Author Topic: Магистралите в България - обща тема  (Read 228786 times)

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13313
    • View Profile
    • Email
Quote from: borosport
От всички Хемус освен, че ще погълне най-много средства е и най-непривлекателна за Ес от всички. Целта е там ако може между другото да изкрънкаме пари. Но Ес едва ли ще се бръкнат преди да видят готови приоритетните. Затова и Хемус е оставена последна.
Освен това северното направление е по-малко натоварено, тъй като потокът се разделя на две части - Ябланица-Плевен-Бяла-Попово-Шумен и Ябланица-Търново-Шумен. В общите части - София-Ябланица и Шумен-Варна магистралата вече е готова.

На юг проблемите са значително повече - Подбалканското направление е в такова състояние, че не е реална алтернатива София-Бургас. Освен това отсечката Сливен-Карнобат (обща за двете направления София-Бургас) все още не е магистрала и недоумявам, защо вместо Чирпан-Стара Загора не изградиха Карнобат-Ямбол. От цяла България към Южното Черноморие има една единствена връзка и тя, за съжаление, ще е последната отсечка от АМ Тракия.

Между другото - презастраховките за минимален трафик по АМ Тракия/Марица на този етап са смехотворни. Транзитният поток за/от Турция (гастарбайтерите и техните семейства) нарастна значително, след като нашите не изискват отделна българска виза при положена Шенгенска. Но ако не направим овреме отсечката Калотина-София и не натиснем сърбите за Ниш-Цариброд, току виж сме изтървали този поток за сметка на Ниш-Лесковац-Велес(Македония)-Солун-Александруполис-Турция. Даже в наш интерес е напрежението и неяснотата в Косово да продължават, тъй като направлението север-юг минава през райони на Южна Сърбия извън Косово, но със смесено население.
« Last Edit: 17.10.2007, 13:39:46 by difian »

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Това е така, но незабравяй, че старозагорското правителствено лоби е едно от най-силните, ако не и най-силното в страната!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13313
    • View Profile
    • Email
Quote from: LG_
Това е така, но незабравяй, че старозагорското правителствено лоби е едно от най-силните, ако не и най-силното в страната!
Да, у нас винаги е било така. Затова съжалявам, че бай Тошо не беше от Дуранкулак, та да направят цялата АМ Хемус. Но пък добре че беше от Правец, та направиха Витиня - там си беше ужас даже и при скромния трафик от 70-те.

Online difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15625
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: Ivo
Освен това като стане готова магистрала Тракия, до Варна ще може да се пътува по нея през Пловдив, а пък като направят и автомагистрала Черно Море ще има магистрала и до Врана, само че през Пловдив.
Абе аз викам по-добре с парите за магистралата да се пригодят ж.п.линии за високи скорости до Бургас и до Варна-тогава до Бургас ще се стига за 2 часа, а до Варна за 2 и половина. Много по-удобно и бързо.
Какви са разликите в инвестициите в двата вида транспорт- като инфраструктура и подвижен състав   Кои имат по-глямо лоби- автобусните превозвачи или БДЖ   Масата народ дето пътуват с личните си автомобили дреме ли им за железницата и при какви условия ще си разкарват багаж с влака   Единственият шанс за ЖП превозите е да ни натискат от ЕС и каквото не бъде откраднато по всички звена по системата в НКЖИ, БДЖ и по министерства, комисии, строители.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4488
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
у нас се учи, че 1км жп път е по-евтин от 1 км авто магистрала. НО, това естествено не е така на запад. железниците са по-бързи и по-комфортни, но в никакъв случай и по-евтини. при нас покрай калпавата икономика и кровото соц мислене още се смята, че цените за 1км са по-този начин, по който ви ги написах по-горе.
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Quote from: maniak
у нас се учи, че 1км жп път е по-евтин от 1 км авто магистрала. НО, това естествено не е така на запад. железниците са по-бързи и по-комфортни, но в никакъв случай и по-евтини. при нас покрай калпавата икономика и кровото соц мислене още се смята, че цените за 1км са по-този начин, по който ви ги написах по-горе.

