Author Topic: Кварталите на София  (Read 85356 times)

Offline New_Passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 276
    • View Profile
Re: Кварталите на София
« Reply #500 on: 26.01.2018, 11:48:22 »
Хм, и без това Младост 1 е прекалено голям в сравнвение с останалите микрорайони, пък заедно с Мусагеница става още по-голям.
Интересен въпрос обсъждаме, Гео Милев, Мусагеница, Редута, Стрелбище, все с неясни граници. Или Мотописта - някои наричат западната част на Гоце Делчев така докато другите са на мнение че под името Мотописта са само експерименталните блокове зад Билла.

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7204
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Кварталите на София
« Reply #501 on: 26.01.2018, 13:03:25 »
Мусагеница си има много ясни граници: Бул. Г. М. Димитров/Винарово колело/Дървенишката река/Метростанция Мусагеница/бул. Марко Семов/бул. Кл. Охридски.

Offline New_Passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 276
    • View Profile
Re: Кварталите на София
« Reply #502 on: 26.01.2018, 13:10:38 »
Не говоря за Мусагениця, която вече не съществува, а за Младост 1.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13311
    • View Profile
    • Email
Re: Кварталите на София
« Reply #503 on: 26.01.2018, 13:54:37 »
Има си неофициални наименования на квартали - Редута (Слатински редут), Слатина, Мусагеница и др., които си се знаят от хората. Друг е въпросът, че разни агенти за недвижими имоти ги манипулират в своя полза, като имоти от един квартал, близки до друг по-престижен, се оферират като имоти от по-престижния.

Има и административни квартали на адресация, където често има промени. Още един пример - границите на Красно село са по ЦБ3-Бъкстон-Каблешков-Ген.Тошев-Дойран-Гоце Делчев. Но преди всичко на запад от 20 поликлиника и празния някога терен зад нея беше Борово - такава си е номерацията на блоковете - номера над 200, които не се повтарят от двете страни на Ген. Тошев. Когато работех там, останах изненадан от адресацията, тъй като това място на всички е известно като Борово, там е и едноименното тролейно обръщало.

Не намирам добра идеята непрекъснато да се променят административни и адресационни единици.
« Last Edit: 26.01.2018, 13:59:29 by blagun »

Offline Марин Петров

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 245
    • View Profile
Re: Кварталите на София
« Reply #504 on: 26.01.2018, 18:20:43 »
Добре де. като официално няма Мусагеница, на какво е кръстена метростанцията?

Offline New_Passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 276
    • View Profile
Re: Кварталите на София
« Reply #505 on: 26.01.2018, 19:41:41 »
Може би искат да увековечат името Мусагеница. Спирката при х-л Плиска може още десетилетия наред да носи името на хотела, нищо че самият хотел вече не съществува.
Благун, брокерите отдавна ги използват тия трикове. По този начин и известният някога квартал Хладилника дефакто е затрит. Уж беше между Вапцаров и Ибсен, но сега всички упорито го наричат Лозенец. Ако кажеш на някой живеещ или наемащ офис на Банат, Русалийски проход или Кишинев че живее в Хладилника, ще се обиди. Единствено от сградите в непосредствена близост до Ибсен могат да се съгласят че се намират в Хладилника.

Offline Kingpin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 642
    • View Profile
Re: Кварталите на София
« Reply #506 on: 26.01.2018, 20:44:54 »
Квартал Хладилника съществува, или поне според Google - точно между Вапцаров и Ибсен.

Offline New_Passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 276
    • View Profile
Re: Кварталите на София
« Reply #507 on: 26.01.2018, 20:55:11 »
И не само, Смирненски също фигурира навсякъде, но едва ли ще срещнеш жив човек който да каже че живее или работи в Смирненски, ще каже Слатина. Дори в обозначенията на ГТ никога не е споменаван, а вместо него Слатински редут. Пък Хладилника реално погледнато съществува само като промишлена зона, а между Вапцаров и Ибсен офисите се пишат Лозенец.

