Author Topic: Старопланински пътища и проходи  (Read 39112 times)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11762
    • View Profile
Re: Старопланински пътища и проходи
« Reply #40 on: 15.07.2011, 17:14:32 »
Даже някъде в тубата имаше клипче как се минава през Шипка.
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4876
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Старопланински пътища и проходи
« Reply #41 on: 01.08.2011, 11:39:11 »
Quote
Започва реконструкцията на Ришкия проход
1 август 2011 / News.dir.bg

Министърът на регионалното развитие и благоустройството Росен Плевнелиев ще даде от 10.00 часа началото на реконструкцията на Лот 4 по проект „Транзитни пътища V”.
Събитието ще се състои на кръстовището на път І-6 София - Бургас с път ІІ-73 Карнобат – Шумен (непосредствено до изхода на гр. Карнобат, посока Бургас при бензиностанция „Петрол”), предаде "Фокус".

Лот 4 „Път ΙΙ - 73 Шумен – Карнобат” е с обща дължина 90.32 км пресича източна Стара планина през Ришкия проход и е ключова логистична връзка между Северна и Южна България. Стойността на обекта е 23 000 585.68 лв. без ДДС. Средствата за финансирането е осигурено чрез заем от Европейската инвестиционна банка и държавния бюджет.

Изпълнител на строително-монтажните работи по проект „ Път ІІ-73 Шумен-Карнобат” е сдружение от „Лена Енженярия и Конщрусойш (Португалия), „Инжстройинженеринг” ЕООД и „Пътища Шумен” АД. Срокът за изпълнение е 24 месеца.

Проектът предвижда подобряване характеристиките на пътя, възстановяване експлоатационното му състояние, с цел осигуряване безопасност и комфорт на пътуващите през стратегическия Ришки проход. Предвидена е реконструкцията на 23 пътни съоръжения – мостове, жп надлези, сред които и мостът на р. Камчия. За населените места по пътя, проектът предвижда рехабилитация на прилежащите тротоари и оформяне на входовете към частните имоти, което ще подобри външния облик на селищата.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1535
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Старопланински пътища и проходи
« Reply #42 on: 11.12.2011, 19:22:11 »
Според мен трябва да има и категория "Излетни" или още "проходи с цел туризъм", където да се включат Дюлински, Върбишки и Златица - Етрополе, също и Твърдишки(offroad трасе).
Дюлино съм го минавал час-два след залез-слънце и това, което запомних бе, че банкетът е доста дълбок - става въпрос за южната част от Оризаре на север. Там за разминаване трябва с десните колела да се стъпи на банкет и си е може би към 15-20 см. по-ниско от асфалта. Иначе дупки не, по-скоро неравности и бабуни. Северната част е кърпена, но за сметка на това с максимум 3 дупки - общо взето всички дупки лесно могат да се избегнат, дори през нощта. Южната страна на Дюлински е по-стръмната и с повече и по-остри(дори обратни) завои.
Върбишкият също е приятен, ако не бързате. Северната страна наистина е добре като е преасфалтирана до върха. Особеното на южната част е, че ширината на асфалта е автомобил и половина, а местата почти без асфалт, макар и дълги само по 10-ина метра, са в сенчести участъци и трудно се забелязват. Коварното е, че има такова безасфалтие и на 100-ина метра преди кръстовището с пътя за Медвен т.е. помисляш си, че си го минал вече и той ти напомня да внимаваш до край :). Надолу към Бероново не съм минавал.
Минах през Медвен - Градец - Ичера - Сливен, където мога да кажа, че настилката е наистина идеална, макар и на места да е стръмна и с остри завои.
« Last Edit: 11.12.2011, 19:52:11 by тролей №164 линия 2 »
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6954
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Старопланински пътища и проходи
« Reply #43 on: 23.08.2012, 13:46:34 »
Някой минавал ли е скоро през Жеравна към Карандила. Гледам, че има два варианта: през Градец и през Нейково (разликата е 5 км). Кое би било по-удачният вариант?

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1287
    • View Profile
Re: Старопланински пътища и проходи
« Reply #44 on: 23.08.2012, 13:58:27 »
Някой минавал ли е скоро през Жеравна към Карандила. Гледам, че има два варианта: през Градец и през Нейково (разликата е 5 км). Кое би било по-удачният вариант?
И двата пътя са хубави, но през Ичера е една идея по-добре. Зависи докъде искаш да стигнеш - до Карандила или до Сливен.

