Author Topic: А3 Струма  (Read 59201 times)

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15593
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #20 on: 23.04.2008, 14:37:44 »
Сутринта ходих до Банско и на два пъти за първи път минах по Струма.Нямаше свличания или пясък, но на едно място имаше умряла коза, а в крайната лява лента посока София още някакъв едър добитък...Оградите не знам за какво са ги слагали...Като цяло нивото е отлично, манитнелите не са точно най-лъскавите....

БТВ- Владая го кърпеха.И от двете страни по един екип с по една асфалтополагаща машина.Но бяха точно в края на първата отсечка с 4 платна и разделителна ивица.

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #21 on: 23.04.2008, 21:59:42 »
A усети ли кофти виражите (ако си карал ти де)

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15593
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #22 on: 23.04.2008, 22:15:44 »
Quote from: etnies
A усети ли кофти виражите (ако си карал ти де)
Не карах аз, а този дето караше без преувеличение средната скорост до Банско и обратно му беше около 120- бяхме с С-класа от новата, чисто бяла, АМГ-оптик пакет...  

Но определено имаше по едно време неравности(вдлъбнатини), посока БЛГ.В обратна посока като че ли беше идеално.
« Last Edit: 23.04.2008, 22:16:09 by difian »

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #23 on: 02.05.2008, 20:49:57 »
Днес ходих до Кулата и впечатленията са ми смесени-готовата част от магистралата - от Драгичево надолу е много добра, само малоумното ограничение 90 щеше да ми изяде главата за малко  те и полицаите естествено са на най-готините места  Като качество обаче съм много доволен. Въобще пътя до Кулата е перфектен-гладък, сигнализиран и т.н. Обаче от Драгичево до София е отврат, не искам да си го спомням. Да пускат по скоро Люлин за да се избегне този ужасен участък
НЕ на хейтърството!

Offline Knoxville

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6341
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #24 on: 02.05.2008, 21:23:57 »
И аз вчера ходих почти до Кулата и също ми направи впечатление че пътят е в много добро състояние, само имаше един малък участък, където липсваше маркировка, но навръщане като стигнахме Перник и Княжево ми се развали целия ден..... Но въпреки това до Кулата пътят е в много добро състояние, свършили са си работата
« Last Edit: 02.05.2008, 21:24:37 by Kvoxville »

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #25 on: 02.05.2008, 21:50:55 »
остава само въпроса как ще прокарат магистралата през Кресненското дефиле, там не виждам откъде ще мине без ужасно много пари
НЕ на хейтърството!

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15593
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #26 on: 02.05.2008, 22:29:02 »
Quote from: Repcho
остава само въпроса как ще прокарат магистралата през Кресненското дефиле, там не виждам откъде ще мине без ужасно много пари
Еми котираше се сумата от 600 млн. и това преди да се приеме трасето през дефилето.Цитирали сме статии със задължителните изисквания, които поставиха заинтересованите институции и сумата набъбваше с още 200 млн.

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #27 on: 02.05.2008, 23:28:17 »
Quote from: difian
Еми котираше се сумата от 600 млн. и това преди да се приеме трасето през дефилето.Цитирали сме статии със задължителните изисквания, които поставиха заинтересованите институции и сумата набъбваше с още 200 млн.
това няма да стане в близките 15 години. Те Хемус ще е по-лесна отколкото магистрала през това дефиле
НЕ на хейтърството!

Online ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11762
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #28 on: 03.05.2008, 00:25:51 »
Quote from: Repcho
това няма да стане в близките 15 години. Те Хемус ще е по-лесна отколкото магистрала през това дефиле
То имаше проект, но еколозите го атакуваха и не знам сега какъв е резултатът, дали не се отказаха там да правят магистрала....
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline mgt

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 166
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #29 on: 03.05.2008, 00:48:35 »
Quote from: difian
Еми котираше се сумата от 600 млн. и това преди да се приеме трасето през дефилето.Цитирали сме статии със задължителните изисквания, които поставиха заинтересованите институции и сумата набъбваше с още 200 млн.

