Author Topic: Теснолинейката Септември-Добринище  (Read 83811 times)

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6824
    • View Profile
Времепътуването не зависи от електрификацията а от състоянието на железния път.

Offline difian

  • Урбанистът
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 15593
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Любителска страница на Софийското метро във Facebook!
    • Email
Quote from: ozzy
А няма ли вариант да се направи с нормално междурелсие тази линия? Също така няма да е лошо да се електрифицира, така ще се намали времето на пътуване!
То такъв вариант винаги има.Наливат се достатъчно средства и готово.Ако се намери инвеститор могат и да изравнят цялата планина за комплекс от затворен тип и обособени офисни зони.
 Но така ще се загуби чара на тази линия.Според мен бъдещето и е по-скоро туристическо,а не толкова свързано с транспорта на хората.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11763
    • View Profile
Quote from: difian
Но така ще се загуби чара на тази линия.Според мен бъдещето и е по-скоро туристическо,а не толкова свързано с транспорта на хората.
Може и така да е, не мога да кажа точно какво трябва да се подобри, докато не видя с очите си за какво става въпрос  Иначе съм чувал, че връзката на някои села по линията със света се осъществява единствено с теснолинейката, дори и кола не стигала дотам  Така че има и транспортно значение, а и билетът е евтин
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13101
    • View Profile
    • Email
Quote from: ozzy
1. А няма ли вариант да се направи с нормално междурелсие тази линия?
2. Също така няма да е лошо да се електрифицира, така ще се намали времето на пътуване!
1. Изключено при тези наклони и радиуси на завои.
2. Сигурно трябва да се вдигнат тунелите, да се закупят ел.локомотиви и т.н.

Тази линия би имала икономически ефект по-скоро като атракция, а не като бърз транспорт, каквато надали може да стане. Ако старинните вагончета и парният локомотив се закарат в Банско, направят се ретро-завеси, плюшени седалки, грамофони с тръби и тем подобни, ще са хубава туристическа атракция - примерно от Банско до Аврамово, пикник с шейни, чевермета или нещо подобно на Аврамово и обратно в Банско.
През лятото може пък от Велинград до Св.Петка и Юндола да вървят като атракцион.
« Last Edit: 19.12.2006, 11:50:07 by blagun »

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11583
    • View Profile
    • Email
Quote from: blagun
примерно от Банско до Аврамово, пикник с шейни, чевермета или нещо подобно на Аврамово и обратно в Банско.
През лятото може пък от Велинград до Св.Петка и Юндола да вървят като атракцион.

До колкото ми е известно парният локомотив,може да пътува от само Септември до Велинград,защото нагоре не работят крановете за зареждане на локомотива с вода. Аз пък мисля,че по-добре за начало на атракционните пътувания да бъде Септември:
1-во защото се намира на главната 1-ва ж.п.линия,и може туристите директно като слязат от влака,минават през подлеза и се качват на атракционният влак
2-ро,ако Банско е начало на атракционните пътувания,туристите за да стигнат до Банско,вече ще са пропътували почти цялата 16-та линия,и всъщност ще се получи,че за да се качат на атракционния влак ще трябва да пътуват до Банско,после с атракционния влак обратно до Аврамово,после пак до Банско и обратно до Септември.

Вече БГФОТО работи.
Ето и останалите снимки от теснолинейката
Влак 16103 на гара Банско
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o633024094642972037.jpg
На гара Септември-теснолинейна
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o633024096453909537.jpg
Малко след Велинград,на път към най високата гара на Балканите
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o633024096564690787.jpg
Най-високата гара на Балканите-Аврамово,надморска височина 1267м.
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o633024093923753287.jpg
Среща на румънския(77-ма серия)и немския(75-та серия) дизлови локомотиви на гара Банско
http://www.bgphoto.net/photos/6088/o633024097273909537.jpg
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13101
    • View Profile
    • Email
Quote from: Ivo
До колкото ми е известно парният локомотив,може да пътува от само Септември до Велинград,защото нагоре не работят крановете за зареждане на локомотива с вода. Аз пък мисля,че по-добре за начало на атракционните пътувания да бъде Септември:
1-во защото се намира на главната 1-ва ж.п.линия,и може туристите директно като слязат от влака,минават през подлеза и се качват на атракционният влак
2-ро,ако Банско е начало на атракционните пътувания,туристите за да стигнат до Банско,вече ще са пропътували почти цялата 16-та линия,и всъщност ще се получи,че за да се качат на атракционния влак ще трябва да пътуват до Банско,после с атракционния влак обратно до Аврамово,после пак до Банско и обратно до Септември.
Туристите няма нужда да стигат в Банско - те СА в Банско. Става дума, естествено, за хора на ски-ваканция там. От опит знам, че ти писва 7 или 10 дни да караш по цял ден, а и времето не винаги е подходящо. Пък и доста от чужденците идват не само за ските, а и да се запознаят с нещо ново или интересно.
Септември има нулева туристическа стойност, Боровец не е много близо. Никаква атракция не е да се мъкнат с някакъв влак от София до Септември (около 2 часа), а интересните места са поне на 2 часа от Септември - след Велинград.
Банско може да има писти и кръчми, но други атракции не предлага. Затова при добро желание и организация може да влязат пари за развитието на бедните райони на Белица, Якоруда. Като не може парният локомотив да стигне дотам, дизеларките ще вървят. В Швейцария, в Цермат има подобна атракционна зъбчата железница, която се качва до един глетчер на 3100 м. Нищо особено, но билетът струва 76 франка - към 95 лв или 50 евро - цена, висока даже за западняк. И влакчето беше пълно даже в нетуристическия и нескиорски месец май!

