Author Topic: Самолети и летища  (Read 95145 times)

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9421
  • SOFIATRANSPORT
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #600 on: 29.04.2017, 19:20:26 »
В репортажа на БТВ за инцидента с багажа без надзор в летище Варна от днес се появиха няколко кадъра от летището и измежду тях видях един бял Хюлеиз с ако не се лъжа сива хоризонтална ивица по средата и сива предна броня и 0 305-тица, не видях солова или съчленена пак бяха с червени ивици, като и двата автобуса бяха паркирали на терминала и явно се ползват или са се ползвали за превоз на пътници. Има ли някъде техни снимки и живи ли са още или това са били стари кадри.

Online IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1713
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #601 on: 05.08.2017, 01:33:07 »
Не знам дали законово са задължени да има връзка между двата терминала, но при липсата на топла връзка в живия живот това е абсолютно задължително. И е наистина оригинално как т.нар. безплатен шатъл е с работно време подобно на банков клон, което няма нищо общо с разписанието на полетите.
Терминал 1 е крайно време да го затворят и да прехвърлят всички полети на Терминал 2. Като го откриха, обещаха, че старият ще работи още 5 години, а минаха вече 10. Няма кой-знае колко полети, че да не може Терминал 2 да ги поеме всички, така само се объркват хората. Електробусчето може да вози пътници от сградата до самолетите.....
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline wiNt

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 702
  • !<9060>!
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #602 on: 05.08.2017, 02:23:19 »
Не е толкова лесно. Терминал 1 е по-евтин, вероятно заради остарялата база и липсата на директни връзки със самолетите, налагащо използването на автобуси. Така се възползват някои нискотарифни като WizzAir. Не съм сигурен, че ще са много щастливи ако ги набутат на скъпия терминал. Да не говорим, че планове да се закрива изобщо няма - при идеята за отдаване на концесия на летището едно от условията беше концесионерът да инвестира в Терминал 1.

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1410
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #603 on: 07.08.2017, 10:29:33 »
Не е толкова лесно. Терминал 1 е по-евтин, вероятно заради остарялата база и липсата на директни връзки със самолетите, налагащо използването на автобуси. Така се възползват някои нискотарифни като WizzAir. Не съм сигурен, че ще са много щастливи ако ги набутат на скъпия терминал. Да не говорим, че планове да се закрива изобщо няма - при идеята за отдаване на концесия на летището едно от условията беше концесионерът да инвестира в Терминал 1.
Цените са еднакви от известно време (цък) и затова RyanAir се преместиха на Т2. Не мисля, че е редно да се затваря Т1. Ако ще и за backup вариант е хубаво да си има два терминала. Отделно при добро управление ще са равномерно натоварени.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4312
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #604 on: 07.08.2017, 10:44:58 »
Не е без значение и интересната архитектура в индийски стил в сервитута на пистите на Терминал 1, която не е видима при излитане или кацане от Терминал 2. Добре би било да се спретне един катун около Терминал 2, ясно видим от пистите. :)

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13313
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #605 on: 07.08.2017, 10:53:36 »
Пистата е една и съща. Различна е къщичката, до която ще те закара или от която ще те вземе пистовият автобус. Има и трети терминал - ВИП терминалът.
След като при няколко натрупали се полета граничната проверка на Т2 се задъхва, очевидно не е удачно да се мисли за ликвидиране на Т1. Не знам проектния капацитет на Т2, но откакто Райънеър са там, той е далеч от ненатоварен.  Да не забравяме, че и третият голям нискобюджетен играч - EasyJet може да се включи по-активно в София.
Малко ми е странно решението на Летище София за изравняване на таксите. При това положение и Wizz да са се изсипали на Т2, стига да ги пуснат. Но явно Райън са били по-бързи и са запълнили капацитета му. Дали Райън са рискували с предната двойна такса, или са "предвидили" решението на Летище София, очевидно е в зоната на здрача. Но в контекста на вътрешнотерминалния транспорт, би трябвало такъв да е осигурен за ВСИЧКИ полети от Т1, а не само от 8 до 19 часа. Иначе се предоставя радикално по-некачествена услуга за същите пари.
Уиз могат да се сърдят на себе си, че им трябваше година и половина да разберат, че малкият ръчен багаж отнася клиентите им в Райън. Това, добавено с оставането на Т1, очевидно прави Райън далеч по-добра оферта в конкуриращите се направления до Лондон и Бирмингам (които летят буквално крило до крило). Профилът на клиентите на нискобюджетниците предполага по-засилен афинитет към обществения транспорт, докато един клиент на Луфтханза, охарчил се с 300 евро за билет, е по-склонен да даде 20 евро за такси.
« Last Edit: 07.08.2017, 11:14:36 by blagun »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11796
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #606 on: 07.08.2017, 11:35:58 »
Връзката на Т1 с Т2 е важна по-скоро за прекачване. Ако крайната цел на пътуването ти е София е все тая дали ще кацнеш на Т1 или Т2, общо взето вревепътуването до центъра на града е еднакво било то с 84 от Т1 или с метрото от Т2.  Ако целта е някъде по морето, Варна, Бургас то пътуването до Ц.гара е с разлика от около 4-5 мин. с метро, или комбинация 84+305, 213 което е пренебрежимо малко. Така че има логика цените да са съпоставими. Т1 не е това което беше изглежда доста модерно, не бих казал че отстъпва много на Т2. Дори ходенето до спирката на 84 от Т1 е по-удобно и по-набилзо отколкото от Т2.

