Poll

Как трябва да се преустрои ПВ "Петолъчката"?

Обикновено кръгово
10 (38.5%)
Главният път да се изведе над кръговото
13 (50%)
Да си остане както е сега
3 (11.5%)

Total Members Voted: 26

Author Topic: Петолъчката  (Read 3793 times)

Offline scorpqueenov

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 64
    • View Profile
    • Email
Петолъчката
« on: 08.08.2011, 15:52:24 »
Досега никъде не видях да се споменава за този пътен възел, за който постоянно слушаме и четем по новините за тежки катастрофи и задръствания, за това реших да пусна отделна тема за него, в която всеки може да дава предложения за по-добра организация на движението, както и новини, свързани с възела.
Лично аз смятам, че това е може би едно от най-тъпо измислените съоръжения в България - кръгово движение, което се пресича на едно ниво с главния път, т.е. въртейки се в кръга, пъти се пресича главния път, например, ако човек идва от Стралджа и иска да завие в посока Ямбол, трябва да направи почти пълно завъртане, в което ще пресече главния път София - Бургас два пъти. Нищо чудно, че стават толкова ПТП-та. Според мен най-удачно би било главният път да минава по естакада над кръговото, подобно на новото съоръжение на ПВ "Даскалово" в Перник. Но тъй като в скоро време ще бъде завършена автомагистрала "Тракия" и транзитният траик София - Бургас ще отпадне, може би по-добре би било да се направи обикновено кръгово движение. Как мислите?

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Петолъчката
« Reply #1 on: 08.08.2011, 16:00:22 »
Ами и аз съм за чисто кръгово след построяването на АМ Тракия!
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline scorpqueenov

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 64
    • View Profile
    • Email
Re: Петолъчката
« Reply #2 on: 08.08.2011, 16:05:32 »
Аз всъщност нямах намерение да пускам тема, в която да се гласува, но съм се объркал. И не знам как се изтрива тема, за да я изтрия тази и да пусна обикновена. Затова засега нека така да остане. Надявам се, че няма да е проблем.

Offline AROS

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1232
    • View Profile
Re: Петолъчката
« Reply #3 on: 08.08.2011, 16:06:00 »
то в далечно бъдеще и пв Коритна ще е по слабо натоварен, но добре,че засега го направиха.

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1524
    • View Profile
Re: Петолъчката
« Reply #4 on: 08.08.2011, 16:07:23 »
И кой ще ти идва от Стралджа и ще ходи до петолъчката, за да завива към Ямбол, след като от Стралджа може да стигне директно до Зимница без да прави безсмислени обиколки? Пътният възел ще се разтовари моменталически в момента, когато пуснат Тракия между Стара Загора и Карнобат. Той и сега не е чак толкова натоварен (като изключим активния летен сезон). Есента имаше моменти, когато по направлението Котел-Ямбол имаше повече трафик, отколкото по Сливен-Карнобат. Виж какво стана с иначе убийствените задръствания лятно време на влизане в Айтос в посока Бургас - допреди да пуснат Тракия (участъка от Карнобат до Ветрен) там се чакаше по един час докато се влезе и излезе от Айтос, а сега ако видиш повече от три коли пак е добре.

Offline scorpqueenov

  • Напредващ
  • ***
  • Posts: 64
    • View Profile
    • Email
Re: Петолъчката
« Reply #5 on: 08.08.2011, 16:15:30 »
То всъщност наистина няма кой да завива по този начин, дадох го само за пример, пък и мислех че има села, то всъщност няма. Но дори и да се пътува от Бургас към Ямбол, трябва да се завие надясно към Котел и да се измине целия северен полукръг и пак се пресича главния път. Като се пусне "Тракия", тук трафикът Котел - Ямбол ще стане доста по-голям от път І-6 и затова ми се струва, че сегашният вариант няма да е удачен въобще, а по-добре да се направи обикновено кръгово и пътуващите по І-6 също да се въртят в кръга.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13467
    • View Profile
    • Email
Re: Петолъчката
« Reply #6 on: 09.08.2011, 00:06:09 »
Много е вероятно през следващия летен сезон тъкмо направлението Бургас-Ямбол да бъде натоварено - Лот 4 няма да е готов от Веселиново до Карнобат, а другите лотове ще са готови.
Така че нищо чудно Петолъчката да бъде преустроена на чисто кръгово движение.

Offline Metan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1524
    • View Profile
Re: Петолъчката
« Reply #7 on: 09.08.2011, 00:34:50 »
Да, златните времена за корумпираните ямболски полицаи, стоящи в центъра на село Лозенец и контролиращи неспазването на безумното ограничение от 40 км/ч явно няма да отминат до края на следващото лято.