Тея 600 млн. са от Евро фондовете по програма "Транспорт"2007-2013
за лотове Долна Диканя-Дупница и Сандански-Кулата,така че Кресна-Сандански
ще е доста по напред в бъдещето и с друг "спонсор".
http://www.stroitelstvo.info/show.php?storyid=447284
« Last Edit: 03.05.2008, 01:13:20 by mgt »

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15593
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #30 on: 03.05.2008, 00:51:15 »
Quote from: ozzy
То имаше проект, но еколозите го атакуваха и не знам сега какъв е резултатът, дали не се отказаха там да правят магистрала....
Това е статия- доста добре и нагледно показваща как са се съобразили с мнението на експерти, еколози и т.н. заинтересовани и не толкова заинтересовани: http://www.capital.bg/show.php?storyid=447109.
От юни като цяло трябва да започне и строителство към Благоевград и от Кулата към Кресна.Трудния участък ще го оставят за най-накрая, но както виждаш има избрано трасе и разрешения.

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #31 on: 14.05.2008, 14:57:52 »
Quote from: difian
Това е статия- доста добре и нагледно показваща как са се съобразили с мнението на експерти, еколози и т.н. заинтересовани и не толкова заинтересовани: http://www.capital.bg/show.php?storyid=447109.
От юни като цяло трябва да започне и строителство към Благоевград и от Кулата към Кресна.Трудния участък ще го оставят за най-накрая, но както виждаш има избрано трасе и разрешения.

Понеже статията е интересна, но вече е недостъпна я пействам:

Quote
Магистрала "Струма" - за животните и хората
Капитал
 
Костенурките, мечките, вълците и другите твари, включително ливадният дърдавец, ще живеят в мир с преминаващите всекидневно над 20 хил. автомобила между София и ГКПП Кулата след 2012 г. Тогава трябва да завърши строителството на бъдещата автомагистрала "Струма", чието предстоящо начало беше анонсирано преди дни. Очаква се след около месец да стартира процедурата по избор на изпълнител на строежа. Това стана възможно, след като Висшият експертен екологичен съвет към Министерството на околната среда и водите одобри доклада за ОВОС на бъдещия аутобан между Долна Диканя и Кулата и препоръча на инвеститора да изпълни 47 условия и мерки за опазване на ценните животни, растения и птици по трасето. Така автомагистрала "Струма" е вторият голям инфраструктурен проект - след ГКПП "Илинден", чието строителство се съобразява и с изискванията за опазване на биологичното разнообразие.

Да строим тунела нов

Изграждането на аутобана ще включва освен пътното трасе, което трябва да е с по две ленти, плюс аварийно платно в едната посока, още и тунели, надлези, стени, мрежи, подземни тръби и други съоръжения. Към всяко от тях има конкретни изисквания - например надлезите за опазване на мечки и сухоземни костенурки трябва да са залесени с храсти, подлезите за вълците да са покрити с пясък и също залесени с подходящи растения, както и на 500 метра от всяко от тези съоръжения да не се допуска ново строителство. Изисква се също пътят на животните в тунелите, надлезите и други да не е осветен. Макар от Фонд "Републиканска пътна инфраструктура да твърдят, че трасето на бъдещия аутобан не засяга защитени територии, в доклада за ОВОС е посочено, че то ще премине през три или четири (в зависимост от избора на трасето) защитени зони за птиците и множество биокоридори и ключови места, засягащи дивите птици и животни.

200 млн. евро отгоре

Предвидените съоръжения трябва да опазят дивата флора и фауна в Кресненското дефиле и други участъци по протежение на магистралата. Това е причината бъдещото строителство да се оскъпи с около 200 млн. евро - вместо предвидените 600 млн., се очаква трасето да струва около 800 млн. евро, обясни изпълнителният директор на фонд "Републиканска пътна инфраструктура" Веселин Георгиев. Сметките показват, че след оскъпяването километър от трасето ще излезе средно близо 6 млн. евро. Така по този показател автомагистрала "Струма" е съизмерима с трасето на магистрала "Люлин". Там турският консорциум "Мапа Ченгиз" спечели обществената поръчка за строителството на 19-километровото трасе при цена 138 млн. евро, или малко над 7 млн. евро на километър. Трасето на магистрала "Люлин", което тръгва от софийския околовръстен път до Филиповци, минава през Суходол, Голямо и Мало Бучино и излиза на пътен възел Даскалово, преминава през пресечена местност, където трябва да се изградят 3 тунела, 26 моста и виадукти и три пътни възела. Аутобанът към ГКПП Кулата също ще включва тунели, надлези и други защитни съоръжения за дивата фауна, както и множество пътни възли в населените места, през които преминава.

