Poll

За коя технология сте при електобусите

ЗА тази която се презареждат бързо на линия без спиране и прибиране в гаража
53 (82.8%)
ЗА тази при която за да се зареди трябва да спре и се прибере за няколко часа в гараж
11 (17.2%)

Total Members Voted: 64

Author Topic: Електроавтобуси  (Read 98847 times)

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1616
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1200 on: 11.02.2018, 18:35:44 »
И аз не казвам, че са превъзходни. Има си причина Мерцедес и Ман да са утвърдени, а китайските и турските производители не, макар и да използват едни и същи поддоставчици. Просто именно заради опростеността на ел. двигателя биха изкарали достатъчно дълго време. Разбира се, едва ли има трезвомислещ човек, който да смята, че всякакви електробуси са удачна покупка на този етап, при положение че могат да се купят газови или нови тролейбуси, от каквито наистина има нужда. По едно време се говореше и за хибриди, но това отшумя някак си, явно наша фирма, която да ги произведе. Ако ще се правим на модерни са по-добрия избор...

Offline Kingpin

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 615
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1201 on: 11.02.2018, 18:42:12 »
Точно за батерията е главният въпрос. Може само да се предполага какъв живот има тя и колко би струвала след време. Тази технология ден след ден се усъвършенства и съответно цените се променят. Дали тогава, когато дойде време за смяна на батерията с нова, това ще е икономически изгодно и оправдано или по-добре машината да се бракува. А що се отнася до дългия живот на електриците - все пак аз си задавам въпроса кой в днешно време има интерес да произведе превозно средство, което може да се експлоатира по-дълго от О305?

Offline btr95

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2342
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1202 on: 12.02.2018, 15:04:03 »
А що се отнася до дългия живот на електриците - все пак аз си задавам въпроса кой в днешно време има интерес да произведе превозно средство, което може да се експлоатира по-дълго от О305?

Това е чудесен въпрос, но в условията на пазарна икономика, където печалбата е най-важна, никой няма интерес да произвежда превозни средства като 0305/Г, Икарус 280/Т и други подобни.
Тм депо:Банишора
Тм мотриса: 713
Тм линия: 4

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4118
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1203 on: 12.02.2018, 15:20:15 »
Има и друга страна - дълготрайното превозно средство ще изисква няколко основни ремонта плюс сериозен обем редовна поддръжка, също разходът на енергия и първоначалната цена неизбежно ще са доста високи. Като резултат се оказва по-изгодно да се сменя автобусния парк на 10-15 години вместо да се таралянкат превозни средства по 30 години и повече. :rolleyes: Надали при електробусите ще е много по-различно. :rolleyes: Не е без значение и моралното остаряване. :rolleyes:

Offline Emperor

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2818
  • Mercedes O305 1969-∞
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1204 on: 12.02.2018, 19:44:09 »
Вече и официално 20 електрически Yutong  :arrow: Решение за избор на изпълнител
ГИОРТ - Група Идиоти Отговорна за Разрушаванто на Транспорта

Offline Iskar

  • lok45111
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 278
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1205 on: 12.02.2018, 19:49:14 »
Вече и официално 20 електрически Yutong  :arrow: Решение за избор на изпълнител

Честито... :help: С това можем да забравим за читава информационна система на тези автобуси.

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1616
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1206 on: 12.02.2018, 21:49:03 »
Всеки автобус може да бъде поръчан със всякакви системи, но това е прекалено сложно за някои хора...

Offline Iskar

  • lok45111
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 278
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1207 on: 13.02.2018, 07:50:30 »
Всеки автобус може да бъде поръчан със всякакви системи, но това е прекалено сложно за някои хора...

Не е точно така. Китайците имат своя политика по отношение на оборудването на автобусите и традиционно пробутват своя система за информация на пътниците, което като цяло е недодялана. Много по-удачен би бил варианта, автобусите да се произведат с окабеляване, а системата да се монтира в България и да е от реномиран европейски производител, иначе рискуваме дежа-вю...

Online RADOCVET

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 6957
  • http://bgtransport.org/
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1208 on: 13.02.2018, 09:33:41 »
По-скоро рискуваме да сложат нещо по-долнопробно като табели на Мегатекс.

Offline bagercho

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1616
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1209 on: 13.02.2018, 09:37:40 »
Всеки автобус може да бъде поръчан със всякакви системи, но това е прекалено сложно за някои хора...

Не е точно така. Китайците имат своя политика по отношение на оборудването на автобусите и традиционно пробутват своя система за информация на пътниците, което като цяло е недодялана. Много по-удачен би бил варианта, автобусите да се произведат с окабеляване, а системата да се монтира в България и да е от реномиран европейски производител, иначе рискуваме дежа-вю...

Я виж произведените за Франция примерно, дали са с китайски табели. Дори и само окабеляване, пак е същото.

Offline emo

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 17444
  • Приятел на всички шофьори и ватмани от ГТ
    • View Profile
Re: Електроавтобуси
« Reply #1210 on: 13.02.2018, 10:01:15 »
А ще имат ли уредби за гласово оповестяване? Или ще се надяваме тук да проработи "новият софтуеър", какъвто имат в Ютонгите, Базелските и Т6А5? Ето пример какво става като нещо се монтира у нас.
мур

Offline Iskar

  • lok45111
  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 278
    • View Profile
    • Email
Re: Електроавтобуси
« Reply #1211 on: 13.02.2018, 12:21:36 »
А ще имат ли уредби за гласово оповестяване? Или ще се надяваме тук да проработи "новият софтуеър", какъвто имат в Ютонгите, Базелските и Т6А5? Ето пример какво става като нещо се монтира у нас.

Предполагам, че ще са оборудвани само с усилвател, към който да се включи гласовото на новия GPS, както е при дизеловите "Ютонг"-и. Принципно в темата за табели описах, че имам готова концепция за цялостна нова система, която може да работи с всякакъв вид табели. И си има всичко. Но е неудобна на някого.