E по-евтино е. 1 км магистрала се връзва на над милион...

Offline andrez

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 133
    • View Profile
    • Email
Quote from: etnies
E по-евтино е. 1 км магистрала се връзва на над милион...

Веднъж пътувах с пенсиониран служител на железниците, който спомена, че за 1 км железен път сумата е космическа - над милион - незнам, нека кажат ЧКД и Кракомобила как е...

Online difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15625
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Не забравяйте специализираните системи за сигнализация и т.н.Точно в момента това се определя в ЕС- системите за контрол на ЖП трафика.Марио разказа за какво става въпрос.А и при ЖП няма лични превозни средства.Те са специализирани машини, искащи по-специално обслужване и т.н.Не е направят магистралата и всеки с каруца, мотопед, Лада...

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13313
    • View Profile
    • Email
Quote from: Ivo
Абе аз викам по-добре с парите за магистралата да се пригодят ж.п.линии за високи скорости до Бургас и до Варна-тогава до Бургас ще се стига за 2 часа, а до Варна за 2 и половина. Много по-удобно и бързо.
Да бе, всички магистрали сме построили, останали са ни излишни пари за влакчета! Да, ама не! Строежът на магистрали е стратегически за развитието на България като туристическа дестинация. Първокласните ни шосета се задъхват, а влаковете не са особено натоварени. При това положение е пълна глупост да се отклоняват пари от фондовете за магистрали. Ако си пътувал напоследък по Хемус, Тракия или който и да е път, си забелязал, че по тях далеч не се движат само автобуси. Автомобилизацията е нещо, с което трябва да се съобразяваме, иначе изпадаме в положението на английските работници от 17-ти век, които са трошили машините.
При всички качества за немските железници (а тях наистина ги бива!) трафикът но немските магистрали е огромен, ама наистина ОГРОМЕН! Може да сме закъснели с 10 години, но трафикът идва и към нас. Ненапразно магистралите са приоритет и в Гърция, и в Хърватска, които са от "нашата черга", пък и се конкурираме в една и съща туристическа ниша. Даже хърватите предпочетоха най-напред да направят магистрали, а после - хотели.

А TGV в България няма да има поне още 50 години. Вероятно и на Балканите също...
« Last Edit: 21.10.2007, 18:13:51 by blagun »

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Quote from: blagun
Да бе, всички магистрали сме построили, останали са ни излишни пари за влакчета! Да, ама не! Строежът на магистрали е стратегически за развитието на България като туристическа дестинация. Първокласните ни шосета се задъхват, а влаковете не са особено натоварени. При това положение е пълна глупост да се отклоняват пари от фондовете за магистрали. Ако си пътувал напоследък по Хемус, Тракия или който и да е път, си забелязал, че по тях далеч не се движат само автобуси. Автомобилизацията е нещо, с което трябва да се съобразяваме, иначе изпадаме в положението на английските работници от 17-ти век, които са трошили машините.
При всички качества за немските железници (а тях наистина ги бива!) трафикът но немските магистрали е огромен, ама наистина ОГРОМЕН! Може да сме закъснели с 10 години, но трафикът идва и към нас. Ненапразно магистралите са приоритет и в Гърция, и в Хърватска, които са от "нашата черга", пък и се конкурираме в една и съща туристическа ниша. Даже хърватите предпочетоха най-напред да направят магистрали, а после - хотели.

А TGV в България няма да има поне още 50 години. Вероятно и на Балканите също...