Ако пък съвсем се задръстят и двата терминала, нищо чудно с този темп с който се увеличава броя на чуждестранните туристи да трябва скоро да мислят и за Т3.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline dj_the_bus

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1753
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Николай Попов
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #607 on: 04.09.2017, 08:08:46 »
Относно Юлието във Варна- Кадрите на БТВ явно са много стари, защото тези Юлиета бяха в Транстриумф и вече са бракувани.

За терминалите- чиста проба перачница на пари и пудрене на властта. Във Варна, Бургас, Пловдив и София си е диващина това с вторите терминали. За София - иди-ела, става да има втори терминал. НО! София няма никаква международна роля освен за полетите конкретно България-Някъдеси. По времето на БГА Балкан, определено София е било транзитно летище с много прекачвания, поради което са вървели линии София - САЩ и Канада (прекратени някъде 1998-9г.). В момента цялото прекачване е насочено в Истанбул, по Гърция и в Букурещ. Логично говорим за прекачване Азия/Африка-Европа. За Райън- до колкото знам властта на Летище София сама реши да насочи Райън към Т2 защото имат едва три самолета базирани в София (общо излитащи до 9 пъти и кацащи до 9 пъти в периода 06:30-00:40ч.) и още 3-4 на ден идващи от Брюксел, Лондон и Берлин. Уйзз вътрешно (София-Варна) също летят на Т2.
Според мен трябва пълно затваряне на Т1 и цялостното му ремонтиране, реновиране и/или реставриране и да търсят отговорност, защо не е направено това заедно с построяването и обновяването на новото летище София. В последствие Т1 и Т2 могат да си разпределят полетите по някакъв критерий.

Летищата във Варна, Бургас и Пловдив- за чий джоб беше направено това да построяват тия Кауфланди за нови терминали??? Че във Варна се води, че има дори трети терминал- стария ремонтен хангар на БГА Балкан. Много по-удачно би било и за трите града да се запази държавното управление на аерогарите, а сградите на терминалите да бъдат обновени напълно. Специално във Варна сградата на Т1 беше много по-приятна и малко осакатена на външен вид. Бургас и Варна имат работа само лятото с чартъри. Иначе най-куцото на двете ТИМаджийски летища е (Варна и Бургас), че дори пътят им влиза в таксата за паркинг, а не като в София бариерите с картички да са конкретно към паркингите.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13313
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #608 on: 04.09.2017, 13:52:28 »
По времето на БГА Балкан, определено София е било транзитно летище с много прекачвания, поради което са вървели линии София - САЩ и Канада (прекратени някъде 1998-9г.).
Глупости на търкалета! Полети до Щатите, Канада, Австралия и Сингапур от София правеха само перачницата JES Air в ранните 90, докато препере известно количество милиони.
Не знам София-Хавана на БГА ли се водеше или само парчето до Москва, а оттам - с Аэрофлот.

Offline abs111

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2752
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #609 on: 04.09.2017, 15:25:03 »
София-Хавана през Москва?!?През цяла Русия ли е бил полета или на обратно над Европа?

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 544
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #610 on: 05.09.2017, 17:51:37 »
Мои колеги в Германия си спомнят 1994та как са летяли през София за Коломбо, Шри Ланка. Откъде са вадили трафик за такива полети представа си нямам.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13313
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #611 on: 05.09.2017, 20:01:06 »
София-Хавана през Москва?!?През цяла Русия ли е бил полета или на обратно над Европа?
През Шанън в Ирландия и Гандер в Нюфаундленд в Канада. Тези полети бяха прочути с това, че след Канада не оставаше почти никой в самолета.
« Last Edit: 05.09.2017, 20:03:15 by blagun »

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1498
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #612 on: 21.12.2017, 22:55:08 »
Малко "забравени" герои:  http://forums.airshows.co.uk/viewtopic.php?f=40&t=68089
Той не спира ни денем, ни нощем

Offline comet

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1070
  • MAN Lion's City
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #613 on: 14.01.2018, 18:18:37 »
Правителствения самолет на Япония, с който пристигна Шиндзо Абе:


Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9421
  • SOFIATRANSPORT
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #614 on: 14.01.2018, 20:42:38 »
Една изящна птица.

Offline KRAKOMOBILA

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 5231
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #615 on: 17.01.2018, 19:32:34 »
Всъщност са две.

НЕ НА КИЧА ПО ПРЕВОЗНИТЕ СРЕДСТВА В ГТ!!!

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1498
    • View Profile
    • Email
Той не спира ни денем, ни нощем

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1498
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #617 on: 25.02.2018, 22:43:04 »
Така е изглеждало Летище "Варна" през 2001г. Източник:  http://www.jogy.ch/German/bulgaria_03.html
А след 3 години малко повече снимки:  http://www.jogy.ch/German/bulgaria_2004-7.html
« Last Edit: 25.02.2018, 23:05:35 by София 100 »
Той не спира ни денем, ни нощем

Offline New_Passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 276
    • View Profile
Re: Самолети и летища
« Reply #618 on: 27.02.2018, 13:25:36 »
Летище Варна

Преди


Сега

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1498
    • View Profile
    • Email
Re: Самолети и летища
« Reply #619 on: 28.02.2018, 23:08:51 »
Отново снимка на летище "Варна", този път от 1965г. Източник:  www.ebay.com/itm/Original-35mm-Slide-1965-Aircraft-at-Varna-airport-Bulgaria/202222076319?hash=item2f1560019f:g:oZAAAOSwgeBacezF
Той не спира ни денем, ни нощем