Author Topic: Идеи за бъдещо развитие на метрото  (Read 228486 times)

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 907
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1660 on: 29.01.2018, 09:09:29 »
Според мен -
1. Отклонение за Витоша/Студентски град/Малинова долина с тенденция Симеоновски лифт/ИКЕА (а линия 1 да бъде оставена да се развива на изток, не на югозапад)
2. Слатина
3. Дойран-Манастирски ливади

Нататък за мен е под въпрос, дали линия 2 трябва да върви право на север към Илиянци. Там има трамваен транспорт, възможности за S Bahn, докато пренасочване в североизточна посока би приобщило част от огромното бяло петно, лишено от метро между бул. Рожен и бул. Владимир Вазов.

Разделение на двете линии може да се получи при изграждане (довършване) на метростанцията под гара Обеля. Но съм резервиран, дали трябва да се реже връзката между линиите през Обеля, като в най-лошия случай трансферът трябва да става на същия перон на трансферната станция. Това заради претоварения трансфер на МС Сердика 1/2 - колкото повече пътници се отклонят от него, толкова по-добре.
Люлин не страда заради малко станции, а заради неоптималните връзки с наземния транспорт. Тролеите практически не довозват до метрото, Люлин 8, 9 и 10 (освен тези на пряка пешеходна достъпност) са почти отрязани от него. Тези от западните части на Л3 и Л4 имат да изберат бавния А110  чак до МС Западен парк, или още по-зле - ТБ7, който не спира особено близко до нея.  Редовният А111 също не се вързва добре в двете посоки. Метростанция в края на Царица Йоанна не е в директен достъп до центъра на Люлин - кооперативен пазар, т.е. много малко подобрява сегашния статут. Тя е перспективна с оглед на по-нататъшно разрастване на града, но както и ти отбеляза, това хич няма да стане скоро.
Относно първа точка не ми е ясно какво визираш, засега одобреното разклонение към Студентски град е на втори метродиаметър а не на първи. То ще идва от юг към Студенстки град и няма как да отиде към Икеа и Симеоновския лифт. Точно с това да се сгъстява на метрото на изток съм крайно против. И сега има диспропорция на изток ако изграждаме метрото на изток е ясно че градът ще се разраства натам. Относно неоптималните връзки на наземния транспорт си прав, но тролеите няма да се преместят и по скоро е необходимо нова  метростанция в Люлин отколкото да си мислим че някак си наземния транспорт ще промени геометрията в Люлин. Бъдещото разклонение може да бъде и по Панчо Владигеров, макар че и досегашното по Царица Йоана минава покрай най високите блокове на Люлин и пътникопоток определено ще има. И за това разклонение говорим за една или две станции а при другите разклонения говорим за 5, 6 или 7 т.че разходите за построяване са съвсем различни.
Относно втора точка ти скъсяваш разклонението на метрото до Слатина и аз съм съгласен да се направи дотам, но мисля че истинската цел на това разклонение е лобистки интереси на Хермес парк, а Слатина ще получи покрай това метро и то периферно за квартала.
Относно трета точка съм съгласен но доколкото знам на тунела на трети метродиаметър ще бъде оставено дупка за раклонение на Военна академия, а дали има оставено разколенение към Дойран май не.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13467
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1661 on: 29.01.2018, 12:35:43 »
1. Относно първа точка не ми е ясно какво визираш, засега одобреното разклонение към Студентски град е на втори метродиаметър а не на първи. То ще идва от юг към Студенстки град и няма как да отиде към Икеа и Симеоновския лифт. Точно с това да се сгъстява на метрото на изток съм крайно против. И сега има диспропорция на изток ако изграждаме метрото на изток е ясно че градът ще се разраства натам.

2. Относно неоптималните връзки на наземния транспорт си прав, но тролеите няма да се преместят и по скоро е необходимо нова  метростанция в Люлин отколкото да си мислим че някак си наземния транспорт ще промени геометрията в Люлин. Бъдещото разклонение може да бъде и по Панчо Владигеров, макар че и досегашното по Царица Йоана минава покрай най високите блокове на Люлин и пътникопоток определено ще има. И за това разклонение говорим за една или две станции а при другите разклонения говорим за 5, 6 или 7 т.че разходите за построяване са съвсем различни.

