Author Topic: Трамвайно трасе по Скобелев, Патриарха или Витоша?  (Read 137537 times)

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1216
    • View Profile
Такава линия ще бъде възможна, ако бъде прокарана подземно още една допълнителна крива към варианта, който предвижда пробиване на тунелната стена, а не както ти казваш" "линията да бъде прокарана подземно". Не мисля, че би било по-евтино да се прокара трамвайна линия по бул. "България" от "Черни връх" до "Витоша", защото и там ще трябва да се коригират куп съоръжения. Каква е необходимостта? От доста време се вижда, че най-натоварената част от маршрута на ТМ 7 е от НДК до Борово и там има нужда от допълнително подпомагане, но колело в района на НДК няма и е излишно да има, а ако се пусне допълнителна линия, която отново да минава през Петте кьошета и Ботев означава, че и тя ще трупа закъснения и ще върви в пакет със седмицата. От друга страна, след възстановяването на трамвая до Лозенец, ще имаме три трамвайни линии в направлението Петте Кьошета - Централна гара, което е излишно и доказано неефективно. Забелязал ли си, например в Прага, че на всяко голямо кръстовище има трамвайни криви във всички посоки, едва ли всички са в редовна експлоатация, но когато стане авария или предстои планов ремонт имат алтернативни маршрути, а ние винаги се скъпим и затова ни е толкова нефункционална трамвайната система.
« Last Edit: 08.11.2017, 12:45:50 by UMSofia »

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1468
    • View Profile
    • Email
Предложението ти за тази крива е много неефективно. Виждам няколко проблема:

-пространството в триъгълника ще остане завинаги неизползваемо. Както вече писахме това означава намаляване на капацитета на подземния паркинг на НДК и премахване на магазините в подлеза към спирките - ценно пространство, което вече се използва от десетилетия.
-описаните от теб криви в Прага са наземни. Сериозна разлика между наземен и подземен триъгълник е цената за изпълнението му. Подземния ще струва милиони, за тази цена могат да се ремонтират километър коловози
-ще има проблем с видимостта в този триъгълник, ще трябва светофар
-единственото друго подобно съоръжение в София, което забележи е полуподземно, а не изцяло подземно е оправдано заради връзката към депото, която е необходима от всички страни. Тук малко ми се губи точно защо ще е полезна крива в тази посока.
-и накрая най-основния въпрос - защо ще заравяме тази крива под парка на НДК, ще махаме паркинги и магазини строени за стотици хиляди левове, след като можем да свържем Лозенец и бул.България по Арсеналски, Бяла Черква, бул. Витоша и с къса връзка от ул. Краище до бул.Петко Тодоров да се свържем с трасето? Така ще имаме нови 5 спирки, които ще обслужват десетки жилищни и търговски сгради в района, няма да строим подземно, няма да имаме тунел, за който всяка година ще трябва да плащаме ток за осветление, няма да има нужда да го поддържаме този тунел? И ще сме спестили и бая пари между другото.

Offline Ivo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 11590
    • View Profile
    • Email
Е няма що, той подземния паркинг под НДК е препълнен от коли сигурно, та евентуално махане на 3-4 паркоместа да е проблем (колкото ще се съберат на мястото на една такава крива) Абсурдно е да се твърди че една крива под земята е скъпа инвестиция за милионен град, или пък предложените 1600м. ТМ трасе.
Човекът е човек, когато е на път

Фен на автобусите ЧАВДАР

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1468
    • View Profile
    • Email
Не се махат просто няколко места, а трябва носещите стени и таван да се изграждат наново, това оскъпява. И пак казвам - подземните трасета изискват ежегодишна поддръжка и това струва пари. Безмислено е за да се преодолее една зелена площ да се залага на подземно строителство. Подземни трасета се строят за да се избегнат конфликти с много натоварени пътни артерии.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17444
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
От всичко, което прочетох, лично на мен предложението на Спаси София ми допада най-много. Така бихме имали две двуколовозни трасета, което би гарантирало максимална бързо придвижване. Обаче това няма никога да се реализира с оглед огромната вероятност от протести, че ще минава трамвай близо до кооперациите по Патриарха и че ще се загубят места за паркиране. Проблемът не е в загубата на места за синя зона, а в това, че повечето места предполагам се ползват от живеещи в района.

