Author Topic: Северна скоростна тангента  (Read 46677 times)

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #40 on: 12.12.2011, 00:32:42 »
Иво, дай един пример за проект (или група проекти), който да е по-належащ на ССТ и да е съизмерим с нея по обем и проектът да е такъв че финансирането да може да стане с евросредства? Моля те!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11966
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #41 on: 12.12.2011, 00:43:20 »
Модернизация на ж.п.линята Пловдив-Бургас/Варна примерно, както и връщане на старите параметри на подбалканската линия, така че от София до морето през Карлово да се пътува за 4 часа. Ние ж.п.линиите не можем да оправим, та сме тръгнали дублиращи пътища да строим. Далеч по-належащо мисля, че е с евросредства, да се подмени част от парка на електротранспорта, както и да се доставят нови вагони, вместо да се орязват влакове.

Наистина ми е странно, при транзитен международен трафик, където пътуват по хиляди километри, 10-тина км.спестено растояние, с какво ще помогне?
« Last Edit: 12.12.2011, 00:46:23 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15643
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #42 on: 12.12.2011, 00:51:38 »
Иво, дай един пример за проект (или група проекти), ... и да е съизмерим с нея по обем и проектът да е такъв че финансирането да може да стане с евросредства? Моля те!
За съжаление тези условия не си ги спазил!

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #43 on: 12.12.2011, 01:20:25 »
Иво, дай един пример за проект (или група проекти), който да е по-належащ на ССТ и да е съизмерим с нея по обем и проектът да е такъв че финансирането да може да стане с евросредства? Моля те!

Разширението на Северната дъга на Околовръстното.
Просто СО се опитва с един куршум да удари два заека - да се постори Северната Тангента и да се разшири Околовръстното. И тъй като за първият градски булевард по-скоро пари няма да получат от ЕС, се прави компромис. А те в инфраструктурата в дългострочен план почти никога нямат добро последствие.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #44 on: 12.12.2011, 13:16:42 »
Иво, имах предвид проект съизмерим като стойнсост с този на ССТ, проектно обезпечен и разбира се в град София.
На мен още не ми е станало ясно дали ССТ ще се строи в този или следващия програмен период. Иво не ме разбирай погрешно, аз също от сърце искам  подбалканската линия на стане модерна и бърза. Между другото вече беше обявено че вагони и локомотиви ще се купуват с европари през следващия програмен период по ОП Транспорт.
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13466
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #45 on: 12.12.2011, 13:51:13 »
А те в инфраструктурата в дългострочен план почти никога нямат добро последствие.
Напълно си прав. Ще дам примера с Русе. Когато през 1952-54 е построен Дунавмост и Централна гара Русе, е построено и шосе, обхождащо града и правещо връзките на Дунавмост с пътищата за София и Варна, т.нар. "международно шосе". Тогава то си е било Южна скоростна тангента за града. Но само след 15-20 години панелните комплекси опират в шосето, а по-късно изникналите Дружби и Чародейки го прескачат. Не закъсняват и жертвите в отсечките, които са се превърнали на градски булевард (въпреки подлезите и стопроцентово безконфликтните пресичания на напречните улици).
Още от соца върви приказка за строеж на далечен обход. Чат пат предизборно и по демокрацията се чуват подобни анонси. Но грешката с неразумно близкия обход има много трайни последствия, като се има предвид, че Русе е 8 пъти по-малък от София.

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #46 on: 12.12.2011, 15:13:39 »
Според мен, без ССТ всякакви напъни за "изтегляне" на нови урбанизирани територии в северна посока по административен път са обречени на неуспех. Първо трябва една удобна транспортна връзка и след това ще се появят инвеститорите.
Гореописаният пример в Русе е точно доказателство за моята теза, макар и случил се в друго време, когато уж се е планирало централно.

Ето и отговор на част от повдигнатите въпроси:
Quote
Северната тангента на София ще бъде готова след три години

Северната тангента на София, която ще свърже пътя от Калотина и автомагистрала "Люлин" с аутобана "Тракия", ще бъде готова през 2015 г. Това съобщи председателят на УС на Агенция "Пътна инфраструктура" (АПИ) инж. Лазар Лазаров.

"Вече има изработен идеен проект", уточни той. "Изграждането ще бъде възложено на принципа на инженеринга. Надявам се до лятото да тръгне процедурата с търговете за отсечката, добави Лазаров.

