Author Topic: A4 Марица  (Read 37837 times)

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
A4 Марица
« on: 19.03.2006, 22:41:46 »
Автомагистрала "Марица" - Оризово-Капитан Андреево
« Last Edit: 14.09.2012, 10:46:03 by blagun »
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15625
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #1 on: 15.08.2007, 15:21:20 »
По долу официално инфо за Марица.

Quote
Етапи на завършване на магистрала "Марица"
Два участъка от "Марица" с обща дължина 21 км трябваше да бъдат въведени в експлоатация до края на 2006 г. Отсечката от км 72+940 до км 89+600, т.е. 16.6 км (от Харманли до Любимец), е готова и беше открита в края на май тази година, а трасето от км 108+260 до 112+180, т.е. 3.940 км (от Свиленград до Капитан Андреево), е със срок за дострояване 2007 г. Изпълнителите за трасето от км 108 до км 112 са подписали договора през 1989 г., за трасето от км 72 до км 89 договорът е от 1988 г. Строители са "Пътни строежи" АД - Пловдив, "Мостстрой" АД за съоръженията, консултант е "Пътинвестинженеринг"АД - София, проектанти са "Пътпроект" - за пътната част и съоръженията, и "Мостконсулт" - за моста над реката. АМ "Марица", участък *Харманли - Любимец от км 72+940 до км 89+600.
Участъкът от км 89+600 до км 108+240 дясно платно на магистрала "Марица" ще се изпълнява и въведе в експлоатация през 2007 г.
Участъкът от км 108 +260 до км 112+000 ще бъде завършен до края на 2007 г. (по план).
Отсечката от км 112+000 до км 114+000 е предвидена за края на 2009 г., а  участъкът от км 114+000 до км 117+000, известен като подход към граничния преход, ще бъде изграден заедно с ГКПП Капитан Андреево, което ще стане до края на 2010 г. Предвижда се той да бъде въведен в експлоатация в края на 2010 г.
« Last Edit: 01.07.2010, 12:38:30 by blagun »

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #2 on: 15.08.2007, 15:22:43 »
значи ще строят ново КПП ?
НЕ на хейтърството!

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15625
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #3 on: 15.08.2007, 15:30:22 »
Quote from: Repcho
значи ще строят ново КПП ?
Реконструкция и разширяване.По- интересен е въпросният подход.В момента му се преработва проекта.Ще има мостове над ЖП линията, връзки с другите пътища.Оставили са го за накрая и ще е интересно комплексно съоръжение.

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #4 on: 22.05.2008, 11:09:34 »
Quote from: PeT
Питане:

Какво е това Хасково ??

АМ Марица минава точно през Димитровград....на няколко километра от центъра на града, а от центъра на Хасково - над 10 км ...

Вярно, че агломерацията е обща и също може да се твърди, че минава през Хасково, но Димитровград е по-голям от мнозина областни градове в страната - не бива така лесно да го забравяме ...

АМ Марица ще следва северно стария път между Свиленград и Хасково. На практика минава по средата между ДГрад и Аскьой (16км център-център, 10 км табела-табела), а и не виждам какво точно значение има кой град ще се истъкне - Хасково все пак е областен град. Пък и Димитровград има магистрална жп линия



Quote from: LG_
Принципно и мен ме съмнява да стане толкова оптимистично.
 Но един подобен изход не е изключен! Лично аз мисля че БГ фирмите наистина имат технически ресурс да се построи за кратко време. Всичко опира до пари. Ако цената е наистина е 2,7 млн евро на км и се строи едновременно по цялото трасе то тогава е възможно.

Може би най-добър вариант за бърза реализация е да разбият проекта на няколко лота с различни изпълнители.

Offline PeT

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
    • View Profile
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #5 on: 26.06.2008, 00:30:00 »
Econ.bg:

Автомагистрала "Марица" няма да се строи на лотове



Проектът за изграждане на автомагистрала "Марица" вероятно ще бъде предложен за изпълнение като единен обект, а не на отделни лотове. Това съобщи вицепремиерът по усвояване на еврофондовете Меглена Плугчиева след срещата си с Боряна Пенчева, директор на дирекция "Управление на средствата от ЕС", представители на Фонд "Републиканска пътна инфраструктура" и Европейската комисия, съобщи Дневник.bg.