Offline Dragon

  • Administrator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 4957
  • Администраторът бонбони не пие!
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 202143037
    • View Profile
    • http://gtsofia.info/
    • Email
Re: Петолъчката
« Reply #8 on: 09.08.2011, 11:27:43 »
Уж всички били напред с изпълнението на лотовете и можело да станат за началото на отпускарския сезон, пък ще видим.
GTSofia.info - Любителски страници на градския транспорт в София
Forum.GTSofia.info - Любителски форуми на градския транспорт в София

Offline LG_

  • Строител
  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3505
  • for a better infrastructure
    • ICQ Messenger - 354966774
    • View Profile
    • Email
Re: Петолъчката
« Reply #9 on: 09.08.2011, 11:34:21 »
И другия летен сезон със сигурност ще се преминава през петолъчката. Лотове 2 и 3 може и да станат готови до юни 2012, но лот 4 няма със сигурност! А лот 3 свършва в пътя Сливен-Ямбол. 
Ако спориш с идиот, вероятността той да прави абсолютно същото е много голяма.(Марк Твен)

Quote from: geogregor
Underground trains already resemble more of the cattle transports than transportation system for humans.
Actually cattle could never be transported in such awful conditions due to animal welfare regulations. But no one gives a damn about how Londoners travel!

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13467
    • View Profile
    • Email
Re: Петолъчката
« Reply #10 on: 09.08.2011, 21:58:31 »
И другия летен сезон със сигурност ще се преминава през петолъчката. Лотове 2 и 3 може и да станат готови до юни 2012, но лот 4 няма със сигурност! А лот 3 свършва в пътя Сливен-Ямбол. 
Ако не изработят частта от Лот 4 до пътя Ямбол-Петолъчката, най-вероятно много от пътуващите ще се насочат през гр.Ямбол и пътя през Средец. Лот 3 завършва на подстъпите на Ямбол и оттам почти в обратна посока до Сливен и нататък през Петолъчката-Карнобат и връзката с Лот 5 става голяма обиколката.

Все пак ми се ще да вярвам, че отсечката от Лот 4 ще бъде изработена, поне с едно платно. Надали е случайно екстреното стартиране на ремонта на Ямбол-Петолъчката посред интензивния сезон.
« Last Edit: 09.08.2011, 22:04:04 by blagun »

Offline monte carlo

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1145
    • View Profile
Re: Петолъчката
« Reply #11 on: 09.08.2011, 23:51:38 »
В Средец имаше павета, като минавах за последно преди година-две. Средец - Бургас би трябвало да е добре вече, правиха му рехабилитация. Ямбол - Средец не е много лошо, но се минава през разни села, а и имаше няколко хлътвания и пропадания. Обходът на Ямбол от север е невероятен - на доста места си без предимство и има доста остри завои. Цялостно не е много добре.
Икономията е майка на мизерията!

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6462
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Петолъчката
« Reply #12 on: 10.08.2011, 00:40:41 »
Миналата година минахме по този път и мога да кажа, че е много приятен. Няма особено голямо движение по него и няма дупки. Да, наистина се преминава през доста селца.
Лично аз предпочитам главния път до морето, през новия участък от магистралата при Карнобат. Там поне се взима много по-бързо разстоянието.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13467
    • View Profile
    • Email
Re: Петолъчката
« Reply #13 on: 10.08.2011, 09:44:13 »
Безспорно пътят през Петолъчката е по-качествен. Но през летните уикенди е нечовешки натоварен. Преди няколко дни го минавах в двете посоки, катаджиите повече пречеха, отколкото помагаха на движението. Стоят в селата на гюме и все някой кретен от колоната автомобили решава, че ще получи златен талон, ако мине през катаджията с 30 вместо с разрешените 50 км/ч, като за всеки случай набие спирачки.
Но догодина при неготов Лот 4 поне до връзката Ямбол-Петолъчката километрите стават доста повече

P.S. Значи все пак да очакваме Лот 4 до Ямбол-Петолъчката: http://www.chambersz.com/news/7000-po-am-trakiya-shte-se-patuva-do-petolachkata-ot-yuni-2012. Това означава, че напролет трябва да преустроят Петолъчката на чисто кръгово движение, иначе ще стане мазало.
« Last Edit: 11.08.2011, 10:26:21 by blagun »

Offline stankos

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2545
    • View Profile
Re: Петолъчката
« Reply #14 on: 11.08.2011, 15:14:15 »
Може би пак ще изпадна в ОФФ , но да попитам : Възможно ли е лот да се раздели и една част от него да получи разрешение за ползване преди останалата част ?
Когато мирогледа на човек се свие до една точка , той казва : Това е моята гледна точка !

