мандатът и на това правителство ще се окаже кратък за реални действия по изграждането на магистрала "Хемус". В началото му министърът на регионалното развитие и благоустройство Асен Гагаузов обеща до края на 2008 г. да започне строителството на всички магистрали у нас. Ако думите му не бяха само едно от поредицата неизпълнени обещания, до края на тази година трябваше да започне изграждане на около 750 километра аутобани. Вместо това обаче вестникарските колони, посветени на "Хемус", са далеч по-дълги от построените участъци в последните две десетилетия. Така идеята за дострояването на аутобана за пореден път затвори безсмислен кръг - от обещанията до провала.

В поредицата на несбъднати обещания се подреждат и уверенията на Гагаузов от началото на годината, че до май ще са готови проектите за поне два участъка, чието строителство ще започне до края на годината. Става дума за две отсечки от Ябланица към Боаза и от Шумен към с. Белокопитово. По думите на министъра има решение на Министерския съвет строителството на тези общо около 30 км да се финансира с парите, които България ще получи от иракския дълг. С днешна дата от МРРБ препращат въпросите за забравената магистрала към Националната агенция "Пътна инфраструктура" (НАПИ), която наследи скандално известния фонд "Пътна инфраструктура". В агенцията, чиито директор Димитър Иванов се оказа в болнични, обаче текат тежки реорганизации, пишат се инструкции и правилници, за да разубедим Европа,че средствата по европейски програми се разпределят в тесен роднински кръг. От пресцентъра процедиха само, че недостроените 240 км са в "предпроектна готовност".

"Хемус" не е в приоритетните направления като "Струма", Люлин" и "Тракия", потвърди експерт от Министерството на транспорта. Според Ясен Ишев, директор на дирекция "Политика в пътната инфраструктура" в МТ, има само принципно становище на правителството "Хемус" и "Черно море" да бъдат отдадени на концесия. Според него поне до 2013 г. статутът на автомагистрала "Хемус" като "пренебрегната" не би могъл да се промени. Към оценката на нашето правителство се прибавя и мнението на Европейския съюз, което за момента определя пътя между София и Варна като икономически необоснован, за да бъде финансирано дострояването му. Причината - натоварването не надвишава 10 хил. автомобила на денонощие. В същото врем според световните стандарти от магистрален път има нужда само при 18-20 хил. автомобила на ден. Така забравената магистрала е обречена още дълго да не излезе от порочния кръг - трафикът по нея е слаб, защото е недостроена и не е добре поддържана. А за да се завърши, трябва да изпълни критериите за трафик.

Цялата тази ситуация обрича Северна България на икономическа стагнация, твърдят местните власти. Народни представители от Североизтока са далеч по-крайни. Там, където няма добри пътища, парите не влизат, казва депутатът Лидия Шулева. По думите й един от факторите, които имат задържащ ефект за инвеститорите, е лошата инфраструктура и затруднените комуникации. Според нея България губи милиарди от невъзможността да развива логистика като транспортен възел, на територията на който има 5 паневропейски коридора, но нито една магистрала.
Къде сме ние

Quote
? Унгария печели повече от 2 млрд. евро годишно от транспорт и обработка на стоки и товари. Страната е пресечена от 4 паневропейски коридора и на всички възлови места има изградени логистични паркове и многофункционални терминали.

? Румъния ще завърши до края на годината 809 км магистрали, със 127 км повече от предходната 2007 г. Главните строителни направления са по участъците Брашов - Борш и Букурещ - Брашов. През тази година започва и изграждането на пътната отсечка Черна вода - Констанца, която трябва да бъде завършена през 2010 г. До 2013 г. северната ни съседка ще вложи 12.8 млрд. EUR в строежа на 1798 км магистрали.

? Хърватия построи за две години над 1000 км магистрали.

? Сърбия ще инвестира догодина по 200 млн. евро, или общо 600 млн. евро, в трите основни магистрали по Коридор №10 - от Хоргош до Нови Сад, от Ниш до македонската граница и от Ниш до Димитровград (на българската граница).