По време на срещата е било взето решение и за изготвяне на ясни конкретни графици за започване на тръжни процедури по изграждането на магистралите "Струма" и "Марица". Те ще бъдат утвърдени по време на заседанието на правителството, което ще се проведе следващата седмица. По време на утрешното заседание ще бъде внесено предложението за преструктуриране на пътния фонд.

За разлика от "Марица", при автомагистрала "Струма" проектирането е затруднено при един от лотовете, тъй като той включва изграждането на тунел, допълни Плугчиева. Въпреки това тя отбеляза, че е въпрос на време затруднението да бъде преодоляно.

По информация на БТА проектът за "Марица" включва изграждането на 67 км. магистрален път - от км. 5 до км. 72. Индикативната стойност на проекта е около 208 млн. евро. От тях над 166 млн. евро са от Кохезионния фонд, а 41 млн. евро са национално съфинансиране. Аутобанът е елемент от трансевропейската магистрала "Север-юг", свързваща страните от Източна и Централна Европа с Близкия Изток и Азия.

Общо 600 млн. евро пък е индикативният бюджет на магистрала "Струма". 480 млн. евро от тях ще бъдат осигурени от ЕС, а останалите ще бъдат осигурени от национално съфинансиране.

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2335
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Re: A4 Марица
« Reply #6 on: 27.06.2008, 15:08:06 »
AM Марица заедно с елекрификацията на 1ва до Свиленград трябва да са готови час по-скоро!


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline PeT

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
    • View Profile
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #7 on: 27.06.2008, 22:58:41 »
Quote from: NiGhtPiSH
AM Марица заедно с елекрификацията на 1ва до Свиленград трябва да са готови час по-скоро!

И двете се карат в момента, кое ще закъснее с повече ..... Абсурдистан .. лошото е, че след 2010 год спират парите по ИСПА и каквото построено, построено ... и ще имаме една единствена високоскоростна линия в бг (ако 160 е висока скорост) между Плд и Първомай

Offline PeT

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
    • View Profile
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #8 on: 11.08.2008, 14:27:45 »
Не знам, но според новите данни от правителството, АМ Марица вече се очаква да е готова през 2013 (а трябваше до края на мандата), а АМ Струма до края на 2014 година.

Не се радвайте за тези лотове за АМ Струма .... минимум една календарна година ще мине преди да минат търговете и т.н. и да започне реално строителство .. а по АМ Тракия министъра беше обещал през Май, че Септември ще се строи, сега се оказа, че Сеп ще са търговете, през Декември почва уж да се строи, ама асфалт не се изливал от Ноември до Май т.е. реално догодина ще има някакви резултати по началото на строителство по лотовете на АМ Тракия ...

Вече изобщо не вярвам на никакви срокове, търгове и обещания .

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #9 on: 01.07.2009, 14:20:20 »
Марица е от Плодовитово преди Чирпанския разклон на Тракия до Капитан Андреево. А Харманли е по средата.
Реално там има готов участък Харманли-Любимец-Свиленград-Капитан Андреево (около 40км).
Ако бяха напънали малко, там строежа на останалите 70 км можеха да го завършат за около година.
« Last Edit: 01.07.2009, 14:45:35 by etnies »

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #10 on: 01.07.2009, 14:33:04 »
А Марица започва от малко източно от Свиленград и завършва някъде при Харманли.

Само където участъка от Свиленград до Любимец (около 18,5 км) е само с едно построено платно - това посока София
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #11 on: 01.07.2009, 14:47:55 »
А Марица започва от малко източно от Свиленград и завършва някъде при Харманли.

Само където участъка от Свиленград до Любимец (около 18,5 км) е само с едно построено платно - това посока София

Не го ли пуснаха и второто?

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #12 on: 01.07.2009, 18:18:18 »
Още един въпрос по това направление - като пътувам от София към Капитан Андреево, къде се отделям от АМ Тракия -
а) на Чирпан и после през Скобелево
б) на Плодовитово и после през Първомий
в) на Плодовитово и после назад към ОМВ-Поповица

а) съществува като вариант, но Чирпан-Върбица (където се включва в Е80) беше трагично.
б) участъкът Плодовитово - Градина - Железният мост също е доста разбит. Въпросният мост над Марица е интересен, но е само едно платно - с изчакване. Този маршрут май е най-живописен и най-слабо натоварен.
в) +25км в повече. Поне Чирпан - Поповица е ок като настилка.

