Author Topic: Škoda 9TR  (Read 23829 times)

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1468
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 9TR
« Reply #100 on: 07.02.2018, 22:56:01 »
Кратка статистика за внесените тролейбуси от модела за нуждите на ГТ в София, изготвена въз основа на  балансите и отчетите на предприятието за 1964-1981г.
 - В периода 01.07.1964г. - 1968г. са доставени общо 93 бр. тб Шкода 9Тр с контакторно управление.
- През 1968г. са внесени 18 бр. на цена 793 000 лв.
- За 1969г. са закупени 10 бр. на цена 440 000 лв.
- В 1971г. са внесени 10 бр. 
- През 1980г. са внесени 43(някъде се споменава и за 32 бр) Шкода 9Тр с тиристорно управление.
- За 1981г. пък са внесени 70 бр. тб отново с тиристорна система на управление.
Общото количество на доставените в София  тб от различните модификации на Шкода 9Тр варира между 244 и 233 бр. общо.
Той не спира ни денем, ни нощем

Offline qwerty95

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 830
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 9TR
« Reply #101 on: 08.02.2018, 00:05:54 »
Има ли разлика в "пеенето" между двата вида?  :)

Offline bdz43r

  • Защо пиша толкова много?
  • ********
  • Posts: 2588
    • View Profile
    • http://bgrail.info/photos.php
    • Email
Re: Škoda 9TR
« Reply #102 on: 08.02.2018, 00:07:06 »
Има. Контакторните не пеят.

Online mitakis

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 3043
  • 2660
    • View Profile
Re: Škoda 9TR
« Reply #103 on: 08.02.2018, 02:53:59 »
Кратка статистика за внесените тролейбуси от модела за нуждите на ГТ в София, изготвена въз основа на  балансите и отчетите на предприятието за 1964-1981г.
 - В периода 01.07.1964г. - 1968г. са доставени общо 93 бр. тб Шкода 9Тр с контакторно управление.
- През 1968г. са внесени 18 бр. на цена 793 000 лв.
- За 1969г. са закупени 10 бр. на цена 440 000 лв.
- В 1971г. са внесени 10 бр. 
- През 1980г. са внесени 43(някъде се споменава и за 32 бр) Шкода 9Тр с тиристорно управление.
- За 1981г. пък са внесени 70 бр. тб отново с тиристорна система на управление.
Общото количество на доставените в София  тб от различните модификации на Шкода 9Тр варира между 244 и 233 бр. общо.
:fan: :fan:
Има ли случайно и номера - инвентарни или рами, за тиристорните - модел 9TrHt(28) 80-81г.?
В нета съм изнамерил номер 7790 от 1980г. - бил предназначен за Острава, но е продаден в София - инв. 181. Пловдивският 5027/227 е с рама 7921.
Инв.номера на нововнесени тролейбуси за Пловдив, според постове във форума и трансфото са от 206 до 263 - 58бр., първите 12 са от края на 1980г. останалите от 1981г.
Някъде видях, че общо за Чехия и България, през 1980-1г. са произведени 451 деветки, ако успеем да намерим инфо колко са били чешките, ще знаем и за нас колко са били.

Offline viktorlc

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4997
  • www.bgtransport.org
    • Skype Me™!
    • View Profile
    • Сдружение "Градски транспорт и инфраструктура"
    • Email
Re: Škoda 9TR
« Reply #104 on: 08.02.2018, 06:25:00 »
В Чешката Уикипедия е написано, че доставките от този модел за България през годините са 395 бр. За София и още 85 за Пловдив. От къде идва това голямо разминаване?
« Last Edit: 08.02.2018, 06:29:31 by viktorlc »
храна за мозък - http://www.banitza.net/

Offline София 100

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1468
    • View Profile
    • Email
Re: Škoda 9TR
« Reply #105 on: 08.02.2018, 08:56:37 »
Никъде не съм срещал информация за инв. № или № на рама. Разминаването в бройката е възможно да се дължи на различните критерии, по които са съставяни статистиките. Има не малко случаи, в които завода производител не е могъл да достави на време заявените поръчки, заради големи заявки от СССР и в последствие заявките са анулирани от наша страна, а вече произведените тб са пласирани в други държави. Освен това предполагам, че е възможно  областните градове да са правили заявки за покупка на тб чрез съдействието и от името на нашето предприятие за ГТ, които в последствие са отнесени към тези за София. Не мога да гарантирам напълно, че нашите документи  обективно отразяват реалността, но все пак се касае за всички капиталовложения, въведени в експлоатация през съответният период.
« Last Edit: 08.02.2018, 09:09:28 by София 100 »
Той не спира ни денем, ни нощем

Offline BB

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 735
    • View Profile
Re: Škoda 9TR
« Reply #106 on: 08.02.2018, 09:28:17 »
 Според чешката уикипедия доставените 9-ки за Пловдив в периода 1966-1979 са общо 85 броя. Вероятно обаче в тази бройка не са включили закупените през 1981, а това са тиристорните 9trH28. Числото 395, което се посочва за софийските вероятно е общият брой от всички доставки, а е възможно, и според мен по-вероятно, това да са всички 9tr доставени в България. И още едно уточнение в Пловдив имаше 9-ки с по-странна номерация. На някои от тях номерата бяха измежду номерата на зиутата като 310, 312,315, 346, друга пък беше между 14-ките - 265, а последната пък беше с номер 500. Би трябвало именно тези 9-ки да са софийските, тъй като дори за 315 съм чувал, че в началото е бил с жълта лента отпред. Новодошлите тиристорни пловдивски през 1980 -81 са били с номера някъде от 200 до 263.
« Last Edit: 18.02.2018, 20:10:41 by BB »