Author Topic: А3 Струма  (Read 61748 times)

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 366
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Re: А3 Струма
« Reply #40 on: 17.09.2009, 17:37:47 »
Quote
АМ "Струма" ще бъде построена до 2013 година
 
17 Септември 2009

 
 
Автомагистрала "Струма" ще се строи, увериха депутатите от ГЕРБ, избрани в Благоевградския район.

По най-коментираната в срещите с гражданите тема за строителството на автомагистрала "Струма" Любен Татарски, председател на Комисията по местно самоуправление и регионална политика в НС, обясни, че вече има взето решение тя да бъде готова до 2013 г., без участъка Благоевград - Сандански, заради спецификата на терена.

Този участък от трасето ще се строи на по-късен етап - от 2014 г. нататък. Дотогава трябва да се извърши проектирането и отчуждаването на терените и съгласуването на проекта.

http://www.stroitelstvo.bg/news.php?m=details&id=26203

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13313
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #41 on: 25.09.2009, 21:02:01 »
И сигурно затова е неадекватното ограничение от 90 км/ч по Струма. Там наистина има виражи, които не са за 130, но чак пък цялата отсечка ограничена като обикновен двулентов път...

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #42 on: 28.09.2009, 22:30:43 »
Странното е, че Тракия пък е за 130... Абсурдистан...

Преди да се изкажеш остро за Тракия ела в Сащ да видиш, че ограничението по пет лентови магистрали варира между 90 и 120 км ( 65 до 75 мили) Тук все пак хората карат V6 и V8  по 300-350 к.с.

България в това отношение хич не е Абсурдистан, даже са прекалено толерантни. С тези таралясници на по 10-15 и повече години и 100 км ограничение е много.

Нека да не подхващаме темата за немския аутобан и високите ограничения, защото там нещата са съвсем други

 А сещаш ли се защо са 300-350 и нагоре конски сили? Да си забелязъл ускорителни ленти по щатските магистрали, че избушения Голф да може да ускори примерно. Те там са си свикнали да ускорят за максимално кратко време до 65 или 75 мили и с толкова да си карат. А това, че българина кара избушени кочини по на 20 години дето при първта дупка се разпадат от ръжда е друг въпрос.
 Иначе Благуне в тези 15км от Струма аз не видях участък неподходящ за 120 км/ч и в двете посоки.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #43 on: 30.09.2009, 00:46:30 »
Иначе Благуне в тези 15км от Струма аз не видях участък неподходящ за 120 км/ч и в двете посоки.

Последното изкачване (посока Дупница) при чешмата има неприятен обратен вираж, а и завоите са преклено остри.
« Last Edit: 30.09.2009, 00:52:13 by etnies »

Offline slimarkov

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 366
    • View Profile
    • http://www.skyscrapercity.com/showthread.php?t=616936
Re: А3 Струма
« Reply #44 on: 18.10.2009, 20:57:31 »
Quote
Борисов: Започваме работа по трасето Дупница-Благоевград на автомагистрала „Струма”

Започваме работна по лот Дупница- Благоевград-Сандански на автомагистрала „Струма”, заяви премиерът Бойко Борисов в предаването „На четири очи” по Нова телевизия. Борисов призна, че ще се забави строителството на трасето в Кресненското дефиле , което е сложно и проблематично и ще струва около 1 милиард евро. Не са направени отчуждителните мероприятия, конкурсите, уточни Борисов. Строителството на шест магистрали са изключително важни, приоритетна е автомагистрала „Тракия”.

По повод обвиненията на бившия премиер Станишев, че ГЕРБ е авторитарна, партия Борисов заяви: Тези хора нямат морал, нямат срам. Наглост е партията, която е правила атентати в църкви, която е избивала хора по лагерите – социалистическата партия, бившата комунистическа, да нарича партия ГЕРБ авторитарна. Нека се засрамят малко.

БСП ни дърпа назад и ще дърпа държавата, докато я има. Грешка е, че една компартия, която е правила терористични актове и е убивала хора, която си признава, че цялата тази история е нейна, не е забранена и трябва да е ментор на обществото.