Offline Chilio

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 550
    • View Profile
Re: Петолъчката
« Reply #15 on: 11.08.2011, 21:32:00 »
Явно нещо такова планират да направят, сигурно си има начини, щом министър, който смея да твърдя дотук изглежда доста си разбира от работата, прави такива изявления.

Offline etnies

  • Модератор
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 7104
  • Нощен Експрес
    • View Profile
    • Email
Re: Петолъчката
« Reply #16 on: 15.08.2011, 02:09:36 »
Ямбол-Средец-Бургас не става да се ползва вместо Сливен-Карнобат по няколко причини:

- преминаване през доста села
- по-тесен габарит на платното
- много завои с малки радиуси, обградени от буйна растителност отстрани, правеш местата за изпреварване малко и рискови
- неравен (спускания-изкачвания, макар и малки - но често)

Като това се съчетае със силен и товарен трафик - касапницата е сигурна.
В някой участъци има доста неравности, че и дупки, а в началото на Средец има половин километър участък павета + минаване по един павиран мост. След Средец към Бургас пътят е още в ремонт в определени участъци.
Аз лично много го харесвам - като имам малко повече време обичам да минавам от там, защото е динамичен път, с много хубави гледки, нощем също има някакъв чар.

Става и за избягване на големия трафик, но за основен път - не.
В последното се убедих миналата събота - имаше катастрофа в Лозенец и отбиваха всички през него, още след Сливен. Та въпреки относително не много силния съботен следобеден трафик на моменти се образуваха дълги колони.
Ето и няколко снимки

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13467
    • View Profile
    • Email
Re: Петолъчката
« Reply #17 on: 21.08.2012, 12:17:32 »

http://dnes.dir.bg/news/krastovishte-petolachkata-11828981?nt=4
Quote
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
Петолъчката стана кръгово кръстовище|
  21 август 2012 | Общество / Редактор Десислава Димитрова /

Най-натовареното кръстовище по пътя София-Бургас - "Петолъчка", става кръгово. Новата организация на движение влиза в сила от днес, съобщиха от пресцентъра на МВР.
Движението по главен път І-6 в района на град Сливен, където се намира "Петолъчката", се преобразува в пълно кръгово. Правият участък в кръстовището се затваря.

Пътуващите по направление Бургас - София и София - Бургас по главния път вече няма да имат предимство и шофьорите ще трябва да спазват правилата за движение при кръгово кръстовище.
От "Пътно управление"- Сливен са поставили обозначителни табели и знаци, указващи скоростта и приближаването на кръстовището. За осигуряване на безопасността на движението на място има полицейски екипи.
От Пътна полиция напомнят на водачите да спазват точно ограниченията и въведената организация с пътни знаци и маркировка.

През последните седмици от активния летен сезон трафикът на Петолъчката беше изключително затруднен. През почивните дни се образуваха огромни "тапи", станаха и множество катастрофи заради неспазване на дистанция. От КАТ препоръчваха използването на обходни маршрути, но повечето хора предпочитаха да се движат по основното шосе, което допълнително усложни обстановката.

Вчера пък МВР съобщи, че софиянец е блъснал с ауди мъж и жена, които пресичали главния път. 24-годишната жителка на Гоце Делчев е с фрактура на таза и травма на главата и е настанена в реанимация. 33-годишен мъж от София е със счупен десен крайник и също е в болницата в Сливен. След инцидента шофьорът е напуснал мястото, но по-късно се е предал в РУП-Ямбол. Кръвната му проба за алкохол е отрицателна. Изясняват се причините за катастрофата.
Quote
-----------------------------------------------------------------------------------------------------

Offline Neronov

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2812
  • R.I.P 1210
    • View Profile
Re: Петолъчката
« Reply #18 on: 21.08.2012, 22:54:59 »
Предлагам анкетата да се заключи- вече е ясен резултатът,пък и след отварянето на магистралата догодина натоварването по новото кръгово ще е с поне 50% по-малко  :) 

 :fan: По-добре,че го направиха така. Но за жалост в началото (ако няма полицай) може да има доста ПТП - тъкмо водачите свикнаха със стария режим,сега доста често ще има отнемане на предимството.


Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13467
    • View Profile
    • Email
Re: Петолъчката
« Reply #19 on: 22.08.2012, 00:16:32 »
:fan: По-добре,че го направиха така. Но за жалост в началото (ако няма полицай) може да има доста ПТП - тъкмо водачите свикнаха със стария режим,сега доста често ще има отнемане на предимството.
Че то ако не влязат 2-3 ТИР-а в кръга, все едно не е в България!
Прав си, че трябва да има поредица от знаци преди заходите към кръстовището.