Туризмът обае има едно качество - сезонност. Вярно, Татковината ни е една от немногото страни по света, която има щастието да е едновременно лятна и зимна туристическа дестинация... Само че за летния туризъм магистралите не са от кой знае какво значение - единици са тези, които идват на почивка на 4 колела - за тая работа си има летища. Ако удвоят пътя Поморие-Слънчев Бряг и Созопол - Китен може да се счита проблема за решен. На север - пътя до Златните е ОК, а и там натоварването е къде-къде по-малко. Апропо ми е изключително чудно защо решиха новият път от Созопол до блатата да го направят 2 лентов...
За зимния туризъм - ок, там отправната точка е София, ама да строиш високопланинска магистрала само заради пиково натоварване през два зимни месеца е малко нелепо, при текущото състояние на РПМ.

А и не забравяй, че магистрали и жп линии се строят не заради туризма, а основно заради индустрията и търговията - просто там цикълът не е сезонен, а целогодишен! Просто не може да се мисли еднопосочно - или релси, или асфалт. България на няколко пъти е правила тази грешка и в двете посоки - да насочва финансиране или към едното, или към другото - и резултатите са видни - нито пътищата са ни като хората, нито жп линиите. А трафикът дето идва към нас, може и да се позабави - при постоянно покаващи се цени на бензина/дизела (а съвсем скоро и на природния газ) жп транспорта има шанс за възраждане не само при транспорта на товари, а и на пътници. И ще е много глупаво, ако се втурнем да правим магистрали, и след 10 години когато ги направим бензинът вече ще е 4лв, а влака до Бургас ще пътува 10 часа...

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11866
    • View Profile
Според мен има смисъл да се правят магистрали, защото има голям трафик. Много българи ходят на почивка с колите си, естествено, че чужденците са с ол инклузив и чартъри, но все пак българите са си основните посетители на българското черноморие. Магистралите са необходими и за тировете,  за да няма задръствания и катастрофи заради несъобразена скорост и неправилно изпреварване.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3504
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Quote from: andrez
Веднъж пътувах с пенсиониран служител на железниците, който спомена, че за 1 км железен път сумата е космическа - над милион - незнам, нека кажат ЧКД и Кракомобила как е...

Оризово-Стара Загора е построена на средна цена около 1.6 млн евро на км. Като има два ж.п. прелеза, два пътни възела, 7-8 селскостопански надлези и на две места северно от Чирпан със няколко големи изкопа и насипа, височината на които стига 25м.

В конц.договор на португалското дружество е залегнала средна цена 2.7 млн евро/ км.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13313
    • View Profile
    • Email
Quote from: etnies
А и не забравяй, че магистрали и жп линии се строят не заради туризма, а основно заради индустрията и търговията
Да, така казваше и другарят Сталин - индустриализация, и то по възможност тежка! Резултат - Кремиковци насред Софийското поле, и т.н. и т.н. Не виждам нищо срамно една държава да има значителни приходи от туризма. Нито Гърция, нито Португалия, нито Кипър се срамуват от това да доят туристите (хем там си нямат зимни курорти) и да си вързват бюджетите по този начин. Пък въпросните държави нямат особено значима индустрия, те даже парадират с това (на Крит гръцкият екскурзовод дебело подчерта, че имало открити рудни залежи, но нарочно не ги разработвали, за да не изгонят туристите).

Каква е връзката между магистралите и туризма - ето в този материал.
А нашите пътища не могат да поемат дори само родния пътникопоток! Времената, когато се ходеше с влак до Бургас и оттам - на автогарата - отдавна и безвъзвратно отминаха. Не ходят с влак и в Гърция, и в Хърватска (там жп линията е само до Сплит, и то - не по крайбрежието, а навътре в сушата).
При условие, че нашите курорти станат достижими с автомобили за основните консуматори на туристически услуги - ефектът ще е значителен. До Испания, Гърция и Хърватска също летят самолети, но пътуват и стотици хиляди немци, холандци с коли, кемпери и каравани. Освен това е погрешно схващането, че хората ще дойдат и две седмици ще лежат в хотела, ще плюскат в хотелския ресторант и ще се излежават на шезлонг до хотелското басейнче (с размери 2*3 метра). Хората искат други забавления, екскурзии, а нашите туроператори им осигуряват само евтина (за тях) пиячка. В Хърватска хотелите не са по-скъпи от тези в нашите комплекси, но агентите за туристически мероприятия те гонят и в хотела, и на плажа. Но как ще ги накараш да отидат на Перперикон или в Търново примерно, ако пътищата са зле?  