3. Относно втора точка ти скъсяваш разклонението на метрото до Слатина и аз съм съгласен да се направи дотам, но мисля че истинската цел на това разклонение е лобистки интереси на Хермес парк, а Слатина ще получи покрай това метро и то периферно за квартала.

4. Относно трета точка съм съгласен но доколкото знам на тунела на трети метродиаметър ще бъде оставено дупка за раклонение на Военна академия, а дали има оставено разколенение към Дойран май не.
1. Разгледаните варианти за продължение на Линия 2 идват в южния край на Студентски град около Зимния дворец. За мене е необяснимо, защо след това завиват обратно на север някъде до района на Студентска поликлиника. Оттам почти доближават Линия 1 на МС Г.М. Димитров. А и е странно от Студентска поликлиника към центъра да хванеш метро в южна посока, после през кв.Витоша, Кръстова вада, Хладилника и Лозенец - надолу. Не мисля, че А94 няма да скъса метрото при такава голяма заобикалка. Идеята ми е Линия 2, а не Линия 1 да поеме зоната на Малинова долина ИКЕА, Симеоновски лифт, Американския колеж. Иначе ако Линия 1 се насочи на югозапад, районът на изток от БПС ще е практически завинаги без метро. Две метролинии на двата края на Студентски град (МС Г.М. Димитров е в учебната му част, но ВУЗовете около нея са неделима част) считам, че са добро обслужване.

2. Новата станция ще е някъде около пресечната точка на Царица Йоанна и Петър Дертлиев-запад. Кой знае какво довозване до нея няма (А108, 111). Ако питаш люлинци, за тях идеалното положение е метролъчът да се насочи под кооперативния пазар и в югозападна/южна посока. И тук е въпросът, ако бизнесзоната в посока Република-Божурище се разрасне, ще има ли метровариант дотам. Иначе теоретично в югозападна посока може да напредва някъде към оста Суходолско шосе, току виж оттатък Факултето са изникнали билдинги :)

3. Условно посочих лъча до Слатина. И за мен е под въпрос, дали трябва да се насочва към Хермес парк, докъдето автобусните превози са прилично скоростни, или по Цветан Лазаров на изток. Бих казал - след зала Армеец - защо не към Г.М. Димитров (и бездруго метростанцията там е на дълбочината на подлез), но ще ме обвините в квартален лобизъм :)

4. Нещо съм изпуснал. Преди години се говореше за Дойран - някъде между Ручей и Красно село.
« Last Edit: 29.01.2018, 12:40:38 by blagun »

Offline elbi

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 907
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1662 on: 29.01.2018, 13:35:10 »
Предложения вариант за метро за Студентски и за мен е абсурден, със сигурност с 94 ще е по бързо а и университетите които са извън Студентски като СУ и УАСГ не се обслужват. Освен строителните фирми в квартал Витоша, които ще се зарадват от разрастване на дивашкото строителство май други доволни няма.
И аз си мисля че най добрия начин за метро до Студентски е разклонението от трети метродиаметър през Гео Милев( така е по правилно да се нарича а не Слатина) да завие през Г.М. Димитров към Студентски. Така връзката СУ-Студентски град я има , а и най бързия начин от Студентски към Центъра.
А относно Люлин метрото ако технически е възможно да завие под Панчо Владигеров една станция под Кооперативния пазар - бившия Супермаркет Витоша би било чудесно за обслужването на 4,5 и 6 микрорайон. А ако остане сегашния вариант меторстанцията  е на края на Добринова скала и има довозване от тб6,А81, А82 и А 111.
Сега къртицата мина между Красно село и бул. България и мисля че не е оставена дупка в тунела за разклонение по Дойран, нищо че се пише за такова. За разлика от него е предвидено да има такава на Шипка за разклонение.
« Last Edit: 29.01.2018, 15:14:19 by elbi »