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6954
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Старопланински пътища и проходи
« Reply #45 on: 23.08.2012, 14:01:37 »
Първо до Карандила и после до Сливен :)

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1287
    • View Profile
Re: Старопланински пътища и проходи
« Reply #46 on: 23.08.2012, 14:31:40 »
Карай тогава през Ичера. После можеш да се спуснеш за Сливен през в. Българка.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4987
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Старопланински пътища и проходи
« Reply #47 on: 02.12.2012, 00:16:01 »
40 км от Твърдишкия проход са изцяло ремонтирани

Премиерът Боко Борисов, министърът на регионалното развитие и благоустройството Лиляна Павлова и председателят на управителния съвет на пътната агенция Лазар Лазаров откриха ремонтирани участъци от Твърдишкия проход.
Със средства от републиканския бюджет в размер на 11.5 млн. лв. са обновени около 40 километра от трасето.
Изпълнител на строително-монтажните работи е ДЗЗД "Строителство и поддържане на пътища", Сливен и "Пътни строежи – Велико Търново" АД.
Проходът свързва градовете Елена и Твърдица и осигурява пряка връзка с Подбалканския път I-6 София – Бургас, като е най-кратката връзка между Северна и Южна България.
Пътят е строен преди 50 години, а не е ремонтиран никога досега, затова се радвам, че успяхме и то за 6 месеца", каза Лиляна Павлова.
Тя увери, че дори при зимни условия няма да има проблем при преминаването на отсечката. Министърът посочи, че са направени водостоци и канали. В последните седмици правителството е дало още 500 хил. лева допълнително, за да може да се направи връзки с други пътища и магистрала "Тракия".
Според регионалния министър най-важното е да се привлекат туристи в този регион, който е прекрасен край и с огромен потенциал за развитие на туризма.

http://infrastructure.bg/show.php?storyid=1957715
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline Zerox

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 227
    • View Profile
    • Email
Re: Старопланински пътища и проходи
« Reply #48 on: 02.12.2012, 11:55:53 »
Не гръмна ли скандалът "Батко и братко" преди 4 години точно поради ремонта на този проход? А сега гледам изпълнителите пак са свързани с тях. Нещо не ми е ясно тука, или по-скоро всичко е ясно. :devil: :angry:

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4876
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Старопланински пътища и проходи
« Reply #49 on: 25.07.2013, 13:38:22 »
Някой минавал ли е скоро по Карнобат - Шумен или Айтос - Провадия? Понеже ще пътувам към Варна през А1 и ми се ще да изпусна трафика и лудницата около морето, мисля да пробвам някой от тези проходи. Гедах сайта, който Благун беше споделил преди време за състоянието на пътищата, и там е дадено, че този през Шумен е в по-добро състояние, но от уличния изглед ми се струва, че е обратното, а и всякаш айтоския проход е с по-малко завои.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1116
    • View Profile
Re: Старопланински пътища и проходи
« Reply #50 on: 25.07.2013, 19:47:50 »
Карнобат-Шумен е в ремонт, но като цяло става. Последно минавах преди месец, почти навсякъде освен в селата бяха пред полагане на последните два пласта асфалт, на острите завои преди и след моста при разклона за с. Камчия малко изненадващо имаше разкопан нов асфалт, зарит само с трошен камък, в селата беше фрезовано и разкопано, но точно като минавах асфалтираха траповете във Веселиново, може би са стигнали до Лозарево.
През Айтоския ходих миналата година само до Вресово първите 5 км е идеален, после става на вълни и кръпки...
Между двата бих избрал Карнобат-Шумен.
Икономията е майка на мизерията!

Offline RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6954
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Старопланински пътища и проходи
« Reply #51 on: 25.07.2013, 20:01:36 »
Някой минавал ли е скоро между Горно Камарци и Витиня? Имам ходене до Мирково и после до Ботевград, а не ми се връща чак до Богров.
« Last Edit: 25.07.2013, 20:05:24 by RADOCVET »

Online blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13099
    • View Profile
    • Email
Re: Старопланински пътища и проходи
« Reply #52 on: 25.07.2013, 20:23:04 »
Някой минавал ли е скоро между Горно Камарци и Витиня? Имам ходене до Мирково и после до Ботевград, а не ми се връща чак до Богров.
Според http://www.roads-bg.eu/ не е добро положението. Има едно шорткътче от Столник до Елешница, него можеш да ползваш. То излиза малко полузаконно точно преди виадукта Елешница на АМ Хемус.
« Last Edit: 25.07.2013, 20:25:49 by blagun »

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6445
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Старопланински пътища и проходи
« Reply #53 on: 25.07.2013, 20:56:25 »
Някой минавал ли е скоро между Горно Камарци и Витиня? Имам ходене до Мирково и после до Ботевград, а не ми се връща чак до Богров.
Минавах миналата година есента, пътя не е добър има доста стабилно количество дупки около Витиня. Над Горно Камараци пътя е сравнително добре, но по-нагоре има участък с дупки. Може да се мине с кола, ако малко се кара в насрещното и с ниска скорост. Пътя иначе е спокоен и е добра алтернатива.
ЕД: А сега се загледах че си писал за пътя до Ботевград. Моят пост беше свързан с част от пътя от Горно Камарци до Бензиностанцията на Витиня.
« Last Edit: 25.07.2013, 20:59:07 by Petko21 »