Сезонността си е от глупостта на нашите туроператори - доста години сезонът по морето започваше на 1 август и завършваше с Аполонията на 10 септември. За щастие, диапазонът се разшири напоследък - през последните две години за Джулая няма къде яйце да хвърлиш. За сезонността на планинските курорти може да се проучи челния австрийски, словенски и швейцарски опит - през лятото легловата база е на отлични цени и идват туристи - да въртят педали, да катерят планините, да доят крави във ферми и т. н.

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Аз другаря Сталин не знам какво е казвал, знам само че пишеш твърде крайно в случая. Та за гърците - на тях съотношението селско стопанство:индустрия:услуги в БВП им е доста подобно на българското. Ама да кажеш, че са цъфнали и вързали и те кой знае колко - не са. В Северна Гърция е същата мизерия, че ако не и по-лоша от нашата.

Колко е ползата от туристи с палатки и каравани също е малко спорно, а и бройката им е нищожна. Огромната част ги стоварва чартърите в Сарафово и ги извозват после към курортите. При 2млн пътници само можеш да се досетиш колко от тях са туристи, и колко летят по редовната линия София-Бургас, например. А и за момента нищо не пречи на германци, австрийци, чехи и прочие да си пътуват към курортите ни. На Юг Бургас-Созопол е перфектен двулентов път, по-надолу чужденците стават рядкост. За пътя за Слънчев Бряг да - оправдание няма. Но Тракия така или иначе ще стане, Марица и Струма също. За Хемус ще си се оправяме както можем. За Черно Море никой не сме е да мисли

А иначе туризма е хубаво нещо. Само че поне половината големи данъкоплатци в България са фирми от рода на Кремиковци, Марица-Изток, Лукойл, Асарел. Дали ни харесва или не да имаме тежка промишленост - тя е факт и в по-голямата си част използва именно жп транспорта. Ама идеите за строеж на магистрала "Рила" която ще глътне кой знае колко стотин милиона евро за сметка на рехабилитацията на жп трасетата е абсурдна...

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Да, но забравяш, че у нас основните товарни превози са именно чрез автотранспорт.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13313
    • View Profile
    • Email
Quote from: etnies
1. А и за момента нищо не пречи на германци, австрийци, чехи и прочие да си пътуват към курортите ни.
2. Ама идеите за строеж на магистрала "Рила" която ще глътне кой знае колко стотин милиона евро за сметка на рехабилитацията на жп трасетата е абсурдна...
1. Ами пряко сили за по-малко от 16-17 часа не могат австрийци или немци да дойдат у нас с кола. За същото време ще достигнат в произволен курорт на Испания, Италия, Хърватска (даже и Дубровник), пък и в Гърция (с фери през Италия или през Македония). Автотуристите в Западна Европа (повечето без каравани и палатки) са с порядък повече от "авиотуристите", повЕрвай ми - на сума опашки с такива съм висял.
Аз възнегодувах срещу нелепата според мен идея парите за магистрали да се пренасочват към жп трасета. Още повече, че жп трасетата са само една част от инвестицията, другата е в подвижен състав и там практически започваме от много ниско ниво.
Магистралите също имат неоценима роля в индустрията и логистиката. В Германия - страна с изключително развита индустрия и жп мрежа ТИРовете по магистралите (също много на брой) са една непрекъсната колона, започваща от Базел и завършваща в Хамбург.