Online New_Passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 287
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1663 on: 06.02.2018, 15:29:00 »
Всичките варианти са абсурдни, особено като се има предвид че и УНъСъСъ си изпросиха станция. Все пак трябва да се мисли в перспектива. Както и да погледнеш, метрото се затапва. Варианта Слатинското разклонение на МД3 да обслужва Студентския като минава по Г.М.Д. ми се вижда твърде ненадежден. Със сигурност ще се намерят хора на които връзката Студентски град-Редута да бъде полезна, но подобно трасе няма да се ползва масово. Като се замислиш, най-рационалните връзки със Студентския вече съществуват: А280, А94 или са съществували преди: трамвая до Дървеница, който осигуряваше връзка със Семинарията където е кампуса на СУ, както и с УАСГ. Лично аз повече съм склонен да приема варианта МД2 леко да "докосва" Студентския в района на Зимния и да остане отворен за перспективи към БПС и Горубляне. В по-смелите си мечти можем да фантазираме за нов метродиаметър вместо трамвай по Габровски, но пак повтарям: в по-смелите си мечти.
В Люлин има ли възможност да продължава към Кооп.пазар? Официално никога дори не са го предлагали. Винаги са разглеждали единствено възможността да продължава към Добринова скала. Как мислите, с какви перони могат да бъдат тези 1-2 станции? Ще продължат ли с островни след МС Люлин или със странични? Не че за мен има някакво значение, чист интерес.
За разклонението по Дойран меко казано съм учуден че не е предвидено технически. Толкова много ли коства да се остави възможността за такова, дори да не се реализира в близко време?

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1410
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1664 on: 06.02.2018, 15:54:07 »
Добре де, какво значение има дали в момента ще се строи навътре към Студентски град и в бъдеще се направи отклонение, или в момента да се строи посока БПС, а към Студентски град да е отклонение. Никой не е казал, че един диаметър трябва да има точно един край или точно два края (разклонения). Вижте District Line в Лондон - в единият си край има 5 разклонения, Metropolitan има 4. Ако оставим в момента отворен край за Горубляне не се знае ще дойде ли момент, в който да се построи. И така няма да има нито едното, нито другото.
« Last Edit: 06.02.2018, 15:55:50 by dan »

Offline fafan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1675
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1665 on: 06.02.2018, 17:18:24 »

В Люлин има ли възможност да продължава към Кооп.пазар? Официално никога дори не са го предлагали. Винаги са разглеждали единствено възможността да продължава към Добринова скала. Как мислите, с какви перони могат да бъдат тези 1-2 станции? Ще продължат ли с островни след МС Люлин или със странични? Не че за мен има някакво значение, чист интерес.


Братоев винаги е твърдял в интервюта, че не е възможно заради наклона и затова единственото възможно продължение в Люлин е направо към Добринова скала. Но той и за МД2 към Студентски град се опъваше, пък гледай какво стана. При все че трамвая по Климент Охридски с навлизане към Студентски град до зала Христо Ботев щеше да е в пъти по-евтин и да обслужва къде-къде по-добре. Ама той не дава парите, така че може да прокарва на експертните съвети каквото му наредят.

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4492
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1666 on: 06.02.2018, 17:39:38 »
Би трябвало да е възможно с по-дълбока метростанция аналогично на МД2 по Черни Връх - така наклонът ще намалее сериозно. :rolleyes:

Online New_Passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 287
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1667 on: 27.02.2018, 13:56:53 »
След като често се ориентират към старите проекти и удължаването към Студ.град е направено въз основа на стар проект. Вижте старите карти, там дори не е предвидена станция на СОП/Драгалевци, след Хладилника метрото отива единствено към Студентския.
Трасето Малинова долина-Зимен дворец-УНСС-Дианабад-Пионер-Семинарията-Хемус как ви изглежда?

Offline V.Peichev

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 4492
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1668 on: 27.02.2018, 15:12:49 »
Поне в близкото десетилетие надали Малинова Долина ще създаде пътникопоток за метро - кварталът е застроен основно с къщи и плътността е доста ниска. :rolleyes:

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13467
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1669 on: 27.02.2018, 16:25:09 »
Трасето Малинова долина-Зимен дворец-УНСС-Дианабад-Пионер-Семинарията-Хемус как ви изглежда?
Как да ми изглежда? Вземам метро от Дианабад към центъра, което ме прекарва южно от Студентския град, квартал Витоша и Хладилника. Ами то и с TGV да са съставите, надали ще го направят по-бързо от наземния транспорт.
Засукването и фльонгите все пак не може да са безгранични. От южния край на Студентски град полезни ходове са на изток и на юг. Не е казано, че радиусът ще се прави през следващите 2-3-4 години.
А Малинова долина не са къщи. В момента се състои от няколко самотни кооперации насред полето и няколко при Симеоновско шосе. Изобщо не визирам къщичките, работилниците и складовете по Климент Охридски, а районът, заключен между Симеоновско, Климент Охридски, Студентски град и СОП. Докато дойде време да се копае оттатък Зимния дворец, отдавна ще е (пре)застроено.