А за онзи триъгълник - за мен е абсолютно безсмислен, още повече, че не виждам логика в това да има трамвай от Лозенец до Борово.
мур

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13116
    • View Profile
    • Email
То Вариант 3 и бездруго е тежък като цена, вие искате съвсем да убиете шансовете му. Ако вместо да пишете безсмислици, прочетете по-внимателно анализа и точкуването, ще видите, че точки се пишат и за цена, и за създадени връзки, и за влошени такива. В този смисъл Борово-Лозенец е една нищожна връзка (след като даже Лозенец-Централна гара не е кой знае колко мощна). Така че подобна врътка няма никакъв смисъл.
Има далеч по-евтини начини за дубльори на ТМ7: примерно при изграждане на колело на Св.Неделя или врътка по Стамболийски.

Offline UMSofia

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1216
    • View Profile
Ако вместо да пишете безсмислици........ Има далеч по-евтини начини за дубльори на ТМ7: примерно при изграждане на колело на Св.Неделя или врътка по Стамболийски.

Благодаря за положителното отношение към написаното от мен предложение. С разкриването на археологията около "Св Неделя" дълбоко се съмнявам, че някога там отново ще има трамвайно колело. По "Патриарха" жителите са  негативно настроени да минава трамвай пред домовете им. Каквото и решение да се вземе, то първо трябва да удовлетвори живеещите в района, така че да няма нови протести.
« Last Edit: 10.11.2017, 14:18:08 by UMSofia »

Offline qwerty95

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 829
    • View Profile
    • Email
https://news.bg/bulgaria/promeni-v-dvizhenieto-v-sofiya-zaradi-tretiya-lach-na-metroto.html

Запомнете тая дата - 9 юли 2018, да видим дали ще пуснат шестицата до където трябва.

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 893
    • View Profile
    • Email
https://news.bg/bulgaria/promeni-v-dvizhenieto-v-sofiya-zaradi-tretiya-lach-na-metroto.html

Запомнете тая дата - 9 юли 2018, да видим дали ще пуснат шестицата до където трябва.
Има изискване на Столична община временната организация на движението(ВОД) да не бъде по дълъг от 6 месеца. Така че на 9 юли най вероятно ще има ново удължение. Самия ВОД който цитираш въобще не е от 9 януари а просто удължение на предходния. Има предвидена реконструкция на подлеза при НДК, което засега не е ясно какво ще бъде. Ако нещо е ясно, то е че след 6 месеца със сигурност няма да се възстанови автоматично положението преди строителството на метрото.

Offline Ilian

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 581
    • View Profile
    • Сервиз за лаптопи
Аз точно се чудех каква е промяната, а то било удължаване на предишната.

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1374
    • View Profile
Те и медиите изкривяват информацията. В случая наистина е удължаване на срока, а не нова промяна. Спомнете си миналата година, като на значителен брой линии им смениха статута на постоянен, каква патърдия се вдигна, защото медиите написаха, че тепърва се случват грандиозни промени.

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1468
    • View Profile
    • Email
На 25.1.2018 ще има обществено обсъждане на вариантите в НАГ.

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1374
    • View Profile
Бих искал да ви помоля, като хора силно запознати с трамвайният транспорт, да обясните (така да се каже като за некомпетентен по въпроса човек) с какво толкова е по-различен единичният коловоз по Скобелев, от всички други коловози. Питането ми е във връзка с едни изказвания (в писмен вид) из интернет пространството, как на този коловоз ежедневно дерайлират трамваи и то по няколко пъти. Аз лично това не го вярвам и не виждам предпоставка да се случва.