Бъдещият четирилентов скоростен път ще бъде с около 7 км по-къс от съществуващата Северна дъга на Софийското околовръстно шосе. От сегашния само десетина километра са с магистрален габарит, а останалите са с обикновено двупосочно пътно платно. То е изкърпено и няма дупки, но има много неравности. По думите на шефа на пътната агенция рехабилитацията на Северната дъга ще тръгне, когато започне и реконструкцията на шосето през Искърското дефиле.

"Проектът за строеж на изцяло нов път, който да замести сегашната Северна дъга, е по-удачен, защото трасето на старото Околовръстно шосе на София трябва да се разширява", каза още инж. Лазаров. "Там са влезли в сила и регулационните планове и едни отчуждения щяха да оскъпят много инвестицията. Отделно щеше да ни се наложи да строим много локални платна за околните обекти. При бъдещата северна тангента няма да има локали, което направи строежът и 2-3 пъти по-евтин на километър. След изграждането на новия път, който ще поеме трафика от тирове от и за Западна Европа и Близкия изток, сегашната Северна дъга на Околовръстното ще бъде дадена за стопанисване от Столичната община", прогнозира шефът на АПИ.


5 декември 2011 - в. Монитор
Аз обаче, не съм съгласен с инж.Лазаров и продължавам да смятам, че този път трябва да е удобен и атрактивен за използване от софиянци, а не само от транзитният поток. Преди няколко поста посочих за пример Сточна гара, тъй като практически от там минават 4 от 5 автомобила с маршрут Дружба-Надежда. Съвсем грубо - времето за което в момента в пик се изминава разстоянието от ИСУЛ до Лъвов мост според мен е същото каквото би било да се преодолее разстоянието от Ботевградско шосе до Ломско шосе/Рожен по ССТ, т.е. ако имаме удобни подстъпи към ССТ от Дружба (което включва осъществяване най-накрай на пробива през кв. Христо Ботев) и Надежда, както и на други места, това ще повлияе значително вътрешноградския трафик. Посочените от Благун пробиви са в такъв цикъл на застой, че не ги виждам в обозримо бъдеще, това се отнася особено до 202-ра, за която изразявам съмнение, че ще види някога бял свят. Отчужденията по нея ще надхвърлят вероятно финансово стойността на АМ Тракия... Понеже говорихте за екология, то също предимството на ССТ във функцията на градска магистрала е глътка по-чист въздух за ЦГЧ.
« Last Edit: 12.12.2011, 15:28:01 by giorev »
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13466
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #47 on: 12.12.2011, 17:19:05 »
Аргументите на инж.Лазаров са изключително манипулативни.
1. Как така на Северната дъга има регулационни планове и отчуждения, а на ССТ, която е далеч по-навътре в центъра няма? При това на ССТ ще отчуждаваме от нищото, а на Северната дъга имаме наличен сервитут на двулентовия път.
2. Защо в сметката на далеч разположената Северна дъга са включени локали, а на преминаващата през индустриални зони ССТ не са? Не е ли обратното?
3. Може ли път с размерите на бул. Ал.Малинов да поеме международния транзитен плюс градския трафик, за който говори г-н Гьорев? Че то подобна измъчена ССТ е далеч от първата десетка по габарити на столичните булеварди! Достатъчно е да започнат да спират автомобили на включени аварийки или бетоновози до новостроящи се около ССТ обекти и нещата стават катастрофални: справка - бул.Марко Семов/Сахаров, които имат същия габарит. Ами то като ще правим евтинджоси-недоноси, хайде да нарочим ул.Ломско шосе+202 за ССТ - ще трябва да се поработи само между Каменоделска и Хаджи Димитър.
« Last Edit: 12.12.2011, 17:22:04 by blagun »

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #48 on: 12.12.2011, 23:14:55 »
Тук до голяма степен съм съгласен, винаги съм мислел, че ССТ ще включва и локали, защото в противен случай "скоростна" отива по дяволите!
Относно регулацията ще обясня. Северната дъга на СОП е трасирана и изградена преди реституционните процеси. Съвсем логично е, ако притежавам имот с лице на СОП да го вкарам в регулация, защото не се знае коя птичка ще ми кацне на рамото - я бензиностанцийка, я паркингче с мотел, я складче или автокъща и т.н. и т.н. Този процес все още тече покрай трасето на ССТ, но не под самото трасе, защото никой не може да вкара в регулация, земя по която е трасиран новият път.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1143
    • View Profile
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #49 on: 12.12.2011, 23:34:29 »
Локални има в Илиянци (около 1,5км) и покрай Враждебна (около 1,2км).
Икономията е майка на мизерията!