Оскъпяване на проекта може да се очаква и заради евентуалните отчуждения. Практиката досега показва, че терените около големи инфраструктурни обекти се изкупуват предварително, след това собствениците им настояват за огромни обезщетения при отчуждаването и водят дела срещу държавата за това. Подобни проблеми имаше при Дунав мост 2 и южната дъга на софийския околовръстен път. По данни на Фонд "Републиканска пътна инфраструктура" в момента се водят над 200 дела по този повод. Засега от фонда не посочват колко се очаква да бъдат евентуалните разходи по отчуждаването, тъй като не е готов техническият проект и не е ясно точно каква площ ще бъде засегната от строителството. Освен това не са направени консултации със службите по вписванията за евентуални сделки, сключени през последните 12 месеца, каквото е законовото изискване за определяне на паричното обезщетение при отчуждаване.

[attachment=6097:oo_447110.jpg]

Магистрали на акорд

Иде краят на мъртвото време в магистралното строителство. Годините, през които властта отчиташе нула или пет километра построени аутобани, са зад гърба ни.
За това рапортува през седмицата строителният министър Асен Гагаузов, анонсирайки, че през тази година кабинетът планира да отпуши изграждането на всички планирани магистрални трасета в страната с изключение на аутобана Черно море. Планира се финансирането на грандиозното пътно строителство да бъде главно от фондовете на ЕС по линия на оперативна програма "Транспорт". Възможно е по някои проекти да се прибегне и до схемата на публично-частното партньорство, но правителството все още не е изследвало интереса на частния сектор към тези проекти и няма критерии кои могат да бъдат дадени на концесия и кои - не. Строителството на най-затлачения измежду всички магистрални проекти - този за аутобана "Тракия", вероятно ще започне през пролетта и ще продължи три години, смята Гагаузов.

Offline PeT

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 93
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #32 on: 20.05.2008, 00:29:43 »
Агенция "Медиапул" :

Строежът на магистрала "Струма" може да тръгне догодина
19 Май 2008

 
До края на тази година трябва да приключи работното проектиране за магистрала "Струма" и от следващата да започнат процедурите за възлагане изграждането на магистралата, съобщи министърът на регионалното развитие Асен Гагаузов в понеделник на среща с кмета на Благоевград Костадин Паскалев, местния лидер на БСП Йорданка Слатинска и секретаря на Висшия съвет на БСП Ивелин Николов.

Проектът за магистрала "Струма" се финансира от Оперативна програма "Транспорт", като предварителната стойност, на която се оценява, е 600 млн. евро. Дължината на отсечката е 138 километра, а проектът беше окончателно одобрен от Министерството на околната среда и водите на 4 януари. Проблемният участък от гледна точка на екологията е едва 19 километра и ще се изпълни чрез поредица от тунели и виадукти през Кресненското дефиле, за да се запази екологията на района. Това ще оскъпи проекта с около 200 млн. евро, по предварителни разчети.

"Приехме предложението на община Благоевград и гражданския инициативен комитет за промяна на трасето на магистралата край Благоевград и то да преминава по западния бряг на река Струма", каза министър Гагаузов. Така се отговаря на намеренията на местната управа за развитие на града и неговата индустриална зона.

Избраният вариант е съобразен с изискванията на НАТУРА 2000 и всички изисквания за строежа на магистралата. Остава проблемът с обжалването на трасето от община Сандански. Гагаузов заяви, че бил готов да приеме всяко разумно обществено полезна предложение.

Реконструкцията на пътя Симитли – Гоце Делчев ще приключи през юни, каза още Гагаузов. Ремонтът, възложен на гръцката компания "Продефтики", беше забавен с 4 години. Загубите от проточването на рехабилитацията, за което от МРРБ винят гръцката фирма, сигурно са внушителни, каза още Гагаузов. "Мисля, че фирма "Продефтики" много трудно ще бъде занапред изпълнител на територията на България, поне докато аз съм министър. Но така или иначе обектът е започнат и трябва да бъде завършен", допълни той.