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11583
    • View Profile
    • Email
ОК,съгласен съм за Банско.А парният локомотив не е невъзможно да отиде до Банско,обаче трябва от някъде да се зареди с вода,просто трябва да оправят крановете за вода.Предложението за атракционно пътуване до Якоруда,или до Аврамово също е добро.Обаче между Септември и Велитград също е много готино,минава се през скалисто дефиле и после влака се изкачва много на високо от където се откриват впечатляващи гледки.
На 15-тина км. над гр.Якоруда е изникнал цял нов курорт който се казва Трещеник,има един луксозен хотел,няколко хижи,бунгала,ски писти и ски влекове.Обаче има друг проблем-от гарата до курорта трябва да се ходи пеш защото няма автобус.Според мен може да се намери от някъде един Чавдар 11Г5 да се качва от гарата до горе,и да е синхронизиран с влаковете.Пътя е асфалтиран,но е много тесен и екстремно стръмен.Обаче автобус може да се качи.Веднъж с мой познат бяхме тръгнали пеш от гара Якоруда към курорта,и малко след прелеза,ни засече автобус Сетра пълен с туристи и ни качиха с автобуса до горе,та се убедих че е възможно да се качи,но да се обърне горе също е много сложно.Един Чавдар 11Г5 между гарата и курорта ще свърши отлична работа.
« Last Edit: 26.12.2006, 12:31:00 by Ivo »
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline NiGhtPiSH

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2331
  • Sofia Hardcore
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Български Локомотивен Форум
Теснолинейската е страшна, возил съм се от Разлог до Добринище и е супер  Междурелсието е 1000 мм нали? Чудя се защо не се поддържа. Някой спомня ли си релсите до Рилския манастир? Баба ми е разказвала за парната теснолинейка до там  Било си е приключение.


"Бирата е най-великото изобретение. Колелото също не е зле, но не върви с пържени картофки."

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11583
    • View Profile
    • Email
Междурелсието на теснолинейката Септември-Добринище е 760мм.Според мен се поддържа в добро състояние,ремонтирани са вагони,гари,чисто е...
А на теснолинейката до Рилския манастир междурелсието е било 600мм. Тя е била закрита за птн.движение през 1960 год.,като после се използва само за товарни влакове до Рила или до завода в Бараково,незтнам точно.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13101
    • View Profile
    • Email
Quote from: Ivo
Един Чавдар 11Г5 между гарата и курорта ще свърши отлична работа.
Затова кажи на Фидел Беев - той е командир и господар на автотранспорта в този район. А защо непременно държиш автобусът да е БГ таратайка, извадена от производство отдавна от фалирал завод? Толкова ли се свършиха автобусите, та да се разчита на сдухани бараки?
То и от Белица до Семково няма кой знае какъв транспорт...