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #50 on: 13.12.2011, 00:15:37 »
Мда, сигурно после ще се предписват на инвеститорите или най-малкото шлюзове, т.е. това което няма да направи АПИ, после ще се прави десетки години на парче...
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1143
    • View Profile
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #51 on: 13.12.2011, 01:14:25 »
Е то сега останалото е поле. За какво да ги правят, че после и уж да ги поддържат? Който иска да строи покрай такъв път, да си прави сметката как ще влиза и излиза, а ако не му изнася, това не е проблем точно на АПИ.
Икономията е майка на мизерията!

Offline Drafter

  • Писател
  • **
  • Posts: 34
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #52 on: 13.12.2011, 10:51:34 »
Според мен ССТ не трябва да има локали. При южната дъга е друго, заради огромния брой съществуващи обекти, които нямат друг достъп освен от страната на околовръстното. Докато територията около ССТ може така да се устрои, че бъдещите обекти да имат достъп от вътрешна улична мрежа.

Offline GTUser

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 527
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #53 on: 13.12.2011, 11:00:15 »
Честно казано, предпочитам да имаме ССТ - тип Цариградско и да се чудим за парите, отколкото ССТ - тип България и след 20 години (примерно) да се чудим какво да правим.

Offline LG_

  • Строител
  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #54 on: 13.12.2011, 13:03:20 »
Нека да уточним, че ССТ ще е с 6 ленти за движение, а не 4 както пише по-горе. Още преди 5 години СОС е решил тангентата да се построи без локали за да е по-евтино, но с възможност за бъдещото им построяване!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13466
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #55 on: 13.12.2011, 14:07:19 »
Нека да уточним, че ССТ ще е с 6 ленти за движение, а не 4 както пише по-горе.
Ами досега все така се говореше. Изведнъж цитираният председател на УС на АПИ я понижава до 4 ленти. И на фона на наскоро понижените Калотина-София и АМ Черно море това вече става практика напоследък.  :angry:
« Last Edit: 13.12.2011, 14:09:28 by blagun »

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1143
    • View Profile
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #56 on: 13.12.2011, 17:20:21 »
Аз не виждам такова негово изказване. 4-те ленти се споменават само като "Бъдещият четирилентов скоростен път", което е писано от журналист на Монитор, уж като информативно пояснение, но се е получило дезинформативно замъгление, горе-долу както всеки път, когато някой журналист се опитва да обяснява за "2 ленти по 3 платна".  :bag:
« Last Edit: 13.12.2011, 23:12:34 by monte carlo »
Икономията е майка на мизерията!

Offline giorev

  • Ограничени права
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4127
    • View Profile
    • Email
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #57 on: 09.08.2012, 20:07:07 »
Хайде да събудя темата с една клюка, а тя е, че през Септември ще има търг за строителство.
Само скоропостижното закриване на Столичен Автотранспорт ЕАД би гарантирало на софиянци ежедневно комфортно и безаварийно пътуване с автобус в градски условия, което априори би увеличило дялът на превозите на обществения транспорт и би повлияло положително на трафика в столицата!

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2545
    • View Profile
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #58 on: 28.11.2012, 12:53:55 »
От откриването на ТВ кула :
http://www.vesti.bg/index.phtml?tid=40&oid=5325511

До края на годината ще бъдат открити булевардите при Военномедицинска академия, а напролет - Северната тангента, заяви на официалното откриване Борисов.

 :eek: :blink:
Когато мирогледа на човек се свие до една точка , той казва : Това е моята гледна точка !

Offline marto193

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 580
    • View Profile
Re: Северна скоростна тангента
« Reply #59 on: 28.11.2012, 13:14:11 »
Аз чета друго.
Quote
Напролет ще стартираме, даже не напролет, а сега, северната тангента. Всичко е платено, в момента се допроектира. Някъде в края на другата година ще е готова и тя", изброи Борисов бъдещите проекти на общината.