Offline mlk

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2692
    • ICQ Messenger - 110536592
    • View Profile
    • Email
Re: Кварталите на София
« Reply #508 on: 02.03.2018, 12:59:32 »
Не знам, дали сте виждали тази карта, но е интересна :)

https://hoodmaps.com/sofia

P.S. Има и за още няколко града в България, както и за стотици по света.


Offline bonbon

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1533
    • View Profile
Re: Кварталите на София
« Reply #509 on: 17.04.2018, 14:57:25 »
Арестували са кметицата на Младост преди малко с 70 хиляди евро подкуп за някакъв строеж в квартала

Offline RADOCVET

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 7204
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Кварталите на София
« Reply #510 on: 17.04.2018, 15:05:09 »
Ха, сготвили са я. Няма нищо изненадващо. Сега ще сложат "правилния" човек и всичко е точно.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9420
  • SOFIATRANSPORT
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Кварталите на София
« Reply #511 on: 17.04.2018, 15:35:50 »
Изглежда няма надежда за скорошно решаване на проблемите с презастрояването в „Младост“.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11865
    • View Profile
Re: Кварталите на София
« Reply #512 on: 17.04.2018, 18:35:19 »
Няма и да има. Това е много доходоносен бизнес и вече като са реституирани имотите и са в регулация, нищо не пречи да се застроят. Общината няма пари да ги отчужди, а пък и едва ли иска. Иванчева беше със спорна компетентност, имаше и добри, и лоши действия. Опитите да блокира различни строежи бяха със спорен резултат и законност. Като застрашава инвеститорските интереси, и няма силен политически гръб, нормално да я отстранят.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11791
    • View Profile
    • Email
Re: Кварталите на София
« Reply #513 on: 17.04.2018, 21:27:27 »
Евала така се прави то  :D То от много работа само се гърбавее не се богатее. Ето така как човек може да се уреди да си купи апартамент, за какво цял живот да плащаш... После се чудите как се продават почти веднага имоти по 200 000 и отгоре при средна заплата в София малко над 1000 лева.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline ooleg

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1994
    • View Profile
Re: Кварталите на София
« Reply #514 on: 17.04.2018, 22:22:07 »
Е сега нали не се правим, че Иванчева не е взимала пари за да пусне строеж, а иначе по 1 година и стоят какви ли не документи по бюрото. Аз имам познати, които от година време схванаха историята, че отива към пари за да ти се придвижи нещо от бюрото към химикалката.
А и на много места вече го знаеха проблема Иванчева вкл. и разни предавания по телевизията.

Изпратено от моят XT1700 с помощта на Tapatalk
« Last Edit: 17.04.2018, 22:24:35 by ooleg »

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13311
    • View Profile
    • Email
Re: Кварталите на София
« Reply #515 on: 18.04.2018, 01:05:28 »
Ха, сготвили са я. Няма нищо изненадващо. Сега ще сложат "правилния" човек и всичко е точно.
С нищо не могат да се оправдаят действията на управник, който бави разрешителни под уж благовидни популистки предлози, а практически - за да си вдигне цената. Нищо чудно - това не е нито първият, нито последният "зелен", който действа така.
Колкото до политическия гръб: Кадиев като виден популист я подкрепяше, щом като другите популисти от БСП в общината си изпасуваха на пушилките и, значи не им е интересна (не си изпасуваха на пушилката на "Спаси София" примерно).

Това, за което я подкрепям, е, че бави разрешителното на небостъргача на нашия калкан (до МС Малинов) заради неадекватен план на извозване и подвозване на материали. На това място само дирижабли могат да свършат работа!

