Author Topic: Други инфрапроекти от соца  (Read 17291 times)

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11932
    • View Profile
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #40 on: 03.07.2007, 22:34:42 »
Quote from: AROS
Сега се сещам за друг нереализиран проект от 80-те. Широколинейният трамвай от гара Искър до ?? Владая, който е трябвало да върви през трасето в Дружба 2 и Младост 1 и 1а и по бившето на двойката през кат, през тунела под тв. кула, който ще е за метрото , под графа , Алабин, през цар Борис трети до Княжево... или може би дори до Перник.Знам че и до Ботунец се е предвиждал трамвай (продължение на тм 22 още преди да се изгради трасето му до авт.изток).
Аз за трамвай до Владая и Перник за пръв път чувам...Какъв е смисълът, като има рейсове и БДЖ?
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13466
    • View Profile
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #41 on: 04.07.2007, 11:24:34 »
Quote from: AROS
...до Княжево... или може би дори до Перник.
Е чак пък такова нещо никога не са замисляли! Просто имаше концепция за поетапно преминаване към нормално междурелсие и затова бетоновите траверси по ЦБ3 имат гнезда за прикрепяне на релси с двата размера междурелсия.
Като става дума за отсечката Перник (Даскалово)-Владая-Черния кос, не ми е ясно, защо не я разшириха цялата, а оставиха участъка между КПП Владая и началото на Пернишка област по-тесен. Но даже в сегашния и трилентов габарит можеха да направят по-добра организация на движението - средната лента да си сменя посоката (има там едни светофари за ленти и двойна прекъсната линия, дето само в листовките на КАТ ги има, но не в реалния живот в България).

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #42 on: 04.07.2007, 16:21:07 »
Quote from: blagun
Но даже в сегашния и трилентов габарит можеха да направят по-добра организация на движението - средната лента да си сменя посоката (има там едни светофари за ленти и двойна прекъсната линия, дето само в листовките на КАТ ги има, но не в реалния живот в България).

И представяш ли си, като знаем в реалния живот в България как се кара, какво ще стане ако сложат такива светофари?! Челни удари на всеки метър...

А относно проекти: интересен е също планът и строежът на дом на българите зад граница (някаква подобна глупост беше) над Каблешков: някакво безумие от железобетон сега скрито от квартала...

Също така току-що ми хрумна за един мегаломански строеж на военните над Шипково (троянско). През 80-те те са решили да првят някаква станция, сравнение с която дори и някои хотелски комплекси от новото време са направо бунгала. Отделно местните казват, че се е наблегнало и на подземията. Естествено цялото това чудо е в груб строеж, но си го пазят....
« Last Edit: 04.07.2007, 16:35:38 by Muslon »

Offline Dimitar Dragnev

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 373
    • View Profile
    • Форумът за класически езици
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #43 on: 04.07.2007, 17:03:19 »
Леко отклонение от темата - кои са най-големите панелни квартали в страната и за колко души са били проектирани?

Offline Repcho

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11160
    • ICQ Messenger - 154903152
    • View Profile
    • Градски транспорт-София
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #44 on: 04.07.2007, 17:17:01 »
Quote from: Dimitar Dragnev
Леко отклонение от темата - кои са най-големите панелни квартали в страната и за колко души са били проектирани?
В София, а предполагам и в България най големия е Люлин, следван от Младост и Красна Поляна. Други големи са в Бургас-Меден Рудник и във Варна- Вл.Варненчик ама за Варна дали е така нямам представа
НЕ на хейтърството!

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1232
    • View Profile
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #45 on: 04.07.2007, 17:49:03 »
Тракия и Хр. Смирненски в Пловдив, Дружбите, Надеждите,Овча Купел...

Offline x3m

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1654
    • ICQ Messenger - 319415660
    • View Profile
    • Спирка.org
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #46 on: 04.07.2007, 19:40:29 »
Ако Люлин бъде отделен с настоящото си население като самостоятелен град, ще бъде 5-ия град по население в държавата след София, Пловдив, Варна и Русе (Бургас може и да влиза в тази класация, зависи какви са данните от поселдното преброяване, т.к. не са ми известни). Сам по себе си Люлин около 180 000 официално живеещи жители, но реално населението му е около 230 000, което прави над 10% от населението на София