Online New_Passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 287
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1670 on: 27.02.2018, 18:20:57 »
Дали беше възможно разклонение след МС ЕС? Към Семинарията, Дианабад и Студентски град?
Трамвай от Малинова долина през Студентския покрай картинга, Габровски и към Семинарията би решил донякъде транспортния проблем в района, но нали искат трасе по Кл.Охридски заради МС ГеМето. Реално погледнато, този вариант ще помогне на вузове като ТУ, ЛТУ, но няма да върши работа на студенти за прибиране (освен трите ВИП общежития на Кл.Охридски/8 декември), докато трасе а ла А94 е много по-полезно. Но това е една друга тема.

Offline blagun

  • Moderator
  • Нямам спирка
  • ********
  • Posts: 13467
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1671 on: 28.02.2018, 09:37:17 »
На теория можеше отклонението да е след МС ЕС или МС Баучер. Но така трасетата на двете метролинии 1 и 2 биха били на неколкостотин метра едно от друго, а имаме и дълъг преход под ненаселена част - Ловния парк. При отклонение след МС Витоша се получава връзка за квартал с доста бедни транспортни връзки с града - кв. Витоша.

Offline Petko21

  • Нямам спирка
  • *********
  • Posts: 6462
  • Техника
    • Skype Me™!
    • ICQ Messenger - 646173605
    • View Profile
    • Моите снимки
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1672 on: 28.02.2018, 10:13:39 »
Определено, пък и нищо не пречи в Студентски да се направи и някаква кръгова линия, която да обикаля целия квартал и да прави връзка с новата метростанция, както и с настоящата Г.М. Димитров.

Online New_Passenger

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 287
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1673 on: 28.02.2018, 13:27:58 »
Идея за кръгова линия има само че най-вероятно обикновен трамвай или нещо малко по-хубаво, но метро едва ли. Само ако има финансиране и всички останали по-важни метропроекти са реализирани. Моята визия за подобна кръгова линия засега се свежда до южния полуринг тъй като на север все още няма ясна стратегия за развитие (а е крайно време да се изработи стратегия!). Моите предложения са за следните станции:

Бул.Овча купел - Връзка с МД3 МСIII-15
Бул.Цар Борис III - връзка с ТМ5 и Автогарата
Пазар Борово - връзка с евентуалното разклонение на МД3 по Ген.Ст.Тошев
Бул.България - връзка с ТМ7
жк.Гоце Делчев
Бул.Черни връх - връзка с МД2 МС Витоша
Зоопарк
Дианабад
Г.М.Димитров - връзка с МД1 едноименната МС
Арена Армеец - връзка с евентуалното разклонение на МД3

Това може да бъде първи етап на кръговата (10 станции). Засега по този маршрут е предвидено трамвайно трасе, трябва да се направят проучвания и да се избере оптимален вариант.
Подобна кръгова линия ще докосва Студентския на север където граничи с Дианабад, пък МД2 на юг - Зимния дворец, НСА. Ако се пусне и трамвайно трасе или ако щете и двете трасета - по Акад.Ст.Младенов и по Кл.Охридски, целия Студентски ще бъде перфектно обслужван. Отклонението ще е чак след МС13 в Кръстова вада, но ако един студент трябва да пътува до района на Хемус, в пиковите часове със сигурност ще стигне по-бързо с метрото дори ако е през Кръстова вада, вместо да пътува с А94 който виси в задръствания.
« Last Edit: 28.02.2018, 13:31:51 by New_Passenger »

Offline iashu

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 333
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1674 on: 28.02.2018, 17:45:57 »
много важни цели за кръговата линия са красна поляна (и може би след нея е ясно, че следва връзка със съществуващата метростанция вардар), както и в другия край на написаното от теб- метростанция на кръстовището на шипченски проход и асен йорданов- откъдето всъщност трябва да минава отклонението на линия три за да може да продължи към дружба, вместо да се затапва на цариградско.