Online IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1713
    • View Profile
    • Email
Re: Кварталите на София
« Reply #516 on: 18.04.2018, 01:32:47 »
Аз не знам докога из София ще продължава да се дефекира "строителство" безразборно, а този район е една от най-използваните тоалетни. Ясно е, че икономиката не е цъфнала и вързала, да не говорим стремглаво тръгнала нагоре, че да е оправдана такава зидария, с цел да се запълни и малкото останало място. Вече и бебетата разбраха, че само се отчита някаква дейност и се перат пари. Не съм убеден, че при всички издадени разрешения за строеж документите са изрядни. Отделно тая простотия, която я направиха с реституирането не междублоковите пространства по времето на Мафиянски, та сега на лакомията и на собственици, и на пишман-строители да не и се вижда края. В същото време немалка част от апартаментите ново строителство са празни. Да не говорим, че уж по документи всичко е изрядно, но повечето от новите сгради и апартаменти технически са пълен боклук. Значи даването на разрешителни следва да се преосмисли, поне за известно време.  При нас ако имаш два апартамента, буквално ще се разболееш от нерви и разходи за данъци и по тяхната поддръжка, за 3-4 да не говорим. Повече от редно е и в България така да стане, така от само себе си ще изчезне манипулирането на пазара чрез инвестиции в имоти, тяхното отдаване под наем, а в същото време средностатистически семейства само да сънуват що-годе прилично жилище. Типичен такъв случай е Ванкувър, в който работа за специалисти много трудно се намира, а всичко се движи от китайци, които си продават кутийките в Хонг Конг и "инвестират" в имоти, което води до същото безобразие като в София сега, съответно недвижимите имоти "движат" всичко. А Ванкувър не си струва за живеене - много е скъп, има земетръсна опасност, наистина няма зима, но няма и лято - ако има 1-2 слънчеви дни за цял месец, е много добре.
« Last Edit: 18.04.2018, 01:34:49 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.

Offline AGENT 006

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 9420
  • SOFIATRANSPORT
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 3590884160131
    • MSN Messenger - vl-simov@hotmail.com
    • View Profile
    • Sofiatransport транспортна база данни/Sofiatransport transport data base
    • Email
Re: Кварталите на София
« Reply #517 on: 18.04.2018, 09:33:52 »
За „Младост“ има един втори план, който остава назад, но е от решаващо значение. През годините и Софиянски и последователите му на кметския стол изградиха „Младост“ като място за строителен бум и при положение, че Закона за реституцията от края на 90-те не е променен се стига до настоящия хаос. То не че в „Люлин“ примерно не се строи и няма повече място това да се извършва, но е очевидно, че проблемът тук не е толкова драстичен в сравнение с проблемите на изток и в „Младост“,  в „Студентски град“ и по продължението на „Драган Цанков“ и „Никола Габровски“, където на места свободните пространства действително липсват. А решителност за промяна на Закона за реституцията няма, защото общините печелят от презастрояването и очевидно държавата защитава това щом тя не се заема или иначе казано към момента решение липсва и ще липсва докато не се промени начина на мислене. Ако някой е смятал, че едната кметица на район „Младост“ ще „оправи нещата“ много се е лъгал.

Offline blagun

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13311
    • View Profile
    • Email
Re: Кварталите на София
« Reply #518 on: 18.04.2018, 12:13:05 »
А решителност за промяна на Закона за реституцията няма
Този закон вече не действа - реституцията е завършена и поразиите са нанесени, връщане няма. Много просто беше - ОУП трябваше да предхожда реституцията, но стана обратното.
Но бедите продължават заради духа на Закона за устройство на територията. Там всеки обект се разглежда във вакуум - ако удовлетворява минимални отстояния от непосредствените съседи, значи е ОК и никой не може да го спре. Не мисля, че нещата в по-голямата част на Младост са фрапантни в това отношение с изключение може би на района зад 125 СОУ в Младост-1 и западно от Йерусалим. Но нещата в Кръстова вада, Витоша, Манастирски ливади са брутални - там няма нормални вътрешноквартални улици, даващи няколко връзки със съседните артерии. Озеленяването е близко до нула. Колкото и да е красива една сграда, тя не е във вакуум и следва да се разглежда с прилежаща инфра, транспорт, соицални и обществени заведения, паркове и т.н.