Може да се ползва и самото начало на АМ Марица - между Плодовитово и Чирпан, но там или си на ляво през Чирпан (а) или през Плодовитово (б). Неясно защо обаче там няма пълна детелина. София - Свиленград има, Свиленград - Бургас - не. А възможност за обръщане има след 18 (или общо 36 км :(

Най-удачен е "класическият" вариант - последната пловдивска отбивка (при Трилистник), част от Пловдивското околовръстно и от там яхваш направо Е80. Откакто ремонтираха основно Е80

Третата (или четвърта, в зависимост от броенето) отбивка за Пловдив при Трилистник, Околовръстното на Пловдив, и се хваща Е80 Садово, Поповица и надолу. Това е "класическият" маршрут, а откакто рехабилитираха пътя си остава най-бърз.

А иначе къде е разцепена магистралата около Свиленград?
« Last Edit: 01.07.2009, 18:27:17 by etnies »

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #13 on: 01.07.2009, 21:15:09 »
А иначе къде е разцепена магистралата около Свиленград?

Разгледай я на Гугъл Ърт-а, снимките са от преди година. Ясно се вижда че е построено само североизточното платно (до Любимец, след това до Харманли си е нормална магистрала, новооткритата). Ето линк

Още един въпрос по това направление - като пътувам от София към Капитан Андреево, къде се отделям от АМ Тракия -
а) на Чирпан и после през Скобелево
б) на Плодовитово и после през Първомий
в) на Плодовитово и после назад към ОМВ-Поповица

аз съм за вариант б), чак толкова не е разбит пътя
« Last Edit: 01.07.2009, 21:17:16 by LG_ »
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1137
    • View Profile
Re: A4 Марица
« Reply #14 on: 02.07.2009, 11:08:24 »
... или през Плодовитово (б). Неясно защо обаче там няма пълна детелина. София - Свиленград има, Свиленград - Бургас - не. А възможност за обръщане има след 18 (или общо 36 км :(

...

Защото беше направено набързо, за да можело "някой да си ходи до селото", като се използва терена от съществуващата етапна връзка. За да се направи другата част, трябва да се отчуждава.

Всъщност Свиленград-Бургас има, няма Бургас-Свиленград и Свиленград-София

пп Уф, объркал съм се, говоря за възела на Плодовитово, не за АМ Марица.
« Last Edit: 02.07.2009, 15:18:19 by monte carlo »
Икономията е майка на мизерията!

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #15 on: 02.07.2009, 18:22:26 »
А иначе къде е разцепена магистралата около Свиленград?

Разгледай я на Гугъл Ърт-а, снимките са от преди година. Ясно се вижда че е построено само североизточното платно (до Любимец, след това до Харманли си е нормална магистрала, новооткритата). Ето линк

Още един въпрос по това направление - като пътувам от София към Капитан Андреево, къде се отделям от АМ Тракия -
а) на Чирпан и после през Скобелево
б) на Плодовитово и после през Първомий
в) на Плодовитово и после назад към ОМВ-Поповица

аз съм за вариант б), чак толкова не е разбит пътя

Благун в друг смисъл писа "разцепена" май.
Иначе аз съм се заблудил - южното платно наистина не е направено още. А северното го има от  '92-'93, макар че го откриха официално доста по късно.

Иначе за вариантите - най-бързо е покрай Пловдив и после Е80. През Плодовитово общо взето губиш преднината, спестена от Магистралата. Апропо преди време  планираха да удвоят моста край Първомай (точно когато затвориха за ремонт Е80 в участъка Поповица - Садово - Пловдив там беше АД - чакане за моста или колоните тирове през Чирпанският път). Но така и не стана.

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #16 on: 19.03.2010, 00:26:24 »
След 5 месеца щели да са готови 30 км от магистрала "Марица"

Пътят щял да стане печатница за пари

Десислава Лещарска
18 Март 2010


До 15 август 2010 г. ще бъде довършена 30-км отсечка от магистрала “Марица“, която свързва Харманли с Любимец, заяви премиерът Бойко Борисов в четвъртък по време на инспекция на строителството на пътя.

Целият аутобан от 117 км ще е построен до края на мандата на ГЕРБ, ангажира се още Борисов. Около 70 км от пътя ще се финансират с 220 млн. евро от еврофондовете, уточни премиерът.

"Не сме тук, за да открием, а за да довършим този 30-километров участък, който се изгражда 18 години”, каза Борисов. "От 1992 г. е полаган асфалт, без да се спазва технологията на отводняване, правят се мостове без хидроизолация. Това е компрометиране на дейността”, допълни министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев, който също присъства на инспекцията.

Близо 97 милиона лева са инвестирани досега в изграждането на "Марица". Спорим с изпълнителите за още 32-36 милиона, но мисля, че ще се съгласят на 32 милиона лева за допълнителни дейности по пътя, коментира премиерът. Той посочи, че вчера са били преведени авансово средства, за да могат строителите да продължат да работят. Отсечката се изгражда от "Пътни строежи" АД - Пловдив, "Мостстрой" АД прави съоръженията по трасето.

Борисов нарече магистрала "Марица", която ще свързва магистрала "Тракия" с ГКПП "Капитан Андреево", "печатница за пари за България", защото по "нея ще минава голям трафик".

Той допълни, че следващата седмица на Съвета на ЕС ще се срещне с председателя на Европейската комисия Жозе-Мануел Барозу, за да обсъдят възможността за отпускане на над 1 млрд. евро за преасфалтиране на пътната мрежа в страната ни.

http://mediapool.bg/show/?storyid=163203




Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #17 on: 30.04.2010, 16:56:00 »
Екооценка ще забави строителството на магистрала "Марица"

Публикуване: 30.04.2010, 15:10

Автор: Спас Стамболски


Министерството на околната среда и водите върна доклада за оценка на въздействието върху околната среда(ОВОС) за автомагистрала "Марица". Според висшия експертен екологичен съвет, ако се одобри проектът ще бъде засегнато водоснабдяването на Хасково и другите селища в района, тъй като по проект трасето на магистралата минава между два водоизточника, предаде News.bg.

Това на най-вероятно означава забаяване на изграждането на трасето, което е сред приоритетите на настоящото правителство. Сред ангажимените, които по министърът на регионалното развитие и благоустройството е до края на мандата на това правителство да бъде завършена магистралта свързваща Пловдив с турската граница при Капитан Андреево.

От пресцентъра на МОСВ заявиха за Money.bg, че работата между екологичното и регионалното министерство продължава и се търсят възможи вариатни за изход от създалата се ситуация. От там посочиха, че се предвижда изграждането на съоражения, които да осигурят водоподаване на Хасковска област, но те на този етап са достатъчни да задоволят едва 25% от нужната питейна вода в региона.

На този етап се изгражда 31-километровият участък между Харманли и Ново село, като неговото отриване се очаква да бъде през август.

http://money.ibox.bg/news/id_521436612

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #18 on: 30.04.2010, 19:01:40 »
Не става ясно това отрицателно становище кой от 4-те лота на оставащия участък от АМ Марица е засегнат. Не ми се вярва всичко да се препроектира.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Re: A4 Марица
« Reply #19 on: 30.04.2010, 19:43:58 »
Аз ще ти кажа. Става въпрос за землището на село Ябълково, общ. Димитровград.

Върнаха доклада за магистралата заради водата на Хасково     
 
Висшият експертен екологичен съвет при Министерството на околната среда и водите върна за доработка Доклада за оценка на въздействието върху околната среда на работите по проектирането и изграждането на Автомагистрала "Марица".

Искането на Агенция "Пътна инфрасруктура" е срещнало неодобрение заради нарушаване на водоползването в района на проекта и липса на алтернативни източници за питейна вода. Това според експертите застрашава стандарта на живот и здравето на населението на град Хасково и околностите.

Имаме уверението на министъра, че кладенците, захранващи града, няма да бъдат засегнати по никакъв начин от строителството на магистралата, коментира пред Haskovo.info управителят на ВиК Хасково Петко Стойчев. Има направени и 6 нови кладенци.

Единствено проблем може да има при евентуален разлив на гориво от пътя, но в такъв случай ще се използват резерви, допълни Стойчев.

http://haskovo.info/index.php?option=com_content&task=view&id=13615&Itemid=2