Кметът на Благоевград и министърът откриха в понеделник реконструирания път за село Горно Българчево. До два-три месеца е договорено да бъде реконструиран и пътят от Благоевград до курорта "Бодрост" в Рила планина. Предстои реконструкцията и на ВиК-мрежата в няколко благоевградски квартала. Договорено е с финансовата подкрепа на МРРБ да започне реконструкцията и на булевард "Димитър Солунски", с което по думите на министър Гагаузов ще се решат важни транспортно-комуникационни проблеми на областния град.

http://mediapool.bg/show/?storyid=139080

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13099
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #33 on: 20.05.2008, 11:08:00 »
Quote from: PeT
"Приехме предложението на община Благоевград и гражданския инициативен комитет за промяна на трасето на магистралата край Благоевград и то да преминава по западния бряг на река Струма", каза министър Гагаузов. Така се отговаря на намеренията на местната управа за развитие на града и неговата индустриална зона.
Не ми е ясна благоевградската драма - какво им пречи сегашната магистрала? Няколко шумозащитни прегради и проблемът се решава, а не да се загробват милиони евро! Сегашното трасе си има детелини, бензиностанции, пък да строят ново в гори, пардон, ливади  тилилейски... Какво от това, че има квартали оттатък шосето? Нали си има подлези, никой не се е засилил да пресича магистралата. София също има квартали, и то елитни, оттатък околовръстното.
А как стои въпросът с Дупница - и там ли ще го строят по на запад? Сандански също се разцепва от магистралата, като гарата и индустриалната зона остават от другата страна.
Но явно само там, където кметът е партайгеносе, се решават нещата.

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 366
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Re: А3 Струма
« Reply #34 on: 27.02.2009, 09:26:32 »
До юни внасят проектите за магистрала Струма в програма "Транспорт"

от 26.02.2009

Автор: Милена Червенова





Автомагистрала "Струма"; Снимка: Асен Тонев

До юни Национална агенция "Пътна инфраструктура" ще представи в Министерството на транспорта - управляващия орган на оперативна програма "Транспорт", проектите за два лота от автомагистрала "Струма".
Това съобщи транспортният министър Петър Мутафчиев пред БНТ.

След тази процедура ще се подготвят апликационните форми за финансиране на оперативната програма, допълни той.

Припомняме, магистрала "Струма" е разделена на пет части. Първата – 18 километра, е вече изградена. Останалите четири ще бъдат финансирани по оперативна програма "Транспорт". Все още се обсъжда проекта в частта през резервата Кресна.

До март ще бъдат сключени договорите за строителство за прилежащата инфраструктура на Дунав мост 2, съобщи още министърът на транспорта.

До края на април се очаква споразумение между България и Румъния за бъдещите два моста на реката – при Оряхово-Бекет и Силистра-Калъраш.

Инициативата за Оряхово-Бекет е на Румъния, а на Силистра-Калъраш – на нашата страна, уточни Мутафчиев.

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13099
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #35 on: 12.03.2009, 12:15:38 »
До юни внасят проектите за магистрала Струма в програма "Транспорт"

Да, ама не! АМ Струма отива в девета глуха - след 2014 г.:
Quote from: mediapool
Тракия“ ще се дострои с европари, планирани за отсечки от “Струма“
11 Март 2009

 
Първоначалната идея на правителството да разпредели 300 млн. лв. бюджетни пари преди края на мандата за автомагистрала "Тракия" отпада окончателно, след като явно е надделяла препоръката на Брюксел един от най-одумваните за корупция проекти да бъде изпълнен с парите и под контрола на Европейската комисия.

Национална агенция "Пътна инфраструктура" (НАПИ) реши в сряда доизграждането на магистралата в участъка Стара Загора-Карнобат да бъде включено в оперативна програма “Транспорт“ на мястото на предвиденото финансиране за две отсечки от магистрала “Струма“.

Така с планираните 600 млн. евро за цялото трасе на "Струма" (Долна Диканя – Кулата), разделено на четири лота, всъщност ще се финансират две отсечки и злополучният участък от “Тракия“, чието изграждане не може да тръгне повече от пет години заради проблеми с прекратения концесионен договор и провалените търгове за изпълнител на строежа.