Наясно съм, че един районен кмет не може да оправи нещата. Но и не може да действа единствено деструктивно. А чисто конструктивно Младост отдавна чака:
- пробива Ляпчев-Копенхаген
- пробива Бъднина-Сахаров
- пробива Йерусалим-Сахаров, спестявайки двойната ес-ка
- тролея в Младост-2
- трамвая от Дружба
...
« Last Edit: 18.04.2018, 12:17:47 by blagun »

Online IKAR

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1713
    • View Profile
    • Email
Re: Кварталите на София
« Reply #519 on: 18.04.2018, 19:46:49 »
Благо, нали знаеш, че ЗУТ-а (и не само) е написан от "някои хора" за да обслужва интересите на същите тези хора, съответно на обръчите от фирми. И съответно да спъва максимално наистина нормалните и читави инвеститори, които идват с добри намерения да правят нещо. В него има не вратички, а парадни входове. Той е и една от  основните причини примерно строителството на еднофамилни къщи в България да е практически възможно само в мечтите ни, съответно съдружникът ти да ходи с години по мъките и още да не може да си направи къщата....То затова баща ми стяга къщата на село, вместо да бутне старата и да построи нова, въпреки че имаме място, понеже трябват минимум 12-15 бона само за проект по всички части, от които половината са за архитекта. А от ДНСК са абсолютни диваци, когато става въпрос за обикновени хора. "Инвеститорите" не ги пипат и закачат, въпреки че новото жилищно стоителство на нищо не мяза, но примерно в Дупница самотна майка на дете с увреждане си беше направила баня и кенеф като пристройка към къщата, защото не може в този случай да се използва външна, някой комшия се обадил, дошли чиновниците от ДНСК от Кюстендил и и ги съборили........Където съм в момента има блокове (еквивалент на нашите панелки, но нямащи абсолютно нищо общо с тях, разликата е от земята до небето, дори новото строителство в България не може се мери с тях), има и ново строителство, но определено къщите доминират. Такова е положението и в по-големите градове, особено в по-периферните квартали.

В тази връзка, на последната ми работа в България, все още има 16-17 човека, които по цял ден само хайлазуват и не правят нищо, но не може да бъдат съкратени, понеже са с ТЕЛК-ови решения и трудоустроени, а Инспекция по труда практически никога не дава разрешение такива хора да се уволнят, още повече, че вече всяка по-голяма фирма трябва да има някакъв процент хора с увреждания (това го има и в Канада). Освен това всичките тези хора си работят "частпром" малки проектчета на допълнителен граждански договор, в работно време, докато заплатата и осигуровките им текат. Най-фрапантният случай е с геодезист, също с ТЕЛК и трудоустроен, демек не може да се съкрати, който е освободен от командировки, свързани със замервания на терен (на геодезистите това им е основната работа). В същото време си има собствена фирма, ходи и си замерва частно къщички и малки дворчета. На един банкет за Коледа, бившият директор, Бог да го прости, преди самия банкет надълго и нашироко ни "поздрави", викайки и крещейки как някои хора постоянно раздавали папки в заведенията около сградата....Явно повече от това не е можел да направи. А от тия с ТЕЛК-овете на никой не му личеше да е сериозно болен, но не се учудвам. Здрави и прави хора се водят с уврреждания, а в същото време страдат баш тези, които наистина имат такива - примерно намаляват процентите на хора с отрязани крака или неизлечимо болни за цял живот....Това ако е държава....
« Last Edit: 18.04.2018, 20:12:46 by IKAR »
Less travel by car! (използвайте по - малко лични автомобили за сметка на обществения транспорт, независимо от финансовите Ви възможности - препоръка на Европейската Комисия)

Да се отнеме незабавно лиценза за пътнически превози на БДЖ, тъй като изключително неадекватните разписания и опасният амортизиран подвижен състав водят до особено лошо транспортно обслужване.