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4876
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Старопланински пътища и проходи
« Reply #54 on: 25.07.2013, 21:51:55 »
През Витиня има един ужасяващ участък от около 300м., където има повече дупки, отклкото асфалт и са по 30 см. дълбоки, останалото е поносимо. Така беше пролетта. Преди месец писах писмо на АПИ точно за този път и ми отговориха, че ще го закърпят, но не знам дали наистина са направили нещо по въпроса. Иначе спестява наистина много път. През Елешница е добър пътя, но е доста по-далече и слизането от / качването на магистрлата е забранено там и даже бяха натрупали земя на изхода, но въпреки това може да се мине и аз го правя редовно.
« Last Edit: 25.07.2013, 21:54:03 by Dragon »
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1287
    • View Profile
Re: Старопланински пътища и проходи
« Reply #55 on: 25.07.2013, 22:18:29 »
Някой минавал ли е скоро между Горно Камарци и Витиня? Имам ходене до Мирково и после до Ботевград, а не ми се връща чак до Богров.
От Горно Камарци мини през прохода Арабаконак по-добре и оттам излизаш директно на Врачеш. За дупки - има дупки, но няма никакво движение и можеш да караш по ширината на цялото платно.

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2430
    • View Profile
Re: Старопланински пътища и проходи
« Reply #56 on: 26.07.2013, 08:40:15 »
Някой минавал ли е скоро по Карнобат - Шумен или Айтос - Провадия? Понеже ще пътувам към Варна през А1 и ми се ще да изпусна трафика и лудницата около морето, мисля да пробвам някой от тези проходи. Гедах сайта, който Благун беше споделил преди време за състоянието на пътищата, и там е дадено, че този през Шумен е в по-добро състояние, но от уличния изглед ми се струва, че е обратното, а и всякаш айтоския проход е с по-малко завои.

Преди месец ходих до Варна , но минах по северния път през Велико Търново като останах сравнително доволен от състоянието на пътя / изключая малко след Търново / и още по-доволен от липсата на трафик . Иначе и навигацията искаше да ме води през Карнобат и Шумен .
Когато мирогледа на човек се свие до една точка , той казва : Това е моята гледна точка !

Offline тролей №164 линия 2

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1535
  • Моят любим "Snacks" - тролей №164. R.I.P.
    • View Profile
    • Email
Re: Старопланински пътища и проходи
« Reply #57 on: 26.07.2013, 15:15:32 »
Карнобат-Шумен е в ремонт, но като цяло става. Последно минавах преди месец, почти навсякъде освен в селата бяха пред полагане на последните два пласта асфалт, на острите завои преди и след моста при разклона за с. Камчия малко изненадващо имаше разкопан нов асфалт, зарит само с трошен камък, в селата беше фрезовано и разкопано, но точно като минавах асфалтираха траповете във Веселиново, може би са стигнали до Лозарево.
През Айтоския ходих миналата година само до Вресово първите 5 км е идеален, после става на вълни и кръпки...
Между двата бих избрал Карнобат-Шумен.
Пак ли слоеве полагат :eek:. По този проход минах на отиване на 3 октомври и на връщане от южна България на 7 октомври 2012 и от Лозарево на горе чак до края(Шумен) почти навсякъде имаше положен поне 1 слой асфалт, освен вътре в едно село(явно е Веселиново). Тогава при завоите горе в Балкана, имаше 2-3 места, където бяха изкопали правоъгълни ями в едната лента за движение, дълбоки по 3-4 метра, по мостовете също все още нямаше асфалт. Предположих, че до Нова година(или най-късно до края на Април са го завършили(нали през декември, януари и февруари има яко сняг и студ и не може)). Значи голямо туткане пада там. Нищо ново. :help: :crazy: :D
Никога не шофирай по-бързо, отколкото може да лети твоят ангел-хранител!

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1116
    • View Profile
Re: Старопланински пътища и проходи
« Reply #58 on: 26.07.2013, 19:06:41 »
Зазимили са го без износващ пласт и без действащо отводняване, като резултати имаше доста локални ремонти на асфалтираното миналата година, иначе и в Лозарево бяха трапове, особено при моста малко преди северния край на селото.
Икономията е майка на мизерията!

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4876
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Старопланински пътища и проходи
« Reply #59 on: 26.07.2013, 23:08:12 »
В сайта на АПИ го давват със срок на ремонта 21.10, та май ще пробвам Айтос - Провадия.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София