Предложението на НАПИ доизграждането на автомагистрала "Тракия" да стане със средства от Оперативна програма "Транспорт" (ОПТ) и под контрола на Брюксел идва след двумесечна мъгла около бъдещето на пътя от София до Бургас.

В края на 2008 г. ЕК настоя агенцията да прекрати търговете за две отсечки на "Тракия", които стигнаха почти до финал. Мотивите на Брюксел бяха оплаквания на чуждестранни компании, че условията на конкурсите дават предимство на българските участници. Това противоречи на правилата на Общността и нарушава принципите на свободната конкуренция, с които България е длъжна да се съобразява като част от ЕС. Това, високата стойност на проекта – стотици милиони евро, както и скандалите с пътното ведомство от миналата година, накараха ЕК да реши сама да се заеме с "Тракия" – проект от изключително значение за инфраструктура на страната и Европа.

От декември до сега обаче пътната агенция отказваше да даде еднозначен отговор приема ли предложението на Брюксел за европейски пари и контрол за "Тракия". Регионалният министър Асен Гагаузов дори заяви, че вариантът не е приемлив, защото строежът щял да се забави с година-две.

В сряда НАПИ официално огласи позицията си – отсечката Стара Загора – Карнобат от "Тракия" влиза в Оперативна програма "Транспорт" на мястото на две отсечки от магистрала "Струма".

Една от отсечките от този атубан - Благоевград – Сандански (лот 3), ще бъде реализирана през следващия програмен период на ЕС – 2014 – 2020 г., заради сложността си и неготовността на агенцията с проектирането.
За отсечката Дупница – Благоевград (лот 2) също няма готов проект, затова и тя ще отпадне от сегашния програмен период (2007 – 2013 г.), предлагат от НАПИ.

Другите два лота на "Струма" Долна Диканя – Дупница (лот 1) и Сандански – Кулата (лот 4), са с готови проекти и възможен старт на търговете в рамките на настоящата 2009 г., след приключване на отчужденията, съобщават от НАПИ. Те ще бъдат реализирани, заедно със строежа на "Тракия".

Предстои обсъждане на промяната на ОПТ с Управляващия орган на програмата в транспортното министерство, след което да се вземе официално решение за включване на Стара Загора-Карнобат за еврофиннасиране.

По-късно през деня транспортният министър Петър Мутафчиев изненадващо заяви, че не е обсъждал с НАПИ промяна на оперативната програма. По думите му, агенцията е длъжна да изпълнява ОПТ във вида, в който е одобрена. Нови проекти могат да се влючат само, ако сега предвидените наистина не могат да бъдат изпълнени. Според източници на Mediapool от Брюксел обаче за ЕК няма никакъв проблем да включат "Тракия" в ОПТ.

НАПИ се отказва засега да махне от оперативната програма ремонта на пътя Кърджали-Подкова, както се говореше миналата година, за да го замени със Северната дъга на Софийското околовръстно шосе.

Това е поредният обрат в "съдбата" на около 120-те недостроени километра от магистрала "Тракия". Проектът щеше да се строи със заем от Европейската инвестиционна банка, след което правителството на НДСВ реши да го отдаде на концесия. Тя обаче беше прекратена от кабинета на Станишев, който дори задели държавни пари за строежа на пътя. Сега обаче Брюксел реши да поеме отговорността за довършването на магистралата, а след два месеца усукване България се съгласи

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #36 on: 16.03.2009, 16:59:39 »
 Аз да питам не беше ли в някоя статия тук пействано преди година може би, че специално за Струма 600-те милиона ще сигнат само за отсечката през дефилето, където заради екологичните изисквания строежа ще се оскъпи в пъти. Ако чак сега са им уврели тиквите, че парите няма да стигнат, значи мислят със скоростта на ерозията. Или просто са се убедили окончателно, че няма да могат да "усвояват" под масата от оперативната програма :)
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 366
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Re: А3 Струма
« Reply #37 on: 18.06.2009, 11:55:02 »


Quote
Петър Мутафчиев: Работата по проекта за строителството на АМ "Струма" продължава
 
17 Юни 2009

 
 
Изявление на министъра на транспорта Петър Мутафчиев по повод тиражираните в публичното пространство неверни твърдения за финансирането на проекти по Оперативна програма “Транспорт”:

Фактът, че се намираме в предизборна обстановка не може да е основание на която и да е политическа партия да хвърля откровени лъжи в публичното пространство. Затова съм обезпокоен от политическото жонглиране. Никога не съм заявявал, че финансирането на АМ  „Струма” ще бъде спряно или че строителството й ще бъде замразено за сметка на АМ „Тракия”.