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11966
    • View Profile
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #47 on: 04.07.2007, 20:45:12 »
Без да претендирам, че информацията ми е на 100% точна
Най-големите панелни квартали-в София- ж.к.Младост, ж.к.Люлин,ж.к.Дружба и ж.к.Овча Купел
В Пловдив-ж.р.(май тъй се водят там жилищен район-ж.р.)Тракия, Кючук Париж, Христо Смирненски
В Бургас- ж.к.Меден Рудник, ж.к.Славейков
Във Варна- Владислав Варненчик, Младост, Чайка
В Плевен- Сторгозия
В Кърджали-Възрожденци (намира се на интересно място, едва ли не точно под огромна язовирна стена) и Веселчане
В Самоков-Самоково
В Русе- Чародейка и Дружба
В Стара Загора- Три Чучура
В Ловеч-Младост, Червен Бряг
В Перник-Тева, Ленин
Във Велико Търново- ж.к.Кольо Фичето
В Добрич- ж.к.Балик-Йовково

Ами това са големи панелни квартали в градовете из България. Тези за които се есщам в момента, като се сетя още ще допълвам всеки си има своя собствен неповторим чар. Имате дума за допълнения, кажете кои са големите панелни квартали в Шумен, Севлиево,Разград,Видин,Лом,Търговище и др.
« Last Edit: 04.07.2007, 20:48:32 by Ivo »
Не ни трябват хора с "дипломи" а работещи и можещи да мислят, влагайки логика и разум в това което правят.

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline alpha_adversativum

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 596
    • View Profile
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #48 on: 04.07.2007, 22:56:15 »
В Кюстендил - Бузлуджа и Запад.

Offline borosport

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 3819
  • Hate users!!!
    • ICQ Messenger - 304771719
    • View Profile
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #49 on: 05.07.2007, 14:51:10 »
Отидете в сайта на ГРАО и вижте, но по принцип най-големите са:Люлин,Младост,Надежда,Дружба,Овча купел,Левски,Слатина,КРасна поляна и т.н. Но най-големи в София са Люлин- над 200 хиляди реално, Малдост - към 190 хиляди, Надежда - към 90 000, Дружба към 80 000 и т.н.
Най-дългите градски автобусни линии са:
- А111 - 50320 м двупосочно
- А83 - 37000 м двупосочно
- А11 - 32005 м двупосочно
Най-дългите крайградски автобусни линии са:
- А28 - 64540 м двупосочно
- А70 - 56645 м двупосочно
- А3 - 55870 м двупосочно
Тройната коалиция от А до Я

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1232
    • View Profile
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #50 on: 05.07.2007, 18:06:42 »
Едно друго леко отклонение-летните курорти от соца-Слънчев бряг, Златни пясъци, Албена,Дюни,Дружба,Русалка. Навремето добро място за почивка на цялата средна класа от бившия соц. Но сега-с изключение на Албена и Русалка останалите приличат на гореспоменатите бетонни ж.к. и на тях почиват само бедните от чуждите страни и големците от България. В Слънчев бряг,новата част на Несебър, където са хотелите, Златните пясъци , Приморско и тн  голяма бройка многовековни дъбове и друга растителност отсякаха, голяма част от екзотичните дюни унищожиха и там постоиха със съвсем никскокачествени материали и по съвсем безобразна технология безвкусни хотели и комплекси, които след 10 години сигурно ще се срутят. Все едно не си отишъл да си починеш на тихо и пълно със зеленина място,а сменяш натоварващата ежедневна атмосвера с друга още по-подтискаща, особено ако наблизо се строи поредният "затвор"(хотел). И защо разрушиха символа на златния орфей в Слънчев Бряг, както и лятното кино в Несебър. Тези места можеха да се използват като зали за концерти и други мероприятия. Те бяха много хубави и имаха перфектен вид за сгради в модерен европейски български курорт. И спортните площадки между Равда и Несебър. Такава девствена природа имаше там. Както и въпросът със парк Странджа и Иракли. Едно време са градяли много, макар и малко безмислено, но беше по добре отколкото сега в това отношение със строителството и местата за това.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13466
    • View Profile
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #51 on: 05.07.2007, 19:14:16 »
Quote from: AROS
Едно друго леко отклонение-летните курорти от соца-Слънчев бряг, Златни пясъци, Албена,Дюни,Дружба,Русалка. Навремето добро място за почивка на цялата средна класа от бившия соц.
То още тогава нашата туриндустрия вървеше накриво. "Туристо социалисто" от ГДР, Чехия, Унгария, Полша беше непретенциозен. За разлика от съседна Югославия (сега Хърватска и Черна гора), където туристите бяха от Германия (Западна), Австрия, Италия... Русалка беше затворен комплекс, който се отдаваше на французи. В края на соца построиха Дюни и Елени, които си бяха много кокетни места за отдих.
А за бетонния бум - немам думи и немам нерви!