2. АМ Рила и мен ме съмнява в сегашния и вариант. Делян беше дал графична идея да ес съчетае транзитната отсечка от коридор 8 Ихтиман-Дупница с АМ Рила - това не е лоша идея, нищо че разстоянието от София се увеличава с 20-тина километра.
Банско ще си реши проблема с АМ Струма до Симитли и трилентов Предел (в момента в процес на изграждане).
« Last Edit: 24.10.2007, 13:23:00 by blagun »

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Quote from: borosport
Да, но забравяш, че у нас основните товарни превози са именно чрез автотранспорт.

Зависи на какво викаш "основни" товарни превози и как се определя основността им - по маса, по обем, по цена, по тонкилометри, по стойност и т.н. Така че хем си прав, хем не си - зависи от гледната точка

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2334
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Дискусията се задълбочи много смятам. Винаги може да се направи така, че да има печалба и от Автотраснпорт и от ЖП, а защо да не са заедно? Не знам, някой дали знае, че в Австрия и Германия са забранени пътуванията на товарни превозни средства в интервала петък 17 ч - понеделник 5 ч, което моментално следва превози с ЖП. Ето къде е уловката може БДЖ да направи така, че да има гранични гари терминали, които да предлагат превози на камиони от граница до граница и да усепят да го реализират с митниците, а ако има товари за страната да се прикачат платформите към пътническите влакове, както се прави примерно в Eurotunnel. Съответно да е такава цената, че да е конкурентна на Toll и винетните такси за републиканската пътна инфраструктура и гориво за тези километри. За пример събота и неделя през Калотина минават 250 ТИР-а (абсолютно примерно число). За всеки от тях са нужни 100 литра за да преминат страната, трябва да платят винетка 29 евро, + изнервяне от трафика и прочие. Услугата на БДЖ да е превоз на камиона + място във вагон 2 класа, ако искат кушет допълнително заплащане. Което практически означава ако те приемат по 100 от тези 250 за цена от 60 евро това са нищожните 6000 Евро, които са достатъчни за покриване на експлоатационните разходи за влака, начисляване на заплати и прочие, но като се съберат за 50 седмици цифрата става сериозна. И това е при песимистичен вариант и занижен трафик!  Екологичните преимущества смятам, че не е нужно да ги казвам....
« Last Edit: 24.10.2007, 10:34:27 by NiGhtPiSH »


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4488
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
и аз искам да е така, обаче не е толкова лесно. за превозването на камионите са необходими специални вагони, платформи за "качването на камионите", трафик и желание на другите съседни страни. до тук всичко е наред. закупуването на вагони не е трудно. вагоните, пригодени за превоз на камиони обаче имат малки колелца (360мм), които изискват специален маршрут, т.е. ако по гарите има английски стрелки автоматично този вагон не може да мине. този факт е изключително важен. да се сменят гарови планировки, нови гърловини, централизации е много скъпо, а и едва ли икономически обосновано. затова, идеята е страхотна, но трудно приложима към днешен ден
« Last Edit: 24.10.2007, 11:06:04 by maniak »
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13313
    • View Profile
    • Email
Quote from: NiGhtPiSH
Не знам, някой дали знае, че в Австрия и Германия са забранени пътуванията на товарни превозни средства в интервала петък 17 ч - понеделник 5 ч, което моментално следва превози с ЖП.
Подобно нещо е немислино, освен ако не се въведе едновременно в Гърция, Сърбия, Румъния и у нас. Това би донесло големи загуби от транзитния трафик.
Германия е голяма, Австрия и Швейцария не можеш да ги заобиколиш при маршрут Германия-Италия примерно, но на Балканите си има конкуренция за транзитния трафик.
Освен забраната за движение по магистралите в западните държави, има и сериозни синдикални регулации на труда в почивни дни. Това, разбира се, не се отнася за турците, затова техните камиони държат сериозен сегмент от пазарната ниша на товарния автотранспорт. Уви, това има сериозни последици за безопасността. Когато минават през България в посока изток, те са уморени, недоспали и правят жестоки катастрофи.

Автотранспортът (товарният) бие жп-то заради по-лесната логистика и все пак - по-бързите доставки.