Работата по проекта за строителството на АМ „Струма” продължава.
Най-напреднала е подготовката на участък 1 (Долна Диканя - Дупница) и участък 4 (Кресна-Кулата), за които има техническа готовност. След като отчуждителните процедури приключат, може да се стартират търговете за избор на изпълнител за строителство. Имаме уверението на Национална агенция „Пътна инфраструктура”, че това може да се случи до края на годината.

НАПИ планира в следващите месеци да възложи проектирането на участък 2 на АМ „Струма” (Дупница - Благоевград). Целта е в края на 2010 г. да има проектна готовност и за този лот, а изграждането му да започне през 2011 г.

Заради сложността на трасето и многобройните тунели, строителството на Лот 3 – Кресненското дефиле, с Решение на Министерския съвет, е планирано за следващия програмен период. Това не означава, че работата по тази отсечка е спряна. През този програмен период ще се извърши цялостната подготовка на участъка – допълнителни проучвания, технически проект, отчуждителни процедури, археология, за да може през следващия програмен период да започне реалното строителство.

Според направените разчети за строителството на Лотове 1, 2 и 4 на АМ “Струма” ще са необходими общо 250 милиона евро при предварително планирани 600 милиона евро.

Включването на доизграждането на участъците от АМ “Тракия” в Оперативна програма „Транспорт” е мярка, с която се цели освободените 350 милиона евро да бъдат своевременно усвоени. Предвид общото незадоволително състояние на пътната инфраструктура и липсата на цялостно завършени магистрали, считаме, че е задължително да се прилага гъвкав подход при определянето на проекти, готови да стартират в кратки срокове.

България не бяга от европейските си ангажименти. С включването на АМ „Тракия” правителството цели в максимална степен да бъдат усвоени средствата от ОП „Транспорт”, предназначени за развитието на пътния сектор. Решение, което се подкрепя и от европейските ни партньори.

Политизирането на това решение показва дълбока некомпетентност, която граничи с политическа безотговорност. Броят на хората, живеещи в района на изграждането на АМ „Тракия”, не е по-малък от този на хората, живеещи в района на строителството на АМ „Струма”. Дори и в предизборна обстановка не е морално да се противопоставят съдбите на българските граждани или да се степенуват по важност.


http://stroitelstvo.bg/news.php?m=details&id=25228

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13099
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #38 on: 11.07.2009, 13:42:53 »
транзитният в Благоевград, който в бъдеще може спокойно да е  част от АМ Струма
Няма да е. Жителите на града са протестирали и е одобрено проектиране западно от сегашния път. Поне засега, тъй като между Дупница и Сандански няма да се пипа нищо до 2013 г. - виж отговор #774/12.03.2009
« Last Edit: 11.07.2009, 13:51:35 by blagun »

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1116
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #39 on: 15.09.2009, 09:40:49 »
По-интересно текста да беше цитирал.

Наред с поредната порция ЩЕ-та се забелязват следните неща:
1. През цялата 2010 ще проектират трасето Благоевград-Дупница и едва през 2011 ще строят. Ако не друго, то поне 2010 може да използват за отчуждителни процедури.


Не може да я използват. За да започнат отчуждителните процедури, трябва да е готов Парцеларния план, който се прави след изработването на техническия проект, защото без техническия проект не е ясно точно колко земя ще се засегне, също какви други съоръжения се засягат - електропроводи, газопроводи... те налагат ограничение в ползването на имотите, което също се отразява в този план, заедно с площите за отчуждаване и временните отчуждения.
Проектирането изобщо не се прави бързо, а по-лошо от претупан проект е само изпълнен такъв.
Икономията е майка на мизерията!