Online viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4997
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Е чак всеки ден не е  :devil:
Проблемът е, че минават три трамвайни маршрута от там като 2 от тях са едни от най-редовните, което затормозява експлоатацията. Същевременно минава под прозорците на живеещите на Скобелев между Цар Асен и Княз Борис. Против всякакви нормативи. Статутът му е временен - юридически неиздържан, което е предпоставка за служебното му спиране от експлоатация. Има-няма над 10 години вече (май).
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1374
    • View Profile
Е чак всеки ден не е  :devil:
Проблемът е, че минават три трамвайни маршрута от там като 2 от тях са едни от най-редовните, което затормозява експлоатацията. Същевременно минава под прозорците на живеещите на Скобелев между Цар Асен и Княз Борис. Против всякакви нормативи. Статутът му е временен - юридически неиздържан, което е предпоставка за служебното му спиране от експлоатация. Има-няма над 10 години вече (май).
Благодаря за отговора. Напълно съм съгласен с него, но явно само и само да се прокара друга идея се посочват негативи и факти присъщи за "Приказки от 1001 нощ" :)

Offline bahner

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 786
    • View Profile
Факт е, че доста често дерайлират трамваи там, основно при движение на заден ход. Факт е, че няма видимост в двата му края и това е предпоставка за срещи лице в лице. Факт е, че движението по линии 6 и 7 е силно забавено заради него.
Галерия за градски транспорт - https://www.flickr.com/gp/127247218@N05/qB017P

Offline София 70

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 8021
    • View Profile
Да допълним и неадекватната сигнализация .Преди да навлезне в коловоза , пантографът на дадения трамвай задейства проста сигнализация , като прави контакт между двата проводника. И от там следва изненадата - семафорът светва червено , но водачът не е сигурен дали той е задействал семафорът или отсрещния трамвай.Някой ще каже - егати съвпадението! Да,но такова съвпадение има .И след като има - става срещата. Времето за маневри е ограничено - в рамките на минута -две трябва да са се измъкнали от коловоза и в бързината стават белите. Още по-цинично-трагичното е , че ще се избере яловият вариант за нов единичен коловоз, който няма да помогне с кой знае какво , освен с премахването на кипариса , който 10 години скрива видимостта.
В този ред на мисли - любими клипове са ми с трамвайното движение на тм. линия 28 в Лисабон. Там има подобни изпълнения в пъти - сгради на по 70 см от релсите , единични коловози... Но там е друга България.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13116
    • View Profile
    • Email
Тъй като в тази тема непрекъснато "откриваме топлата вода", можеш да разгледаш дискусията от лятото на 2017. Там ги има и различните варианти - и като идейни проекти, и като оценки по различни критерии.
Преминаването в един коловоз също може да има подварианти. Сегашното е по най-несигурния начин - с входящи и изходящи стрелки. По-добър подвариант са прибраните коловози, които не спестяват изчакването, но спестяват стрелките и дерайлиранията на заден ход.
Като цяло може да се твърди, че "прибрани коловози" на ТМ6 не биха били проблемни за разлика от "прибрани коловози" по ТМ1/7. Реално габарит за 3 коловоза има и това не е за сметка на близко преминаване до жилищни кооперации, а за сметка на отдръпване на градината на съда. Получава се нещо като усъвършенстван Вариант 2, при който ТМ1/7 няма да имат стеснен участък. Разбира се, Вариант 3 решава нещата, но на известна цена.

Offline JloKyM

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 974
    • View Profile
    • http://skyscrapercity.com
Новото предложение е трамвай 6 да отпадне за сметка на тролейбус.. и очевидно общината ще натиска за това.
Много съм благодарен на всички многознайковци в този форум. Чудесни сте. Поредно обсъждане, на което се решава съдбата на трамвайния транспорт, но както обикновено много сте силни на думи във форума, но не можете да си дотътрите задниците, за да защитите този транспорт на обсъждането.
Крайно разочарование..  :angry:

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1468
    • View Profile
    • Email
Браво, общината не се е подвела по акъла на псевдоорганизацията и тя плюе и обижда сега по всички налични канали хората, които не и танцуват по свирката  :D :D. Позната картинка  :help: :help:
« Last Edit: 16.02.2018, 10:25:12 by fafan »