Offline fizik

  • Маниак
  • ******
  • Posts: 549
    • View Profile
    • Email
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1675 on: 06.03.2018, 17:13:07 »
Идея за кръгова линия има само че най-вероятно обикновен трамвай или нещо малко по-хубаво, но метро едва ли. Само ако има финансиране и всички останали по-важни метропроекти са реализирани. Моята визия за подобна кръгова линия засега се свежда до южния полуринг тъй като на север все още няма ясна стратегия за развитие (а е крайно време да се изработи стратегия!). Моите предложения са за следните станции:

Бул.Овча купел - Връзка с МД3 МСIII-15
Бул.Цар Борис III - връзка с ТМ5 и Автогарата
Пазар Борово - връзка с евентуалното разклонение на МД3 по Ген.Ст.Тошев
Бул.България - връзка с ТМ7
жк.Гоце Делчев
Бул.Черни връх - връзка с МД2 МС Витоша
Зоопарк
Дианабад
Г.М.Димитров - връзка с МД1 едноименната МС
Арена Армеец - връзка с евентуалното разклонение на МД3

Това може да бъде първи етап на кръговата (10 станции). Засега по този маршрут е предвидено трамвайно трасе, трябва да се направят проучвания и да се избере оптимален вариант.
Подобна кръгова линия ще докосва Студентския на север където граничи с Дианабад, пък МД2 на юг - Зимния дворец, НСА. Ако се пусне и трамвайно трасе или ако щете и двете трасета - по Акад.Ст.Младенов и по Кл.Охридски, целия Студентски ще бъде перфектно обслужван. Отклонението ще е чак след МС13 в Кръстова вада, но ако един студент трябва да пътува до района на Хемус, в пиковите часове със сигурност ще стигне по-бързо с метрото дори ако е през Кръстова вада, вместо да пътува с А94 който виси в задръствания.

Преди време за себе си бях правил тази схема. Горе-долу се припокрива с твоята идея. В същото време засяга и Студентски град повече.

много важни цели за кръговата линия са красна поляна (и може би след нея е ясно, че следва връзка със съществуващата метростанция вардар), както и в другия край на написаното от теб- метростанция на кръстовището на шипченски проход и асен йорданов- откъдето всъщност трябва да минава отклонението на линия три за да може да продължи към дружба, вместо да се затапва на цариградско.

Според мен на Вардар и Захарна фабрика наистина има място за трамвайно трасе. Може да се ползва съществуващото ухо на гарата, или пък да се използва единия перон като трамваен, но за целта ще е необходимо линията да се обслужва от пендели. Със Захарна фабрика ще се насърчи още повече интермодалността на такъв един проект. В момента не съществува връзка между М1 и линията София-Перник, но по този начин може да се осъществи нелоша връзка.

В тази схема предложението не касае само разположението и броя на спирките, но и номерата на линиите. Според мен ще бъде редно да унифицираме номерата на линиите в ГТ. В големите градове по света няма А1, Тм1, Тб1 и М1, ами линия 1. В случай че линията е прекъсната за ремонт, се пускат автобуси или други заместващи средства със същите номера.

Offline dan

  • Наистина съм луд
  • *******
  • Posts: 1410
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1676 on: 06.03.2018, 21:59:24 »
В големите градове по света няма А1, Тм1, Тб1 и М1, ами линия 1. В случай че линията е прекъсната за ремонт, се пускат автобуси или други заместващи средства със същите номера.
Това не е напълно вярно. При нас ще е трудно възприемането на нова номерация, защото предполага значително разместване при автобусите (ако се следва концепцията на схемата).

Иначе има интересни маршрути в схемата и дано видим (полу)кръгов трамвай в близко бъдеще.

Offline iashu

  • Запален по ГТ
  • *****
  • Posts: 333
    • View Profile
Re: Идеи за бъдещо развитие на метрото
« Reply #1677 on: 06.03.2018, 22:40:59 »
кръга (или дори само южната му половина) ще е изключително натоварен и ще е грешка той да е с по- малка превозна способност от МД2.