Съвсем скоро премиерът очаква обвинения срещу министри, от прокуратурата да излязат първите съдебни производства. „За съжаление има тарикати, които са накарали подчинените си да подписват договори – такъв е случаят с главния секретар на транспортното министерство, уточни Борисов.

Той призна още, че преди три дни е прочел доклада „Галерия” ,който е автентичен

Борисов призна, че се страхува кризата да не продължи по-дълго от направените до момента прогнози и анализи.

„Всичко е изгребано от Станишев и Тройната коалиция, затова няма да има 13 заплата. Когато държавата е летяла надолу, предишните управляващи са писали за светлото комунистическо бъдеще - че се качваме на 4.7% ръст, а в същото време ние сме били на минус 6.3%, затова сега е толкова тежко и министерствата молят за пари и всяко от тях е на минус 200-300 милиона лева, ние управляваме точно в окото на криза. След 2 г. обаче ще поведа държавата напред, както направих със София”, каза още Борисов.

http://www.e-79.com/?comments=1&news_id=10596&cat_id=

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #45 on: 21.03.2010, 20:26:10 »
"Строителство Градът" :

До края на годината ще тръгнат два търга за магистрала "Струма"

До края на годината ще бъдат обявени търговете за строителството на две отсечки от магистрала "Струма" - това са участъците от Долна Диканя до Дупница и от Сандански до Кулата.
Това каза министърът на регионалното развитие Росен Плевнелиев по време на парламентарния контрол в отговор на въпрос за изграждането на магистралата, зададен от Корнелия Нинова от БСП.

Обещахме да построим по нашето управление три магистрали - "Люлин", "Марица" и "Тракия", но понеже имаме амбициозна програма ще завършим и тези два участъка от "Струма", каза Плевнелиев, цитиран от вестник "Дневник".

Строителството на магистрала "Струма" се финансира със средства по оперативна програма "Транспорт". Непостроеният участък от 132 км е разделен на четири лота.

http://www.stroitelstvo.info/infrastructure/2010/03/19/876158_do_kraia_na_godinata_shte_trugnat_dva_turga_za/

Offline DaveMF

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 188
  • Фен на магистрали и детелини
    • View Profile
    • Infrastructure.bg
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #46 on: 24.05.2010, 10:05:57 »
Приветствам разделянето на темите за магистралите в България и нетърпеливо искам да поставя първата дискусия по повод магистрала Струма (която и най ми тежи на сърцето).

Знае ли някой кога официално ще се стартират първите тръжни процедури за нея? Последното, което бях чел от плана на Плевнелиев до 2014 е, че в есента на 2010 започват тръжните процедури, за да се започне строителство през април 2011. Сега наскоро обаче четох, че есента на 2010 ще се стартират тръжни за Марица и малко съм озадачен дали няма промяна на плана?

Поздрави

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1232
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #47 on: 24.05.2010, 10:13:11 »
Ето и малко предистория. Участъкът Даскалово-Долна Диканя мисля започва да се строи някъде 2001г. и е открит 2007г, успоредно със започването на строежа на АМ Люлин.Трасето върви по пътя 1 Е-79 като се построява второ платно и се разширява първото. В момента няма стоеж на нов лот.
« Last Edit: 24.05.2010, 10:23:25 by AROS »

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #48 on: 24.05.2010, 11:40:44 »
Приветствам разделянето на темите за магистралите в България и нетърпеливо искам да поставя първата дискусия по повод магистрала Струма (която и най ми тежи на сърцето).



Аз също приветствам, че бе прието предложението ми и също смятам, че засега няма необходимост от разделяне на отделните лотове по теми, но нека оставим въпросът открит.

По отношение  на СТРУМА:

Към 10 Март 2010 година, планът е следният:

Лот 1:

Обявяване на търг: Февруари 2011 година
Започване на строителство: Юли 2011 година
Край  на строителство: Май 2013 година

Лот 2:

Обявяване на търг: Март 2011 година
Започване на строителство: Август 2011 година
Край  на строителство: Юли 2013 година

Лот 4:

Обявяване на търг: Май 2011 година
Започване на строителство: Октомври 2011 година
Край  на строителство: Август 2013 година

Крайна цел: Завършване на трите лота от автомагистралата в рамките на текущия програмен период от Оперативна програма "Транспорт", който е до 2013 година.


Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1232
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #49 on: 02.06.2010, 22:44:54 »
Обща дължина на Струма  в експоатация в момента:
Струма
Даскалово-Долна Диканя
17,232 км.

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #50 on: 27.06.2010, 14:22:18 »
"Пловдив24.ком" :

Плевнелиев слага кръст на АМ „Струма”, смята Корнелия Нинова

С актуализацията на бюджета се слага кръст на строителството на автомагистрала „Струма”, заяви на пресконференция депутатът от „Коалиция за България” Корнелия Нинова.

„Нашето правителство обеща три магистрали: „Люлин", „Марица” и „Тракия”, каза Нинова. Най-важна обаче според нея е АМ „Струма”, тъй като е важен транспортен проект на коридор 4, ще осигури работа на строителни фирми и на гражданите от Благоевградска област и не на последно място - ще облекчи пътуването и ще намелят пътните инциденти с фатален край.

Министър Плевнелиев лъже, че правителството работи денонощно и по автомагистрала "Струма", а истината е, че за нея не са предвидени пари. Те са пренасочени към автомагистрала "Марица", каза Нинова.

Тя настоява за обществена дискусия по този въпрос на територията на Благоевградска област. „Искам най-вече да предизвикам депутатите от ГЕРБ и областния управител Валери Смиленов. Единственото, което правят, е да кадруват и мишкуват, подчерта Нинова и допълни, че за тази година не са свършили и работа за 5 стотинки за Благоевградска област. „Аз не съм чула депутатите от ГЕРБ да се застъпят в парламента по въпрос, който е важен за областта и за жителите на Пиринския край, които са гласували за тях, заключи червеният депутат.

http://lev.bg/view_article.php?article_id=40985

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13313
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #51 on: 27.06.2010, 15:00:57 »
Министър Плевнелиев лъже, че правителството работи денонощно и по автомагистрала "Струма", а истината е, че за нея не са предвидени пари. Те са пренасочени към автомагистрала "Марица"
За какво да са предвидени пари, като няма проектна готовност, няма ни най-малка яснота, какво ще се прави с най-невралгичния участък Дупница-Сандански. А тези, които уж са по-избистрени, няма особено да подобрят нещата: Сандански-Кулата ще е от полза само на гръцките секс-туристи, Долна Диканя-Дупница пък е най-лесният участък от целия път: дълги трилентови отсечки, добра видимост, само едно населено място.
Соцправителството щедро обеща на благоевградчани ново трасе, въпреки реално съществуващото в магистрален формат, т.е. още няколкостотин милиона назад. И как няма до обещае, след като нямаше намерение да започне даже проектирането. То и някакви детелини на Големо Бучино се спрягаха... Но когато опре ножа до кокала, ще трябва да се преразгледат прекалено разточителните ангажименти към Благоевград и еколозите около Кресна, за да се постигне приемлив компромис.

Offline marto193

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 579
    • View Profile
Re: А3 Струма
« Reply #52 on: 30.06.2010, 02:26:23 »
А тази магистрала, трябваше да бъде готова за Олимпиадата в Атина  :fan:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13313
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #53 on: 30.06.2010, 13:39:19 »
Не трябва да си правим и прекомерни илюзии за еврофинансиране. Коридор 10: Будапеща-Белград-Ниш-Скопие-Солун-Атина (пряк конкурент на Будапеща-Арад-Видин-София-Кулата-Солун-Атина) е в много по-напреднала фаза на магистрализация и сърбите получават яки евросубсидии, за да довършат отсечките: унгарска граница-Нови Сад, моста на Дунава и Лесковац-македонска граница, македонците са също със сериозен напредък. Ние просто изостанахме с петилетки...

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #54 on: 30.06.2010, 14:08:15 »
С илюзии или без - скоро няма да се разшири ЕС на запад от нас, а ако имаме АМ Струма налице (за която има пари по ОП "Транспорт" и уж се работи, за да се реализира чрез нея) - няма как да не сме предпочитаното отклонение на коридори 4 и 10.


Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13313
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #55 on: 30.06.2010, 14:20:23 »
С илюзии или без - скоро няма да се разшири ЕС на запад от нас
Мисля, че след 5-6 години Сърбия ще е в ЕС, а ние още няма да сме почнали Благоевград-Кресна и Видин-Враца. Все пак еврофинансиране получават и нечленове на ЕС.
Все пак - дано греша...

Offline PeTT

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 152
    • View Profile
    • Български железници
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #56 on: 30.06.2010, 15:15:25 »
Сърбия няма как да влезе в ЕС след 5-6 год, но спорът става прекалено политически.

http://www.focus-news.net/?id=n1414173

За Видин-Враца - двулентов път може и да има в близките 5-6 год, но магистрала не.

За Благоевград-Сандански - след 2014 г трябва да тръгнат търгове и строителство. Дали ще стане - това вече не зная...

Offline IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1713
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #57 on: 01.07.2010, 14:20:07 »
Не трябва да си правим и прекомерни илюзии за еврофинансиране. Коридор 10: Будапеща-Белград-Ниш-Скопие-Солун-Атина (пряк конкурент на Будапеща-Арад-Видин-София-Кулата-Солун-Атина) е в много по-напреднала фаза на магистрализация и сърбите получават яки евросубсидии, за да довършат отсечките: унгарска граница-Нови Сад, моста на Дунава и Лесковац-македонска граница, македонците са също със сериозен напредък. Ние просто изостанахме с петилетки...
За Ниш-Скопие-Солун на този етап може да се забрави. Защото се е "мушнал" в по-малко от 30 км. широка полоса между границата на Сърбия с България и тази с Косово. Освен това района на Прешево, през който минава въпросния коридор е със 100% албанско население, което предполага доста сериозна несигурност в близките години, ако не и присъединяване на Прешево към Косово. След Милошевичевите дерибейства можем да забравим някога в този свят албанците да се съгласят да са под сръбско управление. Като добавим и доста сериозния албански елемент в северна Македония (Куманово), всичко това обрича въпросния коридор на все по-целенасочено избягване. Сърбите, ако имат акъл в главата, ще им е приоритет Ниш-Димитровград, вместо да ги гони носталгията  по Косово. И в двата случая се минава през най-слабо развитите в икономическо отношение части от страната, въпросът е да си изберат по-малката от двете злини.
« Last Edit: 01.07.2010, 14:22:41 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline 4a4i

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 105
    • View Profile
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #58 on: 30.07.2010, 16:01:05 »
Плевнелиев: Струма винаги е била приоритет за пътната агенция и МРРБ

Министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев каза по време на парламентарния контрол, че магистрала “Струма“ винаги е била тотален приоритет за пътната агенция и министерството. Има изоставане, но нали тази
магистрала трябваше да е готова за Олимпийските игри в Атина през 2004 и е посочена като приоритет поне отпреди 25 години, каза министърът, цитиран от БТА.
Магистрала “Струма“ е с четири лота, припомни министърът. Лот 1 - от Долна Диканя до Дупница, лот 2 - от Дупница до Благоевград, лот 3 от Благоевград до Сандански, а лот 4 - от Сандански до Кулата.
Проектът за магистралата има ОВОС. Отчуждителните процедури по магистралата тепърва ще се случват и това трябва да стане до края на годината, каза министърът. Той допълни, че прогнозата стойност на необходимите средства е 11 млн.лева и те са осигурени в бюджета след актуализацията му. Археологическите проучвания ще приключат до края на годината.
Министърът съобщи, че първа копка на лот 1 и лот 4 от магистралата ще има през май 2011 г.
"velbujd" in the other forum

Offline DaveMF

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 188
  • Фен на магистрали и детелини
    • View Profile
    • Infrastructure.bg
    • Email
Re: А3 Струма
« Reply #59 on: 13.08.2010, 14:27:58 »
Някой дали е пробвал минаването през Радомир на отиване към Кулата? Как е пътя? Има ли задръствания?
Чудя се дали е добра алтернатива през Бистрица и Самоков да мина....

Поздрави