Offline bate_vanio

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 202
    • View Profile
    • http://
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #52 on: 05.07.2007, 22:02:18 »
Quote from: blagun
А другият изкоп, който АРОС споменава е между Химическия факултет и Баучер (спирката на ТМ10)
Точно за него говоря и аз. Имах някакви упражнения в химическия и преподавателя ни каза дори за кой факултет е била предвидена сградата, но сега не се сещам.

Offline Muslon

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 533
    • View Profile
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #53 on: 06.07.2007, 12:16:34 »
Quote from: blagun
В края на соца построиха Дюни и Елени, които си бяха много кокетни места за отдих.

Спомням си Дюни също имаше малко странен режим за българи: можеше да се влезе, но имаше например доста магазини тип "Кореком" (не знам дали са се водели под неговата шапка). Като цяло беше наистина много приятно, макар и местоположението да не е най-доброто. Доколкото знам е имало план целите блата на юг да се пресушат и да се издигнат още комплекси. Да не говорим и за проекта (и строежа) на "комплекса за надарени деца" на Живкова, заради който отклониха пътя надолу...

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1232
    • View Profile
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #54 on: 08.07.2007, 23:06:18 »
То цялото НДК барабар с градинката, улиците, градинката и подлезите около него на времето си беше голям инфраструктурен проект, заедно срушаштият се паметник " 1300 години България".

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13466
    • View Profile
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #55 on: 09.07.2007, 14:13:27 »
Quote from: AROS
То цялото НДК барабар с градинката, улиците, градинката и подлезите около него на времето си беше голям инфраструктурен проект
Към инфраструктурата могат да бъдат отнесени подлезът с тролейно и трамвайно трасе, надлезът Витоша над България, кръстовищата на бул. Пенчо Славейков. Безспорно добри пътни възли, може би трябваше да се помисли за кръстовище на 2 нива между България и Черни връх (сега на второ ниво са само пешеходците).

Offline marto193

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 580
    • View Profile
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #56 on: 13.08.2007, 19:27:59 »
Quote from: alpha_adversativum
В Кюстендил - Бузлуджа и Запад.


Kaкво е условието в България едно селище да стане град?

nedev

  • Guest
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #57 on: 10.03.2008, 19:09:03 »
Quote from: bate_vanio
Точно за него говоря и аз. Имах някакви упражнения в химическия и преподавателя ни каза дори за кой факултет е била предвидена сградата, но сега не се сещам.
Трябвало е да бъде Геолого-географския факултет. А този зад ФМИ е трябвало да е Факулета по информатика. И двете останаха незавършени - завърши се само новата сграда на Физическия. Чудно ми как още не са лапнати и застроени парцелите. Същото важи и за гората по Баучър между ХФ и ФМИ.

Offline ozzy

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11932
    • View Profile
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #58 on: 10.03.2008, 23:56:55 »
Quote from: nedev
Трябвало е да бъде Геолого-географския факултет. А този зад ФМИ е трябвало да е Факулета по информатика. И двете останаха незавършени - завърши се само новата сграда на Физическия. Чудно ми как още не са лапнати и застроени парцелите. Същото важи и за гората по Баучър между ХФ и ФМИ.
Не бих казал. В момента прилежащите терени откъм ул. Галичица се застрояват, като най-много се набива на очи строежът на кооперация на ъгъла на Галичица и Якубица, която е буквално на 2 метра от една от сградите на Физическия. А кранът им е разположен на пътното платно. Да им имам парите и връзките на тия строителни фирми...
Който върви след стадото, той гази в лайната му.

call.sofia.bg - сигнализирайте за всякакви нередности Столична Община

Offline conecto

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4475
    • ICQ Messenger - 303555835
    • View Profile
    • Email
Re: Други инфрапроекти от соца
« Reply #59 on: 23.06.2009, 10:18:07 »
Някъде бях чувал, че пешеходният мост при НДК бил предвиден за автомобили, респ. трябвало да се построи втори, но при при изпълнението объркали мястото му. На мен ми звучи абсурдно да се допусне подобна грешка, но все пак да попитам - има ли нещо вярно в тази информация?