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11583
    • View Profile
    • Email
Quote from: blagun
Затова кажи на Фидел Беев - той е командир и господар на автотранспорта в този район. А защо непременно държиш автобусът да е БГ таратайка, извадена от производство отдавна от фалирал завод? Толкова ли се свършиха автобусите, та да се разчита на сдухани бараки?
То и от Белица до Семково няма кой знае какъв транспорт...
Малко ще се отклоня от темата-защото предницата се изнася,по-малко и е по-малка вероятността по този път да задере някъде каросерията,и по лесно ще минава през острите завои,пътят е много тесен там.Може да е и ПАЗ,също ще свърши работа.
По темата-дали има шанс в двешно време да довършат теснолинейката до Гоце Делчев,за да може и този град най-накрая да се свърже с националната ни железопътна мрежа.Разстоянието от Добринище до Гоце Делчев е 45-50 км,ако се направи теснолинейката до там това много ще облекчи превозването на пътници и товари в района.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13101
    • View Profile
    • Email
Quote from: Ivo
По темата-дали има шанс в двешно време да довършат теснолинейката до Гоце Делчев,за да може и този град най-накрая да се свърже с националната ни железопътна мрежа.Разстоянието от Добринище до Гоце Делчев е 45-50 км,ако се направи теснолинейката до там това много ще облекчи превозването на пътници и товари в района.
Доколкото ми е известно, теснолинейката почти не извършва товарни превози, а при тази скорост надали ще е подходящ пътнически превоз. Тя и до Банско/Разлог почти никого не извозва. Клиенти са и само помаците във велинградските и якорудските пранински махали. Фидел Беев само да духне, и с 3-4 автобуса ще задуши икономически теснолинейката. Спомен мен по това трасе само туризмът може да реанимира малкото влакче - никой няма да търпи загубите да продължават.
 
Изобщо през последните години жп трасетата не са на мода, не само у нас. Сега на картата виждам, че и в Гърция не е по-розово положението - има жп линия изток-запад, която минава през Серес-Драма-Ксанти, но не през Кавала. Значи от ГД до Драма са 80 км пресечен терен, още 40 км до Кавала - изобщо кауза пердута. Така че долината на Места вероятно ще си остане без жп транспорт. Това не е толкова фатално - целите Родопи - гръцки и български, с изключение на вертикалата Кърджали-Крумовград, са без жп транспорт.
« Last Edit: 28.12.2006, 16:12:08 by blagun »

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4476
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Те до Гоце Делчев пътят не могат да оправят (да живеят далаверите), ще седнат теснолинейка да удължават.

Offline AmB3R

  • Писател
  • **
  • Posts: 40
    • View Profile
айде да земат малко да оправят пътя ,че на англичаните да не им друса. И ше ме прощават ама с тия неподържани вагони бизнес не се прави -да ги барнат тук там боята купетата ще стане хубаво ама сега са занемарени

НАЙ-ГОТИНИЯ ТРАМ - 817
НАЙ-ГОТИНИЯ ТРОЛ - 2112
НАЙ-ГОТИНИЯ РЕИС - 3695

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6824
    • View Profile
Точно това е романтиката - спартанските вагони и разбрицаната линия. Все пак в Англия такива няма и затова идват да се кефят тук.

Offline maniak

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4471
  • Оптимист
    • ICQ Messenger - 278834436
    • View Profile
    • http://www.flickr.com/photos/47270324@N08/
    • Email
Вместо да я правят на 1435мм по-добре да я удължат до Гоце Делчев, с което ще се постигне хем по-висок брой пътници, хем и някой товар може да се пусне. А за дега е най-добре (според мен) малко да се оправят връзките с бързите влакове от СФ, че да е по-малко времето за чакане в Септември  и да се оправи връзката на въщане
http://bgtransport.org/

Евгени Крусев = Любомир Христов = Велизар Стоилов = предател на обществения транспорт в София.

Offline rexkos

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 100
    • View Profile
    • http://
Никой никога няма да направи линията 1435 mm, защото на практика е невъзможно. Има много големи наклони и толкова остри криви, така че няма да стане. Електрификацията също няма да е възможна поради нискогабаритните тунели.
****

Offline rexkos

  • Приятел на ГТ
  • ****
  • Posts: 100
    • View Profile
    • http://
Мисля тук да пусна описанието и снимките от пътуването ми до Велинград на 3 юли. Ето го и него:

     До Септември пътувах със Слънчев бряг начело с 46208:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632876454467812500.jpg
ПВ10111 беше с 32117/18.
http://bgphoto.net/photos/17386/o632876454504375000.jpg
Много добро впечатления ми направи машинината.Много добре ускоряваше, но преди гара Искър имаше намаление от 40 км/ч.В Казичене спряхме за образец и след това имаше десетминутно гадно намаление до 40 км/ч и така влакът доста се забави.
Междудругото успях да си взема билет за инвалидния и велосипеден вагон.Беше синьо-жълт на цвят,беше издраскан с графити, но поне те бяха що годе смилени.  Вагонът като цяло вози мекичко и удобно.Ето и 2 снимки на купето:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632876454551250000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632876454593281250.jpg
Тоалетната беше една, но много голяма, защото е за инвалиди.Снимки от нея:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632876454729375000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632876454777968750.jpg
Принципът на тоалетните в тези вагони е като на тези на Дезирото-имат вакуумен резорвоар.Ако искаш да спуснеш водата трябва да натикнеш копчето WC, което е не намира на стената точно до самата тоалетна (не като помещение).Вратата е плъзгаща се, което много спестява мъките на инвалидите.
Във фургонното помещение никой не превозваше велосипеди, за съжаление.Снимка на помещението и се извинявам за качеството:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632876454833281250.jpg
И така, в Немирово отново спряхме за образец.До Костенец и малко след него имаше доста намаление.За щастие в междугарето Белово-Септември пътят е перфектен и влакът спокойно си вървеше с над 100 км/ч.Забелязах, че за летният сезон влакът е с увеличен състав.Когато аз пътувах с него бяха общо 9- 1CAB (в който бяхме ние),2AB,5B и 1C.Снимки на композицията, както и вътре във влака:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632876454885312500.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632876454931406250.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632876454987500000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632876455062500000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632876455110625000.jpg
В Септември пристигнахме с 23 минути закъснение.Снимка оттам:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632876455132812500.jpg
И сеага започват теснолинейните приключения.  
Първо направих две снимки съответно на стари пътнически вагони и стари товарни вагони.
http://bgphoto.net/photos/17386/o632876455157656250.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632876455184843750.jpg
Влакът ни беше 16103 начело със септемврийския 77002:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632876455220937500.jpg
Между Септември и Варвара пътувахме най-бързо-с около 50 км/ч.Влакът вози твърдичко и клати, но пък за сметка на това природата е невероятна.Най-приятното е да гледаш как влакът минава през някоя крива.Тъй като там те са големи имаш чувстово че при всеки завой локомотивът е пред носа ти (бях в 3-ти вагон,2-ри след фургона).На места скалите са толкова близко, че ако се покажеш през прозореца, можеш да се удариш в тях.Ето го и доказателството:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632876455395937500.jpg
А ето и снимки в движение в междугарието Варвара-Долене:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632876455275468750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632876455322656250.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632876455428750000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632876455502343750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632876455549218750.jpg
Както и едно клипче от същото междугарие:
http://rexkos.data.bg/PIC_0020.AVI
Снимка при влизането на влакчето гара Долене.Там престояхме 16 минути,както си е и по разписание, за разминаване с 16102, който беше начело с 77009.И следващите няколко минути са една приказка.Тъй като точно преди гара Долене влакът прави един мнооооого остър завой,и тук линията след Долене върви успоредно с тази преди Долене и тази преди Долене се намира на 200-300 метра по ниско от тази след Долене.И тук прекрасното беше, че имах възможността да видя влакчето с което се разминахме и беше от другата страна с 200-300м. по надолу.Гледката е просто невероятна.Не можах да я снимам, тъй като навсякъде имаше много свежи борчета и дървета.Преди гара Костандово постоях между вагоните.Както знаете това тесничко местенце е на открито и е чудесно.Влакът изкачва планината с 30 км/ч, а аз си стоя там и дишам приятния ароматен свеж въздух. :P
Снимки направени в междугарието Долене-Костандово:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632876455712812500.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632876455775156250.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632876455803281250.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632876455877500000.jpg
Разбира се направих и едно клипче:
http://rexkos.data.bg/PIC_0033.AVI
Във Велинград бяхме навреме.Снимка оттам:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632876455973593750.jpg
Още две снимки от гарата:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632876456020937500.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632876456061406250.jpg
И така след час и 15 минути разходки дойде време да се връщаме.Влакчето пристигна във Велинград с 15 минути закъснение начело със 75002.Вместо 5 минути, влакът престоя на гарата 3 минути и така изби закъснението.Снимка при потеглянето:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632876456111093750.jpg
както и при напускането на самия Велинград:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632876456133437500.jpg
Снимки от междугарието Костандово-Долене:
http://bgphoto.net/photos/17386/o632876456231093750.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632876456289375000.jpg
http://bgphoto.net/photos/17386/o632876456334218750.jpg
За съжаление влакът беше в пълен контраст с повечето местни хора в него, защото ако отвориш прозореца да подишаш малко свеж въздух, те почват да ти казват нещо от сорта на "Я затвори прозореца, че ще настина бе!" при положение че влакът се движеше с не повече от 30 км/ч.
****

Offline CKD

  • --=БМ-РК=--
  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6824
    • View Profile
Без коментар

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11583
    • View Profile
    • Email
Браво.Много добра снимка!!! Точно за тези вагони и локомотив писах преди време,вагоните седят на гара Септември.Отвътре са много готини-с дървени седалки и перденца,а между седалките имат масички.Все още не съм се возил в тях.
А снимката сигурно е някъде между Септември и Варвара(между тях има и една спирка Пампорово,няма нищо общо с курорта намира се в единият край на с.Варвара)
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР